تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820811064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفارهرندي: لغو مجوز دنياي تصوير قطعي و برگشت ناپذير است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: صفارهرندي: لغو مجوز دنياي تصوير قطعي و برگشت ناپذير است
وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: «در پايان سال گذشته هيات نظارت بر مطبوعات مجوز هشت نشريه را لغو كرد كه اين راي قطعي و برگشت ناپذير است».
آفتاب: محمد حسين صفار هرندي در نشست سه شنبه شب با دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع)گفت: «جنس فرهنگ و هنر جزو امور زمخت نيست و بلكه از جنس لطيف است و در برنامه ريزي‌ها اين لطافت را بايد درنظرگرفته شود».

به گزارش سرويس هنر آفتاب، به نقل از ايرنا، وي در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان اين دانشگاه از اعتقاد به عنوان حلقه اتصال هنرمند با هنرش ياد كرد و افزود: «فرهنگ و هنر عرصه‌اي نيست كه با سفارش‌سازي بتوان آن را به پيش برد».

وي در پاسخ سووال دانشجويي كه پرسيد بعد از پيروزي دولت نهم انتظار داشتيم كه در عرصه فرهنگ و هنر با تغير و تحول روبرو شويم، استراتژي شما دراين عرصه چيست ؟ گفت: «مجلس شوراي اسلامي براي يك وزارتخانه احكامي صادر مي‌كند كه بايد طبق آن برنامه پيش برود. همچنين شوراي انقلاب فر هنگي احكام صادر مي‌كند و بالاتراز ازهمه اينها مقام معظم رهبري است كه ايشان را فوق استراتژي مي‌دانيم».

صفارهرندي دستوركار دولت نهم را رجوع به ارزش‌هاي فراموش شده انقلاب و چيزهايي كه به مرور زمان كم‌رنگ و از مسير خود منحرف مي‌شد ذكر كرد و افزود: «نتيجه عملي فرهنگ سالم، پرورش انسانهاي سالم و ايجاد ذهن و دل پاك است».

وي حيطه تدابير وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي را در حوزه‌هاي مطبوعات، انتشارات و سينما دانست و ضمن تاكيد بر لزوم گام برداشتن در مسير ايجاد آثار سالم افزود: «حركت دولت نهم از بدو كار براي رسيدن به چنين مطلوبي آغاز شد».

وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي اظهارداشت: «در عرصه فرهنگ و هنر قرار است مسيري را مقتدرانه اما با تأني گام برداريم و با اجرايي شدن تدابير مورد نظرمان در اين عرصه شاهد رشد

” الان هيچ نمايشي بدون بررسي دقيق از نظر مقوله‌هايي چون بدآموزي و غيره به روي صحنه نمي‌رود تا جامعه در معرض آسيب قرار نگيرد... “

مثبت خواهيم بود».

وي درموردپرسش يكي از دانشجويان در خصوص خط مشي هنر سينما در دولت نهم با مقايسه وضعيت اين سينما در دو دوره قبل و بعد از روي كار آمدن دولت جديد بدون متهم كردن اهالي سينما تصريح كرد: «مسيري كه در گذشته پيموده شد جايي براي قشرهاي متدين و جامع گرا نبود».

صفارهرندي افزود: «در دولت قبل يك موج از فيلمهاي دختر و پسري راه افتاده بود و مضامين خانوادگي و اخلاقي از اين هنر دور شده بود كه بخشي از آن سلبي بود و بايد جلو آن گرفته مي‌شد».

وي اظهارداشت: «در دولت نهم وارث ساخت فيلمهايي بوديم كه خود در جريان ساخت آن نبوديم و به تدريج كه وارد دوره‌اي شديم كه تاثير ما در اين سينما بيشترشد مجوز اكران داديم و به جايي رسيديم كه مجوز ساخت هم داديم».

وزير فرهنگ وارشاد اسلامي افزود: «در جشنواره فيلم سال گذشته، هيات داوران فيلمهايي را كه داراي مسأله بودند به جشنواره راه ندادند و فيلمهاي سالم وخوبي چون آواز گنجشكها، فرزند خاك، به همين سادگي و چند فيلم ديگر از همين دست در جشنواره به نمايش درآمد».

صفار هرندي در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان كه از وزيرارشاد پرسيد: «آيا فكر مي‌كنيد فرهنگ در دولت نهم مظلوم واقع شده است يا نه»؟،

” در مورد مطبوعاتي كه در موضوعات اساسي، كفرگويي به مقدسات، سخيف نويسي و تصاوير ناباب وارد شده‌اند سرسوزني مماشات صورت نگرفته‌است... “

گفت: «كاري كه دولت نهم در مواجهه با فرهنگ كرده است نتيجه‌اش كاملاً متفاوت با دولت قبلي بوده‌است، الان هيچ نمايشي بدون بررسي دقيق از نظر مقوله‌هايي چون بدآموزي و غيره به روي صحنه نمي‌رود تا جامعه در معرض آسيب قرار نگيرد».

وي فرق ميان نمايشگاه كتاب امسال با سالهاي گذشته را در پرمحتوا بودن نمايشگاه امسال با عرضه ‪۲۵۰‬هزار عنوان كتاب ذكر كرد و گفت: «تمامي بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب امسال از پر محتوا بودن آن زبان به تمجيد گشوده اند».

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص مطبوعات نيز اظهار داشت: «در مورد مطبوعاتي كه در موضوعات اساسي، كفرگويي به مقدسات، سخيف نويسي و تصاوير ناباب وارد شده‌اند سرسوزني مماشات صورت نگرفته‌است».

وي در تاييد سخنان خود گفت: «در پايان سال گذشته هيات نظارت بر مطبوعات مجوز هشت نشريه را لغو كرد كه اين راي قطعي و برگشت ناپذير است».

صفارهرندي در جواب سوال دانشجويي كه پرسيد بسياري از موسيقي‌هايي كه شنيده مي‌شود غيرمجاز است، اين موسيقيها چگونه مجوز پخش مي‌گيرند؟ گفت: «وزارت ارشاد تنها جاي قانوني مسوول ارايه مجوز موسيقي است و سازماني چون صدا و سيما هم براي پخش موسيقي بايد از معاونت هنري اين وزارتخانه مجوز بگيرد».

وي افزود: «با پيگيري موسيقي‌هايي كه شنيده مي‌شود، دريافتم كه برخي از اين موسيقي‌ها يا در دولت قبلي مجوز گرفته‌اند و يا اينكه مجوز تقلبي دارند كه در اين صورت با آنها برخورد شده‌است».
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1059]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن