تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815733824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کسانی که دنیای وب را متحول کردند


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: کسانی که دنیای وب را متحول کردندهمیشه و در تمامی حوزه های زندگی بشری کسانی بوده اند که با خوش فکری و ارائه ایده ای بکر و تازه نقطه عطفی در عصر و زمانه خود بوده اند.در این میان اینترنت و وب نیز از این قانون مستثنی نیست در ادامه کسانی را معرفی خواهیم کرد که در دنیای اینترنت تحول ایجاد کرده اند اگرچه این افراد تنها کسانی نیستند که در این عرصه کارهای بزرگی انجام داده اند ولی به جرات می توان گفت که از بزرگترین ها هستند: 1. لری پیج و سرگئی برین (موسسین شرکت گوگل)
موسسان شرکت گوگل ، google manager
این دو نفر بیش از همه به موتور های جستجو و ارائه خدمات رایگان به کاربران تاثیر گذار بودند و در واقع امروزه واژه جستجو یا Search مترادف شده است با گوگل. این دو نفر در زمان دانشجویی سنگ بنای گوگل را در سال 1997گذاشتند و در مدت کوتاهی توانستند با ایده های بکر و خلاقانه گوی سبقت را از جستجوگر اینترنتی آن زمان یعنی یاهو بربایند.  2. دیوید فیلو و جری یانگ (موسسین شرکت یاهو)
خالق یاهو
این دو هم دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند و در زمان دانشجویی سایت راهنمای جری برای شبکه جهانی وب را راه اندازی کردند که متشکل بود از لیست وب سایت ها جهت دسترسی کاربران به آن که با استقبال از آن جرقه ساخت موتور جستجو و ایجاد یاهو به ذهنشان خطور کرد و شرکت Yahoo را تاسیس نمودند.  3. بیل گیتس (خالق و مالک مایکروسافت)
microsoft , biil gates مایکروسافت ، بیل گیتس
ویلیام هنری بیل گیتس یکی از بزرگ ترین ثروتمندان و شناخته شده ترین فرد در حوزه رایانه های شخصی است. وی با ارائه نسخه های مختلف ویندوز برنده بلامنازع این حوزه گشت و از این راه ثروت هنگفتی بدست آورد. یکی از خصوصیات اخلاقی بیل گیتس تاسیس بنیادهای خیرخواهانه به همراه همسر خود می باشد. بیل گیتس  15سال متوالی ثروتمندتین فرد جهان بود.  4. استیو پل جابز (موسس اپل)
خالق اپل apple creator
استیو جابز بنیانگذار و رییس شرکت اپل و مدیر عامل سابق شرکت پیکسار را بیشتر با نماد یک سیب می شناسند. این فرد برجسته در زمینه فناوری های نوین، اپل را در سال 1970میلادی به همراه ووزنیاک جهت تولید رایانه های شخصی ایجاد نمود و مورد استقبال قرار گرفت. امروزه آی پد، کامپیوتر های مک و مینی مک، آیفون و غیره که محصول کمپانی اپل است عاشقان و طرفداران بیشماری را در سرتاسر جهان دارد بطوریکه با ارائه آیفون 4، مردم برای خرید آن ساعت ها در صف بوده اند. در حال حاضر استیو جابز علاوه بر ریاست اپل، سهامدار عمده و عضو هئیت مدیره کمپانی عظیم والت دیزنی هم می باشد. 5. مارک زوکربرگ (فیس بوک)
کسانی که دنیای وب را متحول کردند
خالق فیس بوک را می توانجوانترین و خوش فکرترین نوجوان در عرصه وب نامید. او که اکنون 27ساله است (وی متولد May 1984 است) در زمانی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، در سن 19سالگی در سال 2004، فیس بوک را برای ارتباط با دوستانش ایجاد کرد و امروزه فیس بوک به راحتی توانست جای شبکه اجتماعی مای اسپیس را بگیرد و یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در کل جهان می باشد.  6. جیمی ولز (خالق ویکی پدیا)
کسانی که دنیای وب را متحول کردند
ایده ویکی از سال 2001 با ولز بود و بدون هیچ پشتوانه ای آن را دنبال می کرد و پیش نمایش از آن ارائه داد که همگان قادر به ویرایش آن بودند. وی که ابتدا دانشنامه خود را با نام Nupedia راه اندازی کرده بود با تلفیق آن با نرم افزار ویکی به ویکی پدیا و دانشنامه امروزی تبدیل کرد که امروزه یکی از بزرگترین دانشنامه های جهان می باشد.  7. پی یر امیدیار (موسس سایت Ebay)
کسانی که دنیای وب را متحول کردند
یک ایرانی تاثیر گذار در زمینه وب و حراجی آنلاین. پی یر امیدیار به همراه همسر خود پم سایت ای بی را راه اندازی کرد که امروزه ارزش ebay بالغ بر 8 میلیارد دلار است. امیدیار در سال 1995و زمانی که 28سال داشت کد منبع آن را نوشت و قرار بود نام این سایت را echobay.com گذارد ولی بدلیل ثبت این دامنه ebay.com را برگزید.  8. چاد هرلی و استیو چن (یوتیوب)
کسانی که دنیای وب را متحول کردند
چاد هرلی 28ساله و استیو چن 27ساله تحول بزرگی را در صنعت به اشتراک گذاری ویدیوئی در وب ایجاد کردند. این تاثیر چنان شگرف بود که گوگل را مجاب کرد تا مبلع یک میلیارد و 650میلیون دلار جهت تصاحب آن به صاحبان یوتیوب بپردازد و اکنون از زیر مجموعه های گوگل محسوب بیاید و صاحبان آن را طی مدتی کوتاه به میلیاردرهایی تبدیل نماید.  9. جف پرسون بزوس (مالک و موسس آمازون)
کسانی که دنیای وب را متحول کردند
آمازون.کام سایت حراجی کتاب و حراجی آنلاین و رقیبی برای ebay است که به ناگاه دارای رشد چشمگیری شد.  10. لینوس توروالدز (لینوکس)
کسانی که دنیای وب را متحول کردند
لینوس بندیکت توروالدز مهندس نرم افزار فنلاندی یکی از پیشرو های متن باز و لینوکس است به هر حال تاثیر او را در زمینه لینوکس و متن باز نمی توان انکار کرد. ادامه دارد... نوشته ی : فائزه سیدخاموشی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن