تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819930170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گشتي در دنياي خبرهاي ۲۲ ارديبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گشتي در دنياي خبرهاي ۲۲ ارديبهشت


دور دنيا- يك زن ۴۰ ساله انگليسي كليه خود را به معلم سابقش اهدا كرد.

اهداي كليه به معلم

لندن: اين زن حدود ۳۰ سال قبل شاگرد اين معلم بود كه هم‌اكنون به نارسايي كليه مبتلا شده است. شاگرد سابق پس از مشاهده تصوير معلم دوران كودكي‌اش در روزنامه و توضيحي كه زير آن نوشته شده بود، تصميم گرفت هر طور كه شده كليه خود را به او بدهد.

اين زن كه خود مادر ۳ كودك است، پس از انجام عمل پيوند كليه گفت: وقتي فهميدم معلم دوران دبستانم كه به من خواندن و نوشتن آموخت به عضوي نياز دارد كه من توانايي اهداي آن را دارم، يك لحظه هم ترديد نكردم.

او ادامه داد: همين معلم بود كه به من ياد داد چگونه فداكار باشم و اكنون آنچه به من ياد داده در مورد خودش كاربرد پيدا كرد.

يوگاي خياباني

سان فرانسيسكو: شهردار سان‌فرانسيسكو قصد دارد بخشي از خيابان‌هاي ساحلي اين شهر را به انجام تمرينات يوگا اختصاص دهد. اين شهردار كه خود احتمالا يكي از طرفداران پر و پا قرص يوگاست، مي‌خواهد به مردم امكان دهد تا با خيال راحت در خيابان يوگا تمرين كنند و از منظره ساحل و دريا لذت ببرند.

اين شهردار به رسانه‌ها گفت: مي‌خواهم به جاي اينكه مردم به دنبال فضاي باز براي يوگا بروند، فضاي باز براي يوگاكردن را در اختيار مردم قرار دهم.

به گفته وي چند كيلومتر از خيابان‌هاي ساحلي در روز‌هاي تعطيل هفته حدود ۴ ساعت بسته مي‌شوند تا مردم بتوانند فعاليت‌هاي بدني و يوگا انجام دهند. البته برخي مقامات شهرداري معتقدند امكان اجراي اين ايده وجود ندارد و بهتر است قسمتي از ساحل به اين منظور در نظر گرفته شود. به هرحال شهردار اين طرح را با قوت دنبال كرده و مي‌گويد بايد به حقوق مردم بيشتر توجه داشت.

اسب وحشي

سيدني: ۲ زن ميانسال كه با مشاهده يك اسب وحشي به طرف خودروي خود فرار كرده و در آن پناه گرفته بودند، به شدت آسيب ديدند. اين اسب كه از يك مزرعه فرار كرده بود با سرعت زيادي در شهر مي‌دويد كه با اين ۲ خواهر كه در حال پياده‌روي بودند، برخورد و شروع به لگد پراندن به طرف آنها كرد.

آنها هم كه به شدت ترسيده بودند، به سمت خودرو دويدند اما اسب، آنها را رها نكرد و با ضربه‌هاي محكم شيشه‌هاي خودرو را شكست. در طول اين مدت يكي از خواهر‌ها توانست از خودرو بيرون بيايداما خواهر ديگر در خودرو-كه با ضربه‌هاي بي‌امان اسب به يك آهن‌پاره تبديل شده‌ بود- گير كرد و زخمي شد.

سرانجام پس از اينكه اسب از اين بوكس‌بازي خسته شد و خودرو را رها كرد، نيرو‌هاي امداد سر رسيدند و اين زن بد حال را به بيمارستان انتقال دادند. به گفته پليس، هيچ‌ كس تصور نمي‌كند كه يك اسب بتواند يك خودروي نو را كاملا اسقاط كند.

ازدواج در زندان

مكزيكو سيتي: از سال گذشته تا كنون بيش از ۱۸۰ زوج در يكي از زندان‌‌هاي مكزيك به عقد هم درآمده‌اند. هر چند ازدواج در زندان امري غير عادي است اما برخي روان‌شناسان معتقدند ازدواج زندانيان آنها را به زندگي اميدوار تر مي‌كند. البته مراسم ازدواج در زندان با ساير عروسي‌ها كاملا متفاوت است.

به اين ترتيب كه زن و شوهر تنها براي بله گفتن در مقابل هم قرار مي‌گيرند و سپس هر يك روانه سلول خود مي‌شوند. در برخي موارد زن و شوهر هر ۲ زنداني هستند و گاهي هم يكي از آنها سابقه محكوميت ندارد و زندگي عادي خود را مي‌گذراند.

يكي از مسئولان اجراي اين مراسم در توصيف فضاي ازدواج در زندان گفت: آنها تنها ازدواج خود را به ثبت مي رسانند و سپس با چشماني پر از اشك يكديگر را ترك مي‌كنند. البته زندان به مناسبت هر مراسم ازدواج يك وعده غذاي اضافي در اختيار زندانيان قرار مي‌دهد.

تاريخ درج: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 20:09 تاريخ تاييد: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 21:08 تاريخ به روز رساني: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 21:07
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن