واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مناسب ترين روش مدل سازي :Mohsen: 19 خرداد 1387, 11:08سلام رفقا يه سوال در مورد مدل سازي هممون مي دونيم توي مكس 5 روش مدلسازي اصلي وجود داره، كه البته شباهت هايي هم به هم دارن Mesh, poly, patch, nurbs, spline من روي poly, mesh كه شباهت زيادي به هم دارن زياد كار كردم، روي spline هم تا حدودي ولي از patch , nurbs چيز زيادي نمي دونم، حالا سوال من از شما اينه كه بهترين و كامل ترين روش مدل سازي تو مكس به نظر شما كدوم هست، هر كدومشون بيشتر تو چه حوزه اي كاراي دارن و آيا لازمه كه همشونو ياد گرفت يا نه؟ ديگه خودتون استاديد، هر جور كه صلاح مي دونيد تجربيات خودتونو بيان كنيد ازتون ممنونم :Mohsen: 20 خرداد 1387, 20:49:sad: ... CG_Master 20 خرداد 1387, 21:31:sad: ... سلام محسن جان من هرچی میدونم بهت میگم شاید 1 درصد به کارت اومد من خیلی آموزشی از اینترنت گرفتم که اکثرا مدل سازی بود قبل از توضیح بهتر بگیم 5 راه برای مدل سازی وجود داره که 3 نوع هستند چون Poly و Mesh باهم و nurb و spline با هم یه خورده شبیه اند که این 4 تا میشن 2 تا درواقع رو این حساب محسن جون اول مهم بودن هر کدوم رو برات به ترتیب مینویسم.. اول poly دوم nurbs سوم patch چهارم mesh ودرنهایت spline خوب حالا کار هر کدومشون رو مثال میزنم Poly وMesh بیشتر تو مدل کردن اجسامی که مدلینگشون مشکله به کار میرن مثل ماشین ، سر انسان ، موتور و... patch هم برای مدلینگ کردن زمین و اجسام نسبتا smooth بکار میره مثل بالش، پتو و... nurb که کار کردن باهاش بگی نگی یه نموره مشکله هم تو کارش نزدیک به Poly مدل میکنه که اکثر چیزایی که Poly میسازه nurb هم جوابشو میده و کم نمیاره Spline هم بیشتر کار اجسامی که دارای تقارن هستن رو میتونه عالی در بیاره مثل ایوان، کوزه و مدادو .... من که با هرکدومشون یه خورده آشنایی دارم و توصیه میکنم از مقالات خارجی در باره مدلینگ کمک بگیر و سعی کن همشو یاد بگیر و من نمیتونم بگم اینو یاد نگیر اونو یاد بگیر . هم اینکه بد آموزی داره وهم .... پس همشو یاد بگیر چونکه تعلیم و تعلم عبادتست( این چی بود گفتم:D:)) قوووووووووووووووووووووووو وربووووووووووووووووونت محسن جووووووووووووووووووون:D:D:D hossein-senator 21 خرداد 1387, 01:04به نظر من Poly قدرت فوق العاده ای داره ولی باید بگم که به عنوان پایه مدلینگ . بعد از اونModifier ها شکل نهایی رو میدن . من که یه ماشین رو کاملا با استفاده از Poly کار کردم و بعد هم TorboSmoth البته شاید مبتدیانع باشه ولی من که نتیجه خیلی خوبی باش گرفتم . در کل باید گفت که این روش ها قدرت مدلینگ رو به صد در صد میرسونه . :Mohsen: 21 خرداد 1387, 09:16هادي جون ممنون، تقريبا جوابمو گرفتم :) حسين جون از شما هم ممنونم ديگه كسي نبود؟! hellboy3d 21 خرداد 1387, 11:52سلام من نظرم اینکه ابزار مهم نیست مثلا مجسمه های سال پیش300 میکلانژ ببینید یا چرا راه دور بریم همین تخت جمشید.. قلم چکش اما الان این همه ایزار هنوز نتونستن یه چیزی مثل اونا بسازن مهم ابزار نیست مهم عشق علاقه بکاره مهم ایده پردازیه یه جورایی مثل چطور زنگی کردن مهم نیست که ادم کی به دنیا میاد و کی از دنیا میره مهم این که چطور زنگی میکنه...... اوه روموه :d:d:d این نظر شخصی منه موفق باشین
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]