تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815519063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در هشتمين كنفرانس مهندسي ترافيك ايرادشد: اقدامات مجلس براي توسعه حمل و نقل


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در هشتمين كنفرانس مهندسي ترافيك ايرادشد: اقدامات مجلس براي توسعه حمل و نقل
كميسيون عمران مجلس سعي مي‌كند كه مصوبات مجلس در بخش حمل‌ونقل و مسكن اجرايي شود و بايد از فرصت‌ها و امكانات محدودمان با تمام توان استفاده كنيم.
آفتاب: هشتمين كنفرانس مهندسي ترافيك از سوي معاونت حمل‌و نقل شهرداري تهران،‌عصر چهارشنبه در هتل المپيك برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب در اين مراسم علي‌اكبر آقايي رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي و ولي‌ا... آذروش نائب رئيس اين كميسيون به همراه حبيب‌ا... اسماعيل‌زاده رئيس كميته حمل‌و نقل اين كميسيون حضور داشتند».

همچنين معصومه ابتكار و مرتضي طلايي از اعضاي شوراي شهر تهران نيز در اين كنفرانس شركت داشتند.

علي‌اكبر آقايي رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در اين همايش با اشاره به تحولات محيط زندگي انسان در چند دهه اخير،گفت: «در سال‌هاي گذشته در نتيجه هماهنگي‌هايي كه بين مجلس شوراي اسلامي و وزارت كشور و شوراي شهر تهران انجام شد، توسعه زيربناها را متوجه شهرداري كرديم».

وي ادامه داد: «كميسيون عمران مجلس سعي مي‌كند كه مصوبات مجلس در بخش حمل‌ونقل و مسكن اجرايي شود و بايد از فرصت‌ها و امكانات محدودمان با تمام توان استفاده كنيم».

وي با اشاره به تصميمات كميسيون عمران مجلس در كمك به شهرداري تهران گفت: «ما اجازه داديم كه شهرداري از صندوق ذخيره ارزي استفاده كند و وزارت اقتصاد و امور دارايي را ملزم كرديم كه تمامي بدهي‌هاي شهرداري را پرداخت كند و شهرداري اجازه صدور اوراق مشاركت را داشته باشد و بايستي سرعت عملكردمان را در بخش حمل‌ونقل تسريع كنيم و در مجلس هشتم نيز همين كار را دنبال خواهيم كرد».

در ابتداي مراسم مرتضي طلايي به ايراد سخن پرداخت و با اشاره به مشكلات حمل‌ونقل در سطح شهر تهران گفت: «بحث مهم توجه به رفتار ترافيكي مردم است كه دو عنصر روانشناختي و جامع شناختي در آن نقش دارند و سرمايه‌گذاري در اين موارد بسياري از مسائل را حل مي‌كند».

وي با اشاره به تاريخچه ورود و وسائل حمل‌ونقل عمومي به ايران گفت:‌ «همراه با ورود ماشين ما مشكلات اجتماعي خاص خود را داشتيم و از نگاه روانشناختي و جامعه ‌شناختي نسبت به آن غفلت كرديم و حافظه تاريخي مردم ما نسبت به وسائل حمل‌و نقل عمومي بي‌اعتماد است».

وي با اشاره به سازمان اجتماعي شهرها در گذشته كه شامل محله‌ها بود،اضافه كرد: «پيامد زندگي شهري جديد ختم شدن محله‌ها به خودرو است كه در تهران زندگي به خانه و خودرو ختم مي‌شود و مردم خودرو را جزء حريم خصوصي خود مي‌دانند و در خيابان‌ها رفتارهاي فردگرايانه از خود نشان مي‌دهند كه باعث بسياري از مشكلات در سطح حمل‌و نقل مي‌شود».

مرتضي طلايي براي كنترل مشكلات حمل‌ونقل كه ناشي از رفتارهاي فردي است به پيشنهادات خود در اين باره اشاره كرد و گفت:‌ ‌«شأن و منزلت افراد در مهندسي ترافيك يك اصل است دوم اينكه شهروند محوري را در برنامه‌هاي خود اصل بدانيم و به توسعه شهروندگرايي بپردازيم و سوم، ايجاد امنيت و ايمني فردي را در نظر بگيريم و چهارم اينكه در چارچوب سبك اسلامي و ارزش‌هاي ملي و ايراني مردم، چارچوب مصرفي را برنامه‌ريزي كنيم».

وي در پايان گفت: «هر جا كه مشاركت اجتماعي منطبق بر خواسته‌هاي اجتماعي و بومي ما بوده است، ما به نتايج خوبي رسيده‌ايم. حل مساله حمل‌و نقل عمومي و ترافيك با مشاركت شهروندان از طريق آموزش امكان‌پذير خواهد بود و تا زماني كه اين كار انجام نشود با توسعه بزرگرا‌هها و خيابان‌ها گرهي از مشكلات گشوده نخواهد شد».

سپس معصومه ابتكار عضو شوراي شهر تهران و رئيس سابق سازمان حفاظت محيط زيست به بحث در مورد رابطه محيط زيست و ترافيك پرداخت و گفت: «گرم شدن زمين و تغييرات آب و هوايي و خشكسالي‌هاي پي‌درپي ناشي از دخالت انسان است كه آلودگي‌هاي خودرو در آن سهم بسزايي دارد».

ابتكار با اشاره به مفاهيم شهروند محلي و شهروند جهاني،بحث جايگزيني سوخت‌هاي بيولوژيك به جاي سوخت‌هاي شيميايي را مطرح كرد وگفت: «تجارت بزرگي توسط كشت ذرت و سويا براي تهيه سوخت بيولوژيك در آمريكاي لاتين شكل گرفته است كه باعث از بين رفتن بسياري از زمين‌هاي كشاورزي مي‌شود و اين ناشي از دخالت انسان در محيط زيست است كه براي حل معضلات آلودگي شهرهاي بزرگ، كشاورزي نابود مي‌شود».

وي با اشاره به رويكرد جديد شوراي شهر تهارن براي كاهش ترافيك و آلودگي هوا گفت: «توسعه الگوي حمل‌ونقل همگاني بهترين راه براي جلوگيري از تاثير انسان در محيط زيست و كاهش ترافيك است».

در اين مراسم به 9 مقاله برتر در زمينه حمل‌و نقل عمومي لوح تقدير و تنديس يادبود اهدا شد.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن