تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821088548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه پاياني همايش دادستانهاي سراسر كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بيانيه پاياني همايش دادستانهاي سراسر كشور
بيانيه پاياني همايش دادستانهاي سراسر كشور كه توسط سعيد مرتضوي دادستان عمومي و انقلاب تهران و دبير همايش قرائت شده به شرح ذيل است:

با سپاس بي كران به درگاه ايزد منان و عنايت ولي عصر(عج) ، اجلاس سالانه دادستانهاي سراسر كشور و قضات تهران در پنجمين سال احياي دادسراي تهران در تاريخ 25 و 26 ارديبهشت سال 1387 كه بنا به فرموده مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) به سال نوآوري و شكوفايي مزين گرديده است و با رهنمودهاي رياست محترم قوه قضاييه حضرت آيت الله شاهرودي (دام عزه الشريف) در تهران سال اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار گرديد.

طي دو روز تشكيل اين همايش، موضوعات نوآوري و شكوفايي در توسعه عدالت و امنيت پايدار و اهداف همايش شامل : فراهم كردن زمينه هاي مناسب براي توسعه عدالت و افزايش امنيت پايدار - بررسي نقش دادستان در تامين هر چه بيشتر عدالت و ايجاد امنيت پايدار - بررسي آخرين دستاوردهاي علمي در زمينه كشف جرايم و راهكارهاي مقابله با بزه و افزايش ضريب امنيت عمومي مورد بحث قرار گرفت و شركت كنندگان در اين همايش تاكيد مي كنند:

1- با توجه به نقش بسزايي كه دادستانها در برقراري امنيت مبتني بر عدالت بر عهده دارند، نسبت به تحقيق و گسترش آن اهتمام لازم به عمل آورند.

2- جهت مبارزه با جرايم مهم، جرايم سازمان يافته، فساد و قاچاق مواد مخدر و داروهاي روانگردان، پولشويي، ستادي در دادستاني كل كشور به منظور هماهنگي و ايجاد رويه واحد و تبادل اطلاعات با ستادهاي ويژه شهرستانها و استانها تشكيل گردد تا با اين قبيل جرايم مقابله جدي و موثر صروت پذيرد.

3- با توجه به احياي دادسرا تصويب هر چه سريعتر قانون آئين دادرسي كيفري متناسب با جايگاه دادسرا ضرورت داشته و به همين منظور از قوه مقننه خواستار تسريع در لايحه مذكور مي باشيم.

4- با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي و نقش دادستانها در اين زمينه، خود را ملزم دانسته در تحقق جامع آن تمامي مساعي خود را بكار گيرند.

5- نظر به اهميت بكارگيري هر چه كامل تر فناوري ارتباطات و اطلاعات در اتوماسيون اداري و رسيدگي قضايي، از مسئولين محترم قوه قضاييه خواستار اهمتمام بيش از پيش در راه اندازي و توسعه و تعالي آن در دادسراهاي سراسري كشور مي باشيم.

6- با عنايت به ضرورت ايجاد هماهنگي در سياست هاي كلان قوه قضاييه در تمامي زمينه هاي مربوطه پيشنهاد مي گردد تا شوراي دادستانهاي شهرستانها با مسئوليت دادستان مركز استان تشكيل گردد.

7- به لحاظ اهميت اجراي تخصصي دستورات قضايي از سوي ضابطين تا تصويب و تشكيل پليس قضايي، راه اندازي پليس خدمات قضايي در سراسر كشور از سوي دادسراها با هماهنگي نيروي انتظامي مورد تاييد قرار گرفت.

8- به منظور كاهش جمعيت كيفري وكنترل مجرمين حرفه اي و صدور گواهي عدم سوء پيشينه الكترونيكي متحد الشكل در سراسر كشور پيشنهاد گرديد ستادي در دادستاني كل كشور براي تحقق آنها ايجاد گردد.

9- با اعتقاد به اينكه حقوق اساسي و آزادي هاي مشروع و حفظ كرامت انسان جزء لاينفك دين مبين اسلام است به همين منظور تاكيد مي نمايند دادستان تمامي تلاش خود را در حمايت و صيانت از حقوق مذكور به عمل آورد.

10- ضمن محكوميت اهانت به مقدسات مذهبي كليه اديان الهي، انزجار خود را نسبت به اهانت به ساحت مقدس انبيا عظام و ارزشهاي ديني مسلمانان جهان ابراز داشته و از مجامع بين المللي به ويژه سازمان ملل متحد خواستار پيگيري مجدانه و تدارك ساز و كار حقوقي مناسب در مقابله با اين قبيل حركات شيطاني هستيم.

11- در راستاي ايفاي هر چه بهتر وظايف محوله خواستار تامين امكانات و نيازهاي مالي، اداري و نيروي انساني اعم از كاركنان قضايي و اداري دادسراها با لحاظ استقلال مالي و پشتيباني آنها مي باشيم زيرا نهاد دادسرا مي بايست از نهاد محكمه و دادگاهها مستقل باشد لذا ضرورت استقلال اداري مالي براي نيل به اين مهم مورد تاكيد است.

12- در رابطه با حادثه تروريستي اخير در كشور كه منجر به شهادت و مصدوميت تعداد زيادي از هم ميهنان گرامي گرديد خوشبختانه عاملين اين جنايت تروريستي دستگير و محركين و حاميان آنان افشا و مشخص گرديد اين افراد از سوي استكبار جهاني جهت انجام اقدامات تروريستي ديگر نيز آموزش ديده و تجهيز شده بودند، اين گونه جنايات جرم عليه كرامت ذاتي انسان و حقوق بشر و جنايت عليه بشريت محسوب مي شود و رياست محترم قوه قضائيه نيز دادستاني محترم كل كشور را با همكاري وزارت امور خارجه متولي اقامه دعوي در مجامع و مراجع بين المللي نموده اند.

دادستانهاي سراسر كشور پيشنهاد مي نمايند كه با توجه به جمع آوري ادله و تعقيب عاملان و اقرار صريح آنان مبني بر اينكه سركردگي و هدايت اين گونه جنايات از سوي استكبار وعلي الخصوص آمريكا بوده است و با استفاده از منابع بين المللي و بهره گيري از راهكارهاي مناسب اقدامات جدي جهت حفظ حقوق قربانيان اين عمليات تروريستي و حمايت از كيان كشور و افشاي چهره ضد انساني عاملين و محركين و مسببين اين جنايت سازمان يافته در سطح مراجع قضايي بين المللي صورت گيرد.

در پايان شركت كنندگان در اين همايش مراتب تشكرو امتنان خود را از اقدامات مدبرانه و پشتيباني هاي موثر حضرت آيت الله هاشمي شاهرودي (دام عزه الشريف) در احياي دادسراها و تثبيت و پيشرفت آن ابراز داشته و اعلام مي نمايد در اجراي فرامين و منويات حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) تمام و توان و مساعي خود را بكار خواهند گرفت.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن