تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805760727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Away3d یا Alternative3d -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Away3d یا Alternative3d ++Hadi++ 03 آذر 1388, 22:36سلام دوستان معمولا یکی از سوالات نادرست در مقایسه با نرم افزارها اینه که می پرسن کدوم نرم افزار بهتره . چون همیشه این جواب رو می شنوی که هر کدوم کاربرد خاص خودشو داره . مثل سوال معروفی که می پرسن 3d max بهتره یا maya ...? حالا من می خوام به طور تمام و کمال یه کلاس 3 بعدی سازی در فلش رو دنبال کنم . در بین تمامی اینا ، با این که به papervision3d آشنا هستم ولی حس می کنم برای کار های فوق حرفه ای گزینه آنچنان خوبی نیست و حالا به نظر شما من دنبال away3d برم یا alternative ؟ چون مثلا از BioDread شنیدم که گفت alternative قابلیت استفاده از تصاویر vector رو نداره . همچنین چند وقت پیش به یه آدم همه فن حریف در زمینه اکشن و 3 بعدی سازی برخورد کردم که دقیقا برعکسشو گفت . یعنی گفت alternatoive3d امکان استفاده از تصاویر pixel رو نداره . کدوم برا چه کاری خوبه و چه کنم ؟ ممنون می شم از لطفتون چون کسی که جواب بده خوش به حالش می شه آخه شاید این تایپیک بیننده های زیادی رو در آینده داشته باهشه. بای... Avang2005 04 آذر 1388, 00:10سلام دوست من من تعريف alternative3D در يك سايت خونده بودم كه قابلیت استفاده از تصاویر vector رو نداره . ولي بنظر من همه اين كلاس ها نقاط ضعفي دارن و هيچكدوم كامل نيست . موفق باشيد BioDread 04 آذر 1388, 09:28Away3D ++Hadi++ 04 آذر 1388, 09:44سلام مسئله وکتور و بیت مپ بودن آلتر رو از فروم خود آلتر پرسیدم و جوابی که گرفتم این بود : Mikhail Fominykh The base TextureMaterial class uses BitmapData to define a texture. There is the MovieClip material which allows you to use a MovieClip object as a texture, but the MovieClip object is rendered into BitmapData anyway. یعنی اینکه آلتر ، متریال مووی کلیپ با تصاویر وکتور رو هم می گیره ولی در هر صورت خروجی کار تبدیل به پیکسل می شه . حالا ایا نظرتون عوض نشد ؟ BioDread 04 آذر 1388, 17:47eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee پس بخاطره اینه سرعتش بیشتره؟ BioDread 04 آذر 1388, 17:50میشه تحقیق کنی ببینی آیا alternative مثل away قدرت نور پردازی و متریال های نور رو داره یا نه؟ یا مثلا قدرت import فایل های 3ds رو داره یا نه؟ text 3D چطور؟ مثلا مزیتش نسبت به away به جز سرعت render چیه؟ شاید away سرعت نداشته باشه اما قدرت خیلی داره ++Hadi++ 04 آذر 1388, 18:35 یه لینک خوب واسه آموزش های آلتر: یه مقایسه خوب برا سه موتور با این تفاوت که یکم به نفع papervision3d تموم شده (البته با نگاه متعصبانه): اینم همون موشکی که بهت گفتم که روش متریال shader داره : BioDread 05 آذر 1388, 14:27من رفتم تحقیق کردم ببین کلاس alternativa به صورت swc هست و این یکی از ضعف های بزرگشه من متوجه شدم که منبع آموزش زیادی برای alternativa نیست و اسم کلاس ها و فانکشن ها شبیه هیچ کدوم از موتور های سه بعدی نیست برای away مقدار زیادی کلاس و پلاگین نوشته شده که میتوان ار انا تو پروژه ت استفاده کنی evt 05 آذر 1388, 19:11بهتر از papervision3D پیدا نمی کنی اگه بخواهی مجموعه ای از شرایط رو در نظر بگیری . Adobe هم در کنفرانس max نشون داد که حمایت خوبی داره از Papervision3D میکنه . البته کلی گفتم و گرنه برای استفاده های موضوعی نمی شه قطعی گفت . ( بدون نگاه متعصبانه ) Insomnia 05 آذر 1388, 21:13. در بین تمامی اینا ، با این که به papervision3d آشنا هستم ولی حس می کنم برای کار های فوق حرفه ای گزینه آنچنان خوبی نیست و حالا به نظر شما من دنبال away3d برم یا alternative ؟ چطور به این نتیجه رسیدی!؟ یا اصلا با وجود فراوانی موتورها چطور به آن دو آخری رسیدی؟ مطلب دیگه اینکه منظورت از فوق حرفه ای چه نوع کاریه؟(یعنی چه انتظاری داری؟) ++Hadi++ 05 آذر 1388, 23:22چطور به این نتیجه رسیدی!؟ یا اصلا با وجود فراوانی موتورها چطور به آن دو آخری رسیدی؟ مطلب دیگه اینکه منظورت از فوق حرفه ای چه نوع کاریه؟(یعنی چه انتظاری داری؟) چطور به این مطلب رسیدم ...!!!! من با موتور های 3 بعدی سازی دیگه در محیط های دیگه (unity , shiva 3d , directx , ...) کار ندارم و فقط و فقط مد نظر من فلش هست و کلاسهای نوشته شده برای فلش و flex ... و اما اگه یادت باشه در سمینار تیماتک ، گفته شد که 3 تا موتور یا بهتر بگم کلاسه خیلی معروف برا فلش در این زمینه هست . papervision3d , away3d , alternativa 3d و اما گفته شد که ecodazoo رو با یه موتور ژاپنی زدند که اسمش انقده قلمبه سلمبه هست که .... و اما موتور ژاپنیه اگه بیرون بیاد که می ترکونه ولی در بین این 3 تا موتور ، من با papervision3d کار کردم . و حقیقتش با پرفرمنس و paeser هاش و مسائل دیگه اش آنچنان حال نکردم . در مورد چرخوندن collada وارد شده، مسائل زیادی از جمله شکستن face ها هست . و باید نکاتی رو مثل بزرگ کردن اشیا در blender و استفاده از viewport layer و یا بیشتر کردن تعداد triangle ها و segment ها و vertex ها رو باید رعایت کنیم .(در 3d max با استفاده از modifier به نام subdivide WSM) با اینکه جانب احتیاط رو رعایت کردم ولی وقتی یخده تعداد آبجکتها یا تعداد collada هامو که با احتیاط ساخته بودمشون (از نظر face) و یا وقتی segment های مثلا plane هامو بالا تر می بردم واقعا papervision3d 2.1 هنگ می کرد و آمپر cpu رو به سقف طبقه هفتم آسمون می چسبوند . البته شاید نکاتی رو رعایت نکرده بودم ولی تا اونجایی که تونستم جانب همه چیزو رعایت کردم . away هم از papervision حرفه ای تر و قوی تر هست و نمونه کاراش حرفه ای تره ولی باز همون گروه سازنده هستند که از گروه سابق جدا شدند و کارو بهتر کردند ولی در کل همون مسئله performance و ... رو داره که بایو درد از اون شاکی بود (پرفرمنس away) ولی من با دیدن یه چند تا نمونه کار خفن از alternativa 3d دیدم که قشنگ یه بازی 3 بعدی در حد playstation 1 البته باز نه به اون قدرت ، ساختن و در حقیقت از اینجا به قابلیت های این موتور پی بردم . دوستانی هم مثل آقای ارجمند که تخصص زیادی در این موارد دارند ، یکبار در یک پست اذعان داشته اند که آلتر به خاطر performance از بقیه بهتره و ... و ... و ... در هر صورت پرفرمنس بالا و کیفیت بهتر و متریالهای smooth تر و کلاسهای مختلف و رنگارنگ و مفید و باگ کمتر و صحنه های طبیعی تر و ... از قابلیت های ایده آل یه موتور یا کلاس 3 بعدی هست تا کارو هم برا تولید بازی و هم برا کارهای 3 بعدی interactive فراهم کنه . پس فعلا تشخیص دادم آلتر از بقیه بهتره . در ضمن اگه شما دوست عزیز به فروم تخصصی خود آلتر تشریف ببرین می بینین که من در اونجا از روسی ها سوال پرسیدم و دارم جواب می گیرم . سعی می کنم جواباشونو در اینجا منعکس کنم چون خیلی ها هستن که می خوان در مورد این قضیه اطلاعات کسب کنن... اگر ادعایی بر این موارد ذکر شده داشتین ، خوشحال می شیم که اونها رو بدونیم ...:wink: موفق و معین باشید ... در پناه حق ... arjmand 200 06 آذر 1388, 00:20نمیدونم چرا همه افرادی که میخوان با فلش سه بعدی کار کنن اصل موضوغ رو فراموش کردن و رفتن سراغ فرعیات ببینید اینکه چه فریم ورکی قویه بستگی به خود کاربر داره من نمونه ها و کارهایی رو دیدم که با sandy زدن ولی شاید از یکی شماها بپرسم بگین sandy که خیلی بد درد نخوره اینکه امپر cpu شما رفته چسبیده به اون سقف به خود pv ربطی نداره اصلا هیچ موقع انتظار نداشته باشین که یه فایل callod که حجمش .5 یا 1 مگابیت خیلی رون اجرا بشه اصلا طبیعت هر انجینی به bitmap بودنشه اصلا موتوری رو پیدا نمیکنین که بیاد با وکتور یه محیط سه بعدی رو شبیه سازی کنه نمونه بارزش همین native 3d تو خود فلش پلیر 10 نمیدونم تا به حال از چند درصد قابلیتهای pv استفاده کردین ولی اینو بدونین چه pv یا away یا از این جور چیزا بدون تسلط داشتن هیچ ارزشی ندارن یکی رو میشناختم که میگفت pv از away ضعیفه گفتم چرا گفت away ابجکتهای زیادی داره (primitives ) اگه با این استدلالها بخواین 2 3 انجین رو با هم مقایسه کنین دارین اشتباه میکنین اصلا هر انجینی کاربرد خاصه خودشو داره نمیشه جایی که pv کاربرد داره از alternative استفاده کرد و برعکس ساختار pv خیلی سادس و کسی که یکم تو as3 کار کرده میتونه pv رو بسته به نیازش تغییر بده ولی این کار تو سایر انجینها مفهوم نداره (به خصوص alternative ) اصلا اگه موضوع فیزیک هم در میان باشه دیگه همه انجینها باید برن سماق بمکن با وجود jiglibe اصلا مراجعی که تو pv هست تو هیچ انجینی پیدا نمیشه توی هر وبلاگ خارجی یه قسمت هم مربوط به pv هستش ولی تو سایر انجینها این قضیه مصداق نداره باز هم خودتون میدونین اگه میخواین مقایسه کنین :wink: Insomnia 06 آذر 1388, 01:10چطور به این مطلب رسیدم ...!!!! من با موتور های 3 بعدی سازی دیگه در محیط های دیگه (unity , shiva 3d , directx , ...) کار ندارم و فقط و فقط مد نظر من فلش هست و کلاسهای نوشته شده برای فلش و flex ... و اما اگه یادت باشه در سمینار تیماتک ، گفته شد که 3 تا موتور یا بهتر بگم کلاسه خیلی معروف برا فلش در این زمینه هست . papervision3d , away3d , alternativa 3d و اما گفته شد که ecodazoo رو با یه موتور ژاپنی زدند که اسمش انقده قلمبه سلمبه هست که .... و اما موتور ژاپنیه اگه بیرون بیاد که می ترکونه ولی در بین این 3 تا موتور ، من با papervision3d کار کردم . و حقیقتش با پرفرمنس و paeser هاش و مسائل دیگه اش آنچنان حال نکردم . در مورد چرخوندن collada وارد شده، مسائل زیادی از جمله شکستن face ها هست . و باید نکاتی رو مثل بزرگ کردن اشیا در blender و استفاده از viewport layer و یا بیشتر کردن تعداد triangle ها و segment ها و vertex ها رو باید رعایت کنیم .(در 3d max با استفاده از modifier به نام subdivide SMW) با اینکه جانب احتیاط رو رعایت کردم ولی وقتی یخده تعداد آبجکتها یا تعداد collada هامو که با احتیاط ساخته بودمشون (از نظر face) و یا وقتی segment های مثلا plane هامو بالا تر می بردم واقعا papervision3d 2.1 هنگ می کرد و آمپر cpu رو به سقف طبقه هفتم آسمون می چسبوند . البته شاید نکاتی رو رعایت نکرده بودم ولی تا اونجایی که تونستم جانب همه چیزو رعایت کردم . away هم از papervision حرفه ای تر و قوی تر هست و نمونه کاراش حرفه ای تره ولی باز همون گروه سازنده هستند که از گروه سابق جدا شدند و کارو بهتر کردند ولی در کل همون مسئله performance و ... رو داره که بایو درد از اون شاکی بود (پرفرمنس away) ولی من با دیدن یه چند تا نمونه کار خفن از alternativa 3d دیدم که قشنگ یه بازی 3 بعدی در حد playstation 1 البته باز نه به اون قدرت ، ساختن و در حقیقت از اینجا به قابلیت های این موتور پی بردم . دوستانی هم مثل آقای ارجمند که تخصص زیادی در این موارد دارند ، یکبار در یک پست اذعان داشته اند که آلتر به خاطر performance از بقیه بهتره و ... و ... و ... در هر صورت پرفرمنس بالا و کیفیت بهتر و متریالهای smooth تر و کلاسهای مختلف و رنگارنگ و مفید و باگ کمتر و صحنه های طبیعی تر و ... از قابلیت های ایده آل یه موتور یا کلاس 3 بعدی هست تا کارو هم برا تولید بازی و هم برا کارهای 3 بعدی interactive فراهم کنه . پس فعلا تشخیص دادم آلتر از بقیه بهتره . در ضمن اگه شما دوست عزیز به فروم تخصصی خود آلتر تشریف ببرین می بینین که من در اونجا از روسی ها سوال پرسیدم و دارم جواب می گیرم . سعی می کنم جواباشونو در اینجا منعکس کنم چون خیلی ها هستن که می خوان در مورد این قضیه اطلاعات کسب کنن... دوست عزیز! بنده قصدم اصلا مقایسه نبود و همچین کاری هم غیر منطقیه! شما گفتید فوق حرفه ای! بنده هم برام سوال شد که دنبال چه جور پروژه ای هستی که مثلا pv جواب کارت رو نمی ده! ببینید اینکه چه فریم ورکی قویه بستگی به خود کاربر داره ولی اینو بدونین چه pv یا away یا از این جور چیزا بدون تسلط داشتن هیچ ارزشی ندارن دقیقا همین رو می خواستم بهش برسم و اینکه چه فاکتور منفی ای از pv دیدید؟(که گفتید مناسب نیست!) همین! آمپر چسبوندن که نشد دلیل منطقی! BioDread 06 آذر 1388, 08:30آها پس منظوره شما اینه فرقی بین ژیان با زانتیا نیست اگه راننده بهتر پاشو رو پدال بزاره ژیان از زانتیا جلو میزنه !!!! قزیه طرف داری از تیم ملی نیست که بنده تک تک انجین ها تست کردم و هر کدوم ضعف های داشتن PV کنده - یه جوری وقتی کار سنگین میشه ... away سرعت رندرش پایینه sandy فلش پلیر 9 هست alternativa کلاسش as نیست و چیزی به اسم ligth توش نداره five3d برای shap هست ++Hadi++ 06 آذر 1388, 10:02از همگی ممنون آیا دیدین که با pv یا away یا sandy یا الباقیشون ، بازی هایی رو در سبک و سیاق بازیهای Alternativa 3d درست کنند ؟ اگه بله پس لطفا لینک بزارید . در مورد اینکه تسلط باید کامل باشه کاملا گفته شما منطقی و محکم مثلا من خودم کارهای 3d رو دیدم که فکر کردم با چه نرم افزارهای حرفه ای ساخته شده ولی بعد فهمیدم با بلندر ساخته شدم که کلی کف کردم . در این مورد هم اگه تسلط کامل باشه خیلی چیزا حله . ولی نمی دونم حس می کنم آلتر خیلی چیزا رو واسه گفتن داره . این لینک می خوره به نمونه کارای معروفش که شاید دیدید و biodread می تونه از پایین این صفحه در مورد سیستم نور پردازی داینامیک اون چیزایی رو بخونه و حتی یه لینک واسه سایه دیدم : اینم لینک همون سایه ای که گفتم : اینم یه لینک واسه نور پردازی bump یا همون برجستگی : چندتا فیل فلزی طلایی در آلتر با سیستم نور پردازی و shader و انعکاس نور- :environmental نور پردازی بر روی کاناپه : نور پردازی : shader یا همون انعکاس دهنده در آلتر : شبه بازی هواپیما در آلتر : اینو ندیدم ولی دیدن داره : اینم یه چیزی در مورد متریال دهی در کارای آلتر باشه : به خصوص کسری اینو ببینه (البته شاید هم دیده ) با آلتر ساخته شده ببین اگه اینو با away یا paper می ساختی چه بلایی بر سر کامپیوتر مادر مرده می یومد : راستی پیوستو دانلود کن و نور صحنه رو انگولک کن . با آلتر ساخته شده فقط نمی دونم چرا collada نیست !!!... چون در paper باید collada ها و texture ها همیشه کنار swf باشن...!!! یه چیز دیگه ، اگه فیل ها رو بچرخونی می بینی که جهش زاویه ای دارند . فکر کنم دست اندر کارای مجموعه آلتر به فکر این افتادند که شرایط مختلفی رو برای کاربرانشون بوجود بیارند تا پرفرمنسو بالا ببرند . مثلا محدود کردن دامنه فضای دید در یک بازی وسیع یا تار شدن متریال اشیای دور دست یا همین حالتی که هم می تونی حرکت نرم و smooth بدی و هم حرکت جهشی غیر smooth بدی . چون مثلا هواپیماهه خیلی روون حرکت می کنه ولی این یکی اونجوری نیست . یا مثلا یه بازی تانک با آلتر ساخته شده که بایدد ببینی چقدر روون هستش . بای... ++Hadi++ 06 آذر 1388, 10:19اگه فیل های لینک پست بالا رو بچرخونی می بینی که جهش زاویه ای دارند . فکر کنم دست اندر کارای مجموعه آلتر به فکر این افتادند که شرایط مختلفی رو برای کاربرانشون بوجود بیارند تا پرفرمنسو بالا ببرند . مثلا محدود کردن دامنه فضای دید در یک بازی وسیع یا تار شدن متریال اشیای دور دست یا همین حالتی که هم می تونی حرکت نرم و smooth بدی و هم حرکت جهشی غیر smooth بدی . چون مثلا هواپیماهه خیلی روون حرکت می کنه ولی این یکی اونجوری نیست . یا مثلا یه بازی تانک با آلتر ساخته شده که بایدد ببینی چقدر روون هستش . ولی چون آلتر روسی هست ، متأسفانه این روس ها همه چی شون باید خاص و خارج از استاندارد باشه مثل ریل هاشون مثل پیچ هاشون و مثل آلترنیتیوا . همین SWC بودنش باعث می شه که کامپوننت یا کلاس و یا وصله های درست و حسابی نشه واسه اش نوشت و این یکی از بزرگترین ضعف هاشه ... مگر اینکه خودشون یه جوری اونو با سیستم های جهانی به روز کنن و چیزایی رو که دیگران اضافه می کنند رو اضافه کنند. بای... arjmand 200 06 آذر 1388, 22:46آها پس منظوره شما اینه فرقی بین ژیان با زانتیا نیست اگه راننده بهتر پاشو رو پدال بزاره ژیان از زانتیا جلو میزنه !!!! اره دقیقا همینه ولی با این تفاوت که اگه راننده درست حسابی نباشه ، زانتیا که سهله بنز 2009 هم بدی دستش میزنه به تیر چراغ برق از همگی ممنون آیا دیدین که با pv یا away یا sandy یا الباقیشون ، بازی هایی رو در سبک و سیاق بازیهای Alternativa 3d درست کنند ؟ پس حتما اینارو ببین BioDread 07 آذر 1388, 09:01یه نمونه کار از away من از این خوشم میاد ++Hadi++ 10 آذر 1388, 14:44اره دقیقا همینه ولی با این تفاوت که اگه راننده درست حسابی نباشه ، زانتیا که سهله بنز 2009 هم بدی دستش میزنه به تیر چراغ برق ولی در هر صورت بنز بنزه و ژیان ژیانه نه نه نه نه!!!!




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 648]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن