واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: اسكريپهاي كارآمد TARA CG 28 مهر 1386, 13:19اسكريپهاي كارآمد ممكنه خيلي از شما اساتيد با اين اسكريپها آشنايي داشته باشيد. خوب من اين تاپيك را براي اون دوستاني نوشتم كه شايد هنوز به اين اسكريپها بر نخورده باشند. البته همه آنها در سايت معروف هاياند در دسترس هست. AdvancedSkeleton () با اين اسكريپ جالب فقط با چند كليك ميتوانيد يك ريگبندي بسيار حرفهاي براي كاراكتر خود داشته باشيد. البته كار كردن با اون چندان هم راحت نيست. FBIK-CharacterControl () شايد با نرم افزار قدرتمند Motion Builder كار كرده باشيد. اگر همينطوره حتما از اين اسكريپ خوشتون مياد. با دانلود اين اسكريپت ميتوانيد از كنترولرهايي مشابه با نرم افزار بالا استفاده كنيد. Skinny () از اسم اين اسكريپ كاركردش كاملا مشخصه. اگر در اسكين دهي كاراكتر با ابزارهاي معمول مايا مشكل داريد حتما اين را امتحان كنيد. FB Wire Jumbler () اگر در حال مدل سازي صحنهاي هستيد كه در اون تعداد زيادي سيم به كار رفته اين سكريپت ميتونه تعداد بسياري سيم را در چند ثانيه براتون بسازه. Create Wire () اين اسكريپ نيز تقريبا مشابه اسكريپ بالا عمل ميكنه. با كمي تفاوت. ds-rigToolsPack () اين اسكريپ ابزارهاي ريگ بندي بسيار خوبي در اختيار شما قرار ميدهد. از جمله اشكال مختلفي از كرو كه در كنترولرهاي كاراكتر معمولا مورد استفاده قرار ميگيرد. Extended Duplicate Options () اگر به نحوي ويژه نياز به داپليكيت كردن اجسام داريد اين اسكريپ بد نيست. rockGen () اسكريپي بسار ساده و كارآمد هست كه همونطور كه از نامش معلومه به ساختن سنگ و از اينجور چيزها ميپردازه. Zoomerator () اگر در زوم كردن آن هم با دقت بالا مشكل داريد اين اسكريپ به درد خوره. Color-Cop () البته اين اسكريپ نيست و يك اپليكيشن محسوب ميشود. كارايي خوبي هم دارد. بعد از نصب و اجراي آن ميتوانيد از هرجاي صفحه نمايش نمونه رنگها را برداشته و از آنها استفاده كنيد. jgWind () اسكريپ خوبي است. با آن شما ميتوانيد به صورت رندم بلند شيپ را انيميت كنيد. poseLib () اگر در حال انيميت كردن كاراكتر هستيد حتما اين اسكريپ به درد خواهد خورد با آن ميتوانيد پوزهاي مختافي از كاراكتر خود را ذخيره كنيد و به صورت يك آلبوم از آنها در ادامه انيميشن دو مرتبه استفاده كنيد. Simple Greeble for Maya () در مدل سازي منظره هاي باز به بكگراند البته با پيچيدگي بسيار پايين نياز داريد تا صحنه در عين سبكي واقعي تر هم باشد. خوب اين اسكريپ به سادگي خانههايي با رزولوشن بسيار پايين توليد ميكند كه براي مثال ميتوان به عنوان شهري در فاصله دور از آن استفاده كرد. Crack Me () ساخت تركهاي روي ديوار يا هر چيز ديگر باعث افزايش جزئيات و در نتيجه بهتر شدن نتيجه كار خواهد شد. اما ايجاد اين جزئيات با دست كمي وقت گيره. اين اسكريپ به سادگي اين تركها را به خوبي ايجاد ميكنه. فقط كافي يك صفحه پالي را از محلي كه خواهان ترك هستيد رد كنيد و ورتكسهاي آن را به صورت رندم جابه جا كنيد تا ترك واقعي تر باشد (ميتوانيد از يك اسكريپ رندمايز استفاده كنيد) بعد اين اسكريپ در محلهايي كه پلن رد شده ترك را ايجاد ميكند. فقط توجه كنيد كه بايد پلن كل آبجكت را رد كند. ya_selectionManager () شما ميتوانيد بعد از انتخاب آبجكتهاي مختلف يا ورتكس يا هر چيز ديگري آن را با استفاده از اين اسكريپ ذخيره كنيد تا در دفعههاي بعد فقط با يك كليك دومرتبه آنها را انتخاب كنيد. zenTools ()از من ميشنويد همين الان اين اسكريپ را دانلود كنيد و از ابزارهاي عالي آن استفاده كنيد. اين طور بگم من بدون اين اسكريپ احساس ميكنم تو مايا يه چيز كمه. از ابزارهاي يو وي دهي گرفته تا انتخاب و مادلينگ همگي كار آمد و جالب هست. البته توجه داشته باشيد كه حتما با هر ورژن از مايا كه كار ميكنيد براي استفاده از همه ابزارهاي اين اسكريپ نياز هست كه حتما باينوس تول مربوط به اون ورژن نصب باشه. Pelting () حتما حتما حتما دانلود كنيد و حالشو ببريد. با اين اسكريپ هوشمندانه در عرض كمتر از پنج دقيقه پيچيده ترين كاراكترها را يو وي دهي كنيد. شايد در اولين نظر كمي پيچيده به نظر بياد اما بعد چند بار استفاده متوجه قدرت وسرعت اين اسكريپ خواهيد شد. خود فايل يك مثال را در خود جا داده كه با ديدن اون قدرت اين اسكريپ را خواهيد ديد.البته خوب شايد دقت يو وي دهي اين اسكريپ به دقتي كه در يو وي دهي به صورت دستي انجام ميدهيد نباشه اما سرعتش چندين برابره و خود من كه براي تكسچرينگ از نرم افزار كار آمد بادي پينت استفاده ميكنم ابدا اين اختلاف اهميتي نداره. و اين طوربگم كه اگر يك كاراكتر را در يك روز با يو وي دهي دستي و تكسچر دهي با فوتوشاپ انجام ميدهيد با اين اسكريپ و نرم افزار بادي پينت در كمتر از يك ساعت همان كار ها را انجام خواهيد داد. Xtools () گلچيني ازكاربرديترين ابزارهاي مدلسازي كه در مايا موجود است در خود جا داده. حتما با CPS كار كردهايد اين ابزار تقريبا مشابه به آن است. و بزرگترين مزيتش در اين هست كه كه با راست كليك بر هر آيكون به چندين ابزار مرتبط دسترسي پيدا ميكنيد كه سرعت در كار را بالا ميبره البته براي عادت به اين ابزار هم مانند هر ابزاري نياز به تمرين است. اما بعد از عادت كردن به آن متوجه قدرت آن ميشويد. SavePluse () كار كردش بسيار ساده است. و اون اينكه يك آيكون در كنار آيكون Save ايجاد ميكنه كه با هر كليك بر آون با اضافه كردن يك شماره به فايل قبلي سين را Save ميكنه و به اين ترتيب شما را از شماره دهي مانوئل بي نياز ميكنه. مانند منوي Save as در مكس كه يك علامت بهاضافه در آن موجود است و با كليك بر آن صحنه به صورت شماره بندي Save ميشود. MJTools () فكر نميكنم نيازي به توضيح باشه. ابزارهاي مفيدي در رابطه با انتخاب و مدلينگ ارائه ميكنه. در ورژنهاي جديد مايا بسياري از قابليتهاي اين اسكريپ به خود نرم افزار اضافه شده اما هنوز هم بعضي كاركردهاي اين نرم افزار منحصر به فرد باقي مونده. AS_TreadsCreation () حتما چرخ تانك را ديديد يا اشيائي مانند تسمه نقاله. اين اسكريپ اينگونه حركتها را به راحتي ميسازد. Local Tools () ابزاري براي مدلسازي است كه در كار با كامپوننتها بسيار كار آمد است. براي اطلاعات بيشتر به لينك مراجعه كنيد. دوستان اگر اسكريپهاي جالبي ميشناسند معرفي كنند تا ديگران نيز استفاده كنند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 585]