تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805446668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نبردي كه برنده ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نبردي كه برنده ندارد


عالي- گروه سياسي:
طي هفته‌هاي اخير براي سومين بار پس از روي كار آمدن دولت نهم، بار ديگر موضوع دانشگاه آزاد به صحنه نزاع ميان موافقان و مخالفان آن بدل شد

ماجرا از آن جا آغاز شد كه عليرضا زاكاني نماينده نزديك به طيف ايثارگران جناح اصولگرا و رئيس هيات تحقيق و تفحص مجلس از نظام آموزش عالي كشور، در يك مصاحبه مدعي شد كه در جريان بررسي‌هاي خود به اسناد تخلفات زيادي در دانشگاه آزاد دست يافته اما مقاومت ‌هايي كه در مجلس نيز وجود دارد مانع برخورد جدي با رياست اين دانشگاه است.

وي در عين حال رياست جاسبي بر دانشگاه آزاد را به‌طور ضمني غيرقانوني عنوان كرد. پس از اين امر بود كه دانشگاه آزاد در جوابيه 25 فروردين ماه خود از زاكاني به‌دليل انتشار گزارش تحقيق و تفحص بدون طي مراحل قانوني انتقاد كرده و آن را برخوردي سياسي و با مقاصد خاص توصيف كرده بود.

زاكاني اما در ادامه اين « پينگ پنگ سياسي» جوابيه‌اي به جوابيه دانشگاه آزاد داده و از مصاحبه‌هاي خود عليه دانشگاه آزاد دفاع كرد. اينچنين بود كه بحث و چالش دوباره بر سر دانشگاهي كه در طول سه سال اخير بار‌ها به صفحات روزنامه‌ها و سايت‌ها راه يافته بود، شدت يافت تا مشخص شود پس از مدتي سكوت، بار ديگر و از زاويه‌اي ديگر پاي اختلافات ميان مسئولان اجرايي و برخي نمايندگان با جاسبي به فضاي سياسي و رسانه‌اي كشور باز مي‌شود.

مسئله دانشگاه آزاد و موضوعات پيرامون آن اگر چه با عمر اين دانشگاه همزاد است اما در يك دهه گذشته با اوج گرفتن دغدغه ورود خيل جوانان تولد يافته در سال‌هاي ابتداي انقلاب به دانشگاه و افزايش تب كنكور و كسب مدارج عالي تحصيلي به‌عنوان يك ارزش مادي يا معنوي، بيش از گذشته مورد توجه افكار عمومي و مسئلان اداره كشور قرار گرفته است.

هرچند در سال‌هاي پس از جنگ و روي كار آمدن دولت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به‌دليل نزديكي فكري ميان مسئولان دانشگاه آزاد و رئيس دولت سازندگي و سياسي نبودن فضاي كشور، اين دانشگاه بدون دغدغه به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌داد اما پس از دوم خرداد و اختلافات ابتدايي كه ميان اصلاح‌طلبان و برخي نزديكان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به وجود آمد سبب برخي اختلافات با دانشگاه آزاد و شخص جاسبي شد.

اين امر اما چندان ملموس نبود چه اينكه با وجود تفاوت رفتار مسئولان دانشگاه آزاد با سياست‌هاي وقت وزارت علوم درخصوص موضوعاتي مانند آزادي‌هاي سياسي دانشجويان، شخص خاتمي و حتي مصطفي معين وزير علوم وقت از نقش اين دانشگاه در آمورش عالي قدرداني مي‌كردند.

طرفه اينكه در آن دوران برخي چهره‌هاي اصولگرا كه امروزه جزو منتقدان عملكرد جاسبي هستند از وي به خاطر عدم‌همراهي با سياسيت‌هاي دولت اصلاحات تجليل مي‌كردند. وابستگي سياسي نسبي جاسبي به اصولگرايان سنتي نظير موتلفه نيز مزيد بر علت شده بود تا وي در زمره اصولگرايان سنتي و نه مدرن حامي آيت‌الله رفسنجاني طبقه بندي شود.

نقطه جالب توجه اينكه جاسبي به‌عنوان رقيب انتخاباتي خاتمي در انتخابات رياست‌جمهوري هشتم وارد عرصه انتخابات شده اما هيچگاه پس از انتخابات مورد انتقاد اصلاح‌طلبان واقع نشد.

برخي اين امر را به نزديك شدن روز افزون مواضع گروه‌هاي اصلاح طلب با حزب كارگزاران به‌عنوان حامي اصلي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نسبت مي‌دهند چه اينكه هاشمي به‌عنوان رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد به تدريج به‌عنوان يك چهره مقابل اصولگرايان تندرو شناخته مي‌شد.

روز‌هاي سخت
پس از روي كار آمدن دولت نهم اما ورق براي مسئولان دانشگاه آزاد برگشت و شرايط كشور دستخوش تغييرات اساسي گرديد. در واقع مولفه‌هاي تازه‌اي، پايه‌هاي راهبرد رفتار‌هاي رئيس دولت نهم را تشكيل مي‌داد و از همين رو شيوه‌اي تازه در روش اداره كشور - كه تفاوت‌هاي زيادي با دولت‌هاي متعادل پس از انقلاب داشت – در دستور كار احمدي‌نژاد و مسئولان ارشد دولت وي قرار گرفت.

شرايط به وجود آمده اما نه تنها دامن گروه‌هاي اصلاح طلب و تكنوكرات‌هاي بدنه اجرايي و مديريتي كشور را گرفت بلكه در كمال ناباوري برخي گروه‌هاي و چهره‌هاي سنتي و متعادل اصولگرا را نيز شامل شد. رئيس دولت نهم اما حمايت طبقه خاصي از جامعه را همراه خود داشت و هم از اين‌رو بود كه شعار‌هاي تبليغاتي وي در ايام انتخابات بر موضوعاتي نظير مبارزه با فساد و مافياي پولي و نفتي و ارتقاي معيشت محرومان بنيان نهاده شده بود. يكي از اين شعار‌ها اما كاهش شهريه دانشگاه آزاد و «بيرون آوردن آن از حياط خلوت برخي گرو‌هاي سياسي» عنوان شد.

اين‌چنين بود كه كرسي رياست جاسبي - كه مورد حمايت برخي مقامات بانفوذ گذشته و حال نظام قرار دارد – بسيار زودتر از آنچه پيش‌بيني مي‌شد دستخوش تلاطم شد چه اينكه پيش از آن برخي بر اين باور بودند كه اين شعار مسئولان اجرايي نيز به سرنوشت بسياري ديگر از شعار‌هاي عمل نشده دچار خواهد شد.

دولت نهم در سال اول روي كار آمدن خود تصميم گرفت ابتدا با طرح مسئله كاهش شهريه دانشگاه آزاد فشار‌هاي تدريجي خود بر دانشگاه آزاد را شدت بخشد. در كنار اينها برخي سايت‌هاي نزديك به دولت نيز با به كار بردن الفاظي نظير «مافيا»، «كارتل» و «امپراتوري» براي بزرگترين مجموعه دانشگاهي جهان، سعي در ايجاد زمينه لازم براي تغييراتي در مجموعه مديريتي دانشگاه آزاد كه «بنيادين» مي‌خواندند داشتند.

در ماه‌هاي ابتدايي روي كار آمدن دولت نهم اما ابتدا طرح ساماندهي شهريه‌ها در مجلس هفتم مطرح و پس از آن اين وزير علوم كابينه احمدي‌نژاد بود كه در نشست روساي دانشگاه‌هاي كشور «خبر خوش عدم‌افزايش شهريه دانشگاه آزاد» را در سال 85 اعلام كرد.

پس از آن اما نه تنها اين اتفاق رخ نداد بلكه دانشگاه آزاد اعلام كرد كه شهريه‌هاي خود را به ناچار افزايش خواهد داد. جاسبي براي افزايش شهريه‌ها دلايلي از جمله افزايش هزينه‌هاي دانشجويان و بالارفتن دستمزد اساتيد را ذكر كرد.

اما چند روز پس از اين اظهارات بود كه محمود احمدي‌نژاد در سفر استاني به سيستان و بلوچستان انقلابي از تعيين ضرب الاجل براي دانشگاه آزاد درخصوص كاهش شهريه‌ها سخن گفت. پس از اين امر كميته 3نفره‌اي به رياست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مسئول بررسي كاهش شهريه شده و اعلام شد كه به‌طور متوسط تا 17 درصد از ميزان شهريه كاهش خواهد يافت.

مسئولان دانشگاه آزاد در عين حال يادآور شدند كه اگر دولت يك چهارم بودجه‌اي را كه به‌عنوان سرانه براي دانشجويان دولتي پرداخت مي‌كند به اين دانشگاه بدهد ديگر هيچ شهريه‌اي نخواهند گرفت. اين سخن بدين معنا بود كه هزينه‌هاي صورت گرفته در دانشگاه آزاد تنها از شهريه دانشجويان تامين شده و بسيار پايين‌تر از هزينه دانشگاه‌هاي دولتي است.

اما شروع سال تحصيلي جديد در همان سال بهانه‌اي دوباره براي پرداختن به اين مسئله شد. احمدي‌نژاد اين بار استان ايلام را براي دادن هشدار به جاسبي برگزيده بود: «قرار شده دكتر جاسبي شهريه‌ها را پايين بياورد اگر اين كار را انجام ندهد تنبيهش مي‌كنيم تا 3 فرزندش در دانشگاه آزاد درس بخوانند».

اين اما پايان ماجرا نبود چه اينكه اوج سخنان احمدي‌نژ‍اد در ورامين بيان شد. هشداري كه اين بار بسيار شديد اللحن بود «دانشگاه آزاد بايد شهريه‌ها را كاهش دهد و اگر اين كار را نكند تصميم انقلابي خواهيم گرفت تا مردم را خوشحال كند ».

اين تصميم اما از سوي صاحب‌نظران يه عنوان زمينه‌سازي‌ براي رياست 24 ساله جاسبي و همسو شدن مديريت آن با دولت نهم قلمداد شد. غافل از اينكه هيات امناي دانشگاه آزاد با روش رئيس‌جمهور موافق نيستند.

دانشگاهي كه به گفته بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي با پيشنهاد آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تاسيس شده بود داراي حاميان بانفوذي بود. هاشمي در يكي از تند‌ترين موضع گيري‌هاي خود در همان روزها تاكيد كرد كه موذي‌گري‌ها عليه دانشگاه آزاد شكست خواهد خورد.

هيات مؤسسان دست به كار شد
پس از آن ماجرا در نخستين گام، شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي براساس مصوبه‌اي دانشگاه آزاد را موظف كرد افرادي را جهت افزودن به تعداد هيات مؤسس به شوراي فوق معرفي نمايد.

اما جاسبي پس از آن اينگونه واكنش نشان داد: «در حالي كه 10 سال از ارتحال مرحوم سيد احمد خميني مي‌گذرد هم اكنون مطالبي مبني بر اينكه دانشگاه آزاد هيات مؤسس ندارد مطرح مي‌شود». هيات پرنفوذ مؤسسان دانشگاه آزاد در آن برهه در جلسه‌هاي معروف به جلسه جماران پس از سال‌ها تشكيل جلسه داد تا نخستين نتيجه آن باز داشتن رئيس‌جمهور از ادامه روند در پيش گرفته شده باشد.

در اين جلسه سيد حسن خميني به جاي مرحوم سيد احمد خميني، مير حسين موسوي، آيت‌الله موسوس اردبيلي، عبدالله جاسبي و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني حضور داشتند. قرار بر اين شد تا 4 نفر به رهبر انقلاب معرفي شوند تا به‌دليل مشغله ايشان، يك نماينده در هيات مؤسس داشته باشند چه اينكه ايشان نيز از همان ابتدا به‌عنوان عضو هيات مؤسس معرفي شده بودند.

اگرچه پس از اين حركت هيات مؤسس رئيس دولت نهم تا مدتي سكوت پيشه كرد اما سال گذشته در يك سخنراني داغ ديگر در دانشگاه علم و صنعت دليل سكوت خود را گفت: « ميليارد‌ها پول فرزندان اين كشور را در دانشگاه آزاد به‌عنوان طرح به برخي گروه‌‌هاي سياسي مي‌دهند. خواستيم برخورد كنيم اما گفتند به مسئله هسته‌اي فشار مي‌آورند و ما تامل كرديم».

شروع دوباره
وقايع ابتداي سال‌جاري و مطرح شدن مسئله دانشگاه آزاد با گقتگوهايي كه عباس سليمي نمين و زاكاني بر ضد‌دانشگاه آزاد بيان كردند نشان از آن دارد كه اين موضوع همچنان در دستور كار برخي قرار دارد. سليمي نمين و زاكاني در يك نشست در دانشگاه اميركبير نيز به تكرار سخنان خود درخصوص دانشگاه آزاد پرداختند كه با واكنش دانشجويان حامي جاسبي در اين جلسه مواجه شدند. جلسه‌اي كه نماينده‌اي از دانشگاه آزاد در آن حضور نيافته و دليل آن را اطلاع ندادن به دانشگاه آزاد عنوان كردند.

سالن آمفي تئاتر دانشگاه اميركبير در ميزگردي با عنوان كالبد‌شكافي يك پرونده كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل و دفتر تحكيم وحدت دانشگاه اميركبير برگزار شد، ميزبان جمعي از هواداران و منتقدان به عملكرد مديريتي دانشگاه آزاد بود كه در اين مراسم از عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، عليرضا زاكاني رئيس تحقيق و تفحص آموزش عالي و عباس سليمي نمين مسئول مؤسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران دعوت شده بود كه در جلسه حضور يابند در حالي كه جاسبي به‌عنوان يكي از ميهمانان اصلي در جلسه حضور نيافت.

در اين جلسه يكي از حضار به‌عنوان مجري برنامه پشت تريبون قرار گرفت و خبري از يكي از خبرگزاري‌ها مبني بر اينكه دانشگاه اميركبير بدون اطلاع دانشگاه آزاد اقدام به برگزاري اين نشست كرده و دانشگاه آزاد از آن بي‌اطلاع است را اعلام كرد و گفت: مسئولان برگزاري از چند روز پيش با دفتر جاسبي ارتباط داشته و مسئول دفتر وي اعلام كرده بود در حال بررسي اين در خواست هستند.

حسين ستاريان از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير همچنين افزود: چگونه رياست دانشگاه آزاد از اين نشست خبر ندارد ولي برخي واحدهاي دانشگاه آزاد حتي از گرمسار با اتوبوس دانشجوهايي را براي حضور در اين نشست آورده‌اند. وي افزود: اين برنامه نه در مخالفت و نه موافقت كسي طراحي شده است بلكه بستري آزاد براي ارائه سخنان است و ما جنبش دانشجويي لازم نيست كه پياده‌نظام هيچ جرياني باشيم.

سليمي نمين چندين بار در طول برنامه خواستار تماس با دفتر جاسبي شد و گفت كه تلفن را پشت ميكروفن بگذاريد تا هم آقاي جاسبي و هم حضار مكالمات را به‌طور مستقيم بشنوند. در همين حال زاكاني و سليمي نمين اظهار داشتند كه در هر كجا و هر زماني كه جاسبي تعيين كند، در آنجا حضور يافته و با وي مناظره كنند.

در اين جلسه سليمي‌نمين در آغاز صحبت‌هاي خود ضمن اينكه ادامه جلسه را بدون حضور جاسبي منطقي ندانست، گفت: در جلسه‌اي كه خود جاسبي حاضر نيست منطقي به‌نظر نمي‌رسد كه عملكرد او را مورد نقد قرار دهيم. زاكاني نيز در ادامه ضمن تشكر از دغدغه‌هاي دوستان انجمن اسلامي گفت: اميدوارم فرصت‌هايي فراهم آيد تا واقعيت جامعه مورد نقد و بررسي قرار گيرد.

زاكاني در ادامه گفت: صحبت‌هايي كه اخيرا در روزنامه‌ها مي‌شود در جواب چهار نامه‌اي بوده است كه من را به بعضي از امور متهم كرده‌اند بنابراين در پاسخ به آنها مستنداتي را در روزنامه‌ براي آگاهي افكار عمومي عرضه كردم و بايد بگويم كه اين مستندات هيچ ربطي به گزارش تحقيق و تفحص ندارد و تنها پاسخ چهار نامه‌اي بوده است كه در اتهام به من مطرح شده بود و گزارش تحقيق و تفحص كه در 31 جلد تحويل نمايندگان مجلس شده است، مورد بررسي آنها قرار خواهد گرفت و در صحن مجلس قرائت خواهد شد و تنها مراودات من با دانشگاه آزاد عنوان خواهد شد.

زاكاني همچنين ضمن اينكه يك طرفه صحبت كردن با عدم‌حضور جاسبي را نادرست دانست، به سالروز پيام هشت ماده‌اي مقام معظم رهبري درخصوص مفاسد اقتصادي اشاره كرد و گفت: اميدوارم تشكل‌هاي دانشجويي و مجموعه‌هايي كه در سال 81 شروع به كار كرده‌اند بتوانند پيشتازي خود را حفظ كرده و مطالبات اساسي خود را براي بهبود اوضاع كشور مطرح نمايند.

در همين حال برخي دانشجويان كه از واحدهاي دماوند، گرمسار، تهران جنوب و علوم تحقيقات و ديگر واحدهاي دانشگاه آزاد به طرفداري از جاسبي در اين نشست حاضر شده بودند، اقدام به ايجاد تشنج و برهم زدن نظم جلسه كردند و چند بار سخنان سليمي نمين را قطع كردند.

در اين حال سليمي‌نمين اظهار داشت: وقتي رئيس دانشگاه آزاد مرتكب تخلف مي‌شود نبايد دانشجويان دانشگاه آزاد اين كار را بكنند. وي گفت من 5 دقيقه سكوت مي‌كنم تا كف و سوت زدن‌ها تمام شود. مجري برنامه اعلام كرد كساني كه صحبتي دارند اسامي خود را اعلام كرده و پشت تريبون حاضر شوند كه يكي از دانشجويان دانشگاه آزاد حاضر در سالن گفت از اعلام نام واحد جلوگيري كنيد، چون جاسبي قطعا با آنها برخورد مي‌كند.

يكي از دانشجويان در حمايت از جاسبي پشت تريبون رفت و در جايي كه براي جاسبي در نظر گرفته شده بود نشست كه سليمي نمين به شوخي گفت: جاي رئيستان خالي نباشد. اين دانشجو در حمايت از جاسبي به سليمي نمين گفت: شما بزرگترين اتهام را به دانشگاه آزاد زديد و گفتيد كار خلاف قانون انجام مي‌دهد.

سليمي نمين جواب داد خطاب من به جاسبي بود نه كل دانشگاه آزاد. در اين هنگام يكي از دانشجويان با هياهو قصد بر هم زدن نظم جلسه را داشت كه حضار وي را ساكت كردند و سليمي نمين اظهار داشت: ديگر نمي‌توانيد با اين كارها مراسم را به هم بزنيد نه شما با اين فضاها بيگانه‌ايد و نه من. من منتقد جاسبي هستم و ايشان را متخلف مي‌دانم و اين موضوع را از سال‌ها پيش در قالب مقالات در روزنامه‌ها گفته‌ام.

جاسبي فساد مديريتي را در دانشگاه دنبال مي‌كند و اين ربطي به آحاد دانشگاه آزاد ندارد. وي ادامه داد: جاسبي ترجيح داد به اين مراسم نيايد ولي فرصت شكايت از ما را به دادگاه دارد. وي در ادامه با بيان اينكه من از منتقدين دانشگاه آزاد هستم، ابراز عقيده كرد: من جاسبي را متخلف مي‌دانم و اين موضوع امر پوشيده‌اي نيست؛ چرا كه در تمامي رسانه‌ها به اين موضوع اذعان كرده‌اند و صحبت‌هاي من ربطي به آحاد دانشگاه آزاد و هيچ كدام از عناصر اين دانشگاه به جز خويشاوندان جاسبي ندارد و هنوز هم معتقدم كه اين جلسه بايد موكول به وقت ديگري شود تا با حضور جاسبي به مناظره بپردازيم.

زاكاني همچنين به دانشجويان توصيه كرد كه در مقام يافت مسير حق، دست آويز هيچ فرد يا گروهي قرار نگيرند و افزود: در طول اين مسير به من گفتند نتايج اين تحقيق و تفحص را با آقاي هاشمي نيز در ميان بگذارم، من گفتم اگر ايشان تمايل به رويت اين گزارش دارند، حاضرم اين گزارش را در اختيار ايشان نيز بگذارم.

پسر ارشد ايشان به مجلس آمده و گفت آقاي هاشمي مي‌خواهند شما را ببينند. پيش از من آقاي جاسبي پيش آقاي هاشمي رفته بود و دقايقي قبل از ورود من آقاي جاسبي از پيش ايشان رفته بود. من به هاشمي گفتم آدم جنجالي نيستم و همه استنادهاي من طبق قانون و مستند است. ولي اين گزارش سرو صدا و جنجال به پا خواهد كرد و بهتر است خود شما زودتر به اصلاح اين مشكلات بپردازيد.

زاكاني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: هر كس مدعي سياسي بودن اين پرونده است، نامش را به من بدهيد تا سوابقش در اين باره را اعلام كنم. وي از مجموعه رسانه‌اي دانشگاه آزاد خواست از جو‌سازي‌ جلوگيري كند؛ چرا كه اين امر جز آبرو ريزي نتيجه ديگري ندارد. در دقايق پاياني اين نشست دانشجوياني كه گفته مي‌شد از دانشگاه آزاد واحد گرمسار در اين نشست حاضر شده بودند، اعلام كردند كه به نشانه اعتراض سالن را ترك مي‌كنند.

اما عبدالله جاسبي در حاشيه چهارمين همايش معاونان دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي، گفت:‌ هيات امناي دانشگاه‌ آزاد مي‌توانند رياست دانشگاه آزاد اسلامي را تغيير دهند. وي با اشاره به صحبت‌هاي سليمي نمين درخصوص اينكه رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مراحل قانوني را طي نكرده است، اظهار كرد: اين مسائل، بحث‌هاي كم اهميتي هستند كه روابط عمومي دانشگاه به آنها پاسخ داده است.

وي با تاكيد بر اينكه رئيس دانشگاه آزاد اسلامي بايد نقش اصلي‌اش را صرف حل مشكل دانشجويان و افزايش رضايتمندي آنها كند، خاطر نشان كرد: آنها مي‌خواهند دائما با اينگونه مسائل، ما را از كارهاي اصلي باز دارند و به كارهاي فرعي بكشند، ضمن اينكه مراجع حقوقي جواب اينگونه صحبت‌ها را داده‌اند و ما در اين زمينه هيچ گونه مشكلي نداريم و رئيس دانشگاه آزاد تاكيد كرد كه كليه كارها و اقدامات دانشگاه آزاد تا به حال درست و قانوني بوده است و از اين به بعد هم قانوني خواهد بود و طرح اينگونه مسائل، كوچكترين تاثيري در حركت شتابان دانشگاه آزاد اسلامي نخواهد داشت.

درخصوص تغيير رئيس دانشگاه آزاد گزينه‌هايي مطرح شده كه تفاوت چنداني با عبدالله جاسبي ندارند چهره‌هايي نظير محمد علي نجفي يا علي اكبر ولايتي بدون ترديد مقبول نظر منتقدان رياست جاسبي نخواهند بود. حال اين سؤال مطرح مي‌شود كه چرا به جاي نظارت و تقويت مكانيسم پاسخگويي اين دانشگاه تا اين ميزان بر طبل تغيير رئيس كوبيده مي‌شود؟

تاريخ درج: 19 ارديبهشت 1387 ساعت 13:24 تاريخ تاييد: 19 ارديبهشت 1387 ساعت 16:05 تاريخ به روز رساني: 19 ارديبهشت 1387 ساعت 15:48
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن