تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802788484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سینمای جنگ همیشه زنده است


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: سينماي جنگ هميشه زنده است
پانته‌آ بهرام
"مرا ببخش مادر فيلمي درباره روابط انساني/سينماي جنگ هميشه زنده است نويسنده و کارگردان فيلم سينمايي "مرا ببخش مادر" با اشاره به دشواري‌هاي تجربه در سينماي جنگ، مضمون انساني را يکي از ويژگي‌هاي اين فيلم دانست. مهدي نادري کارگردان و نويسنده فيلم سينمايي "مرا ببخش مادر" درباره پرداختن به موضوع جنگ در اين فيلم به خبرنگار مهر گفت: ژانر سينماي جنگ در دنيا هميشه زنده است. ما در سينماي ايران نيز آثار قابل توجه در اين ژانر ساخته ايم. اما به هر حال کار در اين نوع سينما سختي‌هاي خود را دارد. وي افزود: من براي ساخت "مرا ببخش مادر" راه سختي را طي کردم و براي رسيدن به نتيجه صبر زيادي کردم. مي‌توانستم براي اولين کار بلند سينمايي خود ژانر ديگري را انتخاب کنم، اما فکر مي‌کنم بعد از ديده شدن اين فيلم پاسخ اين سوال و دليل انتخاب من مشخص خواهد شد. اين کارگردان جوان سينما درباره ايده اوليه اين فيلم عنوان کرد: ايده اوليه اين فيلم در حقيقت در سفري به عراق براي من به وجود آمد. من با صحنه‌اي در يکي از خيابان‌ها روبرو شدم که احساس کردم براي ما ايرانيان که ميهن‌پرست هستيم بسيار تاثيرگذار است. سربازهاي امريکايي که هم اکنون در عراق حضور دارند از ملل مختلف هستند. من خودم را جاي مردم عراق گذاشتم که از هر کدام از آنها در رويارويي با هم چه واکنشي دارند.وي با اشاره به مراحل ساخت "مراببخش مادر" گفت: قرار بود ابتدا فيلمنامه ديگري را با عنوان "بازگشت" بسازم که آن هم دشواري‌هاي خاص خود را داشت که شرايط توليد آن فراهم نشد و من اين قصه را انتخاب کردم. اما فکر کردم با وجود اينکه اين ژانر محکوم به مهجور بودن است، خط قرمزهايي دارد و حتي ممکن است امکانات کمي براي توليد وجود داشته باشد، اما اين ريسک را پذيرفتم و تصميم گرفتم در اين ژانر فيلم بسازم. من براي ساخت "مرا ببخش مادر" راه سختي را طي کردم و براي رسيدن به نتيجه صبر زيادي کردم. مي‌توانستم براي اولين کار بلند سينمايي خود ژانر ديگري را انتخاب کنم، اما فکر مي‌کنم بعد از ديده شدن اين فيلم پاسخ اين سوال و دليل انتخاب من مشخص خواهد شد. نادري در ارتباط با نگارش فيلمنامه اين فيلم افزود: من تمام مراحل نگارش فيلمنامه را انجام دادم. بيشتر مشاوراني که در کنارم بودند از من مي‌خواستند ساخت اين فيلم را دنبال نکنم و سراغ موضوع ساده تري بروم. براي بيشتر آنها قابل باور نبود که بتوان متکي بر سينماي جنگ با اين شيوه قصه پردازي کار کرد. وي ادامه داد: من در سفري که با تورج اصلاني به عراق داشتم چندين فيلم از فيلمسازان اين کشور را تدوين کردم. اين موضوع براي شناخت سينما و مردم اين کشور به من کمک زيادي کرد. البته بخشي از فيلم تخيلي است که درباره اين موضوع شده است. من از مشاوره برخي دوستان استفاده کردم. نادري در ارتباط با مراحل پيش‌توليد اين فيلم عنوان کرد: من و تورج اصلاني مدير فيلمبرداري اين فيلم چند سال درگير اين کار بوديم و با هم در اين ارتباط  گفتگو مي کرديم و به نوعي به نگاه هم نزديک شده بوديم و مي‌دانستيم با چه فضايي روبرو هستيم. به همين دليل از اين جهت مشکلي نداشتيم. به همين دليل يک ماه و نيم پيش‌توليد طول کشيد. به هر حال ساسان سالور مجري طرح و مدير توليد کار امکانات نظامي را بايد از عراق وارد ايران مي‌کردند تا فضاي کار به واقعيت نزديک باشد. وي افزود: البته بخشي از مراحل پيش‌توليد ما تمريناتي بود که بازيگران قبل از کار انجام مي‌دادند. ما چون در فيلم با شخصيت‌هاي عرب و آمريکايي روبرو بوديم از مشاوراني در اين ارتباط استفاده کرديم. عدنان شاه طلايي مشاور زبان عربي پانته آ بهرام و مزدک ميرعابديني بود و مشاور زبان انگليسي هم مزدک ميرعابديني يکي از بازيگران اصلي فيلم بود. نادري درباره شيوه فيلمبرداري و نورپردازي اين فيلم گفت: ما در اين کار با توجه به فضاي فيلم از دوربين SI2K استفاده کرديم. اين دوربين از کيفيت بالايي برخودار است و توانستيم سرصحنه براي گرفتن برخي سکانس‌ها از آن استفاده خاصي داشته باشيم. ما سعي کرديم در فيلمبرداري و نورپردازي به بهترين شکل دست پيدا کنيم و اين جذابيت براي مخاطب وجود دارد که برخي صحنه‌ها وي را ياد بعضي فيلم‌هاي جنگي کشورهاي مختلف مي‌اندازد.
مزدک ميرعابديني
وي ساختار "مرا ببخش مادر" را امروزي دانست و افزود: اين فيلم تلفيقي از چند سبک سينمايي است و سعي کردم در قصه شکل ديگري را قائل شوم تا بتوانم در سبک فيلم تنوع ايجاد کنم. ما در "مرا ببخش مادر" سرنوشت سه انسان را به يک قصه تبديل کرديم. ما قصه‌هاي فرعي داريم که پررنگ هستند. فيلمبرداري اين فيلم تقريبا 48 روز طول کشيد زيرا ما در برخي صحنه‌ها نياز به بازسازي لوکيشن داشتيم و فيلمبرداري در مناطق مختلف انجام شد. اين کارگردان سينما همچنين درباره ترکيب بازيگران "مرا ببخش مادر" افزود: زماني که فيلمنامه را در اختيار مصطفي زماني براي بازي در نقش دانيل قرار دادم احساس کردم او دوست دارد در نقش صالح که فردي عرب زبان است بازي کند. بعد از مدتي با مزدک ميرعابديني از طريق يکي از دوستان آشنا شدم که اتفاقا در آن جلسه زماني نيز حضور داشت وقتي او را ديدم احساس کردم دو بازيگر اصلي فيلم را پيدا کردم. حالا هرکدام در نقش‌هايي که دوست داشتند بازي کردند. اين تجربه بسيار خوبي براي من بود. وي در ادامه بيان کرد: پانته‌آ بهرام را به دليل نمايش‌هاي مختلف او در صحنه تئاتر مي‌شناختم و به بازي وي علاقمند بودم و هميشه مي‌خواستم اگر قرار باشد فيلمي بسازم که نقش اصلي آن يک زن باشد حتما از حضور وي استفاده خواهم کرد. او بازيگر پرقدرتي است و به خوبي با تسلط بر لهجه عربي صحبت مي‌کرد. بقيه بازيگران نيز بازي‌هاي متفاوت و خوبي ارائه کردند. نادري تاکيد کرد: من در اين فيلم سعي کردم با کمترين علائم جنگي همچون انفجار و تخريب کار را انجام دهم و بيشتر به ويراني که جنگ در سرنوشت انسانها به وجود مي‌آورد پرداختم. "مرا ببخش مادر" يک فيلم انساني است که به روابط بين انسانها مي‌پردازد، که از نتيجه آن نيز راضي هستم و اميدوارم در جشنواره فيلم فجر آن را با مخاطبان ببينم و شاهد واکنش آنها باشم. "مرا ببخش مادر" هم اکنون در مرحله پاياني تدوين توسط کارگردان و حميد نجفي‌راد قرار دارد و صداگذاري نيز توسط آنها انجام مي‌شود. هنوز آهنگساز فيلم مشخص نشده است. در خلاصه داستان "مرا ببخش مادر" آمده است: مخالفان اشغال عراق هشدار دادند خاورميانه باتلاقي بزرگ براي آمريکا است. اما گوش نکردند که در باتلاق هر چه دست و پا بزني بيشتر فرومي‌روي... پانته‌آ‌ بهرام، مزدک مير عابديني، مصطفي زماني، مجيد بهرامي، عدنان شاه طلايي، رضا محمدي، کوروش سعيدي، حسن رشيدي، جهانمهر سرشار، زانا تقي الدين و... بازيگران اين فيلم هستند.تورج اصلاني مدير فيلمبرداري، نظام‌الدين کيايي صدابردار، مسعود عربي طراح گريم، فرهاد ويلکيجي طراح صحنه و لباس، داود رسوليان مسئول جلوه‌هاي ويژه، اميرحسين بهزاد افشاردستيار کارگردان، مدير توليد و مجري طرح ساسان سالور و جواد جلالي عکاس "مرا ببخش مادر" هستند که به تهيه‌کنندگي مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي توليد مي‌شود.تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن