محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1846178057
تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2)
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
چگونگى تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2) نويسنده:دكتر محمد والدمن معضلات اجتماعى جوامع غرب در بُعد مسايل جنسى البته در اينكه چه چيزى معضل است و چه چيزى معضل نيست، ديدگاه ما مسلمانان با ديدگاه غربيها متفاوت است. ما وجود دختران فرارى و ارتباط آزاد پسرها با دخترها در پاركهاى عمومى را به عنوان معضل تلقى مىكنيم، در صورتى كه اين مسايل، در بسيارى از جوامع غربى، مثبت تلقى مىشود؛ به همين خاطر، اگر بعضى جاها مسايلى را به عنوان معضلات اجتماعى غرب، مطرح مىكنيم، لزوماً به اين معنى نيست كه خود غرب هم اين مسايل را معضل مىداند. پرنوگرافى در غرب يكى از معضلات اجتماعى جوامع غربى رواج پرنوگرافى و اشتغال گروه كثيرى به اين كار است. بازار اين گونه توليدات امروزه در غرب از رونق خوبى برخوردار است و در حال حاضر به عنوان يكى از شاخههاى اقتصادى پر درآمدِ كشورهاى غربى مطرح است؛ تاحدى كه افرادى كه در پخش پرنوگرافى به طور مستقيم اشتغال دارند، حدود ده هزار نفرند.(43) تخمين زده مىشود اگر پرنوگرافى در آلمان ممنوع گردد، حدوداً 90% كل ويدئوكلوپهاى اين كشور، تعطيل خواهند شد.(44) درآمد مالياتى دولت از اين امر، به بيش از 350 ميليون مارك تخمين زده مىشود.(45) رسانههاى گروهى غرب، با پخش اين فيلمها و تصاوير مبتذل، ديدگاه خاصى را به اذهان كودكان و نوجوانان القا مىكنند و با اين تلقينها، عملاً جلو رشد آزادانه آنان را مىگيرند.(46)رواج پديده پرنوگرافى در غرب، خود منشاء بسيارى از معضلات ديگر است كه در اين بحث به بررسى آنها مىپردازيم. تجاوز به زنان در غرب يكى از معضلات ناشى از ترويج پرنوگرافى شيوع پديده تجاوز به زنان است، اگرچه بعضى افراد تصور مىكنند كه هرچه در بعد جنسى، آزادى بيشترى حاكم باشد، كنجكاوى و رغبت انسان نسبت به اين مسايل كمتر مىشود؛ اما تحقيقات انجام شده در غرب، خلاف آن را نشان مىدهد. پژوهشى از دانشگاه پَتسدام آلمان (Universitaet Potsdam) نشان داد كه از 300 دختر 17 الى 20 سالهاى كه مورد سؤال قرار گرفتهاند، 25% لااقل يكبار مورد تجاوز و يا تعرض جنسى قرار گرفتهاند. از 250 پسرى كه مورد سؤال قرار گرفتهاند، 32% اقرار كردند كه به طور هدفدار، از مشروبات الكلى و يا مواد مخدر يا مست كننده استفاده كردهاند تا به اهداف جنسى خود برسند.(47)در جايى ديگر مىخوانيم: «اين كه گاهى زن جوانى در مترو مورد تعرض قرار مىگيرد، و به او [جهت التذاذ جنسى] دست مىزنند، و متلك مىپرانند، اطرافيان همه نگاه مىكنند و هيچ كسى كمك نمىكند، يك اتفاق معمولى در شهرهاى بزرگ آلمان است.»(48)در بخش ديگرى از اين پژوهش آمده است: «طبق تحقيقى از وزارت كشور انگليس كه در لندن منتشر شد، در اين كشور سالانه تا 295000 زن، قربانى تجاوز جنسى يا سوء استفاده جنسى مىشوند. كه از اين تعداد تنها در 6000 مورد شكايت قانونى وارد مىشود. طبق اين تحقيق، تعداد زنانى كه قربانى سوء استفاده توسط پدران و شوهران مىشوند، در حال افزايش روزافزون است.»(49)آمار نشان مىدهد، در اتريش از هر شش دختر بچه، يك نفر مورد سوء استفاده جنسى قرار مىگيرد كه 90% اين موارد در «محيط امن خانواده» انجام مىگيرد. در ژاپن حدود 75% زنان، ابراز مىكنند كه مورد تعرض جنسى واقع شدهاند و در ايالات متحده آمريكا حدود 50% زنان چنين احساسى دارند. افزايش آمار طلاق نسبت به ازدواج از جمله ديگر معضلات دامنگير غرب كه خود ناشى از رواج پرنوگرافى است، افزايش آمار طلاق نسبت به ازدواج است، به عنوان نمونه آمار رسمى اتريش نشان مىدهد كه بين سالهاى 1970 تا 2001 تعداد طلاقها در اين كشور از نرخ 10000 به 20582 طلاق در سال افزايش يافته است.(50) بر اين اساس، در اتريش حدود 60% كليه ازدواجها به طلاق كشيده مىشود.(51)در اين باره لازم است به اين نكته اشاره نمايم، افرادى كه در غرب با هم ازدواج مىكنند، معمولاً قبل از ازدواج همديگر را چند سال مىشناسند و با هم زندگى مىكنند و بعد از آن كه ديدند واقعاً همديگر را دوست دارند و مىتوانند و مىخواهند با هم زندگى كنند، ازدواج مىكنند؛ با اين وجود ميزان طلاق تا اين اندازه بالاست. به علاوه همانگونه كه قبلاً بيان نموديم، 30% افرادى كه ازدواج مىكنند، قبل از ازدواج با چند نفر ارتباط جنسى داشتهاند و بعد از مدتى از هم جدا شدهاند؛ اگر اين رقم را نيز به آمار جداشدگان اضافه كنيم، آمار سرسام آورى به دست خواهد آمد. اين روند در آلمان نيز مشابه اتريش است. بنابراين به طور كلى مىتوان گفت كه معضل سست شدن پيمان زناشويى مبتلا به تمام كشورهاى غربى است(52). از اين نمودار معلوم مىگردد كه در سال 2001، نرخ طلاق به بيش از 60% كليه ازدواجها رسيد. رواج فحشا در غرب همان گونه كه بيان شد، فحشاگرى در كشورهاى غربى مجاز است(53) و اگر هم در بعضى موارد منعى براى اين كار باشد، به معنى محدود نمودن آن در بعضى محلها و يا ساختمانها است. اين عارضه موضوعى ساده نيست، بلكه به طور گسترده بر جامعه تأثير مىگذارد. در مقالهاى در يكى از روزنامههاى اتريشى بيان شده كه بسيارى از مسئولين وزارت كشور اتريش در فحشاخانهها رفت و آمد دارند و به طور رايگان از امكانات آنجا استفاده مىكنند.(54) حتّى حزب سبز اتريش خواستار آن است كه فحشاگرى به عنوان يك شغل عادى، رسميت يابد.(55) در جمهورى چك اداره كار به اندازهاى پيشرفته كه به زنان جوياى كار، آدرس فحشاخانهها را مىدهد تا با بيكارى مبارزه كند.(56) كشور بلژيك نيز، فحشاگرى را به عنوان اولين كشور اروپايى در سال 2000، به عنوان يك شغل به رسميت شناخت. بدين سان در اين كشور فرقى بين يك كارمند و يك فاحشه وجود ندارد! در زمينه پيامدهاى نامطلوب اين امر در پژوهشى آمده است:«تجارت دختران به طور فاجعهبار توسعه يافته است. شلوگل وزير كشور اتريش در سخنرانى خود در جلسه افتتاحيه گردهمايى دو روزه پليس بينالملل كه در همين زمينه در وين افتتاح كرد، ارقام نگران كنندهاى را ذكر كرده و مىگويد: «سالانه تا 000/200 زن، از كشورهاى اروپاى شرقى به اروپاى غربى برده مىشوند. به اكثر اين افراد وعده آينده درخشان به عنوان مُدِل(57) داده مىشود؛ ولى وقتى به كشورهاى غربى رسيدند، استثمار شده و به فحشا واداشته مىشوند. اتريش به لحاظ موقعيت جغرافيايى خود، يكى از محورهاى تجارت زنان، از اروپاى شرقى است...»(58) ممكن است كسى تصور كند كه بالاخره سهمى از سود اين تجارت به آن زنان بيچاره مىرسد، در صورتى كه از محتواى پژوهشها چنين برمىآيد كه اين درآمد ناچيز هم از آنها پسگرفته مىشود و به بسيارى از آنان مواد مخدر تزريق مىشود تا ساكت بمانند.»(59) استعمار جنسى در غرب مراد از استعمار جنسى در اين مبحث اين است كه مردان از موقعيتهاى اجتماعى و شغلى خود، جهت برقرارى ارتباط جنسى با زنان، سوء استفاده مىكنند. اين كار در كارخانهها، ادارهها، دانشگاهها و مطبهاى پزشكان و روانپزشكان، توسط كارفرمايان، رؤسا، اساتيد، پزشكان و روانپزشكان انجام مىگيرد. طبق ارزيابى متخصصين غربى اين نوع سوء استفاده جنسى در غرب، شيوع خاصى دارد. در مقالهاى در اين زمينه آمدهاست:«... تحقيقات مختلفى درباره روابط جنسى در دانشگاهها با نتايج مشابه، نشان داده كه بين 20% الى 30% دانشجويان دختر، مورد مقاربت جويى جنسى اساتيد دانشگاهى خود قرار گرفتهاند. در گزارشات جديدترى آمده كه 70% دانشجويان دختر در يكى از رشتههاى تحصيلى در حين تحصيلات خويش با اساتيد خود مقاربت جنسى داشته و 30% ديگر نيز، مقاربت جويى جنسى نامطلوب اساتيد را دفع كردهاند. همكارى به من گفت، در دانشكدهاى كه در آن تحصيل كرده است، اين يك راز علنى(60) و كاملاً جاافتاده بود كه هر دانشجوى دخترى كه مىخواست، پاياننامه خود را ارائه دهد، با استاد راهنماى خود مقاربت جنسى داشته است. با اين حال كسى گزارشى از آن ارائه نداده است.»(61)در ميان پزشكان و روانپزشكان آمريكايى هم ميزان استعمار جنسى بالاست به به طورى كه بين 6 تا 10درصد روانشناسان و حدود 13% پزشكان با بيماران زن رابطه جنسى دارند.(62) اين مسايل در آلمان هم مطرح است و تخمين زده مىشود كه ميزان آن به همان اندازه باشد.(63) رواج همجنسبازى اين عمل بسيار كريه تا سال 1994 در آلمان به نحوى ممنوع بوده است؛ ولى از آن تاريخ به بعد آزاد شد.(64) در اتريش هم مسأله، شبيه آلمان است و همجنسبازى در حال حاضر آزاد است. از لحاظ عرف عموم مردم بايد گفت اين مسأله تا ابتداى دهه 80 ميلادى مطرود بوده است و كسانى كه گرفتار آن بودند بسيار كم و در جامعه منزوى بودهاند. از آن تاريخ به بعد اين مسأله پيوسته مطرح شده و امروزه به جايى رسيده كه نه تنها آزاد، بلكه داراى ارزش مثبت اخلاقى هم شده است و افرادى كه گرفتار اين مسأله هستند با افتخار به آن اعتراف مىكنند. در سال 1992 ميزان افرادى كه در اتريش گرفتار اين انحراف اخلاقى بودهاند، 2/6% ميان مردان و 6/9% ميان زنان برآورد شده است.(65)مطالب مذكور كلياتى در زمينه چالشهاى كشورهاى غربى، در بُعد اخلاقى جنسى است كه اكثر موارد آن توسط خود دانشمندان غربى به عنوان "معضل " مطرح شدهاست. جمعبندى در جمعبندى اين مبحث با ارزيابى اوضاع جوامع غربى و اسلامى و تطبيق آزادى جنسى بر اوضاع حاكم در اين جوامع، نتايج زير حاصل مىشود:1 ـ مفاسد و معضلات اجتماعى در كشورهاى اسلامى به مراتب كمتر از كشورهاى غربى است؛(66)2 ـ آزادىهاى واقعى در كشورهاى اسلامى با در نظر گرفتن تفاوت جهانبينى، نظام ارزشى و انسان شناختى به مراتب بيشتر از آزاديهاى كشورهاى غربى است؛3 ـ منع قانون كشورهاى اسلامى با آزادى و امكان اشباع و عرضه مناسبى همراه است و به همين دليل باعث فزونى حرص بر مسايل منع شده نمىگردد؛ بر خلاف كشورهاى غربى كه از آزادى ارضاى نياز جنسى برخوردارند اما چون تحريك جنسى در اين كشورها به مراتب بيشتر از آزادى ارضا مىباشد، ميزان آزادى ارضا، تناسبى با ميزان تحريك جنسى ندارد، بنابراين زمينه ارضاى مناسب فراهم نيست؛4 ـ كشورهاى غربى در عين اينكه مسايلى را ممنوع اعلام كردهاند، نتوانستند بار ارزشى منفى به آن ببخشند به همين دليل، بعضى از مسايل منع شده(67) از بار اخلاقى مثبت برخوردار است و مردم طبيعتاً به آن رغبت دارند؛ ولى اسلام در جايى كه منع قانونى و اخلاقى را ايجاد كرده، بار ارزشى منفى را هم معين نموده است. به همين دليل منع حقوقى، عدم رغبت اخلاقى را نيز به دنبال دارد. نتايج مهم اين تحقيق درباره غرب با بررسىهاى به عمل آمده از منابع خود دانشمندان غربى، روشن شد كه غرب تاكنون نتوانسته راه حل موفقيتآميزى را جهت كنترل روابط و رفتارهاى جنسى ارائه دهد؛ حتى در اين زمينه نتوانسته است، يك نظام اخلاقى كامل را عرضه نموده و به اجرا بگذارد. اين امر باعث افزايش چشمگير مشكلات و چالشهاى اجتماعى كشورهاى غربى شده است، تا بدان حد كه مجبور شدند حتى آزادى افراد جوامع خود را سلب نمايند.(68) اگر جوامع غربى بخواهند مشكلات اجتماعى خود را حل و روابط و رفتارهاى جنسى را به طور واقعبينانه كنترل كنند، قطعاً نيازمند يك نظام اخلاقى فردى و اجتماعى كارآمد هستند كه مصاديق و ريز اعمالى كه انسان را به اين سعادت نزديك مىكند، مشخص نمايد و ضمانت اجرايى درونى كارآمد نيز داشته باشد. بدون شك مىتوان گفت چنين نظامى اخلاقى بيرون از حوزه مذهب نيست و چه بسا بتوان ادعا نمود كه بهترين نمونه يك نظام اخلاقى، نظام اخلاقى اسلام است.(69)بنابراين در يك جمعبندى كلى نتايج زير حاصل مىشود:الف) غرب در بعد اخلاق فردى و اجتماعى فاقد يك نظام اخلاقى كامل است(70) و در اين زمينه متكى به عرف عمومى است؛(71)ب) در جوامع غربى علاوه بر مفاسدى كه در آمار منعكس شده است، مفاسد پنهانى فراوانى نيز وجود دارد؛ج) غرب اخلاق اجتماعى را تنها به وسيله قوانين حقوقى كنترل مىكند و اين به معنى عدم ضمانت اجرائى اخلاقيات اجتماعى است كه تقريباً هرگونه توصيه اخلاقى را بىمعنى مىكند؛د) نظام حقوقى غرب از پشتيبانى اخلاقى برخوردار نبوده و به همين خاطر به راحتى ممكن است امورى از لحاظ حقوقى ممنوع باشد، در عين اينكه اخلاقيات اجتماعى آن را داراى ارزش اخلاقى مثبت مىداند؛ه) غرب، هم بر اساس معيارهاى موجود در فرهنگ خود و هم بر اساس معيارهاى اسلامى فاقد آزادى جنسى به معناى واقعى كلمه است؛(72)و) غرب براى تنظيم روابط و رفتارهاى جنسى، نيازمند يك نظام اخلاقى فردى و اجتماعى كارآمد است.ز) غرب براى تنظيم روابط و رفتارهاى جنسى بايد در نظام اجتماعى خود تغييراتى ايجاد كند تا نظامهاى اخلاقى و حقوقى پشتوانه همديگر باشند و الاّ به مرور زمان، نظام حقوقى كشورهاى غربى نيز دچار مشكلات شده و عملاً غيرقابل اجرا خواهد گشت؛ح) كشورهاى غربى اگر در تجربهگرايى خود صادق باشند مىتوانند از تجربه جوامع اسلامى جهت بهبود اوضاع اجتماعى خود استفاده نمايند. نتايج حاصل از اين تحقيق درباره كشورهاى اسلامى بررسىها و مقايسههاى انجام شده ميان كشورهاى اسلامى و غربى نشانگر آن است كه مشكلات جوامع اسلامى در زمينه تنظيم روابط و رفتارهاى جنسى، بسيار كمتر از مشكلات جوامع غربى است. علت اين امر آن است كه اسلام از يك سو، يك نظام اخلاقى كامل و كارآمد ارائه داده و از سوى ديگر براى نظام اخلاقى خود، پشتوانه حقوقى و براى نظام حقوقى خود نيز، پشتوانه اخلاقى قرار داده است. به علاوه، اسلام توانسته است آزادى افراد جامعه را به صورت واقعى تأمين نموده و بستر مناسبى را براى رشد آزادانه آنان فراهم نمايد. اگر اين يافتهها را با يافتههايى كه درباره جوامع غربى بدست آمده مقايسه كنيم، به اين نتيجه مىرسيم كه جوامع غربى در زمينه تنظيم روابط و رفتارهاى جنسى نمىتوانند الگوى مثبتى براى جوامع اسلامى باشند؛ چون راهى كه آنان در اين زمينه در پيش گرفتهاند، عملاً ناكام مانده و به بنبست رسيده است. البته بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه جوامع اسلامى نيز، تاكنون نتوانستهاند راهى را كه اسلام براى تنظيم روابط و رفتارهاى جنسى معين نموده است، به طور كامل در عمل پياده نمايند و چه بسا، معضلات اجتماعى موجود در جوامع اسلامى، ناشى از همين عدم اجراى كامل دستورات اسلامى باشد.با در نظر گرفتن همه اين يافتهها بدين نتيجه مىرسيم، تنها راه معقول پيشروى جوامع اسلامى در جهت كنترل روابط و رفتارهاى جنسى، حل مشكلات اجتماعى و جلوگيرى از بروز مشكلات شديدتر اجراى كامل دستورات اسلامى است نه راهكارهاى غربى.بنابر آنچه گذشت مىتوان نتايج اين تحقيق درباره جوامع اسلامى را اينگونه جمعبندى نمود:الف) قوانين در اجرا نيازمند پشتيبانى اخلاقى و ارزشهاى اخلاقى متناسبند؛ب) اسلام هم در بعد اخلاق فردى و هم در بعد اخلاق اجتماعى داراى نظام اخلاقى كامل، كارآمد و بسيار روشن است؛(73)ج) نظام اخلاقى اسلام از پشتيبانى نظام حقوقى و نظام حقوقى اسلام از پشتيبانى اخلاقى برخوردار است؛د) اسلام داراى نظامى است كه هم بر اساس معيارهاى موجود در فرهنگ خود و هم براساس معيارهاى موجود در فرهنگ غرب، آزادى جنسى بهمعناى واقعى را تأمين مىكند؛ه) مشكلات اجتماعى جوامع اسلامى در بُعد مسايل جنسى، بسيار نگران كننده، ولى در مقايسه با جوامع غربى به مراتب كمتر است؛و) براى حل مشكلات اجتماعى و جلوگيرى از بروز مشكلات جديد، تنها راهى كه معقول به نظر مىرسد، اجراى كامل دستورهاى اسلامى است؛ز) چون نظام حقوقى و اخلاقى داراى تعامل و ارتباط متقابل است، لازم است فرهنگ و اخلاق اسلامى، ميان مردم به طور كامل تبليغ شود تا اسلام بتواند كارايى خود را به بهترين شكل ممكن، به نمايش بگذارد؛ح) كارشناسان امورتربيتى بايد سعى كنند، چالشهاى جوامع غربى و عوامل به وجود آمدن آن را شناسايى نموده و با ظرافت و باريك بينى از تكرار آن در جوامع اسلامى پيشگيرى كنند؛ط) مسئولين محترم امور تربيتى مدارس بايد با توجه به گسترش ارتباطات و تهاجمفرهنگى موجود عليه جامعه مسلمان ايران، راه صحيحى را جهت آشنا نمودن كودكان و نوجوانان به امور جنسى در پيش گيرند و در اين عرصه مجال تخريب را از بيگانگان سلب كنند؛ى) مسئولين محترم مىتوانند بر اساس تجربه جوامع غربى دريابند كه راه افراط در تنظيم اخلاق جنسى كدام است، تا از پيمودن آن بپرهيزند. با برخوردارى از رهنمودهاى ارزشمند اسلام در تنظيم امور و اخلاق جنسى، بر همه ماست كه روشى برخاسته از اين رهنمودها را به جهانيان بشناسانيم تا آنها را از منجلابى كه در آن گرفتارند، نجات دهيم. براى اين كار لازم است، ابتدا توصيههاى اسلامى را در عمل با اجراى دقيق در جامعه اسلامىمان ايران به شكوفايى خود برسانيم تا براى ملتهاى جهان، الگوى زنده و ارزشمندى را ارائه دهيم؛ در مرحله بعد مىتوانيم آنان را به سوى همان الگو دعوت كنيم. پی نوشتها: *دكتر محمد والدمن اهل اتريش در سال 1361 به دين مبين اسلام مكتب اثنى عشرى گرويده است. در همان سال به شوق فراگيرى علوم و معارف اسلامى به ايران آمد و وارد حوزه علميه قم شده و تا سال 1366 به صورت پيوسته در حوزه حضور داشته است. در سال 1369 وارد مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(رحمت الله علیه) شد و در سال 1380 موفق به اخذ دانشنامه كارشناسى ارشد الهيات و معارف اسلامى گرديد.وى در حال حاضر مشغول به تحصيل در دوره دكترى در دانشكده تربيت مدرس قم در رشته قرآن و حديث مىباشد. ايشان در سالهاى اخير مقالاتى كه عمدتا به زبان آلمانى است تأليف كرده كه در مركز شيعيان اتريش انتشار يافته است. وى همچنين در كنار تهيه مقالات براى تأمين نيازهاى شيعيان اتريش به ترجمه تفسيرى، از فارسى به آلمانى مشغول است.41.Baratta,M.vonو ديگران؛ DerFischerWeltalmanach 1996(سالنامه جهانى فيشر 1996)،1995، ص513.42. D.Cziesche & D.pieper؛ تحت عنوان: 13.Shell Jugendstudie - Jugend 200 (سيزدهمين پژوهش شل ميان جوانان)، Spiegel online، شماره 13/2000.43. Erotische und pornographische Videofilme: eine Marktueb (فيلمهاى شهوتانگيز و پرنورافيك: دورنمايى از بازار)، در: 1990,Frauen und Maenner und Pornographie، ص 90-92.44. Bedarf,Beduerfnis,Befriedigung,,;B.Uhse (تقاضا، نياز، ارضا). در:1990,Pornographie Frauen und،ص 99 Maenner und45. K.E.Heinig; Frauen und Maenner und pornographie, P.90-92,199046.Haftung Pornographie - Kunstzensur - Medien oder ueber eine pornographische Gesellschaft mit beschraenkter,,;G.Breitling (پرنوگرافى ـ سونسور هنر ـ رسانههاى گروهى يا درباره يك جامعه پرنوگرافيك با ضمانت محدود)، در: 1990,Frauen und Maenner und pornographie، ص 87.47. D;Marszk؛ تحت عنوان: Studie: Sexuelle Gewalt auch unter Jugendlichen verbreitet - Jede vierte Frau Vergewaltigung mindestens einmal Opfer einer (پژوهش: خشونت جنسى ميان جوانان نيز شيوع دارد ـ از هر چهار زن، يكى لااقل يك بار مورد تجاوز قرارمىگيرد)، 16/12/2000,pressetext.austria48.D.Marszk تحت عنوان: " Viele sehen zu, aber niemand greift helfend ein - Kriminologen untersuchen das«Keiner - hilft - phaenomen»"(تعداد زيادى نگاه مىكنند، ولى هيچ كدام كمك رسانى نمىكند ـ متخصصين امورجنايى، پديده «هيچ كسى كمك نمىكند» را مورد بررسى قرار مىدهند)، 1/8/1998,pressetext.austria49. بىنام؛ تحت عنوان: London:Sexueller Missbrauch nimmt zu (لندن: سوء استفاده جنسى در حال افزايش مىباشد)، 19/2/2000, Das presse - online Archiv50. سازمان آمار اتريش [STATISTIK AUSTRIA]، بر اساس آخرين اطلاعات تا 9 مرداد 1381.51. بر اساس ميانگين آمار ازدواجها در اتريش، حدود 46% كليه ازدواجها به طلاق كشيده مىشود[ATATISTIK AUSTRIA]52. بىنام؛ تحت عنوان: Der Standard Online, Die Revolution der Beziehungen (1) Fuer eine Demokratiserung der Familie، ص 38،14-15 /8/1999.53. در كشورهايى مانند سوئد فحشاگرى ممنوع نيست، ولى استفاده از آن ممنوع مىباشد به اين معنى كه عرضه مجاز، ولى خريد ممنوع است.54. بىنام؛ تحت عنوان: Zwei Ex -Beamte des innenministeriums vor Gericht (دوتن از كارمندان اسبق وزارت كشور محاكمه مىشوند)، 3/7/1998,Das presse - Online Archiv .55.بىنام؛ تحت عنوان: Gruene: Soziale Absicherung fuer Prostituierte (حزب سبز: تأمين اجتماعى براى فاحشهها)، 4/12/1998, Das presse - online Archiv.56.H.J.Schmidt تحت عنوان:Vom Arbeitsamt direkt ins Freudenhaus (از اداره كار مستقيم به سوى فحشاخانه)،14/3/1998, Das presse-online Archiv.57. Model58. بىنام؛ تحت عنوان:"Maedchenhandel Weitet sich dramatisch aus" (تجارت دختران [خريد و فروش آنان] به طور فاجعهانگيز در حال گسترش است)، 21/10/1998, Das presse-online Archiv.59. C.Lagler تحت عنوان: Kampf gegen und Prostitution: Erfolg der Salzburger polizei (مبارزه با موادمخدر و فحشاگرى [غيرمجاز]: موفقيت پليس شهر سالزبورگ)، 29/3/2000, Das presse-online Archiv.60. يعنى مسألهاى است كه همه از آن آگاهى دارند ولى هيچ كسى درباره آن صحبت نمىكند.61.P.Rutter; Verbotene Naehe, 1991,P.46.62. 1991, Verbotene Naehe;P.Rutter، ص 48 (به نقل از ["1986"[American Journal of Psychiatry ).63. I.Vogt؛Die Wiederkehr des Verdraengten: Maenner und Macht,, (بازگشت آن مسأله سركوب شده: مردها و قدرت). در: 1991,Verbotene Naehe، ص 250.64. 96/1995, Lexirom Version 2.0، مدخل: Homosexualitaet.65. G.S & W. Hoffmann; OEsterreich INTIM, 1993, P.268-26966. معضلات اجتماعى ايران به طور كلى عبارت است از: دختران فرارى، افزايش آمار طلاق (حدود 25% كل ازدواجها) و وجود ايدز؛ معضلات اجتماعى آلمان و اتريش عبارت است از: سوءاستفاده جنسى از دختران (بيش از 61% دختران در اتريش مورد سوءاستفاده جنسى قرار مىگيرند.)، همجنسبازى (حدود 7% مردم اتريش احساسات همجنسبازانه دارند)، افزايش آمار طلاق (در اتريش حدود 60% كليه ازدواجها به طلاق كشيده مىشود)، استعمار جنسى (حدود 10% پزشكان، بيماران زن را مورد استعمار جنسى قرار مىدهند)، فحشاگرى رسمى، پخش فيلمها، تصاوير مبتذل به صورت مجاز و...67. مانند بىوفايى در ازدواج قبل از لغو ممنوعيت قانونى آن.68. اين مطلب را در اصل تحقيق با اشاره به تلقينات رسانههاى غربى و وجود فساد علنى در جوامع غربى69. محمد تقى مصباح يزدى ؛ اخلاق در قرآن، ج 1،1377،ص 10670.البته ديدگاههاى متفكران غربى و اسلامى در اين زمينه فرق مىكند و ارزيابى فوق منعكس كننده ديدگاه متفكران اسلامى است. 71. عرف عمومى نيز ناظر بر افعالى است كه به جامعه مربوط مىگردد و در ظرف اجتماعى تحقق مىيابد و با ابزارى مانند رسانههاى گروهى و تلقينات تبليغاتى قابل هدايت است.72. بر اساس آنچه كه در قانون اساسى آلمان آمده هر فردى بايد در رشد شخصيتى خويش آزاد باشد در صورتى كه تلقينات رسانههاى گروهى و وجود فساد در سطح جامعه، مانع از آن مىگردد كه كودكان به دور از فاسد رشد يابند. به علاوه، تلقينات رسانههاى گروهى غرب، به شدّت عليه اسلام تبليغ و به مردم غرب اين ديدگاه را القا مىكند، كه دورترين مكتب از عقلانيت، اسلام است و با اين القائات، عملاً مانع از تحقيق افراد درباره اسلام مىشوند، و آزادى آنها و زيربناى آن را، از بين مىبرند چون افرادى كه تحت نفوذ اين تبليغات باشند، ديگر هرگز حاضر نمىشوند راجع به اسلام تحقيق نمايند.73. در توجيه نابسامانيهاى جنسى جوامع اسلامى در مبحث "مشكلات و محدوديتهاى مقايسه"، ص119 مطالبى بيان شده است. فهرست منابعمنابع فارسى 1 ـ آل احمد، جلال. غرب زدگى. چاپ - تهران: رواق. 1341.2 ـ مصباح يزدى، محمدتقى. اخلاق در قرآن، ج1. محمدحسين اسكندرى (تحقيق ونگارش). چاپ دوم. قم: مؤسسه آموزشى و پژوهشى امامخمينى (قدس سره). 1377. منابع لاتين1. Baratta, Mario von (et al.). Der Fischer Wetiaimanch 1996. Originalausgabe.German: Fischer Taschenbuch Verlag. 1995.2. Breitling, Gisela. ,,Pornographie - Kunstzensur - Medien oder ueber einepornographische Gesellschaft mit beschraenkter Haftung."In: Frauen &Maenner und Pornographie. Originalausgabe. Frankfurt am Main: FischerTaschenbuch Verlag. 1990. S. 82 - 89.3. Heinig, K.E. ,,Erotische und pornographische Videofilme: eine Marktuebersicht." In:Frauen & Maenner und pornographie. Originalausgabe. Frankfurt amMain: Fischer Taschenbuch Verlag. 1990.S .90 - 93.4. Kiwatowski, Gerhard.(et al.).Meyers Kleines Lexikon Philosopie.-Mannheim;Wien; Zuerich: Bibliographisches Institut. 1987.5. Microsoft Corporation und Bibliographisches Institut & F.A. Brockhaus AG.Lexirom 2.0 (CD). Deutschland: Microsoft Corporation und BibliographischesInstitut & F.A. Brockhaus AG. 1995 - 1996.6. Rudolphi, Hans - Joachim. ,,Znm geltenden Strafrecht: Zur Legitimitaet von 131und 184 StGB. "In: Frauen & Maenner undpornographie.Originalausgabe.FrankfurtamMain:FischerTaschenbuchVerlag.1990. S.166 - 174.7. Rutter, Peter. Verbotene Naehe (Originaltitel: Sex in the forbidden zone.1989). Uebersetzt von Veronika Ackerberg. - . Deutschland: ECON Verlag. 1991.8. Schmidt, Renate. ,,Pornographie - hinsehen oder wegsehen? Rueckblick nach 20Jahren." In: Frauen & Maenner und pornographie. Originalausgabe.Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch Verlag. 1990. S. 15 - 22.9. Senger, Gerti (et al.). Oesterreich INTIM. - . Oesterreich: Amaithea Verlag.1993.10. Uhse, B. ,,Bedarf, Beduerfnis, Befruedigung." In: Frauen & Maenner undpornographie. Originalausgabe. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch Verlag.1990. S. 94 - 102.11. Ulfig, Alexander. Lexikon der philosiphischen Begriffe. Zweite Auflage.Wiesbaden: Fourier Verlage. 1999.12. Vogt, Irmgard. ,,Die Wiederkehr des Verdraengten: Maenner und Macht." In:Verbotenen Naehe. -. Deutschland: ECON Verlag. 1991. S.245 - 260. پايگاههاى اينترنت1. Cziesche, D. (et al.). ,,13. Shell Jugendstudie - Jugend. "Der Spiegel(Wochenmagazin). Nr. 13/2000.2. Emcke, C. (et al.). ,,Die Deutschen VOIK ohne Moral?. ,,DerSpiegel(Wochenmagazin). Nr. 51/1999.3. Goetze: Rechtslexikon. Deutschland: Fisher - Heymanns(http://www.heymanns.com/html/)4. Koehler, A. ,,Sexuelle Belaestigung am Arbeitsplatz gilt in Japan als einKavaliersdelikt." Die presse. 21/4/1999. (Das Presse - Online Archiv:http://www.diepresse.at)5. Lagler, C. ,,Kampf gegen Drogen und Prostitution: Erfolg der Salzburger Polizei."Die presse. 29/3/2000.6. Lagler, c. ,,Studie: Sexuelle Gewalt auch unter Jugendlichen verbreitet - Jede vierteFrau mindestens einmal Opfer einer Vergewaltigung." Pressetext Austria.16/12/2000 (http://www.pressetext.austria.at)7. Marszk, D. ,,Viele sehen zu,aber niemand greift helfend ein - Kriminologenuntersuchen das ." Pressetext Austria. 1/8/1998.8. No Name.,,Die Revolution der Beziehungen (1) Fuer eine Demokratisierung derFamilie. "Der Standard. 14-15/8/1999 (Der Standard Online:(http://derstandard.at)9. No Name ,,Gruene: Soziale Absicherung fuer Prostituierte. "Die Presse. 4/12/1998.10. No Name. ,,London: Sexueller Missbrauch nimmt zu. "Die Presse. 19/2/2000.11. No Name. ,,Maedchenhandel weitet sich dramatisch aus."Die Presse. 21/10/1998.12. No Name. ,,Zwei E×-Beamte des Innenministeriums vor Gericht." Die Presse.21/10/1998.13. Schmidt, H.J ,,Vom Arbeitsamt direkt ins Freudenhaus. "Die Presse. 14/3/1998.14. Titus, Arnu. ,,Maenner - Die schmuddeln die Briten."Der Spiegel(Wochenmagazin). Nr.21/2000. منبع: فصلنامه تخصصی تربیت اسلامی
#اجتماعی#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1521]
صفحات پیشنهادی
تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2)
تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2)-چگونگى تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2) نويسنده:دكتر محمد والدمن معضلات اجتماعى جوامع غرب در بُعد ...
تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2)-چگونگى تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2) نويسنده:دكتر محمد والدمن معضلات اجتماعى جوامع غرب در بُعد ...
نتايج احساسي روابط جنسي پيش از ازدواج
تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2)-چگونگى تنظيم روابط جنسى در غرب و ... افرادى كه ازدواج مىكنند، قبل از ازدواج با چند نفر ارتباط جنسى داشتهاند و بعد ...
تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2)-چگونگى تنظيم روابط جنسى در غرب و ... افرادى كه ازدواج مىكنند، قبل از ازدواج با چند نفر ارتباط جنسى داشتهاند و بعد ...
گفتوگو با محمد والدمن مقايسه تطبيقي فرهنگ اسلامي و غربي
اين امر باعث گرديده كه گرفتاريها و مشكلات اجتماعي كشورهاي غربي در اين زمينه به ... با تبيين اخلاق جنسي اسلام و غرب، به راهكارهاي تنظيم روابط جنسي زن و مرد و ... [2] به طور كلي ميتوان نتايج اين تحقيق را نسبت به جوامع غربي اين گونه جمع بندي نمود: ...
اين امر باعث گرديده كه گرفتاريها و مشكلات اجتماعي كشورهاي غربي در اين زمينه به ... با تبيين اخلاق جنسي اسلام و غرب، به راهكارهاي تنظيم روابط جنسي زن و مرد و ... [2] به طور كلي ميتوان نتايج اين تحقيق را نسبت به جوامع غربي اين گونه جمع بندي نمود: ...
ویژه نامه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی
ویژه نامه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی-آموزش جنسى در مدارس(1) به موازات ... آموزش جنسى در مدارس(2) شايد يكى از مهمترين تفاوتهاى انسان و حيوان درباب مسايل ... چگونگى تنظيم رفتارها و روابط جنسى در غرب و كشورهاى اسلامى آموزش و پرورش از جمله ...
ویژه نامه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی-آموزش جنسى در مدارس(1) به موازات ... آموزش جنسى در مدارس(2) شايد يكى از مهمترين تفاوتهاى انسان و حيوان درباب مسايل ... چگونگى تنظيم رفتارها و روابط جنسى در غرب و كشورهاى اسلامى آموزش و پرورش از جمله ...
مسائل جنسي منشاء بيش از 60 درصد طلاقها
تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2) (46)رواج پديده پرنوگرافى در غرب، خود منشاء بسيارى از معضلات ديگر است كه در اين ... از اين نمودار معلوم مىگردد كه در ...
تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2) (46)رواج پديده پرنوگرافى در غرب، خود منشاء بسيارى از معضلات ديگر است كه در اين ... از اين نمودار معلوم مىگردد كه در ...
آموزش جنسى در مدارس(2)
آموزش جنسى در مدارس(2) نويسنده:حجت الاسلام غلامرضا متقىفر«محقق حوزه و دانشگاه»* محدوده اخلاقى آموزش ..... تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2) ...
آموزش جنسى در مدارس(2) نويسنده:حجت الاسلام غلامرضا متقىفر«محقق حوزه و دانشگاه»* محدوده اخلاقى آموزش ..... تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2) ...
جنسيت در تربيت اسلامى(1)
در كشورهاى اسلامى، نگرش سنتى و به خصوص برخى نمودهاى آن مثل ممنوعيتهاى آموزش، نه تنها كاهش چشمگيرى نداشته، ...... تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2) ...
در كشورهاى اسلامى، نگرش سنتى و به خصوص برخى نمودهاى آن مثل ممنوعيتهاى آموزش، نه تنها كاهش چشمگيرى نداشته، ...... تنظيم روابط جنسى در غرب و كشورهاىاسلامى (2) ...
مشاركت اندك مردان در تنظيم خانواده
مشاركت اندك مردان در تنظيم خانواده-تنوع وسايل پيشگيري از بارداري براي زنان، محدود ... فعاليت جنسي را محدود نميكند بلكه، با حفظ تمام مراحل طبيعي رابطه جنسي، قواي ... را از 2/3 به 2/1 درصد برساند و يكي از مزيتهاي برنامههاي ما در ميان كشورهاي اسلامي اين ... اول ) زن از دیدگاه امام خمینى (ره) فمینیسم نفسانی غرب یا مشاركت همه جانبه اسلام .
مشاركت اندك مردان در تنظيم خانواده-تنوع وسايل پيشگيري از بارداري براي زنان، محدود ... فعاليت جنسي را محدود نميكند بلكه، با حفظ تمام مراحل طبيعي رابطه جنسي، قواي ... را از 2/3 به 2/1 درصد برساند و يكي از مزيتهاي برنامههاي ما در ميان كشورهاي اسلامي اين ... اول ) زن از دیدگاه امام خمینى (ره) فمینیسم نفسانی غرب یا مشاركت همه جانبه اسلام .
موسیقی زیر زمینی در ایران + تصاویر
بديهي است در شرايطي كه اين جريان مخرب فرهنگي براي كشورهاي غربي نيز مساله.آفرين به شمار مي.آيد در كشورهاي اسلامي و به ويژه ايران مي. ... 7) گرايش مفرط به عشق نه به معناي واقعي بلكه به معناي نازل و مبتذل روابط جنسي . .... 1. تنظيم آهنگ و ضبط آن 2. اجاره استوديو 3. واسطه.گري براي رقاصي و خوانندگي دختران و زنان در محصولات ...
بديهي است در شرايطي كه اين جريان مخرب فرهنگي براي كشورهاي غربي نيز مساله.آفرين به شمار مي.آيد در كشورهاي اسلامي و به ويژه ايران مي. ... 7) گرايش مفرط به عشق نه به معناي واقعي بلكه به معناي نازل و مبتذل روابط جنسي . .... 1. تنظيم آهنگ و ضبط آن 2. اجاره استوديو 3. واسطه.گري براي رقاصي و خوانندگي دختران و زنان در محصولات ...
مکانیسم رابطه جنسی
مکانیسم رابطه جنسی-برای اینکه بدانیم قدرت جنسی عبارت از چیست، نخست باید چهار ... وجود قدرت جنسی مربوط به چهار عنصر زیر می باشد: 1- میل و خواهش جنسی 2- آمادگی و سخت ... نتیجهگیری کردهاند که یک مکانیسم وابسته به سروتونین در تنظیم میل جنسی و . ... آزار جنسي يا سوء استفاده جنسي است و در كشورهاي مختلف كه اين مكانيسم ...
مکانیسم رابطه جنسی-برای اینکه بدانیم قدرت جنسی عبارت از چیست، نخست باید چهار ... وجود قدرت جنسی مربوط به چهار عنصر زیر می باشد: 1- میل و خواهش جنسی 2- آمادگی و سخت ... نتیجهگیری کردهاند که یک مکانیسم وابسته به سروتونین در تنظیم میل جنسی و . ... آزار جنسي يا سوء استفاده جنسي است و در كشورهاي مختلف كه اين مكانيسم ...
-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها