تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819929258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گشتي در دنياي خبرهاي ۲۰ ارديبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گشتي در دنياي خبرهاي ۲۰ ارديبهشت


دور دنيا- كمبود سيب‌زميني در آستانه جام ملت‌هاي اروپا براي دولت سوئيس دردسرساز شده است.

مقابله با بحران كمبود سيب زميني

برن: دولت سوئيس سرانجام متقاعد شد تا محدوديت واردات سيب زميني را به اين كشور در زمان برگزاري رقابت‌هاي فوتبال جام ملت‌هاي اروپا لغو كند. يكي از مقامات مسئول در اين زمينه اعلام كرد كه با مجوز دولت، ۵ هزار تن سيب زميني وارد اين كشور خواهد شد.

پيش از اين اعلام شده بود تقاضا براي سيب زميني سرخ شده در زمان برگزاري جام ملت‌ها افزايش خواهد يافت و ممكن است سيب زميني موجود در سوئيس براي پاسخ دادن به اين تقاضا كافي نباشد.

همچنين اعلام شد كه ممكن است كشور سوئيس با كمبود سوسيس نيز در زمان برگزاري اين رقابت‌ها مواجه شود. سوئيس يكي از ميزبانا ن مشترك رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپاست.

اعتراض بنزيني

تورنتو: يك خواننده محلي براي اعتراض به افزايش قيمت بنزين از ابزار كارش كه يك گيتار است، استفاده كرد. اين خواننده جوان روي سقف يك پمپ بنزين رفت و با گيتار برقي خود شروع به نواختن كرد و شعر‌هايي در اعتراض به افزايش قيمت بنزين خواند . اين اقدام او موجب شد جمعيت زيادي در اطرافش جمع شوند و پمپ بنزين تعطيل شود. البته اين اعتراض وي با دخالت پليس پايان يافت.

برق گرفتگي سوسمار

فلوريدا: يك مارمولك به مدت نيم ساعت برق خانه بيش از ۲۰ هزار شهروند را قطع كرد. اين سوسمار به طور تصادفي وارد يك پست برق شد و با ايجاد اتصالي در كابل‌هاي فشار قوي، منجر به انفجار پست برق شد. در جريان اين سانحه مارمولك دچار برق گرفتگي شديد شد و از بين رفت.

چك ۳۷ ساله در توفان

آركانزاس: هفته گذشته وقوع توفان در آركانزاس آمريكا باعث ويراني خانه‌ها و خودروهاي شهروندان شد اما در جريان اين توفان سهمگين يك برگ چك كه در سال ۱۹۷۱ صادر شده بود كوچك‌ترين آسيبي نديد.

هنگامي كه يك مرد مشغول جمع‌آوري اثاثيه خانه تخريب شده خود بر اثر توفان بود ناگهان با يك برگ چك مواجه شد. ارزش اين برگ چك كه باد آورده بود تنها يك و نيم دلار است.

سرقت جرثقيل و كاميون

مسكو: اين روزها سارقان در مسكو ديگر به دنبال سرقت خودروهاي گرانقيمت نيستند بلكه بيشتر كاميون، جرثقيل و وسايل بنايي و ساختمان سازي به سرقت مي‌برند. علت اين تغيير ذائقه سارقان، رونق ساخت و ساز در اين كشور اعلام شده كه سارقان وسايل سرقتي را با قيمت بالايي مي‌فروشند.

تغيير پلاك در ۳ ثانيه

پكن: در گذشته رانندگان متخلف چيني براي اينكه به دام دوربين‌هاي كنترل سرعت پليس نيفتند پلاك شناسايي خودرو را با رنگ و گِل مي‌پوشاندند و يا از پلاك‌هاي تقلبي استفاده مي‌كردند اما به موازات پيشرفت تكنولوژي ديگر از اين شيوه‌هاي سنتي براي فريب دادن پليس استفاده نمي‌شود.

در واقع اخيرا دستگاه‌هايي به بازار آمده كه با استفاده از آنها مي‌توان ظرف ۳ ثانيه اعداد پلاك‌هاي شناسايي خودرو را تغيير داد و يا آن را برعكس كرد. قيمت اين دستگاه‌ها از ۱۱۵ دلار آغاز مي‌‌شود كه انواع پيشرفته‌تر آن كه مجهز به دستگاه كنترل از راه دور است با قيمت‌هاي بالاتري به فروش مي‌رسد.

به گفته پليس بيش از ۵۰ درصد از رانندگان متخلفي كه تصاوير خودروهاي آنان توسط دوربين‌هاي كنترل سرعت پليس ثبت مي‌شود، پلاك‌هاي خودروشان را دستكاري كرده‌اند.

تاريخ درج: 20 ارديبهشت 1387 ساعت 23:44 تاريخ تاييد: 21 ارديبهشت 1387 ساعت 00:14 تاريخ به روز رساني: 21 ارديبهشت 1387 ساعت 00:13
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن