تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815725198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معجزه ای بزرگ در پهنای تاریخ


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: معجزه ای بزرگ در پهنای تاریخ
امام علی علیه السلام
محدث قمی نقل می نماید: آنگاه که معاویة بن ابی سفیان بر تخت سلطنت تکیه زد ، به ظاهر آهنگ حج نمود و بالبدایه (نخست)  وارد مدینة النبی (صلوات الله علیه و آله) شد و جارچیان را گفت در کوی و برزن های شهر فریاد زنند که هر کسی در مناقب علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) دم گشاید و یا حدیثی روایت نماید از امان معاویة بن ابی سفیان خارج خواهد بود، جارچیان نیز چنین کردند که او گفته بود.آن ملعون ازل و ابد از مدینه به سوی مکه کوچ کرد و در مکه نیز همان فرمان را صادر کرد، معاویه پس از حج دروغینی که بجای آورد، به سوی شام روان گردید و به تشدید و تحکیم و گسترش ارکان سلطنت شیطانی خویش همت افزون گمارد و به بلاد و شهرها، منشوری ارسال نمود و در آن منشور، فرمان سبّ امیرالمومنین (سلام الله علیه) را صادر کرد و گماشتگان را در همه منابر (جایگاه سخنرانی) الزام نمود که سبّ علی گویند و بر فرمانداران بلاد نوشت :  دوستان و یاران علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) را در هر جا یافتید نامشان را از سیاهه بیت المال و دیوان عطایا محو نمایند و رفته رفته این فرامین سخت، شدت بیشتری یافت، تا آنجا که دستور داد: حتی اگر مردی متهم به دوستی علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) است سر از بدنش جدا کنید. در نقل است اگر دوستی و شیعه ای ، اراده می کرد منقبتی (یاد خوبی ها و خصلت های نیکو) از علی بن ابی طالب حدیث نماید، در پس پرده ها می رفت و به دور از چشم مملوک (بنده) و خادم در مناقب آن مولای دین و دنیا روایت حدیث می نمود و چنانچه می خواستند یادی از آن مولا نمایند از او با کنیه ابو زینب یا مردی از قریش و یا یکی از اصحاب رسول الله یاد می کردند، مبادا که حکومت ددمنش  و ستمگر اموی از آن با خبر شود. آورده اند که عبدالله بن شداد لیثی که از دوستان آن حضرت بود همواره تمنا می کرد، که اجازه دهند که روزی از بامداد تا شامگاه در نعت مولایش امیرالمومنین علی بن ابی طالب (سلام الله علیه)  سخن گوید و در پایان نیز به خاطر این لطف او را بکشند. معاذ الله؛ که در منابر اموی یکی از ارکان خطبه های نماز این بود که  "اللهم ان ابا تراب الحد فی دینک و صد عن سبیلک"  و هر روز جسارتی تازه و حرمت شکنی هایی نو که زبان از گفتار آن خجل است مثلاً اهل حرّان که یکی از شهرهای شام است می گفتند: "لاصلوة الا بلعن ابی تراب" یعنی «نماز بدون دشنام به ابو تراب نماز نمی شود» و اینگونه بدعت ها را در دین خدا وارد می ساختند و حرمت شکنی به ساحت ولی بزرگ خدا می کردند .عبدالله بن شداد لیثی که از دوستان آن حضرت بود همواره تمنا می کرد، که اجازه دهند که روزی از بامداد تا شامگاه  در نعت مولایش  امیرالمومنین علی بن ابی طالب (سلام الله علیه)  سخن گوید و در پایان نیز به خاطر این لطف او را بکشندمخلص کلام آنکه؛ دوستان علی (سلام الله علیه)  در هیچ جایی از بلاد اسلام در امان نبودند. و اتهام تشیع علوی (سلام
امام علی
الله علیه) اتهامی بود که مساوی با مرگ و شهادت قلمداد می شد. تا آنکه سلاطین جائر اموی یکی پس از دیگری آمدند و نوبت عمر بن عبدالعزیز شد، عمر، سبّ علی بن ابیطالب را ممنوع ساخت اما این سنت سیئه اموی، پس او هم باقی بود. از خلیل نحوی ادیب که استاد سیبویه شیرازی است، خواستند در منقبت  امیر مومنان (سلام الله علیه) فضیلتی نقل کند او در جواب گفت: چه بگویم از حق کسی که دوستان او از ترس و تقیه فضائل او را کتمان و پنهان کردند و دشمنانش از حسد و بغضاء و ناراحتی فضائلش را در پس پرده می دارند اما "مع الوصف" چندان از فضائل او نقل شده که مشرق و مغرب را پر کرده است. و به نظر قاصر می رسد؛ این از معجزات آن ولی بزرگ خدا و آن امام جن و انس (سلام الله علیه) است که با وصف آنکه می خواستند نامی از او نباشد ، در طی قرن ها، در سراسر جهان علی بن ابیطالب (سلام الله علیه) سرآمد عالمان ربانی و دانشمندان الهی و اسطوره توحید و یکتا پرستی و یگانه همه دورانها بعد از نبی اکرم محمد مصطفی (صلوات الله علیه و آله و سلم) قلمداد می شود آنچنانکه باید بگوییم در فضیلت و برتری آن حضرت همین بس که نام مبارکش آفاق را پر کرده است تا آنجا که مسیحیان نیز در وصف دانشش شعرها سرودند و کتاب ها نگاشتند و شاهد این مدعی "صدای عدالت انسانی" است. یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ یعنی مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا - گر چه كافران را ناخوش افتد - نور خود را كامل خواهد گردانید .آری براستی که علی (علیه السلام) نور خدا بود و هست و خواهد بود حتی پیش از آن که آدم ابو البشر را هنوز نیافریده بودند. شاهد این مدعی این آیه شریفه است و وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِی بِأَسْمَاء هَـؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِینَ  یعنی [خدا] همه [معانى‏] نامها را به آدم آموخت سپس آنها را بر فرشتگان عرضه نمود و فرمود: «اگر راست مى‏گویید، از اسامى اینها به من خبر دهید. دوستان عزیز ؛ چون این یادداشت را خواندید ، به یمن نام مبارک مولای متقیان برای درگذشتگان خود و نویسنده این مقال ، طلب مغفرت نمایید.آقامیری - گروه دین و اندیشه تبیان  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن