تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820949582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دادگستري خواستار استقلال كامل دادسرا از دادگاه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير دادگستري خواستار استقلال كامل دادسرا از دادگاه شد
كليات. همايش ها
وزير دادگستري روز چهارشنبه خواستار استقلال دو نهاد دادسرا و دادگاه از يكديگر شد و گفت: دادسرا مي‌تواند حتي خارج از دستگاه قضايي باشد.

غلامحسين الهام در نشست دادستان‌هاي سراسر كشور افزود: تامين امنيت و عدالت بخشي در گرو ساختار مناسب است و مقام تعقيب يك جايگاه حكومتي است وي اظهارداشت: دراين راستا در نخستين گام بايد دادسرا استقلال خود را از محكمه نشان دهد چرا كه اين مساله خود احساس امنيت مي‌آورد.

وي تصريح كرد: وقتي مردم فكر كنند سازماني وجود دارد كه پشت آنها است و براي احقاق حق و پيگيري امور ، قدرت آن با سازمان پشت مظلوم است اين احساس امنيت آور است و اين احساس كه ضعيف به دليل ضعف توان اقامه دعوا در برابر قدرتمند را ندارد را در جامعه از بين خواهد برد.

به گفته وزير دادگستري اين مساله مستلزم آن است كه جايگاه دادستان به عنوان حامي مظلوم و حامي جامعه مشخص شود.

وي با بيان اينكه دستگاه اجرايي به يك دستگاه پيگيري و تعقيب نياز دارد گفت: بايد سازوكارها در اين زمينه اصلاح شود .

الهام در ادامه با انتقاد از برخورد رسانه‌ها با روساي محاكم گفت: رسانه نبايد به خود اجازه دهد قاضي كه حكم صادر كرده است را در معرض تعارض و نقادي قرار دهد.

وي به اهميت اطلاع رساني در افزايش احساس عدالت در جامعه نيز اشاره كرد و گفت: بخش عمده‌اي از احساس عدالت با اطلاع رساني به موقع به وجود مي‌آيد اما حضور روساي دادگاه‌ها و محاكم اين مجموعه را در حوزه عدالت دچار مشكل مي‌كند.

الهام خاطرنشان كرد: ساختار دادسرا يك ضرورت در جامعه است كه هم مظلوم و هم جامعه را تقويت مي‌كند و هم مي‌تواند رسيدگي به محكمه را در حاشيه بي طرفانه حفظ كند .

وي ابراز اميدواري كرد كه دادسرا در گسترش احساس عدالت و تامين امنيت نقش خود را ايفا كند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن