واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: ایسکانیوز: سیامک شایقی کارگردان فیلم خواب زمستانی در نشست پرسش و پاسخ این فیلم که در سینما صحرا برگزار شد در خصوص فیلمش گفت: اصولا ریتم خودم کند است و فیلم هایم مانند خودم ریتمشان کند است. نشست پرسش و پاسخ فیلم خواب زمستانی با حضور سیامک شایقی، لادن مستوفی، ژیلا ایپکچی، سعید شهرام، فرشید منافی، مازیار شیخ محبوبی و آزیتا حاجیان شب گذشته در سینمای رسانه ها برگزار شد. بر اساس این گزارش، سیامک شایقی در پاسخ به سوالی در مورد ریتم کند فیلمش گفت: ریتم فیلم: اگ بخواهیم به این سوال به صورت جدی پاسخ بدهیم یک مساله این است "خواب زمستانی" از آنجایی که زندگی روزمره سه روز سه خواهر است نمی تواند ریتم تندی داشته باشد و فیلم سریعی باشد. درادامه ژیلا ایپکچی تدوینگر خواب زمستانی در پاسخ به اینکه چرا ریتم فیلم کند است گفت: ریتم درون پلان ها ما را هدایت می کند و من فکر می کنم ریتم فیلم کاملا مناسب فضای آن است. سعید شهرام نیز در خصوص موسیقی متن " خواب زمستانی"گفت: به دلیل بافتی که فیلمنامه داشت و فضای کلی فیلم تصمیم گرفتیم منطبق با فیلمنامه موسیقی متن را بسازیم و از سه ساز ایرانی به همراه ساز کوبه ای کلیت موسیقی فیلم خواب زمستانی تشکیل شد. فرشید منافی که همه او را بیشتر با صدایش می شناسند در خصوص حضور خود در "خواب زمستانی" گفت: سینما عالی است و یکی از دغدغه های من قبل از ورود به تئاتر سینما بود با دغدغه سینما وارد تئاتر شدم و با دغدغه بازی وارد رادیو، اما نمی دانم چرا 10 سال در رادیو ماندم و خیلی خوشحالم که در فیلمی از سیامک شایقی بازی کردم. سیامک شایقی نیز در ادامه در توضیح روابط بین زوج های فیلمش گفت: ارتباط زوج ها و رابطه شان قرار نیست در فیلم پنهان بماند و تنها رابطه فرزانه و مهندس بهرام قرار است پوشیده بماند که در آخر غافلگیرانه بود که برای تدوین این روابط تلاش زیادی شد تا بتوانیم ضرباهنگ نهایی را داشته باشیم و تا آخرین لحظه رابطه مهندس بهرام و فرزانه لو نرود. لادن مستوفی نیز در ادامه همکاری مجدد خود با سیامک شایقی پس از "باغ فردوس پنج بعد از ظهر" گفت: این سوال خیلی کلی است اما به خاطر همکاری های قبلی با شایقی نوع کارشان را دوست دارم و تمایل داشتم در این کار حتما حضور داشتم و ویژگی نقش فرزانه هم همان چیزی است که دیدیم. مازیار شیخ محبوبی، " خواب زمستانی" که به شدت از صدای پخش شده در سالن ناراضی بود گفت: برای من جای سوال دارد که چرا یک چنین جمعیتی باید با شکنجه همچنان در سینما بمانند و فیلم ها را به این صورت تماشا کنند. محبوبی ادامه داد: بیست و شش سال است که داریم جشنواره فجر برگزار می کنیم و واقعا شنیدن یک چنین صدایی برای سالنی که برای مطبوعات اختصاص داده شده جای تعجب دارد. وی ادامه داد: صدای سالن ریور بیش از حدی دارد و به دلیل طنین زیادی که سالن سینما صحرا دارد زحمات صدابردار و صداگذار فیلم ها زیر سوال می رود. در خاتمه سیامک شایقی نیز با تاکید بر صدای هواپیما گفت: صدای هواپیما در فیلم تمهیدی بود تا نشان دهیم خانه ای که سه خواهر در آن زندگی می کنند در چه منطقه ای است و همچنین با این صدا استفاده دراماتیک کردیم./
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]