واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: کدوم رندررر واسه papervision بهتره ؟ ++Hadi++ 02 آبان 1388, 12:14سلام دوستان همونطوری که کل عالم و آدم فهمیدند ، من در حال انجام پروژه 3 بعدی با papervision هستم ولی به مشکل عجیبی بر خوردم . کلاس اصلی سورس من ، زیر کلاس BasicView هست و این کلاس ، دوربین و صحنه و پنجره دید و موتور رندرر خود رو داره . موتور رندرش از نوع BasicRenderEngine هست ولی تصاویر Plane ، کیفیتشون فوق العاده افتضاح هست .!!! وقتی از رندرر QuadrantRenderEngine استفاده می کنم ، کیفیتش عالی می شه ولی انقده فریم ریت و سرعت کار پایین می یاد و انقده حرکت ها تیکه تیکه می شه که ارزش نداره . LazyRenderEngine هم که تقریبا مثل خود BasicRender عمل می کنه و زیاد راضی کننده نیست . من می خوام کیفیت کارم بالا تر بره و فریم ریتم هم بالا باشه . فریم ریتمو به بالا ترین حدش که 120 باشه رسوندم ولی اصلا تفاوتی نکرد . اگه تعداد Segment های هر Plane کوچیک رو بالاتر ببرم حل می شه ولی پرفرمنس و سرعت کارم خیلی پایین می یاد !!! آیا کسی هست که مرا یاری کند ؟؟؟:sad: اینم کیفیت کار ... خیر سرش قراره پنجره 4 گوش بشه . باییییییییییییی... ++Hadi++ 03 آبان 1388, 22:48سلام من یه چیزایی رو در موتور Quadran Render Engine متوجه شدم و اون اینه که مشخصه ای به نام type می گیره و می شه سه عدد 1 یا 2 یا 3 رو نسبت داد و هر چی اعداد رو زیادتر می کنیم CPU درگیرتر می شه ولی کیفیت تصاویر بهتر می شه و حالت پیش فرضش رو 3 هست و حتی یه چند تا چیز دیگه ، ولی بچه ها من یه سری کلاسهایی رو پیدا کردم به اسم Flint Particular که دقیقا مثل Papervison هست و تقریبا می شه گفت ، دقیقا papervision هست با کمی تفاوت . مثلا چند تا موتور رندر جدید هم داره و اصلا مخصوص استفاده از ذراتی مثل برف و آتیش بازی و ... هست . فکر کنم حلال مشکلاتم اونه ولی متاسفانه به سایت اصلیش رفتم و دیدم تمام لینکاش forbiden شده . کسی می تونه کمکم کنه یا خودم دنبالش باشم؟ ++Hadi++ 04 آبان 1388, 15:22سلام برای پرفرمنس بهتر و حجم کمتر و ... کارایی بهتر ، به نظر اساتید ، من بهتره سمت Away 3D برم یا Alternative3D ؟ در ضمن فراموش نکنید که باید به فکر رفرنس های آموزشی و معروفیت اونها در سایت های خارجی و چیزای دیگه باشم ؟ مثلا در سایتهای خارجی ، مطالب خود papervision ، به بهترین وجه پیدا می شه ، away هم تقریبا تو مایه های papervision هست و مطالب زیادی داره ؟ آیا آلترناتیو هم همینطوریه ؟ آیا می تونم برای رندر بهتر و سریعتر و ... سمت Away برم ؟ یعنی Away واسه این کار بهتره ؟ سطح کاری هم طوریه که مربع های (Plane) زیادی رو در کارمون داریم ... ++Hadi++ 04 آبان 1388, 21:54سلام دوستان عزیز عزیزان اگه سمت papervision خواستین برین ، بهتون پیشنهاد می دم فقط برای آموزش پایه ای 3 بعدی سازی در فلش سمتش برین ، چون مباحث و مقالات و آموزشهای زیادی رو در سایتهای انگلیش داره . ولی اگه طلبه یه کار درست و حسابی و حرفه ا ی بودین ، پیشنهاد می کنم سمت Alternative3D برین ... ما که رفتیم سمت Alternative ک... ن لق موتور مزخرف Papervision ...:lol: هم پرفرمنسش و هم کیفیتش (آلترنیتیو ) بالا ست و این همه دنگ و فنگ نداره ، فقط یه خورده آموزش هاش و مقالاتش کم تر از papervision هست که اونم با یکم پشت کار و سعی و تلاش ، حل می شه . آدمی که دنبال گنج باشه ، می تونه از زیر کوه هم که شده پیداش کنه ... منم همینطور ولی شاید یه سری ها بودند که می تونستن بیشتر کمکم کنند ولی ...:sad: مثل جوکه ، هم متکلم وحده خودم بودم و هم مخاطب ...هیشکی اصلا تو این فرومها ، به سوالهای این فنتی جواب نمی ده ... از آقایان ارجمند و کسری (Biodread ) هم تشکر می کنم که در مورد کارهای 3 بعدی و PAPERVISION ، حق عظیمی رو به گردن من دارند ...:rose: در مورد رندر PAPERVISION هم بگم ، رندر اون 3 حالت داره و در حالت QuadranRenderEngine ، مشخصه ای به اسم type رو که نوع عددی هست می گیره و از بین اعداد 1 تا 3 رو می شه بهش پاس داد و حالت نرمالش همون 3 هست ، هر چی این عدد بالاتر باشه ، کیفیت و تست مربع بودن قطاعها بیشتر می شه و به طبع ، performance پردازنده و سرعت کار می یاد پایین . در حالت quadrender ، وقتی اشیای 3 بعدی مثل Plane رو می سازیم ، می تونیم به مشخصه بولینی در اونها به اسم testQuad ، مقدار false بدیم : var myPlane:Plane=new Plane(myMaterial,50,50,5,5); myPlane.testQuad=false; در این حالت هست که دیگه ، موتور رندر Quadran واقع در papervision در مورد این شی ، تست quad انجام نمی ده و عملکرد موتور رندر در مورد این شی 3 بعدی ، شبیه به basicRenderEngine می شه و شاید بی نظمی و بد کیفیتی و (مثلث دیده شدن اشیای مستطیلی و مربعی ) اتفاق بیفته ، ولی پرفرمنس کار بالاتر می ره و سرعت کار بهتر و بار پردازنده پایین تر می یاد و این روش در اونجایی به درد می خوره که شیی رو در موتور رندر Quadran بخواهیم رندر معمولی basicRender بگیریم ، این روش خوبه به شرطی که با این کار ، هیچ اختلالی در شکل و شمایل شکل رندر شده پیش نیاد ولی هیچ کدوم از اینها در مورد کار من ، مثمر ثمر نشد ... پس ما رفتیم سراغ Alternative ... باییییییییییییییییییییی...: sad: arjmand 200 04 آبان 1388, 22:08ببینید دوست من اینکه شما میفرمایین papervision قدرت alternative رو نداره و اون رو با alternative مقایسه میکنین میشه گفت یه چیز کاملا اشتباهی هستش alternative شاید موتور سبکی باشه ولی هیچ موقع نمیتونه جای papervision رو بگیره اصلا کاربرد alternative به صورت خاص هست و نمیشه اون رو هر جا به کار برد شما اگه مشکلی دارین یا اینجا یا تو وبلاگ بگین تا اگه کمکی از دست ما بر میاد انجام بدیم من به شما عرض کردم که اصلا اون کیفیتی که شما مدنظر تون هست رو کامل باید توضییح بدین papervision خودش کیفیت بهتری داره ولی و در موقع کار با calloda یکم به مشکل کیفیت بر میخوره که اونم یه چیز طبیعی هستش اصلا به خود موتور papervision هم ربطی نداره چون اصلا calloda سوای از papervision هست . کلاس calloda علاوه بر pv در away ، sandy هم هستش و این ماجرا در اونها هم هست پس شما ابتدا باید کارتون رو توضییح بدین تا ما نسبت به نیازتون راهنمایی کنیم وگرنه سوالات کلی هیچ موقع جوابهای جزیی رو نخواهند داشت :wink: ++Hadi++ 04 آبان 1388, 22:21آقای ارجمند من یه کار 3 بعدی رو دارم میزنم که colada نیست ولی قطعات مربعی خیلی زیادی رو در حد چند هزار تا داره و وقتی از ناحیه افق به اینها نگاه می کنیم ، در حالت basic Render ، شکستگی در اونها بوجود می یاد ، مثل شکل بالا ، وقتی هم با موتور Quadran ، رندر می گیریم ، همه چیز عالیه غیر از سرعت کار و پرفرمنس پردازنده (حرکات تیکه تیکه با فریم ریت خیلی افتضاح ) من هر کاری کردم نشد که نشد ... د اینترنت ، دنبال موتور ها رندر گیری جدیدتری مخصوص papervision شدم تا شاید یه موتور جدید تر و به روزتر پیدا بشه تا رندر با کیفیت تقریبا Quadran (در نظم و تست خطوط و مربع ها ) بگیره و در عین حال ، پرفرمنس کار و سرعت (فریم ریت کار ) بالا باشه ، فقط یه سری کلاسهایی به اسم Flint Particular رو پیدا کردم این موتور ، چند تا موتور رندر دیگه هم داشت و خودش هم دقیقا شبه papervision بود با این تفاوت که پیشرفته تر و تکامل یافته تر بود و خوشبختانه لینک اصلیش ، Forbiden شده بود ... این شد که دیگه از papervision مأیوس شدم همین ... arjmand 200 04 آبان 1388, 22:34ببیند موتور pv یه نرم افزار سه بعدی نیست که واسش موتور رندر بدن این انجین اصلا سیستم کاملا متفاوتی داره و فکر نکنم هر کسی علم این رو داشته باشه که واسه pv یا سایر انجینهای مشابه کلاس بنویسه البته بودن افرادی که کلاسهایی واسه pv نوشتن () شاید یکی از بزرگترین دلایلش این باشه که اصلا نیازی احساس نشده و این انجین کامله این که شما میفرمایین یه ایجکت به این اندازه دارین یکم باعث تعجب من شده و موندم که شما با این قطعات مربعی رو واسه چه کاری میخواین اون چیزی هم که فرمودین flint رو پیدا کردین :wink: عرض کنم flint یه partical engine هست و اصلا ربطی به pv نداره و اینکه فرمودین forbiden بهتون داده به خاطر اینه که واسه دانلود رفتین google code و این سایت هنوز ما ایرانیا ها رو به رسمیت نمیشناسه و اجازه نمیده از اونجا پروژه های برنامه نویسی رو دانلود کنیم (بهتره از یک پ.ر.ک.س.و.ی استفاده کنین) البته نظز شما کاملا محترمه و حق انتخاب رو دارین تا با هر چیزی که دوست دارین کار کنین و اصلا چیزی هم به من نمیرسه که بخوام از pv تعریف کنم ++Hadi++ 04 آبان 1388, 22:44والا سایت اصلی flint بوده و دقیقا همون جایی بوده که خود طراحش ، محصولات و ورژن هاشو اونجا آپ کرده بوده . در ضمن کلا مخصوص کارهای ذره ای و گرد و غبار و نور افشانی و ... هست و تا اونجایی که سواد من قد داد و به کلاسهاش و سیستم استفاده از اونها نگاه کردم ، دیدم دقیقا مثل خود papervision هست با کمی تغییرات و رندر کننده های بیشتری رو هم داشت . یه چند تا نمونه کار هم ازش دیدم و خوشم اومد ... حتی سیستم BasicView و ساخت اشیا و رندر گیری با startRender و غیره هم دقیقا مثل pv بود ... در هر صورت فکر می کنم آلترنیتیو راه گشای مسئله ام باشه ... جناب آقای ارجمند ، بینهایت از شما سپاسگزارم ....
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 423]