تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816502470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقدينگي؛ عامل گراني مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نقدينگي؛ عامل گراني مسكن


مسئولان- وزير مسكن و شهرسازي براي چندين بار در طول 3 سال گذشته و در شرايطي كه بازار مسكن همچنان در نابساماني شديد به سر مي‌برد به تشريح دلايل اين نابساماني پرداخت

و علت عمده گراني مسكن را حجم نقدينگي دانست.محمد سعيدي‌كيا كه سه‌شنبه شب در شبكه يك سيما سخن مي‌گفت، بدون اشاره به وعده‌هاي3 سال گذشته در باب ساماندهي بازار مسكن و نتايج طرح‌ها و برنامه‌هاي اجراشده، درحال اجرا و يا متوقف اين وزارتخانه، درباره علل افزايش قيمت مسكن در سال‌جاري، گفت: در گراني مسكن عوامل مختلفي وجود دارند كه عمده آن افزايش دستمزد كارگران، حجم نقدينگي، قيمت مصالح و عوارض پروانه‌ها در برخي شهرهاست.

وزير مسكن و شهرسازي در عين حال به دلايل افزايش نقدينگي در بخش مسكن، افزايش قيمت مصالح ساختماني و عوارض پروانه‌ها در طول 3سال گذشته اشاره نكرد و پاسخ نداد كه چرا پيش‌بيني وي و كارشناسان اين وزارتخانه در مورد تثبيت قيمت مسكن در سال گذشته و افزايش نيافتن آن تحقق پيدا نكرده و قيمت مسكن همچنان در حال افزايش است؛ به‌گونه‌اي كه حتي انتقاد رئيس‌جمهوري را به همراه داشته‌است.

وزير مسكن عنوان كرد:‌ در حال حاضر وامي براي اجاره‌نشين‌ها پيش‌بيني نشده‌است، از اين‌رو وقتي تقاضا افزايش مي‌يابد و در برابر آن عرضه كم مي‌شود به تبع آن مسكن اجاره‌اي نيز گران مي‌شود كه بالا بردن عرضه، راه‌حل اساسي در اين زمينه است.

نتيجه مسكن مهر؛ 5/1 سال ديگر
وي افزود: فرض كنيد در سال 88 قرار داريم و واگذاري زمين در مسكن مهر در سال 86 و 87 انجام شده است و تقريبا 5/1 ميليون واحد مسكوني زير ساخت رفته‌اند و تا سال 88 آماده بهره‌برداري شده‌اند؛ آن وقت اين امر بر بحران چندين ساله كه در كشور وجود دارد تاثير مي‌گذارد. وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه در سال گذشته قرار بود به استعداد ساخت 5/1‌ميليون واحد مسكوني زمين واگذار شود، گفت:‌ تاكنون به استعداد ساخت يك ميليون و 200 هزار واحد زمين واگذار شده است و تعاوني‌ها با همكاري مردم در حال آماده‌سازي و ساخت اين زمين‌ها هستند. ساخت هر يك از اين زمين‌ها ممكن است بين 5/1 تا 2 سال طول بكشد و بستگي به اين امر دارد كه خانه‌اي كه مي‌خواهند بسازند با چه مشخصاتي است.

وي تصريح كرد: قبول داريم طبق برنامه به استعداد ساخت 5/1 ميليون واحد مسكوني زمين واگذار نشده است اما تا تيرماه جاري اين كار انجام مي‌شود.

نظر مثبت به بسته بانك مركزي
وزير مسكن و شهرسازي درخصوص بسته سياستي بانك مركزي براي كاهش سقف پرداخت وام مسكن توسط بانك‌ها، بدون اينكه به سياست‌هاي گذشته دولت و اين وزارتخانه براي افزايش امكان پرداخت وام مسكن اشاره كند و پاسخگوي خطاهاي گذشته باشد، تصريح كرد: ما به اين بسته مثبت نگاه مي‌كنيم. براي ساخت و ساز سقف تسهيلات را به 25 ميليون تومان رسانده‌اند و پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شده است.

وي افزود: در حال حاضر قيمت ساخت و ساز براي يك متر مربع 300 تا 400 هزار تومان است كه براي 80‌متر بنا 32 تا 33 ميليون تومان هزينه مصرف مي‌شود كه 70 درصد آن 25‌ميليون تومان تسهيلاتي است كه بانك‌ها پرداخت مي‌كنند، بر اين اساس اين عدد به‌طور كارشناسي تنظيم شده است.

وزير مسكن و شهرسازي درباره مشكلات كمبود مصالح براي ساخت زمين‌هاي 99‌ساله تصريح كرد: مشكل سيمان يك مشكل واقعي است اما وزارت صنايع و معادن اعلام كرده است امسال ظرفيت توليد سيمان از 50‌ميليون تن خواهد گذشت كه اگر اين‌طور شود مشكل سيمان تا اواسط سال تعديل خواهد شد.

يك سال با سخنان وزير مسكن
دوم ارديبهشت 86: دولت سالانه 450 هزار واحد مسكوني از يك ميليون واحد مسكوني مورد نياز كشور را توليد خواهد كرد تا سهم دخالت دولت از 5 درصد به 50 درصد افزايش يابد.
اول خرداد: پيش‌بيني مي‌شود در سال 86 تسهيلات مسكن كه در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد به 50 هزار ميليارد ريال برسد.
15 تير: به‌منظور رفع مشكل كمبود آهن به‌زودي 3 درصد از سرجمع اعتبارات عمراني در اختيار وزارت بازرگاني قرار مي‌گيرد. درخصوص سيمان نيز علاوه بر واردات، چند كارخانه سيمان با توليد بالغ بر 40 ميليون تن راه‌اندازي مي شود.
12 شهريور: قيمت مسكن با واگذاري زمين‌هاي اجاره‌اي 99 ساله تاكنون كمي متعادل‌تر شده است. قرار است كه ما تا پايان سال به استعداد ساخت 5/1 ميليون واحد مسكوني، زمين در اختيار شركت‌هاي تعاوني قرار دهيم.
6 مهر: رشد 116 درصدي صدور پروانه ساختماني در تهران و 60درصدي صدور پروانه در كل كشور حاكي از رونق بازار مسكن است.
4 آبان: در سال‌جاري 25 هزار هكتار زمين 99 ساله به متقاضيان واگذار مي‌شود كه اين ميزان جوابگوي ساخت 5/1 ميليون واحد مسكوني خواهد بود.
9 آذر: پي‌سازي 50 هزار واحد مسكوني اجاره‌اي در قالب زمين‌هاي 99 ساله با اعطاي وام آغاز شد.
18 دي: زمين‌هاي 99 ساله جلوي افزايش قيمت را گرفت و قيمت مسكن راكد شد، دليل آن هم اين است كه بخشي از تقاضاي مؤثر بازار مسكن روانه بازار جديد زمين‌هاي اجاره‌اي 99‌ساله شد و از حجم مؤثر تقاضاي مسكن آماده كاسته شد.
25 دي: طي 8 ماهه امسال به استعداد ساخت يك ميليون واحد مسكوني وام پرداخت شده كه 840 هزار نفر ثبت نام خود را تكميل كرده‌اند.
26 اسفند: تحليل بنده به‌عنوان وزير مسكن و شهرسازي اين است كه سال آينده سال رونق بازار مسكن هم در بخش ساخت و ساز و هم در بخش خريد و فروش خواهد بود. اگر سقف وام مسكن متناسب با رشد تورم افزايش يابد، مفيد است.
19 فروردين 87: با صدور يك ميليون و 200 هزار پروانه ساختماني در كشور در سال گذشته، موج عظيم ساخت و ساز در كشور در حال رخ دادن است.

تاريخ درج: 4 ارديبهشت 1387 ساعت 23:50 تاريخ تاييد: 5 ارديبهشت 1387 ساعت 00:10 تاريخ به روز رساني: 5 ارديبهشت 1387 ساعت 00:09
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 516]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن