تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820790008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اختتاميه نمايشگاه كناب عنوان شد: پرويز: از عصبانيت و فحاشي رسانه هاي بيگانه خوشحاليم


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در اختتاميه نمايشگاه كناب عنوان شد: پرويز: از عصبانيت و فحاشي رسانه هاي بيگانه خوشحاليم
غلامعلي حداد عادل در اختتاميه نمايشگاه كتاب: «نمايشگاه در مصلا برگزار مي‌شود و در واقع مصلا را قبل از نمازخوان‌ها، كتاب‌خوان‌ها افتتاح كردند. انشاءالله نمازخوان‌ها هم زودتر آن را تحويل نمازهاي جمعه بدهند».
آفتاب: اختتاميه بيست و يكمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عصر امروز با حضور غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي، محمدحسين صفارهرندي، وزير فرهنگ وارشاد اسلامي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ و انديشه آفتاب، در اين مراسم علاوه بر حداد عادل، صفار هرندي و محسن پرويز، رئيس نمايشگاه بين‌المللي كتاب هم سخنراني‌كردند و در ادامه از ناشران برگزيده‌ بيست‌ و يكمين دوره‌ نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و ناشران برتر سال 86 تقدير شد.

حداد عادل: توقيف چند ده كتاب در مقابل انتشار 54 هزار عنوان تاثيري ندارد

در اين مراسم غلامعلي حداد عادل در رابطه مكان برگزاري نمايشگاه گفت: «نمايشگاه در مصلا برگزار مي‌شود و در واقع مصلا را قبل از نمازخوان‌ها، كتاب‌خوان‌ها افتتاح كردند. انشاءالله نمازخوان‌ها هم زودتر آن را تحويل نمازهاي جمعه بدهند».

وي افزود: «ممكن است انتشار چند ده كتاب هم متوقف شود؛ در عين حال كه ممكن است اگر هر كدام ازاين كتاب‌ها را به ما نشان دهند، تصديق كنيم كه نبايد منتشر شوند؛ ولي اين واقعيت در مقابل انتشار 54 هزار كتاب اصلا تأثير ندارد».

به گفته‌ي او، كتاب‌هايي كه نشر آن‌ها متوقف مي‌شود يا مشكل اخلاقي دارند يا موجب ايجاد اختلاف قومي و مذهبي مي‌شوند و يا عقايد پوچ و فاسدي مثل عرفان‌هاي كاذب را ترويج مي‌كنند؛ ولي بحث سياسي و انتقاد در آن‌ها مطرح نيست و اصولا آن‌قدر روزنامه‌ها اين مهم را بر عهده دارند كه فرصت به كتاب‌ها نمي‌رسد.

صفار هرندي: سرانه كتاب‌خواني در كشور پايين نيست

وزير ارشاد كه در مراسم اختتاميه نمايشگاه كتاب تاكيد كرد: «كساني‌كه مي‌گويند سرانه‌ كتاب‌خواني در كشور ما پايين است، من ادعا نمي‌كنم كه بالاست؛ زيرا آمار دقيق آن را نمي‌توان به دست آورد. اما اگر همين تيراژ و عناوين را ضرب كنيم، به رقم قابل توجهي مي‌رسيم. بعضا از رسانه‌ها القا مي‌شود سرانه‌ كتاب‌خواني پايين است و اين نارواست. گيرم كتاب‌هايي كه در نمايشگاه عرضه مي‌شود، خريداري نمي‌شود؛ ولي مي‌بينيم سهم عمده‌اي خريده و خوانده مي‌شود. اگر همه‌ي آن آمار را يك‌سوم حساب كنيم، آن‌چه به دست مي‌آيد، به مراتب بالاتر از آن‌چه است كه القا مي‌شود. امسال حضور چشم‌گير مردم در نمايشگاه چيزي بود كه همه به آن اعتراف كردند».

حسين صفارهرندي افزود: «بعد از اين بود كه گفتند اين كتاب‌ها ارزشي ندارند و مردم ما را متهم كردند آن‌ها نمي‌دانند چه مي‌خوانند و متأسفم كه اين‌ها از رسانه‌هاي جمعي پخش شد. حتما مردم ما كساني را كه آن‌ها را به چيزي كه واقعيت ندارد، متهم مي‌كنند، نمي‌بخشند».

محسن پرويز: از عصبانيت و فحاشي رسانه هاي بيگانه خوشحاليم

رييس بيست و يكمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تصريح كرد: «بايد ابراز خوشحالي كنيم از عصبانيت، اهانت و فحاشي هايي كه در بعضي از رسانه هاي بيگانه و دشمن مردم ايران به قلم داخلي و خارجي عليه نمايشگاه كتاب ابراز شد كه اين نشان دهنده مسير درستي است كه مسئولان فرهنگي جامعه در پيش گرفته اند».

محسن پرويز كه در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه سخن مي‌گفت، افزود: «اميدواريم بتوانيم آن‌چه را كه به عنوان نقد نمايشگاه منعكس شد، به صورت جدي مورد توجه قرار دهيم. صد البته هيچ ‌كاري بدون عيب و نقص به پايان نمي‌رسد. آن‌چه به ما در برطرف‌ كردن مشكلات ياري مي‌رساند، دست به دست‌ هم دادن است؛ نه اين‌كه با بعضي از اقدامات نادرست در جهت تخريب گام برداريم. آن‌چه به صورت نقد منصفانه نوشته شد، به ما كمك كرد. از فضاي نقادانه‌اي كه در سه‌ سال گذشته ايجاد شده، خوشحالم. در 18 دوره‌ي قبلي، بعضا رسانه‌هايي عيوب آشكار را ناديده مي‌گرفتند و چيزي نمي‌نوشتند؛ اما امروز اگر از لكه‌هاي كوچك غيرروشن در فضاي نمايشگاه چيزي ببينند، نمي‌گذرند. اميدوارم اين فضا همچنان ادامه داشته باشد».

در انتهاي اين مراسم هيأت داوران ناشران برگزيده‌ي نمايشگاه كتاب و هيأت داوران ناشران برتر سال 86 با صدور بيانيه‌اي ناشران برگزيده نمايشگاه كتاب و همچنين سال 86 را معرفي كردند.

ناشران برگزيده نمايشگاه كتاب به شرح زير اعلام شدند:

در بخش ناشران حوزه‌ي بزرگسال در بخش خصوصي، انتشارات فاطمي به عنوان ناشر نمونه معرفي و در بخش عمومي بزرگسال، انتشارات آستان قدس رضوي به عنوان ناشر برگزيده انتخاب شد.

در بخش كودك و نوجوان در بخش خصوصي، انتشارات شباويز ناشر نمونه و در بخش دولتي، انتشارات شاهد، ناشر برگزيده شد.

در بخش ناشران شهرستاني هم انتشارات نويد شيراز برگزيده معرفي شد.

همچنين در بخش دانشگاهي از مركز نشر دانشگاهي و در بخش ناشران آموزشي از انتشارات مبتكران تقدير شد.

غرفه‌ي انتشارات گاج نيز به عنوان غرفه‌ي برتر بيست‌ و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران شناخته شد.

در بخش ناشران لاتين، انتشارات تيمه به عنوان ناشر برتر معرفي و در بخش عربي، انتشارات دانش كتيبه ناشر برتر شناخته شد.

هيأت داوران، عرضه‌ي كتاب‌هاي مورد نياز، تعداد عنوان‌هاي چاپ اول، ارائه‌ي خدمات به بازديدكنندگان، ميزان تخفيف، رعايت ضوابط نمايشگاه، فضاسازي، و همكاري با مديران اجرايي به عنوان ملاك‌هاي ناشر برگزيده‌ي نمايشگاه اعلام شده بود.

همچنين ناشران برتر سال 86 به شرح زير معرفي شدند:

در بخش ناشران بزرگسال خصوصي تهران، انتشارات سخن ناشر برگزيده‌ي سال معرفي شد و نشر ني شايسته‌ي تشويق.

در بخش ناشران شهرستاني، انتشارات دليل ما ناشر برگزيده و مسجد مقدس جمكران شايسته‌ي تشويق شناخته شد.

در بخش ناشران وابسته به دستگاه‌هاي دولتي و عمومي، انتشارات بوستان كتاب قم، ناشر برگزيده‌ي سال معرفي و انتشارات دانشگاه تهران شايسته‌ي تشويق انتخاب شد.

در حوزه‌ي كتاب‌هاي كودك و نوجوان در بخش خصوصي، انتشارات محراب قلم به عنوان ناشر برگزيده‌ي سال انتخاب و از انتشارات شباويز تقدير شد.

در بخش ناشران كودك و نوجوان شهرستاني، هيأت داوران هيچ ناشري را شايسته‌ي انتخاب به عنوان ناشر برگزيده‌ي سال ندانست؛ اما نشر عروج انديشه را شايسته‌ي تشويق معرفي كرد.

در بخش ناشران وابسته به دستگاه‌هاي دولتي و عمومي، انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به عنوان ناشر برگزيده‌ي سال معرفي شد.

همچنين در حوزه‌ي فرهنگ و تمدن ايران و اسلام از محسن ناجي نصرآبادي - مصحح كتاب مجمل فصيحي -، عبدالكريم جربزه‌دار - مديرمسؤول نشر اساطير - و محمود هاشمي - مديرمسؤول دفتر گسترش علم دانشگاه آزاد اسلامي - تقدير شد.

تعداد آثار منتشرشده در سال‌ 86، كيفيت آثار از نظر محتوا، داشتن آثار برتر در جشنواره‌ها و ترجمه‌ي آثار به زبان‌هاي زنده‌ي دنيا، ملاك انتخاب عنوان شده بود.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن