تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819045842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنان قاليباف در مراسم افتتاح اتاق موزه سيد جعفر شهيدي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سخنان قاليباف در مراسم افتتاح اتاق موزه سيد جعفر شهيدي


نشست- همشهري آنلاين:
شهردار تهران با شركت در مراسم افتتاح اتاق موزه استاد دكتر سيد جعفر شهيدي از شخصيت برجسته اين عالم فقيد سخن گفت.

به گزارش سما دكتر قاليباف گفت: استاد شهيدي انصافا يك شخصيت برجسته در زبان و ادبيات فارسي و عرب و يك مولف ژرف نگر، دين‌شناس، فقيه و دانش پژوه بود.
دكتر محمدباقر قاليباف با بيان مطالب فوق و با ابراز خوشحالي از حضور در منزل استاد دكتر سيد جعفر شهيدي، افزود: انصافا استاد شهيدي علم و ادب، دين و دانش، فرزانگي و فاخر انديشي و حوزه و دانشگاه را در خود خلاصه كرده بود درحالي كه هر يك از اين ها به تنهايي صرف يك عمر را براي هر فرد طلب مي كند.

وي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر توليد علم و انديشه و نهضت نرم افزاري، خاطر نشان كرد: همه ما مكلفيم و تلاش مي كنيم كه در جامعه امروز هم افرادي چون استاد شهيدي تربيت شوند و خداي نكرده جامعه ما در تربيت چنين شخصيت ها و انسان هايي ناباروري پيدا نكند.

به گفته قاليباف امروز اگر توسعه در كشور مهم است توسعه انساني مهمترين وجه آن است و بايد بر حاملان انديشه و تفكر توجه كنبم تا آن ها دانش آموزان، دانشجويان و دانش پژوهاني را تقويت و تربيت كنند.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما نيز بايد حداقل در محيط شهري و فضاي شهر تهران شخصيت هايي همچون سيد جعفر شهيدي و ديگر شخصيت ها مثل شهيد مطهري، شهيد مفتح، شهيد بهشتي، علامه جعفري، مرحوم آشتياني و خيلي‌هاي ديگر را كه در بين ما نيستند برجسته كنيم و به جامعه امروز خوب معرفي كرده و بشناسانيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با گرامي داشت ياد و خاطره فرزند شهيد استاد شهيدي، گفت : شهيد احسان شهيدي را نديدم اما در يادداشتي كه يكي از همرزمان شهيد به من داد متوجه شدم كه با وي در عمليات زين العابدين حضور داشتم. او با اينكه دوستانش مانع از حضورش در جنگ مي شدند اما با عشق جنگيد و نه تنها جان خود را در راه اسلام و انقلاب داد بلكه پيكر او جاويد الاثر باقي مانده است از اين رو همه ما بايد تلاش كنيم تا راه شهدا و امام شهدا را ادامه دهيم.

قاليباف در پايان از خانواده و تمامي همسايگان استاد شهيدي قدرداني و هدايايي به خانواده استاد تقديم كرد.

شايان ذكر است در ابتداي اين مراسم نيز از تنديس استاد شهيدي پرده برداري شد و شهردار تهران در پايان از قسمت هاي مختلف اين اتاق موزه بازديد كرد.

تاريخ درج: 16 ارديبهشت 1387 ساعت 12:23 تاريخ تاييد: 16 ارديبهشت 1387 ساعت 13:05 تاريخ به روز رساني: 16 ارديبهشت 1387 ساعت 13:01
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن