واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=30792">آشنايي با عملكرد PyroCluster در Cinema 4D hamid 747 09 ارديبهشت 1384, 17:47سلام كلا PyroCluster ها پلاگيني محسوب ميشن جهت شبيه سازي حالاتي چون بخار آب يا آتش و پديده هاي مشابه در محيطهاي 3 بعدي.از ويژگيهاي آنها قابليت customize كردن آنها بسته به نوع طراحي شما ميباشد. hamid 747 09 ارديبهشت 1384, 17:56ابتدا اشاره ميكنم به المانهاي لازم - PyroCluster - PyroCluster-Volume Tracer - Environment Object - Emmiter اين 4 تا المانهاي پايه محسوب ميشن. hamid 747 09 ارديبهشت 1384, 18:06همه اين المانها را بداخل محيط وارد نماييد.و Emmiterرا در جهت محور X نود درجه بچرخانيد.(در شكل وضعيت نهايي پس از چرخش ميباشد) سپس PyroCluster را بداخل Emmiter درگ نموده و PyroCluster-Volume Tracer را بداخل Environment Objectدر منوي Object Manager (چون اين المان در محيط كار قابل رويت نميباشد.) hamid 747 09 ارديبهشت 1384, 18:13حالا روي PyroCluster در منوي MaterialManager (پايين چپ) كليك نموده و در منوي Attribute Manager (راست پايين) از گزينه Settings مثلا FireBall را براي شبيه سازي آتش انتخاب نماييد.PyroCluster بصورت Default براي حالت دود تنظيم شده. hamid 747 09 ارديبهشت 1384, 18:20حالا Time SlideBar را تا 20F جلو ببريد ،ميبينيد كه Particle Object هاي از سمت Emmiter به خارج حركت ميكنند،اينها همان المانهاي جادويي براي كار شبيه سازي هستند.Render گرفته ونتيجه را مشاهده نماييد. hamid 747 09 ارديبهشت 1384, 18:25حالا ميتوانيد با تنظيمات بيشتر در بخش Emmiter و همچنين بكارگيري turbulence كنترل بيشتري روي كار داشته باشيد. ToFaN 09 ارديبهشت 1384, 19:22دمت گرم بايد بگيرنت مدير cinema 4d بكنند خدايي Ghamnevis 09 ارديبهشت 1384, 23:12عالي مثل هميشه ! يك سوال ؟ اين پلاگ-اين هم احتمالا رايگان نيست ! درسته ؟ hamid 747 11 ارديبهشت 1384, 13:23عالي مثل هميشه ! يك سوال ؟ اين پلاگ-اين هم احتمالا رايگان نيست ! درسته ؟ سلام شما با نصب Cinema 4Dامكان دسترسي مستقيم به اين پلاگين را مطابق شكل در آموزش داريد ،در واقع آنها جزيي از Cinema 4D محسوب ميشوند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]