تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819310349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زمان محروميت وزنه برداران دوپينگي افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زمان محروميت وزنه برداران دوپينگي افزايش يافت
ورزش
فدراسيون بين‌المللي وزنه برداري از افزايش زمان محروميت وزنه برداران دوپينگي از ‪ ۲‬سال به ‪ ۴‬سال خبر داد.

در آخرين مصوبات فدراسيون بين‌المللي وزنه برداري مجازات وزنه برداران دوپينگي افزايش يافت بدين ترتيب كه اگر نمونه آزمايش وزنه برداري( نمونه گيري خارج از مسابقه و داخل مسابقه) مثبت اعلام شود‪ ۴‬سال از حضور در كليه ميدانهاي ورزشي محروم خواهد بود. اين در حالي است كه پيش از اين ورزشكاران متخلف ‪ ۲‬سال از حضور در مسابقات منع مي‌شدند.

در بند ديگر اين مصوبه به پرداخت جرايم نقدي از سوي فدراسيونها اشاره شده است ، فدراسيونهايي كه نتايج دوپينگ وزنه بردارانشان مثبت اعلام شود ملزم به پرداخت ‪ ۵‬هزار دلار ( بابت هر نتيجه مثبت)مي باشندكه پيش از اين فدراسيونها ‪ ۲‬هزار دلار جريمه مي‌شدند.

همچنين كشورهايي كه نمونه آزمايش دوپينگ بيش از ‪ ۳‬وزنه بردارشان در يك سال مثبت اعلام شود حضور در بازيهاي المپيك پيش رو را از دست مي‌دهند.

اگر فدراسيوني پس از دوپينگ ورزشكارش اقدام به پرداخت جرايم نقدي خود نمود و ورزشكاران ديگري را در مسابقات جهاني شركت داد با وجود پرداخت جريمه امتيازات ورزشكارانش در اين رقابتها براي كسب سهميه المپيك محاسبه و لحاظ نخواهد شد( پيش از اين فدراسيون جهاني اعلام كرده بود كه ميدان كسب سهميه المپيك از ‪ ۲‬مسابقه جهاني به ‪ ۳‬مسابقه افزايش پيدا كرده است) دربند ديگر اين مصوبه آمده است كه اگر وزنه برداري نتيجه آزمايش دوپينگش در بازيهاي المپيك مثبت اعلام شود در المپيك بعدي حق حضور ندارد و پس از اتمام دور محروميتش نيز اگر در هر مسابقه‌اي شركت كند نتيجه كسب شده توسط اين وزنه بردار در امتيازات تيمي محاسبه نخواهد شد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن