تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820996925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه نشيني از عوامل تشديدكننده بحران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حاشيه نشيني از عوامل تشديدكننده بحران است
كرج - خبرگزاري مهر: استاد دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: حاشيه نشيني از عوامل تشديدكننده بحران است و افراد با زندگي در مناطق پرخطر و نا امن موجب افزايش خسارت حوادث طبيعي مي شوند.

عليرضا فلاحي در گفتگو با خبرنگار مهر در كرج اظهار داشت: از جمله عوامل تشديدكننده بحران مسئله حاشيه نشيني است كه در اين وضعيت افراد با زندگي در مناطق خطرناك اطراف شهرهاي بزرگ همچون پابروها يا حاشيه رودخانه و ... همچنين زندگي در ساختمانهاي غيرايمن در معرض خطر قرار مي گيرند و اين امر ضرورت نظارت بر ساخت و سازهاي غيرقانوني كه بدون رعايت مسائل ايمني ساخته مي شود را نمايان مي كند.

وي افزود: عدم ارائه آموزش مناسب و كافي به مردم و ايجاد نهادهاي خودجوش مردمي هنگام وقوع حوادث طبيعي از جمله عواملي است كه در صورت عدم مديريت به بحران تبديل مي شود.

مديرگروه كارشناسي ارشد "بازسازي پس از سانحه" دانشگاه شهيد بهشتي خاطرنشان كرد: ايران و كشورهايي چون ژاپن، چين، تركيه، ايتاليا و آمريكا از جمله كشورهاي زلزله خيز دنيا به شمار مي روند و اين امر لزوم برنامه ريزي مناسب براي جلوگيري از بحران را مي طلبد.

فلاحي يادآور شد: وقوع زلزله بلا نيست و زلزله و ساير حوادث طبيعي نظير آتشفشان نشانه زنده بودن زمين است و اين حوادث براي زنده بودن زمين و آزاد شدن انرژيهاي زيرزميني امري اجتناب ناپذير است.

اين محقق عنوان كرد: گسترش بي رويه شهرها، رشد جمعيت، ساخت و سازهاي غيرمقاوم، شبكه هاي زيرساختي آب و برق و ... ، تراكمهاي غير اصولي، مجاورت سازه هاي سازگار و ناسازگار، تمركز زدايي، كاربريهاي نا امن، فقر اقتصادي - فرهنگي و درآمد پايين اقشار مختلف از جمله ديگر عوامل تشديد آسيب پذيري در مواقع بحراني است.

فلاحي تاكيد كرد: وقوع زلزله در شهري همچون تهران به دليل تراكم ساختمانها در نقاط مختلف و وجود كليه ساختمانهاي مديريتي اقتصادي و سياسي و تمركز و تراكم بانكهاي مركزي، وزارتخانه ها و سازمانهاي مهم كشور خسارات جبران ناپذيري به عرصه سياسي و اقتصادي كشور وارد مي شود و براي جلوگيري از اين خسارت لازم است اقدامات اساسي صورت گيرد.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن