واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: هشدار یکی از فضلای حوزه؛ترویج اباحیگری در قالب فرقههای نوپدید معنوی
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، وجه مشترک میان تمامی فرقه های نوپدید معنوی که در آثار آن ها هم به وضوح دیده می شود، اباحیگری دانست. به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، شب گذشته در نشستی با عنوان نقد و بررسی جنبش های معنوی نوپدید، در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه شناخت جریان های فکری زمان معاصر خود است.وی افزود: در دین اسلام، در حال حاضر سه گرایش جریان سنتی، روشنفکری و معنویتگرایی وجود دارند که هرکدام نیز به نوبه خود انشعاباتی دارند.عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در بیان فرقه های مختلف جریان های معنویت گرا در زمان معاصر گفت: برخی از گرایش های جریان معنویت گرایی، جریان هایی سنتی مانند جریان تصوف و ... هستند و برخی از آنها، به عنوان جریان مدرن این گرایش شناخته می شوند.وی در تشریح فرقه های مدرن جریان معنویت گرایی، گفت: اصل این جریان ها، گرچه به ظاهر جدید شناخته می شوند، اما مکتب و مبنای آن ها، بر اساس همان جریانهای قدیمی است که برخی در آمریکا به وجود آمدهاند و برخی دیگر مانند آئین اوشو، هستند.ترویج پلورالیسم دینی!حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: در تمام جریان های فکری نوظهور نسبت به دین و مذهب و مخصوصا ادیان آسمانی اظهار نظر شده و مکتب را یک حقیقت بی معنا معرفی می کنند و پلورالیسم دینی را ترویج می دهند.وی اضافه کرد: حتی افراد یا افکاری که در این راستا خود را خنثی نشان می دهند نیز رویکردی سلبی، نسبت به دین دارند و این خصلت مشترک بین تمامی ادیان نوظهور وجود دارد.استاد دانشگاه تهران، در مورد دومین وجه مشترک فرقه های معنوی نوپدید، گفت: دومین وجه مشترک بین فرقه های معنوی نوپدید، عقل ستیزی است به گونه ای وقتی به سردمداران تمامی این فرقه ها نگاه می کنیم، مشاهده می شود که تمامی آن ها عنوان می کنند که ما را با عقل کاری نیست!وی در بیان مؤلفه و شاخصه سوم مشترک میان این فرقه ها، گفت: سومین وجه مشترک میان تمامی فرقه های نوپدید معنوی که در آثار آن ها هم به وضوح دیده می شود، اباحیگری است.حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، گفت: همه ما می دانیم که دین الهی برای این آمده است تا رفتار ما را کنترل کند، اما ادیان نوظهور اباحیگری را ترویج می کنند که درست نقطه مقابل دین قرار دارند.عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تصریح کرد: وقتی مجموع این افکار نوظهور را، که چه در ایران و چه در خارج از ایران بررسی میکنیم، متوجه می شویم که یک سیاست غربی و فراماسونری آن ها را هدایت می کند که نمونه اش رواج یک باره آثار اوشو در جهان است.وی گفت: اوشو کسی است که حتی یکی از کتاب های منصوب به خود را ننوشته است و تمام این کتاب ها که امروزه به نام وجود دارد مجموع سخنرانی های او است که در حدود 700 کتاب می شود و به 300زبان دنیا نیز ترجمه شده است و این ها همه در 30 سال اخیر اتفاق افتاده است.عرفان سکس!حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، در پایان با بیان این که اگر از من بپرسند نام دیگر عرفان اوشو چیست، می گویم عرفان سکس است، گفت: اوشو می گوید ازدواج دو زن و دو مرد با یکدیگر با وجود این که غیر علمی است، اما قابل قبول است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]