تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرنگاران سوريه به مناسبت شصتمين سالگرد اشغال فلسطين تجمع كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرنگاران سوريه به مناسبت شصتمين سالگرد اشغال فلسطين تجمع كردند
دمشق - اتحاديه روزنامه نگاران سوريه روز چهارشنبه تجمعي در برابر مقر اين اتحاديه در دمشق به مناسبت شصتمين سالگرد اشغال فلسطين برگزار كرد.

به گزارش ايرنا، در اين تجمع الياس مراد رييس و اعضاي دفتر اجرايي اتحاديه ، صابر فلحوط مشاور اطلاع رساني رييس جمهوري و دهها روزنامه نگار و خبرنگار سوري و غيرسوري حضور داشتند.

شركت‌كنندگان در تجمع پلاكاردهايي در دست داشتند كه در آن بر ادامه مقاومت و پايداري ، نابودي نژاد پرستي صهيونيستي زير ضربات مقاومت ، حق بازگشت ، مخالفت با اشغال و تاييد بر اجراي صلح فراگير و عادلانه تاكيد شده است .

اين شعارها به زبان عبري نيز نوشته شده بود كه يكي ازشركت‌كنندگان در تجمع درباره علت اين امر به ايرنا گفت : اين كار را كرديم تا تاكيدي بر مواضعمان در برابر صهيونيستها باشد.

رييس اتحاديه در اين تجمع بيانيه‌اي قرائت كرد كه در آن نوشته شده است: شش دهه از اشغال فلسطين و فراز و نشيب در جهان عرب مي‌گذرد اما گذشت زمان هرگز ماهيت واقعي طرح صهيونيسم را كه پليدترين جنايت عليه يك ملت در طول تاريخ بشر است ، پنهان نكرد.

بيانيه ، ايجاد رژيم صهيونيستي از سوي غرب و حملات مستمرعليه اعراب را بزرگترين جنايت خواند و افزود: غرب پليدترين حمله نژادپرستانه در تاريخ را مورد حمايت قرارداد. حمله‌اي كه از قيموميت انگليس بر فلسطين و تاييد آن از سوي جامعه ملل آغاز شد و با تضمين اعلاميه غيرقانوني و غيراخلاقي بالفور، تصويب قطعنامه تقسيم از سوي مجمع عمومي سازمان ملل متحد، فلج شدن شوراي امنيت با وتوي آمريكا و سكوت در برابر جنايات صهيونيستي ادامه يافت.

مراد گفت: روزنامه نگاران و خبرنگاران سوري در سالروز اشغال فلسطين تاكيد مي‌كنند كه روزهاي آينده بسيار دشوار خواهد بود و خطر در حد كنوني متوقف نمي‌شود، علاوه بر آنكه كشورهاي عربي با خطر فتنه و دسيسه مواجهند تا راهي جز تسليم شدن در برابر سلطه نداشته باشند.

وي به اعراب نسبت به بي‌تفاوتي در قبال خطر صهيونيسم و جستجوي آنان به دنبال راه حل فردي براي نجات به جاي رويكرد قومي و رفتن به دنبال توهم عادي‌سازي روابط و سراب ايجاد فضاي باز در برابر دشمن به منظور جلب توجه و رضايت آمريكا هشدار داد و گفت: اين امر قبل از آنكه فريب ديگران باشد فريب دادن خود است .

رييس اتحاديه روزنامه نگاران سوري با تاكيد بر تعهد روزنامه نگاران و خبرنگاران سوري بر راه مقاومت و پايداري گفت : تجربيات ملتها در طول تاريخ ثابت كرده كه مقاومت همواره كوتاه‌ترين و بهترين راه براي بازگردادن و استرداد حقوق از دست رفته و موفق‌ترين راه براي ايجاد صلح واقعي مبتني برعدالت است .

وي جنبه قومي مساله فلسطين را ضامن تحقق اهداف مبارزه ملت فلسطين و موفقيت مقاومت دانست و بر تقويت اين بعد و همچنين محوريت اين مساله براي اعراب تاكيد كرد.

مراد در ادامه ، جامعه جهاني را مسوول ايجاد رژيم صهيونيستي در فلسطين دانست و از روزنامه نگاران عرب و غيرعرب و جامعه جهاني خواست به مسووليت‌هاي خود در زمينه متوقف ساختن حملات مستمر صهيونيستي عليه ملت فلسطين و اعراب عمل كنند.

در ‪ ۱۵‬ماه مه ‪ ۱۹۴۸‬صهيونيستها عمده خاك فلسطين را اشغال كردند كه به روز فاجعه فلسطين شهرت يافت و در سال ‪ ۱۹۶۷‬نيز رژيم صهيونيستي همه فلسطين را به اشغال خود درآورد.

فلسطينيان اين روز كه روز اشغال سرزمين ، كشتار و آواره شدنشان به دست صهيونيستها و حاميان غربي آنها است، به عنوان روز فاجعه ياد مي‌كنند اما رژيم صهيونيستي اين روز را جشن مي‌گيرد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن