تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805694346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجربات من در زمینه نورپردازی -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: تجربات من در زمینه نورپردازی www_3d_boy3 25 شهريور 1389, 22:50اگر پیشتر تجریبات منو درباره ترکینگ خونده باشید به رااحتی می تونید با این مطلب هم کنار اومده و اونو درک کنید . این مبحثی که میخوام دربارش صحبت کنم کمی پیچیدس و چون نمی تونم ساده اونو بیان کنم واسه مبتدیا خسته کننده و غیر کاربردی بنظر می رسه ! اصل مطلب : سوال << تا بحال بارها دیدین تعدادی ماشین کنار خیابون پارک کرده باشن << و تعدادی از اونا هم در سایه پارک کردن << خب حالا ؟ ماشینی که توی سایه پارک کرده سایه اش چطوریه ؟ اگ فکر می کنید این سوال احمقانست سخت در اشتباهید و فکر هم نکیند من توی دستشویی این سوال به ذهنم رسید !:lol: در آخرین کار کامپوزیتم که طراحی انفجار یه خودرو هستش ، خودرو در فیلم در کوچه ای می پیچه که مقداری از آن سایه و مقداری هم نور بصورت مستقیم وجود داره وقتی کار کامپوزیت این پلان به انتحا رسید من مدام به خودم می گفتم یه چیزی کمه ! و نمی فهمیدم اون چیه !تا تصمیم گرفتمبه خیابون برم و مقداری رفرنس جمع کنم که همیشه بهترین کمکمه در مشکلات اینطوری ! خب رفرنسها بسرعت به منگفتن دلیل اینکه در کار کمبود هست نبود سایه در سایه است . سایه در سایه چیست ؟ وقتی یک شی در سایه قرار می گیرد ( مثلا خودرو) یه سایه دیگر که به مراتب از سایه قبلی تاریکتر است زیرش قرار می گیرد و اگر نور سای دوم همچنان پر قدرت باشد می تواند سیاه سومی هم برای شی دیگر ایجاد کند . اما مشکل چیست ؟ خیلی سادس !!!! مکس سایه دومو نمیشناسه :lol: باورش سخته ؟ امتحان کنید ! چیزی که اتفاق میفته واسه من تازگی داره و تابحال به نین مشکلی برنخورده بودم که بدونم یک شی در سایه خود نیز سایه دارد اما مکس این سایه را ایجاد نمیکند و چیزی که در سایه قرار دارد دیگر نمی تواند سایه دومی داشته باشد. نظر شما چیست ؟ راحلی دارید؟ البته من مشکل در کار رو با افتر ل کردم ، اما منظورم راحل منطقی و درست اون در مکسه . Ultra 3D 26 شهريور 1389, 01:58تو نور پردازی منتال ری وقتی shadow map رو انتخاب می کنی این اتفاق می افته ... یعنی یک سایه زیر و نزدیک جسم ایجاد می شه حالا فکر نکنم فرقی داشته باشه اون جسم تو سایه باشه یا نه یک امتخانی بکن www_3d_boy3 26 شهريور 1389, 09:00نورپردازی در کارهای کامپوزیت رو من بدون استثنا با daylight انجام میدم چون نزدیک ترین حالت به نور واقعی داره ehsan_nekooee 26 شهريور 1389, 11:30سایه هاتو تو pass های جدا رندر کن. یک pass سایه واقعی، یک pass هم سایه تو سایه که تاریکتر باشه shirani 26 شهريور 1389, 12:13معمولاً همچین سایه های را با همون کامپوزیت ایجاد میکنند به نظر من طبیعی تر هم میشه :rose: www_3d_boy3 27 شهريور 1389, 14:26دوستان همیطور که گفتم من اون مشکل یا افتر حل کردم و الان خیلی دنبال راحل نیستم اما برام خیلی جالب بود که چرا چنینی چیزی از واقعیت تبعیت نمیکنه یعنی نمی دونن یا براشنو پیش نیمده البته خیلی بعیده تا حالا براشون پیش نیمده باشه ... من از دوستانی که وی ری کار می کنن میخوام که اینو اونجا هم تست کنن ببینن نتیجه چیه . hoseini_smm 27 شهريور 1389, 21:51چیزی به اسم سایه دوم نداریم. حتما منظورتون همون سایه نور آسمونه که با environment میتونید درست کنید. طبیعیه که تو روز دو تا نور داریم. یکی آسمون یکی خورشید. البته یک سایه در سایه داریم که مربوط به اجسام شفافه که ظاهرا منظورتون این نیست. www_3d_boy3 27 شهريور 1389, 22:36شما اشتباه میکنید دوست من ....بهتره یه عکس از رفرنسام آپ کنم تا متوجهه بشین nassrin24 28 شهريور 1389, 21:15اگه سایه رو روی rateracer بذارین من فکر می کنم که همه چیز realstic می شه . اگه 10 تا سایه هم داشته باشیم محاسبه می کنه. حداقل تو منتال ری که اینجوری هست حالا رندر های دیگه رو نمی دونم. ali_118 28 شهريور 1389, 22:10شما اشتباه میکنید دوست من ....بهتره یه عکس از رفرنسام آپ کنم تا متوجهه بشین لطفا هم رندر بزارین، هم رفرنساتون :Mohsen: 28 شهريور 1389, 22:49چنین چیزی به نظرم اصلا معنی نداره! این چیزی که شما میگید محاسبش خیلی دقیقه بعید میدونم بشه سایه دوم به بعدو با چشم به راحتی تشخیص داد ولی تجربیات من تو vray میگه که این موتور تا اونجا که چشم حالیش میشه، سایه ها رو محاسبه میکنه شما هم اگه رفرنساتو بزاری بهتر میشه نظر داد این پروسه یه پروسه کاملا مشخصه سایه فقط با یک چیز ایجاد میشه و اون منبع نوره منبع نور میتونه خورشید باشه، میتونه یه جسم سفید رنگ هم باشه که داره نور خورشید رو بازتاب میکنه حالا ما میتونیم هزار تا منبع نور ثانویه این وسط برای ایجار سایه داشته باشیم مثلا نور خورشید بتابه به یه جسم سفید و بعد اون جسم سفید نوش بتابه به یه جسم با رنگ روشن دیگه و این تا بی نهایت ادامه داشته باشه، این نورها همشون میتونن سایه ایجاد کنن و تا وقتی ادامه پیدا کنن که دیگه چشم قادر به شناسایی اونا نباشه نکته ای هم که هست اینه، vray یا هر موتور دیگه ای قرار نیست که همه سایه هارو محاسبه کنن و قطعا نمیکنن! قراره اونایی که به راحتی قابل روئیترو محاسبه کنن vray هم قطعا این کارو میکنه www_3d_boy3 28 شهريور 1389, 23:41خب فردا صبح رفرسنسا رو میزارم ..... روی اونا می توضیحم تا برای همه روشن بشه m3d 29 شهريور 1389, 00:02من خودم برا انیمیشن با نورهای استاندارد خود مکس کار میکنم . البته کردار آدم درمیاد با این نورا :mad: یه روشی تازه یاد گرفتم که میشه یه نور به صحنه اضافه کرد و و یه مقدار منفی به سایه ی اون داد ولی پارامتر رنگ نور سیاه و رنگ سایه رو خاکستری روشن میکنم اینطوری نور دوم فقط یه سایه ی دوم ایجاد میکنه و روشنای دیگه ای به صحنه اضافه نمیکنه:cool: :Mohsen: 29 شهريور 1389, 00:08من به یه نکته ای رسیدم یه تست گرفتم که البته خیلی دقیق نبود ولی نتیجش این بود که vray نور ثانویه رو فقط از روی رنگ برمیگردونه نه رفلکت! یعنی آینه تو vray نوری رو منعکس نمیکنه! ولی یه جعبه سفید منعکس میکنه! نمیدونم جایی اشتباه کردم یا نه! www_3d_boy3 29 شهريور 1389, 09:41دوستان اینم رفرنس دوستان من درگه از این بهتر نمی تونم بگم مدل در واقعیت مدل مکس www_3d_boy3 29 شهريور 1389, 09:48نکته ای هم که هست اینه، vray یا هر موتور دیگه ای قرار نیست که همه سایه هارو محاسبه کنن و قطعا نمیکنن! قراره اونایی که به راحتی قابل روئیترو محاسبه کنن vray هم قطعا این کارو میکنه یعنی مشکل به این بزرگی قرار نیست محاسبه بشه ؟ وقتی کاری که دارم انجام میدم تمام شد میزارم روی سایت اونموقع توجهه کنید ببنید اگر سایه در سیاه حذف بشه مثل این می مونه که مدل من داره تو هوا حرکت می کنه! ولی این کار تا 2 ماه دیگه طول میکشه حتما پس فعلا باید به رفرنسها توجه کنید www_3d_boy3 29 شهريور 1389, 09:54چیزی به اسم سایه دوم نداریم. حتما منظورتون همون سایه نور آسمونه که با environment میتونید درست کنید. طبیعیه که تو روز دو تا نور داریم. یکی آسمون یکی خورشید. البته یک سایه در سایه داریم که مربوط به اجسام شفافه که ظاهرا منظورتون این نیست. لطفا به رفرنسها توجهه کنید ali_118 29 شهريور 1389, 11:04یعنی آینه تو vray نوری رو منعکس نمیکنه! ولی یه جعبه سفید منعکس میکنه! خب این کار رو Vray Caustics انجام میده که به علت سنگین بودن محاسبات به طور پیشفرض غیر فعاله چیزی به اسم سایه دوم نداریم. حتما منظورتون همون سایه نور آسمونه که با environment میتونید درست کنید. طبیعیه که تو روز دو تا نور داریم. یکی آسمون یکی خورشید. البته یک سایه در سایه داریم که مربوط به اجسام شفافه که ظاهرا منظورتون این نیست. لطفا به رفرنسها توجهه کنید من یه رندر مثل رفرنس شما گرفتم همون چیزی که توی عکس دیده میشه اینجا هم هست سایه دوم هم نتیجه ی همون نور آسمونه، بنده هنوز متوجه نکته ی مبهمی در این مورد نشدم www_3d_boy3 29 شهريور 1389, 11:45خب دوست من نمیگی چطور؟منتها توی منتال ری آدرس بد چون کار من با وی نیست،البته اگه با Occ بوجود نیاورده باشی لطفا بگید با چه نوری - و چطور این تنظیم فعال میشه ؟ ali_118 29 شهريور 1389, 12:28این صحنه که یه Vray Sky هست با یه Vray Sun GI هم که فعاله فکر نمیکنم توی منتال هم مشکلی باشه نور آسمون(کلا نور Enviroment، مثلا HDRI ) که از همه جهت میاد یه سایه ایجاد میکنه، نور دایرکت خورشید هم یک سایه دیگه ایجاد میکنه و اینا دو مقوله ی جدا هستند اگه خورشید نباشه اون سایه ی تیز ایجاد نمیشه، اگر هم Enviroment نباشه اون سایه ی نرم ایجاد نمیشه سایه ی نرم میتونه حاصل GI هم باشه، بدون منبع نور مستقیم اگه غیر از این باشه، یا تنظیمات شما مشکل داره، یا واقعا منتال مشکل داره و ما خبر نداریم :green: :Mohsen: 29 شهريور 1389, 18:33یعنی مشکل به این بزرگی قرار نیست محاسبه بشه ؟ وقتی کاری که دارم انجام میدم تمام شد میزارم روی سایت اونموقع توجهه کنید ببنید اگر سایه در سیاه حذف بشه مثل این می مونه که مدل من داره تو هوا حرکت می کنه! ولی این کار تا 2 ماه دیگه طول میکشه حتما پس فعلا باید به رفرنسها توجه کنید منم این سایه در سایه ای که شما میگی رو گرفتم(وقتی رفرنسارو گذاشتی دقیق منظورتو گرفتم)، دقیقا همونطوری که علی آقا میگن تازه اگه تو اون سایه یه آبجکت دیگه هم باشه باز vray محاسبش میکنه من کلا یه مشکل فراتر از اینو گفتم، چون این که اصلا مشکلی نداره، منتال ری هم بعیده که نداشته باشه خب این کار رو Vray Caustics انجام میده که به علت سنگین بودن محاسبات به طور پیشفرض غیر فعاله علی جان این گزینه بعضی کارارو انجام میده ولی بعضی هم نه! آینه تو vray با caustics نور مستقیم رو برمیگردونه، ولی نور غیر مستقیم رو خیر vray یک مشل دیگه هم داره، الیته من اینو با sp1 تست کردم وقتی 2 تا آینه میگیری روبروی هم(مثل سلمونی ها!) فقط تا چند آینه رو نشون میده و بقیه سیاه میشن! DIMO 29 شهريور 1389, 21:47سلام به همگی خیلی سادس !!!! مکس سایه دومو نمیشناسه باورش سخته ؟ امتحان کنید ! چیزی که اتفاق میفته واسه من تازگی داره و تابحال به نین مشکلی برنخورده بودم که بدونم یک شی در سایه خود نیز سایه دارد اما مکس این سایه را ایجاد نمیکند و چیزی که در سایه قرار دارد دیگر نمی تواند سایه دومی داشته باشد. وقتی کاری که دارم انجام میدم تمام شد میزارم روی سایت اونموقع توجهه کنید ببنید اگر سایه در سیاه حذف بشه مثل این می مونه که مدل من داره تو هوا حرکت می کنه! خوب اینم رندرهای من که با منتال و وی-ری گرفتم و همونطور که تو تصاویر میبینید هیچ مشکلی هم وجود نداره... اما راجع به مشکل شما... فکر کنم که دوتا هستش ولی شما اونو یکی فرض میکنی.. افتاده سایه اندرون یه سایه دیگه یه مسئله است و تو هوا حرکت کردن مدل یه مسئله دیگه.. () () ali_118 29 شهريور 1389, 23:07وقتی 2 تا آینه میگیری روبروی هم(مثل سلمونی ها!) فقط تا چند آینه رو نشون میده و بقیه سیاه میشن! یادمه تو یه آموزشی دیده بودم مثالشم همین آینه ی سلمونی بود شما تنظیم میکنی که فوتون ها تا چند رفلکت دنبال بشن وقتی این رقم بالاتر میرفت تعداد آینه ها هم بیشتر میشد فکر میکنم تو آموزشای سایت 3Dtotal باشه خیلی وقت پیش دیدم، اصلا یادم نمیاد چی بود سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 622]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن