تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816774131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانك‌هاي دولتي 10.3 برابر بانك‌هاي خصوصي نقدينگي به بازار مسكن تزريق كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بانك‌هاي دولتي 10.3 برابر بانك‌هاي خصوصي نقدينگي به بازار مسكن تزريق كردند
علي‌رغم آنكه پيش از اين بارها اعلام شده بود، ورود نقدينگي بانك‌هاي خصوصي و تسهيلات آنها براي خريد خانه موجب رشد بي‌سابقه قيمت‌ها در بازار مسكن طي سال 86 شده است، آمارهاي بدست آمده توسط ايلنا نشان مي‌‏دهد بانك‌هاي دولتي در سال گذشته 10.3 برابر بانك‌هاي خصوصي و مؤسسات اعتباري تسهيلات مسكن پرداخت كرده‌اند.

در سال گذشته بانك‌‏هاي دولتي، خصوصي و مؤسسات اعتباري كشور بيش از 621 هزار و 872 ميليارد ريال تسهيلات به بخش مسكن و ساختمان پرداخت كردند كه سهم بانك‌هاي دولتي از اين رقم 567 هزار و 16 ميليارد ريال بوده است.

بر اساس اين گزارش، در سال گذشته بانك ملي به تنهايي بيش از 3 بانك بزرگ خصوصي پارسيان، پاسارگاد و اقتصاد نوين نقدينگي به بازار مسكن تزريق كرد. بانك ملي در سال قبل 39 هزار و 237 ميليارد ريال تسهيلات به بخش ساختمان و مسكن اعطا كرد، در حالي كه 3 بانك خصوصي ياد شده مجموعاً 38 هزار و 523 ميليارد ريال تسهيلات در اين بخش پرداخت كردند.

اگرچه تسهيلات پرداختي بانك‌هاي دولتي در سال گذشته صرفاً براي خريد مسكن و ساختمان نبوده و وام‌هاي ساخت را نيز در بر مي‌گرفته است، اما 567 هزار ميليارد ريال نقدينگي وارد شده توسط بانك‌هاي دولتي به حوزه ساختمان قطعاً نقش مؤثري در افزايش قيمت مسكن، افزايش قيمت اجاره‌‏بها و رشد قيمت مصالح ساختماني در بازار ايفا كرده است.

اين در شرايطي است كه دولت در سال گذشته تلاش كرده است اعطاي تسهيلات بانك‌هاي خصوصي و تزريق منابع اين بانك‌ها به بازار مسكن را عامل مهم گراني و رشد بيش از 100 درصدي قيمت مسكن معرفي كند.

نكته قابل توجه اين است كه بانك‌هاي دولتي در سال گذشته علي‌رغم آنكه بخش كشاورزي به عنوان يكي از محورهاي توسعه كشور با مشكلات متعددي از جمله خشكسالي مواجه بود، تنها 213 هزار ميليارد ريال تسهيلات به اين بخش پرداخت كرده و بيش از 2 برابر تسهيلات پرداخت شده به بخش كشاورزي را به بازار مسكن تزريق كردند.

ميزان تسهيلات پرداختي بانك‌‏هاي دولتي به بخش ساختمان و مسكن در سال گذشته به اين شرح بوده است:

بانك ملي 39.2 هزار ميليارد ريال، بانك سپه 17.6 هزار ميليارد ريال، بانك صادرات 25.7 هزار ميليارد ريال، بانك تجارت 21.4 هزار ميليارد ريال، بانك ملت 32.6 هزار ميليارد ريال، بانك رفاه 11.9 هزار ميليارد ريال، بانك كشاورزي 2.2 هزار ميليارد ريال، بانك مسكن 416 هزار ميليارد ريال و بانك توسعه صادرات 91 ميليارد ريال.

بر اساس اين گزارش، عملكرد بانك‌ها و مؤسسات اعتباري خصوصي كشور نيز در سال گذشته در بخش تسهيلات پرداختي به بخش مسكن و ساختمان از اين قرار بود:

بانك كارآفرين 1.7 هزار ميليارد ريال، بانك سامان 5 هزار ميليارد ريال، بانك پارسيان 20.4 هزار ميليارد ريال، بانك اقتصاد نوين 13.5 هزار ميليارد ريال، بانك پاسارگاد 4.5 هزار ميليارد ريال، بانك سرمايه 2.4 هزار ميليارد ريال، مؤسسه مالي و اعتباري سينا 6.7 هزار ميليارد ريال و مؤسسه اعتباري توسعه 379 ميليارد ريال.

سال گذشته ادعاهايي مبني بر اينكه بانك پاسارگاد نقدينگي بيش از 1100 ميليارد توماني را به بازار مسكن سرازير كرده و باعث افزايش قيمت ها در اين بخش شده است، مطرح شده بود كه بعدآً مشخص شد اين اخبار مجعول ريشه در آمارسازي هاي يكي از معاونان بركنار شده اين بانك داشته است.

در لابلاي اين اخبار، ادعاي نادرست ديگري مبني بر گرايش برخي مديران ارشد اين بانك به حزب كارگزاران نيز مطرح شده بود.

نظرات كاربران:
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن