تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834768073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دل و عقل در خلق اثري بديع


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: دل و عقل در خلق اثری بدیع 
دل و عقل در خلق اثري بديع
آنچه در نمایشگاه نقاشی‌های پریس تنظیفی می‌بینیم، تركیبی از اجرای دیجیتالی زیبایی‌شناسی هنری است كه متأثر از سبك انتزاعی مدرن می‌نماید. در این دسته از نقاشی‌ها اجرا اهمیت بیشتری از مفهوم نقاشی دارد.   با ورود به عرصه دیجیتالی، تعاریف سنتی پدیده‌ها دستخوش تغییر شده است و هنر نقاشی از این امر مستثنی نیست.آنچه در نمایشگاه نقاشی‌های پریس تنظیفی می‌بینیم، تركیبی از اجرای دیجیتالی زیبایی‌شناسی هنری است كه متأثر از سبك انتزاعی مدرن می‌نماید. در این دسته از نقاشی‌ها اجرا اهمیت بیشتری از مفهوم نقاشی دارد. به عبارت دیگر موضوع نقاشی در مرتبه‌ای متفاوت از شیوه‌های بیانی كه اینجا امكانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری كامپیوتری (بیشترین استفاده از قلم نوری) است، قرار می‌گیرد. به گزارش همشهری ، بنابراین مخاطب در برابر تابلوهایی می‌ایستد كه به طور غیرمستقیم اعلام می‌كند «من از طبیعت وام نگرفته‌ام» و ناخودآگاه بیننده فاصله‌ای بین خود و جهان متصور در ذهن هنرمند را احساس می‌كند. با این اوصاف آنچه مخاطب در گالری الهه می‌بیند، اجرای دیجیتالی موضوع‌هایی آبستره است كه تنظیفی خواسته آنها را با دیگران در میان بگذارد؛ چراكه به خوبی می‌دانسته اجرای دیجیتالی، اولین پیامدش رهایی ذهن مخاطب از تأثیرپذیری است. با این حال كیفیت آثار به گونه‌ای است كه بیننده سختگیر را راضی می‌كند. تركیب‌بندی‌های عمودی كه در ظاهر ساده چیدمانشان از هارمونی تقسیم‌بندی در یك سطح متأثر است و رنگ‌بندی‌هایی كه نوساناتی از یك مجموعه محدود رنگ را در ذهن متبادر می‌كند؛ گویی نقاش می‌خواسته در محدودیت كادر و رنگ،‌ آزادمنشی جهان دیجیتالی را به رخ بكشد و با اجرایی رها و انتزاعی دنیای فریبنده اما تكراری «طبیعت پیرامونی» را به چالش بكشد.تنظیفی خود منتقد هنری بوده و از آن دست نقاشانی است كه دل و عقل را توأما در آثارش به كار می‌گیرد تا اثری بدیع خلق كند. در آثار تنظیفی، تصویر محو و ناواضح چهره زنان در لایه‌های مختلف رنگ‌های تیره و زرد و نارنجی تركیب شده با خاكستری دیده می‌شود. آنها پشت خطوط محكم عمودی، چشم به روبه‌رو دارند و استحكام خطوط سیاه دورتادور در بعضی از تابلوها آنچنان محدودكننده است كه گویی خود قابی جدید در دل یك تابلو را ایجاد می‌كنند؛ به طوری كه بین پرتره‌ها، عناصر انتزاعی و سطوح رنگ‌های گرم دیوارهایی خاكستری و سربی قرار گرفته است.تنظیفی نویسنده كتاب «جنبش هنر معاصر در ایران» به سفارش موزه هنرهای معاصر تهران در سال87 است و در نمایشگاه‌های سوررئالیسم و متافیزیك كه از سوی امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده به عنوان هنرمند و منتقد، منتخب شده است.اثر هنری او به نام «افسانه1» در نمایشگاه بهار ایرانی ارائه شد كه از سوی موزه هنرهای معاصر برای نگهداری درگنجینه موزه خریداری شده و تدریس نقاشی او در دانشگاه‌ها نشان از ارتباط او با مخاطب جدید و هنر مدرن در ایران دارد. از این رو نمایشگاه نقاشی‌های دیجیتالی وی می‌تواند گام مؤثری در معرفی بیشتر این روش كار به نسل جدید هنرمندان و دانشجویان و به خصوص علاقه‌مندان به نوآوری در هنرهای تجسمی محسوب شود.  تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن