تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812177631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حزب‌الله است كه نقشه خاور ميانه را تغيير مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حزب‌الله است كه نقشه خاور ميانه را تغيير مي‌دهد


خاورميانه- گروه بين‌الملل:
همزمان با آغاز سفر پنج روزه جرج دبليو بوش به خاور ميانه روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز در گزارشي به قلم جاشوآ ميتنيك در تحليلي از وضعيت لبنان اعتراف كرد

كه برخلاف آمريكا اين حزب الله است كه در حال طراحي مجدد نقشه خاور ميانه است و به زودي آمريكا همه چيز را در اين منطقه از دست خواهد داد. تحليلگر روزنامه واشنگتن تايمز با اشاره به پيروزي حماس در انتخابات فلسطين و پس از آن فتح غزه و بيرون راندن نيروهاي سازشكار فتح نوشته است كه اين بار چنين اتفاقي و البته با حجمي بسيار بالاتر در پايتخت لبنان روي داده و بايد منتظر عمليات‌هاي مشابهي در اردن و مصر باشيم كه همگي متاثر از نفوذ حزب الله لبنان در منطقه است.

در اين گزارش با اشاره به اظهارات يكي از اعضاي فعال حماس، از فتح غزه به‌عنوان يك پيروزي و دستاورد بزرگ ياد شده كه الهام بخش بسياري ديگر از مبارزين مسلمان منطقه خواهد بود. اين روزنامه همچنين به‌طور تلويحي علت گسترش نفوذ و افزايش توان حزب الله و حماس را حمايت بي‌منطق و يكجانبه آمريكا از دولت‌هاي فاسد منطقه ياد كرده و پيش‌بيني كرده است همانگونه كه در سال 2007 حماس غزه را گرفت و امروز در سال 2008 حزب الله در بيروت مانور قدرت مي‌دهد، در سال 2009 همين اتفاق در اردن و در سال 2011 در قاهره پايتخت مصر روي خواهد داد.

نويسنده در ادامه گزارش خود اخوان المسلمين در مصر را معادل حزب الله لبنان دانسته و ادعا كرده است پس از قدرت گرفتن ائتلاف اسلامي ايران – حزب الله حماس بايد در انتظار قيام جنبش اخوان المسلمين در مصر باشيم و آنگاه يك حكومت سكولار ديگر در منطقه ساقط شده و به جاي آن دولتي اسلام‌گرا پا به عرصه ظهور خواهد گذاشت.

بوش ناتوان‌تر از هميشه در خاور ميانه

روزنامه واشنگتن تايمز در حالي چنين گزارشي را به‌عنوان خبر دوم روزنامه خود منتشر كرده است كه جورج دبليو بوش رئيس‌جمهور اين كشور امروز عازم خاورميانه مي‌شود تا بار ديگر موضوع صلح نخ نما شده ميان فلسطيني‌ها و اسرائيلي‌ها را پيگيري كند.

از اين رو مي‌توان گزارش مشروح واشنگتن تايمز از وضعيت منطقه را كه تماما به نفع نيروهاي ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي است، نشانه‌اي از ناكامي بوش در دست يافتن به راه حلي عملي براي برون رفت از بحران ارزيابي كرد، چه اينكه روزنامه واشنگتن پست نيز چند روز پيش در تحليل مشابهي ضمن انتقاد از سياست‌هاي غير‌منطقي بوش در قبال خاور‌ميانه دوران كنوني اين منطقه را بدترين دوران ممكن ارزيابي كرده و ادعا كرد كه در دوران روساي جمهور گذشته آمريكا خاور ميانه به اين نا‌امني و شكنندگي نبوده است.

واشنگتن پست نيز با همين رويكرد از دلايل مهم برجسته شدن نقش گروه حماس و نيروي مقاومت، حزب الله لبنان را طرفداري خيره سرانه بوش از دولت‌هاي ضعيف، فاسد و ظالم منطقه از جمله رژيم صهيونيستي و دولت فواد سنيوره دانسته بود كه سبب شد تا در ميان صفوف مخالفان و دشمنان آمريكا اتحاد قابل‌توجهي شكل گيرد.

از سوي ديگر خبر گزاري آسوشيتدپرس نيز در گزارش امروز خود از سفر بوش به منطقه خاورميانه نوشت: بوش در حالي قرار است امروز سه‌شنبه براي تلاش در جهت دستيابي به توافق صلح ميان صهيونيست‌ها و فلسطيني‌ها به خاورميانه سفر كند كه مذاكرات صلح بين دو طرف از زماني كه رئيس‌جمهور آمريكا در نوامبر 2007 ميلادي تلاش‌هاي خود را در اين زمينه آغاز كرد هيچ پيشرفتي نداشته است و از سوي ديگر اميدها براي استقرار صلح در اين منطقه به شدت كاهش يافته است.

گزارش آسوشيتدپرس مي‌افزايد كه فلسطيني‌ها بارها اقدام اسرائيلي‌ها را در احداث شهرك‌هاي صهيونيست نشين در بيت المقدس و كرانه باختري رود اردن تحريك‌كننده خوانده‌اند و از سوي ديگر اسرائيلي‌ها نيز از سرويس‌هاي امنيتي فلسطيني انتقاد مي‌كنند و آنها را عاملي براي فعاليت مخالفان صلح در دو طرف درگيري مي‌دانند.

از سوي ديگر سران دو طرف نيز تضعيف شده‌اند. ايهود اولمرت نخست وزير اسرائيل در پرونده‌هاي رسوايي جديدي درگير شده و ممكن است مجبور به استعفا شود و محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني نيز تنها كنترل بخشي از اراضي فلسطيني يعني كرانه باختري رود اردن را در اختيار دارد. بدين ترتيب هدف اين دو مقام اسرائيلي و فلسطيني براي دست يافتن به صلح تا پايان سال جاري ميلادي كه طي كنفرانس آناپوليس در امريكا درباره ان بحث و تبادل نظر صورت گرفت بيش از پيش غير واقعي به نظر مي‌رسد.

تاريخ درج: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 11:54 تاريخ تاييد: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 23:27 تاريخ به روز رساني: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 23:28
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن