تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821086739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش دادستان‌هاي سراسر كشور با صدور بيانيه‌اي به كار خود پايان داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش دادستان‌هاي سراسر كشور با صدور بيانيه‌اي به كار خود پايان داد
اجتماعي. خدمات اجتماعي. امنيت اجتماعي
همايش دادستان‌ها ي سراسر كشور عصر روز پنج شنبه با صدور بيانيه‌اي به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين بيانيه كه توسط سعيد مرتضوي دادستان عمومي و انقلاب تهران و دبير همايش دادستان‌هاي سراسر كشور قرائت شد، تصريح شده است: با توجه به نقش بسزايي كه دادستان‌ها در برقراري امنيت مبتني بر عدالت بر عهده دارند نسبت به تحقيق و گسترش آن اهتمام لازم را به عمل آورند.

متن كامل بيانيه به اين شرح است:
با سپاس بي‌كران به درگاه ايزد منان و عنايت ولي عصر (عج)، اجلاس سالانه دادستانهاي سراسر كشور و قضات تهران در پنجمين سال احياي دادسراي تهران در تاريخ ‪۲۵‬و‪۲۶‬ارديبهشت سال ‪۱۳۸۷‬كه بنا به فرموده مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به سال نوآوري و شكوفايي مزين گرديده است و با رهنمودهاي رياست محترم قوه قضاييه حضرت آيت الله هاشمي شاهرودي (دام عزه الشريف ) در تهران سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار گرديد.

طي دو روز تشكيل اين همايش، موضوعات نوآوري و شكوفايي در توسعه عدالت و امنيت پايدار و اهداف همايش شامل فراهم كردن زمينه‌هاي مناسب براي توسعه عدالت و افزايش امنيت پايدار، بررسي نقش دادستان در تامين هرچه بيشتر عدالت و ايجاد امنيت پايدار، بررسي آخرين دستاوردهاي علمي در زمينه كشف جرايم و راهكارهاي مقابله با بره و افزايش ضريب امنيت عمومي مورد بحث قرار گرفت و شركت‌كنندگان در اين همايش تاكيد كردند:
‪-۱‬با توجه به نقش بسزايي كه دادستان‌ها در برقراري امنيت مبتني بر عدالت بر عهده دارند نسبت به تحقيق و گسترش آن اهتمام لازم را به عمل آورند.

‪-۲‬براي مبارزه با جرايم مهم، سازمان يافته، فساد و قاچاق مواد مخدر و داروهاي روان گردان، پولشويي، ستادي در دادستاني كل كشور به منظور هماهنگي و ايجاد رويه واحد و تبادل اطلاعات با ستادهاي ويژه شهر ستان ها و استان‌ها تشكيل شود تا با اين قبيل جرايم مقابله جدي و موثر صورت پذيرد ‪-۳‬با توجه به احياي دادسرا، تصويب هرچه سريع تر قانون آيين دادرسي كيفري متناسب با جايگاه دادسرا ضرورت داشته و به همين منظور از قوه مقننه تسريع در لايحه مذكور را خواستار هستيم.

‪-۴‬با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در اجراي سياست‌هاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي و نقش دادستان‌ها در اين زمينه، خود را ملزم دانسته در تحقق جامع آن تمامي مساعي خود را به كار گيرند.

‪-۵‬نظر به اهميت به كارگيري هرچه كامل تر فناوري ارتباطات و اطلاعات در اتوماسيون اداري و رسيدگي قضايي، از مسوولان قوه قضاييه خواستار اهتمام بيش از پيش در راه اندازي و توسعه و تعالي آن در دادسراهاي سراسر كشور هستيم.

‪-۶‬با عنايت به ضرورت ايجاد هماهنگي در سياست‌هاي كلان قوه قضاييه در تمامي زمينه‌هاي مربوط پيشنهاد مي‌شود تا شوراي دادستان‌هاي شهر ستان‌ها با مسئوليت دادستان مركز استان تشكيل شود.

‪-۷‬به لحاظ اهميت اجراي تخصصي دستورات قضايي از سوي ضابطين تا تصويب و تشكيل پليس قضايي، راه اندازي پليس خدمات قضايي در سراسر كشور از سوي داد سراها با هماهنگي نيروي انتظامي مورد تاييد قرار گرفت.

‪-۸‬به منظور كاهش جمعيت كيفري و كنترل مجرمين حرفه‌اي و صدور گواهي عدم سو پيشينه الكترونيكي متحدالشكل در سراسر كشور پيشنهاد شد ستادي در دادستاني كل كشور براي تحقق آن‌ها ايجاد شود.

‪-۹‬با اعتقاد به اين كه حقوق اساسي و آزادي‌هاي مشروع و حفظ كرامت انسان جزو لاينفك دين مبين اسلام است به همين منظور تاكيد مي‌نمايند دادستان تمامي تلاش خود را در حمايت و صيانت از حقوق مذكور به عمل آورد.

‪-۱۰‬ضمن محكوميت اهانت به مقدسات مذهبي همه اديان الهي، انزجار خود را نسبت به اهانت به ساحت مقدس انبياي عظام و ارزش‌هاي ديني مسلمانان جهان ابراز داشته و از مجامع بين‌المللي به ويژه سازمان ملل متحد خواستار پي گيري مجدانه و تدارك ساز و كار حقوقي مناسب در مقابله با اين قبيل حركات شيطاني هستيم.

‪-۱۱‬در راستاي ايفاي هر چه بهتر وظايف محوله خواستار تامين امكانان و نياز هاي مالي، اداري و نيروي انساني اعم از كاركنان قضايي و اداري دادسراها با لحاظ استقلال مالي و پشتيباني آنها مي‌باشيم زيرا نهاد داد سرا مي بايست از نهاد محكمه و دادگاه‌ها مستقل باشد لذا ضرورت استقلال اداري و مالي براي نيل به اين مهم مورد تاكيد است.

‪-۱۲‬در رابطه با حادثه تروريستي اخير در كشور كه منجر به شهادت و مصدوميت تعداد زيادي از هم ميهنان گرامي شد خوشبختانه عاملين اين جنايت تروريستي دستگير و محركين و حاميان آنان افشاد و مشخص شد اين افراد از سوي استكبار جهاني براي انجام اقدامات تروريستي ديگر نيز آموزش ديده و تجهيز شده بودند، اين گونه جنايات، جرم عليه كرامت ذاتي انسان و حقوق بشر و جنايت عليه بشر يت محسوب مي‌شود و رياست قوه قضاييه نيز دادستاني كل كشور را با همكاري وزارت امور خارجه متولي اقامه دعوي در مجامع و مراجع بين المللي كرده اند.

دادستان‌هاي سراسر كشور پيشنهاد مي‌كنند كه با توجه به جمع آوري ادله و تعقيب عاملان و اقرار صريح آنان مبني بر اين كه سركردگي و هدايت اين گونه جنايات از سوي استكبار و بويژه آمريكا بوده است و با استفاده از منابع بين‌المللي و بهره‌گيري از راهكارهاي مناسب اقدامات جدي جهت حفظ حقوق قربانيان اين عمليات تروريستي و حمايت از كيان كشور و افشاي چهره ضد انساني عاملين و محركين و مسببين اين جنايت سازمان يافته در سطح مراجع قضايي بين‌المللي صورت گيرد.

در پايان شركت‌كنندگان در اين همايش مراتب تشكر و امتنان خود را از اقدامات مدبرانه و پشتيباني‌هاي موثر آيت الله هاشمي شاهرودي در احياي دادسراها و تثبيت و پيشرفت آن ابراز داشته و اعلام مي‌نمايند در اجراي فرامين و منويات حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي تمام توان و مساعي خود را به كار خواهند گرفت.

همايش دادستان‌هاي سراسر كشور كه روز گذشته در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي گشايش يافت عصر امروز پنج شنبه به كار خود پايان داد.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن