واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: من با mr photographic مشکل دارم mgh-max 25 بهمن 1387, 12:17من وقتی می خوام از نورای mr استفاده کنم مجبورم فوتو گرافیکم فعال کنم ولی مشکلش اینه که رنگارو تغییر میده . انعکاسارم روشن میکنه اگه تو عکس میزه شیشه ای رو ببینین متوجه میشین چی دارم میگم. چی کار کنم این مشکل در مورد انعکاس و رنگها بوجود نیاد. توی تصویر میزی که میبینین اصلا رنگ نداره و کاملا شیشه ایه و فقط انعکاس fernsel داره ولی همونطور که میبینین سفید شده! mgh-max 26 بهمن 1387, 22:07بابا به خدا این پست یه جمله خبری نیست . من راه حل مشکل از شما میخوام . یعنی تو این فاروم یه شیر مرد نیست که منتال بلد باشه؟؟ AVGHH 26 بهمن 1387, 22:25بابا به خدا این پست یه جمله خبری نیست . من راه حل مشکل از شما میخوام . :lol: من یکی که چیزی نفهمیدم، منظورت و میگم! بیشتر توضیح بده شاید تونستم یه کمکی بکنم، با اینکه خودم آماتورم. mgh-max 27 بهمن 1387, 20:42ویرایش کردم اگه بازم کسی متوجه نشد بگین یه فکر اساسی بکنم. mkf.cgi 28 بهمن 1387, 10:12دوست عزيز اگه فقط مشكلت رنگ ميزه,فكر كنم به دوعلت اين اتفاق رخ داده كه اولي مهمتر از دوميه: اول اينكه رنگ متريال شيشه رو سفيد در نظر گرفتي و دوم اينكه با اون همه رنگ سفيد در دور و اطراف ميز همچين انعكاسي هم بعيد نيست. نكته ي بعد اينكه در مورد نور هاي mr اگه نخواي از exposure استفاده كني بايد مقدار شدت نور رو حداقل به يك دهم كاهش بدي. 3D Art 28 بهمن 1387, 12:02این مشکل شما با عوض کردن رنگ متریال (سبز تیره) و زیاد تر کردن رفرکت حتما درست میشه اگه نشد بگو تا بازم یه فکری بکنیم. mgh-max 28 بهمن 1387, 21:54رنگ متریال کاملا سیاهه و حساب رنگو کردم . در مورد exposure استفاده نکردنشو تو این زمینه توصیه نمی کنم. mkf.cgi 02 اسفند 1387, 11:10mgh-max شرمنده نتونستم جواب درست و حسابي بدم.روي اين موضوع آزمايش كردم و به نتايج زير دست يافتم. ناگفته نمونه كه هر وقت خودم با اين جور مشكلات روبرو ميشم,آزمايش انجام ميدم..به اين صورت كه در شرايط يكسان در مورد اشكال كار بررسي ميكنم و هر بار يكي از تاثير گذار ها رو عوض ميكنم.:neutral: mr photographic:فعال enviroment color:مشكي diffuse:مشكي شفافيت 100% مورد اول:رنگ متريال سفيد و مشگي در شفافيت100% فرق چنداني با هم ندارند. مورد دوم:رنگ محيط مشكي و سفيد هم در شفافيت 100%فرق چنداني با هم ندارند leve 1 در مرحله اول اومدم از متريالRaytrace استفاده كردم و به اين نتيجه رسيدم كه اين متريال اصلا قدرت كاربرد حرفه اي رو نداره (حداقل براي ايجاد شيشه)چون با توجه به شيشه بودن مترال هيچ گونه سايه اي در زير اون ايجاد نشد. 27546 ================= level 2 اينجا اومدم از متريال mental ray وقرار دادن glass در اسلوت surface استفاده كردم و نتيجه باعث شد كه چشمام از حدقه بزنه بيرون.با اينكه نتيجه رضايت بخش بود اما قانعم نكرد. 27547 ================= level 3 با خودم گفتم بزار از متريال Arch & Design استفاده كنم كه هميشه به عنوان يه متريال حرفه اي ازش نام بردند.و نتيجه اين شد. با اينكه نسبا تا راضي كننده بود اما براي يك تصميم گيري كافي نيست.و بايد از يك موتور رندر ديگه استفاده كنم تا نتيجه ي نهايي صادر بشه. 27548 ================ با vray همه ي شرايط بالا رو هم شبه سازي كردم و تست رندر نشون داد كه Arch & Design در منتال ري ميتونه بسيار بهتر از بقيه متريال ها عمل كنه و چون در vray متريال ديگه اي وجود نداشت كه تست ديگه اي بگيرم و با در نظر گرفتن اينكه vray يكي از بهترين موتور رندر هاست بهش اعتماد كردم.و.. 27549 ================ خب حالا ميرسيم به مشكل شما كه با توجه به شرايط بالا و در نظر گرفتن محيط ساخته شده در كار شما,اينطور ميشه گفت كه سفيديه ميز 95% انعكاس قسمتي از محيط شماست.نه فعال كردن exposure ! من يه پيشنهاد ميكنم كه براي اينكه بتونيد تشخيص بديد كدوم متريال طبيعي تر عمل ميكنه همين آزمايش رو توي خونه انجام بدي و از شيشه مسطح استفاده كنيد و ببينيد سايه ايجاد شده چقدر تاريك يا روشنه و يا محيط چقدر روي شيشه تاثير ميزاره. موفق باشي. mgh-max 06 اسفند 1387, 17:46راستش این آزمایشارو انجام دادم. البته نه به خوبی شما ولی نکته ای که شما تو کل مراحل در نظر نگرفتی رنگ enviroment بود چون این نکته رو یاداوری کنم که توی کار حتما باید از رنگ سفید استفاده کرد. دوم اینکه ای کاش آزمایشا رو با تغییر دادن expsure هم انجام میدادی چون من تو حالت عادی اصلا این مشکلو ندارم بر خلاف نظر شما که گفتین سفیدی مربوط به فعال کردن exposure نیست. حرف آخری که گفته بودی سفیدی حاصل انعکاسه قابل تامله. حالا می خوام یه مطلب خیلی کلی در این مورد بگم. اگه تو همون عکسه اول دقت کنین اون نوارای سیاه روی دیوار خیلی براق به نظر میرسه این در حالیه که مقدار انعکاسو روی 15 گذاشتکم این نشون میده که mr photographic توی مقادیر تغییراتی ایجاد میکنه! mkf.cgi 07 اسفند 1387, 01:54سلام و شب همگي به خير و خشي و شادي و ... دوست خوبم mgh: شما تو کل مراحل در نظر نگرفتی رنگ enviroment بود اول كار توضيح دادم كه: رنگ محيط مشكي و سفيد هم در شفافيت 100%فرق چنداني با هم ندارندالبته اگه شفافيت رو كم كنيم به همون مقدار, enviroment روي ماده تاثير ميزاره. ای کاش آزمایشا رو با تغییر دادن expsure هم انجام میدادی خب با تغييراتي كه در exposure انجام دادم به رندر هاي بالا رسيدم و بايد گفت exposure بدون گزينه به درد لاي جرز ديوار ميخوره!! این نشون میده که mr photographic توی مقادیر تغییراتی ایجاد میکنه! همينطوره,البته فكر كنم تنها دليل استفاده از exposure ها يكنواخت كردن نور در محيط ها است به طوري كه از شدت سوختگي ها كم ميكنه و نور رو به تمام قسمت ها ميروسونه,اين كار باعث كمتر شدن شدت همه چيز ميشه(متريال ها) و كافيه شما با تغيير پارامتر هاي خود متريال اين كم رنگي رو جبران كنيد.just this... شب خش.. hoseini_smm 07 اسفند 1387, 11:52من فرصت امتحان کردن ندارم. فقط سربسته بگم فرسنل یک انعکاس ساده نیست. فرسنل یعنی اینکه اگر به جسم با زاویه تند نگاه کنی شفافیتش رو از دست میده و به صورت انعکاسی عمل میکند این زاویه هم به مقدار ior بستگی داره. بهتر بود یک عکس از تنظیم متریالت هم میگذاشتی. mgh-max 08 اسفند 1387, 10:36مشکل تا حدودی رفع شد . اشکال از متریال raytrace بود. با arch & design درست شد . ولی اغراق توی انعکاسا به خاطر اینکه mr نورارو زیاد و یه دست میکنه وجود داره. در مورد رنگ شیشه شاید تو sky خودشو نشون نده ولی وقتی از نورای لامپی استفاده شه رنگ سفید به چشم میاد. معمولا شیشه ها یا سبز تیرن یا سیاه.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 819]