تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834609892
سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا)
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا)
آن چه در دو قسمت مطالعه مینمایید نظرات برخی از دست اندركاران سینمای دفاع مقدس پیرامون این گونه سینمایی است که به نقل از خبرگذاری فارس در پی می آید.محمد رضا ورزی : ضرورت تزریق تفكر نوین به سینمای دفاع مقدس«محمدرضا ورزی» كارگردان سینما و تلویزیون درباره وضعیت سینمای دفاع مقدس میگوید: برای داشتن سینمای دفاع مقدس پویا باید انگیزه هنرمندان تقویت شود. اگر انگیزههای هنرمندان را باطل كنند،دیگر حس و حالی برای ساخت فیلم دفاع مقدس نخواهد داشت.فقط مسئولین فرهنگی میتوانند انگیزه هنرمندان را تقویت كنند.تزریق تفكر نوین و جوان سینمای دفاع مقدس را نجات میدهد.وی اضافه كرد: ما در عرصه سینمای دفاع مقدس فقط فیلمسازانی چون درویش و حاتمی كیا نداریم.ما استعدادهای پنهان و كشف نشدهای داریم كه باید مورد توجه قرار بگیرند تا در عرصه دفاع مقدس بدرخشند.این سینما متعلق به یك عده خاص نیست.«ورزی» تاكید كرد:مسئولین باید اجازه بدهند كه نسل جوان در این عرصه دست به تجربه بزند و خودش را نشان بدهد.حالا این تجربه میتواند با پروداكشن عظیم نباشد.نسل جدید دارای تفكرات نوین و پختهای است كه توانایی كار را دارد.اگر اینها درست هدایت بشوند،دیگر به سمتی نمیروند كه در شان سینمای كشور ما نیست. تزریق فكر نوین به سینمای دفاع مقدس آن را نجات میدهد.محسن علی اکبری:ضرورت واقعگرایی در سینمای دفاع مقدس«محسن علی اكبری» تهیهكننده سینما گفت:برای جذب مخاطب در سینمای دفاع مقدس باید واقع گرا باشیم و از شعار دادن بپزهیزیم.اگر فیلمسازان ما دست به ساخت فیلم جنگی نمیزنند و مخاطب نیز میلی به آن ندارد، برمیگردد به این كه دفاع مقدس را نفهمیدیم.اگر در پی این باشیم كه این جنگ چرا اتفاق افتاد و چرا نام دفاع مقدس به خود گرفته میتوانیم نسل جدید را با این سینما آشتی دهیم.وی تاكید كرد:باید جنگ را كالبد شكافی كنیم و برگردیم به آن دوران و ببینیم چرا جنگیدیم و چگونه دفاع ما مقدس شد.اینها برای نسل بعدی جذاب است،چرا كه هویت آنها را تشكیل میدهد.در آثار دفاع مقدس،رزمندهها را طوری به نسل بعدی نشان دادیم كه همه فرشته و قدیس به نظر میرسند و گویی از دنیا جدا بودند.در حالی كه ما جنگ را تجربه كردیم و میدانیم كه در جنگ افرادی با افكار و عقاید متفاوت دور هم جمع شدند و جنگ آنها را به هم نزدیك كرد و باعث شد تا ما خودمان را دریابیم.كمی خود را بفهمیم و با افتادن این اتفاق معنی واژه عشق را لمس كردیم در این هنگام قداست دفاع برایمان روشن شد و جنگ حریم خاصی پیدا كرد.این تهیه كننده افزود:با شكافتن ماهیت و هویت دفاع مقدس قطعا جذابیت آن برای مردم زیاد میشود.ما هیچ وقت به نسل سوم نگفتیم كه كسانی به جنگ آمدند مثل خود آنها بودند و در جنگ روحشان پرورش و تعالی پیدا كرد.فیلمهای ما به دنبال قهرمانهای قدیس است به همین خاطر از نسل بعدی فاصله گرفته و خود فیلمسازان هم دیگر جرات نمیكنند وارد این حریم بشوند.فیلمهایی كه اوایل جنگ ساخته شد چون رزمنده را از بر آمده از بطن جامعه نشان میداد با مخاطب ارتباط برقرار میكردند و برای مردم ملموس بودند.ولی الان با گذشت 18سال از جنگ تنها كلیت ظاهری آن را به نسلی كه جنگ را ندیده نشان دادیم.در حالی كه باید روح آن را منتقل كنیم.اسلام لو:استفاده خوب از گنجینه دفاع مقدس«اسلام لو» كارگردان و تهیه كننده ضمن بیان این نكته پیرامون اهمیت سینمای دفاع مقدس به خبرنگار فارس گفت:از گنجینه دفاع مقدس به خوبی استفاده نكردیم و از آن بهره نبردیم.كار كردن در ژانر سینمای دفاع مقدس همیشه تازگی دارد.هنوز هم شاهد فیلمهایی هستیم كه در غرب و درباره جنگ ویتنام ساخته میشود.«جنگ سرباز رایان» و «غلاف تمام فلزی» از نمونههای این فیلمهاست،پس این سینما همیشه تازگی دارد.هنوز فیلمهایی راجع به جنگ جهانی دوم ساخته میشود.وی اضافه كرد:جنگ یكی از مضمونهای قوی سینماست كه جای عرضهاش منحصر به سینماست و بعد از جنگ تا ابد جای اش سینماست. هنوز میبینیم كه یك كارگردان با داستان جنگ اول و دوم میآید و سینما را غبضه میكند.علیرضا سجادپور:سینمای دفاع مقدس ناجی سینمای ایران«علیرضا سجادپور» معاون فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سینمای دفاع مقدس ناجی هنر و سینمای ایران است.سینمای دفاع مقدس نه فقط به عنوان یك اتفاق در تاریخ معاصر، ژانر و سبك یا بیان دیدگاه فكری بلكه به عنوان یك ناجی و نجات بخش هنر و سینما ایران باید مطرح باشد.چون سینمای دفاع مقدس تنها ژانر و سبك ملی ماست و هیچ سبك و ژانر دیگری، صد درصد متعلق به ما نیست.ژانر خانوادگی، كمدی و هر ژانر دیگری از بنیان متعلق به ما نیست.سینمای دفاع مقدس تنها ژانری است كه كاملا متعلق به ما است و یك سینمای ملی محسوب میشود و آثار سینمای دفاع مقدس غیر قابل مشابهت با دیگر آثار در جهان هستند و شناسنامه كامل ایران معاصر را دارند.حسین طلابیگی:سینمای دفاع مقدس،سینمای ملی«حسین طلابیگی»مسئول جلوههای ویژه گفت:آنقدر كه برای فوتبال تبلیغ كردهایم و به آن اهمیت می دهیم به سینمای دفاع مقدس اهمیت نمیدهیم.این سینما،سینمای ملی ما است پس همانطور كه برای فوتبال سرمایهگذاری میكنیم به این سینما هم باید اهمیت دهیم.عدم توجه به سینمای دفاع مقدس آن را به فراموشی سپرده است.در صورتی كه ما در این عرصه الگوهای خوبی برای جوانانمان داریم و داستانهای كه در بازار كنونی كمبود سوژه باعث بالندگی سینمای است. قصههای خوبی داشته باشیم آنقدر قصه وجود دارد با توجه به كمبود فیلمنامه راجع به بالندگی كشور ولی كسی دنبال آن نیست.وی اضافه كرد: اگر به سینمای دفاع مقدس پرداختهایم تنها در حد هفته دفاع مقدس و سوم خرداد است.مسئولین به رغم حرفی كه می زنند عملی انجام نمیدهند و این ما را به راهكاری نمی رساند.این مهم مستلزم سرمایهگذاری است كه به آدمها و باندهای خاص محدود نشود.جوانهای با استعداد میتوانند در این راستا كار كنند.آمریكا با فاصله ای كه از جنگ گرفته اما همچنان سرمایه گذاری می كند.جنگی كه به حق هم نبوده است.«طلابیگی»به توجه مسئولین در این زمینه تاكید كرد و گفت: توجه مسئولین به سمت و سوی دیگری رفته است و بیشتر به مسائل سیاسی توجه دارند و مبحث دیگر راهم به سیاست ربط میدهند.اگر به این مسئله به عنوان امری ملی نگاه شود و عزمی ملی در كار باشد میتوان به نتیجه رسید.اما متاسفانه این مسئله وقتی نمود پیدا میكند كه یك اتفاقی برای كشور بیفتد. آن وقت همه به فكر میافتند.فرج اله سلحشور:سینمای دفاع مقدس رو به قبله«فرج الله سلحشور»كارگردان سینما گفت:من هیچوقت توفیق نداشتم جزء فیلمسازان جنگ باشم،ولی بازیگر سینمای جنگ بودم و زمانی كه فیلمسازی را شروع كردم به قصههای قرآن گرایش پیدا كردم.اگر قصههای قرآنی فرصت به من بدهد،قصد دارم فیلم جنگی بسازم كه برایش برنامهریزی درست و دقیقی داشته باشم.وی افزود: نمیخواهم مثل فیلمسازان جنگ دیگر فیلم بسازم و فیلمی كه به هیچ جا بر نمیخورد و هیچ منفعتی ندارد.اگر هم منفعتی داشته باشد آن قدر چشمگیر نبوده كه قدمی برای جنگ برداشته باشد.«سلحشور» گفت: به جرات میتوان گفت كه سینمای دفاع مقدس نه تنها نتوانست سینمای ما را متحول كند بلكه خودش هم رو به قبله است. سینمای جنگ ما خودش هم در حال نابودی است، در حالیكه اگر درست قدم بر میداشتیم به این روز نمیافتادیم.این كارگردان سینما تاكید كرد:اشكال اینجاست كه سینمای جنگ ما منهای عاشورا،كربلا و امام حسین آمد و مطرح شد.از جنگ ما اگر اینها را بگیرید هیچ چیز نمیماند.همه هویت جنگ ما همین سه كلمه است كه در حقیقت یك روح واحد است.سینمای جنگ ما اگر اینها را داشت و از ابتدا این را محور قرار میداد و به همه حوادث از این دیدگاه نگاه میكرد الآن سینمای جنگ ما زنده بود.به نظر من این دیدگاه را باید در سینما زنده كرد.حبیب اله کاسه ساز:سینمای فاخر یا سینمای دفاع مقدس«حبیبالله كاسه ساز»گفت: اگر خواهان سینمای فاخر هستیم میبایست به سینمای دفاع مقدس بها بدهیم، چرا كه این سینما شالودهای از باورهای دینی،اعتقادی و ملی ماست.اگر سینمای دفاع مقدس مورد حمایت دولت قرار نگیرد به فراموشی سپرده خواهد شد.در همه جای دنیا سینمای جنگ مورد حمایت دولتها قرار میگیرد و در مواردی آنها برای توجیه جنگ و كشتارشان متوسل به فیلمهای جنگی میشوند.این دولتها خطاها و خیانتهای خودشان را بدین وسیله برای مردم دنیا قابل توجیه می كنند.تفاوت سینمای آنها با ما در این است كه ما واقعیت جنگ و دفاعمان را در قالب یك اثر به مخاطب منتقل میكنیم.وی افزود: سینمایی دفاع مقدس وقتی به باور نزدیك میشود كه واقعیت تلخ و شیرین آن به مخاطب منتقل گردد.به نظر من در شرایطی كه هستیم،میتوانیم مشكلات جنگ و اتفاقات ناگواری كه در 8 سال دفاع مقدس رخداد را برای نسل دوم و سوم به تصویر بكشیم،منوط به اینكه پیروزی رزمندگان و حماسههای این عزیزان را هم به تصویر بكشیم تا به مخاطب جوان شیرینی پیروزی چشانده شود.اگر شما شكست و پیروزی را در یك اثر بگنجانید مخاطب بیشتر باور میكند كه این اثر واقعی است.«كاسهساز» سینمای دفاع مقدس را فاخر نامید و گفت: سینمای فاخر ما معانی خاصی خود را دارد و تنها به معنی پرهزینه بودن نیست.سینمای پر محتوا سینمای فاخر محسوب میشود.اگر بتوانیم از نظر محتوایی فاخر شویم،نیازی نیست كه از هزینه و مالی فاخر باشیم.لیكن سینمای دفاع مقدس نسبت به دیگر ژانرهای سینمایی ما پرهزینهتر است. اگر میخواهیم سینمای فاخر داشته باشیم،باید به دفاع مقدس بپردازیم كه ایثار،جوانمردی،عشق و حماسه در آن جلوهگر شده است.ما باید به دنبال تولید باشیم و بعد از آن ببینیم كه فاخر است یا نیست.ما باید به دنبال برنامه مشخصی برای تولید فیلم دفاع مقدس باشیم و در مرحله بعد به فاخر بودن یا نبودن آن توجه نشان دهیم.این تهیه كننده سینما ویژگیهای سینمای دفاع مقدس را برشمرد و گفت: یكی از ویژگیهای خاص سینمای دفاع مقدس اثرگذاری بر نسل دوم و سوم است. نسل جوان جستجوگر و فهیم است و سینمای دفاع مقدس میتواند این نسل را به ریشههای اعتقادی و باورهای دینی نزدیك كند.این سینمای باورهای دینی و مذهبی ما است و ما معتقدیم به لحاظ ریشههای اعتقادی كه در جامعه وجود دارد به سرعت این ارتباط بین مخاطب و اثر بر قرار میشود.این سینما به لحاظ هزینه بودجه سنگینی میطلبد و كمتر تهیه كنندهای را ترغیب به ساخت میكند مگر اینكه انگیزه قوی ایجاد شود كه بتواند دست به تولید بزند.وی در انتها تصریح كرد:برای فیلم دفاع مقدس طوری جو سازی شده كه مخاطب ندارد،پس فیلم دفاع مقدس نسازیم.در حالیكه ما در دورههایی پرفروشترین فیلمهایمان از این ژانر بوده است. ما در كل مخاطب سینما را از دست دادیم و این دلیل مناسبی نیست كه مخاطب نداریم پس فیلم نسازیم.ادامه دارد...لینک : سینمای جنگ در یک نگاه مشكلات سینمای جنگ ایران از نگاه عبدالحسین برزیده احمد رضا درویش: دفاع مقدس منبع نورانی انقلاب اسلامی است درویش: دفاع مقدس اساسیترین ژانر سینمای كشور است سینمای دفاع مقدس شعار است بزرگترین برنامه هنری دفاع مقدس
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 698]
صفحات پیشنهادی
سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا)
سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا). سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا) آن چه در دو قسمت مطالعه مینمایید نظرات برخی از دست اندركاران سینمای دفاع مقدس پیرامون این گونه ...
سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا). سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا) آن چه در دو قسمت مطالعه مینمایید نظرات برخی از دست اندركاران سینمای دفاع مقدس پیرامون این گونه ...
درویش: دفاع مقدس اساسیترین ژانر سینمای كشور است
سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا) وی اضافه كرد: ما در عرصه سینمای دفاع مقدس فقط فیلمسازانی چون درویش و حاتمی .... اسلامی است درویش: دفاع مقدس اساسیترین ژانر ...
سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا) وی اضافه كرد: ما در عرصه سینمای دفاع مقدس فقط فیلمسازانی چون درویش و حاتمی .... اسلامی است درویش: دفاع مقدس اساسیترین ژانر ...
احمد رضا درویش: دفاع مقدس منبع نورانی انقلاب اسلامی است
سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا) لینک : سینمای جنگ در یک نگاه مشكلات سینمای جنگ ایران از نگاه عبدالحسین برزیده احمد رضا درویش: دفاع مقدس منبع نورانی انقلاب ...
سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا) لینک : سینمای جنگ در یک نگاه مشكلات سینمای جنگ ایران از نگاه عبدالحسین برزیده احمد رضا درویش: دفاع مقدس منبع نورانی انقلاب ...
گزارش پشت صحنه ی فیلم كودتای سیاه
محمد رضا ورزی با این كه جوان است اما گامهایی بزرگ در عرصه تاریخ و سینما .... در پایان راهسینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا)گزارش پشت صحنه ی فیلم كودتای سیاه .
محمد رضا ورزی با این كه جوان است اما گامهایی بزرگ در عرصه تاریخ و سینما .... در پایان راهسینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا)گزارش پشت صحنه ی فیلم كودتای سیاه .
سيدجــــــــواد هاشـــمي به اتفاق همسر و فرزندان + عکس
نام سيدجواد هاشمي با سينماي دفاع مقدس گره خورده است. ... همين الان هم اگر دو تا نقش به من پيشنهاد كنند كه يكي رزمنده باشد من آن نقش رزمنده را .... من معتقدم، ميشود فيلمهاي جنگي را از خاكريز بيرون بياوريم. ... شهيد باكري را پشت ميز دانشگاهش ببينيم.
نام سيدجواد هاشمي با سينماي دفاع مقدس گره خورده است. ... همين الان هم اگر دو تا نقش به من پيشنهاد كنند كه يكي رزمنده باشد من آن نقش رزمنده را .... من معتقدم، ميشود فيلمهاي جنگي را از خاكريز بيرون بياوريم. ... شهيد باكري را پشت ميز دانشگاهش ببينيم.
اخبار كوتاه از بازيگران و سينماي ايران
در اين مجموعه تلويزيوني ٣٠ قسمتي، حوادثي كه در دوران دفاع مقدس در شهرهاي جنگ زده ... اين فيلم اثري خياباني است كه شمار بسياري از بازيگران مطرح سينما، در آن به ايفاي نقش ... تاكنون از عوامل پشت دوربين تورج منصوري به عنوان مدير فيلمبرداري، اصغر ... مدير عامل شركت خاكريز آب خبر داد افتتاح حوضچه رسوبگير، كانال و تونل مسيل ...
در اين مجموعه تلويزيوني ٣٠ قسمتي، حوادثي كه در دوران دفاع مقدس در شهرهاي جنگ زده ... اين فيلم اثري خياباني است كه شمار بسياري از بازيگران مطرح سينما، در آن به ايفاي نقش ... تاكنون از عوامل پشت دوربين تورج منصوري به عنوان مدير فيلمبرداري، اصغر ... مدير عامل شركت خاكريز آب خبر داد افتتاح حوضچه رسوبگير، كانال و تونل مسيل ...
مستند«خاکهای نرم کوشک» به تصویر کشیده میشود
آن وقت باید باز میرفتیم دیدگاه و میرفتیم پشت دوربین. ... این نویسنده و خاطرهنویس حوزه دفاع مقدس که مجموعههای ساکنان ملک اعظم، کلید فتح بستان، حکایت زمستان و مسافر ملکوت، نسیم تقدیر و جای خالی خاکریز را نیز در کارنامه خود دارد، ... جمع فیلم سازان و کارگردانان سینما و تلویزیون طی سخنانی به تعریف و تمجید از آن پرداخته و ...
آن وقت باید باز میرفتیم دیدگاه و میرفتیم پشت دوربین. ... این نویسنده و خاطرهنویس حوزه دفاع مقدس که مجموعههای ساکنان ملک اعظم، کلید فتح بستان، حکایت زمستان و مسافر ملکوت، نسیم تقدیر و جای خالی خاکریز را نیز در کارنامه خود دارد، ... جمع فیلم سازان و کارگردانان سینما و تلویزیون طی سخنانی به تعریف و تمجید از آن پرداخته و ...
نويسنده واقعي «اخراجيها» کيست؟
لطف بفر مائید اعلام کنید پس آن کسانی که وقتی همه بچه ها پشت خاکریز ها کپ کرده ... که اگر به واقعیات زمان دفاع مقدس خوب بنگرید می بینید از تمامی اقشارجامعه در جبهه .... نه شده که یک فیلم سینمایی ایرانی را ببینم و اصل هالیوودی و یا هندی آن را قبلاً ...
لطف بفر مائید اعلام کنید پس آن کسانی که وقتی همه بچه ها پشت خاکریز ها کپ کرده ... که اگر به واقعیات زمان دفاع مقدس خوب بنگرید می بینید از تمامی اقشارجامعه در جبهه .... نه شده که یک فیلم سینمایی ایرانی را ببینم و اصل هالیوودی و یا هندی آن را قبلاً ...
عناوين كتاب هاي حوزه دفاع مقدس در انتشارات سوره مهر
31 آگوست 2008 – عناوين كتاب هاي حوزه دفاع مقدس در انتشارات سوره مهر-عناوين كتاب هاي حوزه دفاع مقدس در انتشارات سوره ... داستان جنگي از علي مؤذني كه در آن يادداشتهاي روزهاي جنگ، به صورت يك داستان در كنار هم چيده شدهاند. .... پشت ميدان نبرد .... عبور از آخرين خاكريز ... موضوعاتي از قبيل داستان كوتاه، سينما، خرمشهر، قدرت ارتش عراق و .
31 آگوست 2008 – عناوين كتاب هاي حوزه دفاع مقدس در انتشارات سوره مهر-عناوين كتاب هاي حوزه دفاع مقدس در انتشارات سوره ... داستان جنگي از علي مؤذني كه در آن يادداشتهاي روزهاي جنگ، به صورت يك داستان در كنار هم چيده شدهاند. .... پشت ميدان نبرد .... عبور از آخرين خاكريز ... موضوعاتي از قبيل داستان كوتاه، سينما، خرمشهر، قدرت ارتش عراق و .
- خاطرات يکي از فرماندهان بازمانده از عمليات بيتالمقدس
... شبانهروزي مرتضي سرهنگي و هدايتالله بهبودي، سومين اثر از مجموعهي كتابهاي خود با موضوع خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را منتشر كرد. ... بعد از آن به محلهي 16 متري اميري در جنوب غربي تهران نقل مكان كرديم. ..... اگر آن خاكريز را گرفته بوديم، ديگر تانكهاي عراقي نميتوانستند بيايند پشت سَرِ ما. .... وضعیت تولید سینمای ایران تا دی ماه ...
... شبانهروزي مرتضي سرهنگي و هدايتالله بهبودي، سومين اثر از مجموعهي كتابهاي خود با موضوع خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را منتشر كرد. ... بعد از آن به محلهي 16 متري اميري در جنوب غربي تهران نقل مكان كرديم. ..... اگر آن خاكريز را گرفته بوديم، ديگر تانكهاي عراقي نميتوانستند بيايند پشت سَرِ ما. .... وضعیت تولید سینمای ایران تا دی ماه ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها