تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835081226
به خاطر يك مشت ريال!
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: به خاطر يك مشت ريال!
چندي پيش منوچهر محمدي، سخنگوي شورايعالي تهيهكنندگان، از مخالفت اين نهاد صنفي با آنچه افزايش بيرويه و غيرمنطقي دستمزد بازيگران سينما خواند، خبر داد. محمدي همچنين گفت اگر انجمن بازيگران اقدامي در اين خصوص انجام ندهد، تهيهكنندگان راسا وارد ميدان خواهند شد؛ نكتهاي كه واكنش داوود رشيدي، رئيس انجمن بازيگران را در پي داشت. رشيدي گفت: بازيگران اجازه نميدهند كسي برايشان تعيين تكليف كند. اما زمزمه افزايش بيرويه دستمزد بازيگران از چه زماني آغاز شد؟ هميشه اين اتفاق زماني رخ ميدهد كه يك بازيگر به درجهاي از محبوبيت ميرسد كه صرف حضورش در هر فيلمي، گيشهاي مطمئن را برايش به ارمغان ميآورد.در چنين شرايطي، معمولا بازيگر كه در قامت ستارهاي پولساز ظاهر شده، دستمزد خود را بالا ميبرد؛ دستمزدي كه معمولا تهيهكننده هم با توجه به اطمينان از بازگشت سرمايه، آن را ميپردازد. در دهه60 اكبر عبدي چنين موقعيتي داشت و براي بازي در فيلمهاي تجاري دستمزدهاي بالا طلب ميكرد؛ اتفاقي كه آن موقع با واكنش وزارت ارشاد همراه شد و عبدي بهعنوان جريمه، در مقطعي از بازي در فيلمهاي سينمايي محروم شد و به تلويزيون رفت. او در آن زمان گفت: وقتي قرار است تهيهكننده پولدار شود، چرا من نبايد حقم را بگيرم؟!در سالهاي اخير چند بازيگر انگشتشمار، موقعيتي كاملا تثبيتشده در گيشه يافتند و فيلمهايشان با هر كيفيتي، به توفيق تجاري رسيدند. سال گذشته وقتي صحبت از دستمزد 80 ميليوني يك بازيگر سينما به ميان آمد خيليها متعجب شدند. هر چند رقم ذكرشده اغراقآميز بهنظر ميآيد ولي در اينكه آقاي ستاره دستمزد بسيار بالايي دريافت كرده كسي ترديد نداشت.حالا با اعتراض تهيهكنندگان به افزايش دستمزد بازيگران اين سؤال مطرح ميشود كه آيا بدون موافقت تهيهكننده با دستمزد درخواستي، چنين امكاني بهوجود ميآيد؟! آيا جز اين است كه برخي از تهيهكنندگان چنين مبالغي را ميپردازند تا ستارهاي پولساز را در اختيار داشته باشند؟از سوي ديگر، آيا بازيگري كه واقعا سهم بسيار مؤثري در توفيق تجاري فيلمها دارد، نبايد دستمزدي به فراخور موقعيتش دريافت كند؟نكته ديگر، اعتراض برخي بازيگران به رفتارهاي تعدادي از تهيهكنندگان است. آنها ميگويند تهيهكننده مشكلي با پرداخت دستمزدهاي كلان به بازيگران گيشهاي ندارد، ولي وقتي نوبت به بازيگران ديگر ميرسد صحبت از بالا بودن دستمزدها به ميان ميآيد! از سوي ديگر، تجربه نشان داده كه دوران حضور يك بازيگر بهعنوان ستاره خيلي طولاني نيست و طبيعي است كه بازيگر در مقطعي كه از محبوبيت برخوردار است، بخواهد آينده خود را تامين كند.در بحث نظاممندكردن دستمزد بازيگران كه تهيهكنندگان نسبت به آن ابراز علاقه كردهاند، چنين مسائلي را بايد در نظر گرفت؛ حالا اين بماند كه برخي معتقدند نميتوان دستمزد بازيگران را با قيدوبندهاي اينچنيني محدود كرد. تهيهكنندگان، دليل اصلي بالارفتن دستمزدهااحمد نجفي- بازيگر- در مورد اعتراض شورايعالي تهيهكنندگان به افزايش بيرويه دستمزد بازيگران معتقد است كساني كه به اين مسئله ميپردازند خودشان باعث اين اتفاق شدهاند. او ميگويد: يكي از همين اعضاي اتحاديه تهيهكنندگان پيش از اين باعث بالارفتن دستمزد بازيگران شده است. اما بهتر است اين دوستان قبل از صدور دستورالعمل، مسئولين و مسببان اين موضوع را پيدا كنند. ما با بخشنامه و تهديد نميتوانيم مشكلي را حل كنيم؛ اگر ميتوانستيم قطعا امروز دنياي آبادتري داشتيم. سيستم سينماي ما مريض است چون هيچوقت به اصل قضيه نميپردازيم و حتي اجازه فكركردن به آن را به خود نميدهيم. اين نوع مواجهه باعث افزايش فساد در اين سيستم ميشود. مگر ما توانستهايم قيمتها را كنترل كنيم كه حالا بخواهيم دستمزد بازيگران را كنترل كنيم؟ در عرضه و تقاضاي هنري اين كار امكانپذير نيست. يك بازيگر مگر در سال چند فيلم بازي ميكند؟ او هم بايد در زندگي تامين باشد. اما از طرفي سينماي ما هم ظرفيت اين فشار اقتصادي را ندارد. راهكارهايي وجود دارد كه قصد داريم از طريق شورايعالي توليد بيان كنيم تا نه بازيگر متضرر شود و نه دستمزدها از حد معقول بالاتر باشد. معمولا بازيگر كه در قامت ستارهاي پولساز ظاهر شده، دستمزد خود را بالا ميبرد؛ دستمزدي كه معمولا تهيهكننده هم با توجه به اطمينان از بازگشت سرمايه، آن را ميپردازد.اين بازيگر اما به نظاممندشدن دستمزدها اعتقادي ندارد. او اين مسئله را عملي ندانسته و ميگويد: كار هنري نظاممند نخواهد شد. اين حرف شبيه يك شوخي است. شايد فقط بتوان اين مسئله را در طول يك ماه كنترل كرد اما از ماه دوم همهچيز مثل قبل خواهد شد. اين مسئله نهتنها در سينما بلكه در برخي قسمتهاي صداوسيما نيز وجود دارد. در آنجا هم بعضي از تهيهكنندهها دستمزدهاي كلاني ميگيرند و بهدنبال آن به بازيگر نيز دستمزد بالايي ميدهند. نجفي مي گويد: دستمزدهاي بالا از تلويزيون ريشه ميگيرد. اما با نگاهي به نوع روابط در سينما ميتوان فهميد كه اين مسائل نظاممند نميشود. اصلا كجاي دنيا دستمزد كارگردان از بازيگر بيشتر است؟ چرا آنها دستمزد خودشان را پايين نميآورند؟ چرا قيمت فيلمنامهها پايين نميآيد؟ چرا فيلمبرداران، طراح صحنهها و... كمتر نميگيرند؟ وقتي در مورد ساير عوامل فيلم هم همين اتفاق ميافتد نميتوانيم تنها به بازيگر طعنه بزنيم. دستمزد بالاي بازيگر ايجاد تورم ميكند ولي اين اعتراضها راهكار آن نيست. او معتقد است بازيگر حق دارد با افزايش تورم، تقاضاي دستمزد بالاتري بكند و ميگويد: يك بازيگر خوب در سال در فيلمهاي محدودي بازي ميكند. بهتر است دوستان تهيهكننده احساساتي نشوند و زماني كه اعتراض ميكنند منكر قراردادهايي كه قبلا با دستمزدهاي بالا بستهاند نشوند. كار اين دوستان خيلي عجيب است. اگر يك بازيگر باعث بههمريختگي در اقتصاد سينما بشود، بايد فاتحه آن سينما را خواند نه فقط فاتحه آن آدم را. با اين حساب زيربناي سينماي ما مشكل دارد، پس اقتصاد سينماي ما مريض است. كارگردانهايي كه خودشان تهيهكننده هم هستند و دستمزدهاي ويژهاي دريافت ميكنند و پول بازيگر را كم و زياد پرداخت ميكنند آيا نيازي به كنترل ندارند؟ مشكل اين است كه ما هميشه صورت مسئله را پاك ميكنيم. بهتر است عجله نكنيم، تهديد نكنيم، بخشنامه ندهيم و بگذاريم سينما درون خودش بجوشد. اين روزها چه كسي حال و سراغي از بازيگران سالهاي دور ما ميگيرد كه اين روزها در فقر و بيماري به سر ميبرند؟ ما هنوز تعريف مشخصي از سينما نداريم.نجفي اجراي سيستم عرضه و تقاضا و پرداخت دستمزد بالا به بازيگري كه حضورش در يك فيلم، توفيق تجاري آن را تضمين ميكند منطقي ميداند اما معتقد است در كشور ما اين سيستم وجود ندارد. او ميگويد: در هاليوود يك سيستم شناختهشده وجود دارد. سال گذشته فيلمنامهنويسها در آمريكا اعتصاب كردند و بعد بازيگران و كارگردانها از آنها حمايت كردند ولي به هيچكس نگفتند اگر اين كار را بكنيد، از سينماي هاليوود اخراج ميشويد. نظام سينما و صنعت آنجا تعريف شده است ولي در كشور ما نظام سينما تعريفي ندارد. در سيستمي كه يك روز با يك نفر مقابله ميكنند و او را خانه نشين ميكنند، بازيگر چه تاميني دارد؟تعريف نادرست از تهيه كننده داوود رشيدي نيز كه از اظهارات سخنگوي شورايعالي تهيهكنندگان متعجب شده است ميگويد: ما از دوستان انتظار چنين برخوردي را بدون اينكه نظر ما را بدانند، نداشتيم. آنها تنها به قاضي رفتند و اين مسئله عجيب بود، ضمن اينكه رئيس شوراي عالي تهيه كنندگان، آقاي موسوي نامه نوشتند و محترمانه تقاضاي جلسه مشترك كردند كه ما نيز اعلام آمادگي كرديم. ما بايد از بازيگران ارزشمند سينماي ايران حمايت كنيم. ما حاضر به گفتوگو هستيم و اعتقاد داريم در سينما قانون عرضه و تقاضا حاكم است.وقتي هنرپيشهاي مبلغي را بهعنوان دستمزد تعيين ميكند و تهيهكننده ميپذيرد، اين ايراد از تهيهكننده است. اين بازيگر پيشكسوت نيز به نظاممندشدن دستمزد بازيگران اميدي نداشته و ميگويد: در هيچ كجاي دنيا دستمزد بازيگران نظاممند نيست. مثل اين است كه شما براي برنج يك قيمت تعيين كنيد، درصورتي كه برنجهاي مختلف كيفيتهاي متفاوتي دارند. عمليشدن اين مسئله، يك رژيم ديكتاتوري ميخواهد. از طرفي بازار نيز تعيينكننده است. در همين مثال اگر قيمتها بالا باشد و مردم خريد نكنند نرخها پايين ميآيد. فيلم هم مال تهيهكننده است؛ اگر بازيگر دستمزد غيرمنطقي ميخواهد، چرا ميپذيرند و تيشه به ريشه خود ميزنند؟ رئيس انجمن بازيگران در مورد بالارفتن دستمزد بازيگران همراه با افزايش تورم ميگويد: به هر حال با افزايش تورم، هزينه زندگي براي تمام اقشار جامعه بالاتر ميرود و بازيگران نيز از اين قاعده مستثني نيستند. به هر حال مدير فيلمبرداري نيز دستمزدش بيشتر شده، مواد خام هم گرانتر شده و... .رشيدي اجراي قانون عرضه و تقاضا در مورد ستارههايي كه حضورشان موفقيت فيلم را در گيشه تضمين ميكند، منطقي دانسته و ميگويد: ستارههاي بزرگ هاليوود حتي در فروش فيلمها سهيم ميشوند اما اينجا تهيه كنندهها ميگويند نميخواهيم شما را در سود فيلم سهيم كنيم. اصلا تعريف تهيهكننده در ايران متفاوت است. در اينجا تهيهكننده كسي است كه سرمايه ميگذارد و بعد از آن، سود حاصل از فروش فيلم را صرف سرمايهگذاري در بقيه بخشها مثل ساختوساز ميكند. اما در هاليوود تهيهكننده شخصي است كه براي ساخت فيلم از نهادهاي مختلف جلب سرمايه ميكند و بعد از آن هم سود حاصل از فروش فيلم، دوباره در همين چرخه توليد فيلم سرمايهگذاري ميشود. متأسفانه تهيهكنندگي در سينماي ما تعريف درستي ندارد.تلويزيون، يكي از مقصران اصليابوالحسن داوودي نيز معتقد است يك نظام كاري كه بر مبناي جريان عرضه و تقاضا شكل گرفته، بايد طي يك روال منظم محصول خود را عرضه كند و براي اينكار بايد به اين مسئله نگاه كلانتري داشته باشيم. در اين زمينه بازيگران بهدليل در ويترين بودن، بيشترين ميزان نقدينگي يك فيلم را به خود اختصاص ميدهند. طبيعي است كه اين رابطه بايد كاملا اقتصادي باشد. اگر ميزان دستمزد در هر رشتهاي بالا برود، اقتصاد توليد در سينما به خطر ميافتد. متأسفانه اين اشكال كلي متوجه تلويزيون نيز هست كه با پايينآوردن كيفيت و استاندارد كار سينمايي، با ساخت فيلمهاي 90دقيقهاي سطح تصور عموم را از سينما بهشدت پايين آورده و باعث بالارفتن دستمزدها در سينما نيز شده است. به اعتقاد اين كارگردان نظاممندشدن دستمزدها زماني عملي ميشود كه در شرايط آرامش، روابط صنفي در سينما تبديل به روابط معقول و بدهبستان منطقي باشد؛ يعني قرارداد متقابل بين صنوف برقرار شود. رابطه تهيهكننده و بازيگر بايد بر مبناي احترام به حقوق متقابل باشد ولي اگر قرار باشد اين مسئله يكطرفه اعمال شود با شكست مواجه ميشود. اينكه هيچ منطقي براي بالا بردن قيمتها وجود نداشته باشد و هر كسي در اين آشفتهبازار بخواهد حق خود را بگيرد، اين سيستم محكوم به فناست. از طرفي اگر تهيهكننده هم فكر كند ميتواند با زور و فشار و بدون رعايت احترام متقابل، كاري از پيش ببرد، اين هم عملي نيست.بايد حساب كرد اين نرخ تورم چقدر در بازده سينما تاثير دارد. به اعتقاد من نبايد درآمد هر حرفهاي را با نرخ تورم عمومي سنجيد.افزايش دستمزد بازيگران با افزايش تورم آيا منطقي است؟ داوودي در پاسخ به اين سؤال ميگويد: بايد حساب كرد اين نرخ تورم چقدر در بازده سينما تاثير دارد. به اعتقاد من نبايد درآمد هر حرفهاي را با نرخ تورم عمومي سنجيد. مگر كارمندان يا مغازهداران با افزايش نرخ تورم، افزايش قابل توجهي در درآمدهايشان دارند؟ عرضه و تقاضا بايد با شناخت باشد؛ مثلا بايد حساب كنيم بازده سينما چه تغييري كرده و همان مقدار را در درصد افزايش بودجهاش حساب كنيم. اين بيانصافي است كه بازيگر فكر كند هيچچيز به او مربوط نيست و بايد با رشد 30درصدي تورم، او هم 30 درصد روي دستمزد پيشنهادياش بكشد. اين كار بازيگر را سخيف ميكند و در درازمدت پاسخگو نيست. سينماي مقروض و ضرردهنده و منفعل كه از استانداردهايش كم ميكند تا بتواند بدهيهايش را بپردازد، ماحصل اين تفكر است.اين كارگردان، اعتقادي به تبعيت از قانون عرضه و تقاضاي مبتني بر پرداخت دستمزد به بازيگران ستاره كه حضورشان در فيلم متضمن فروش آن است نيز نداشته و ميگويد: مگر بقيه موارد سينماي ما شبيه سينماي هاليوود است كه ما هم بخواهيم به دلخواه از بعضي قوانين آنها تبعيت كنيم؟دستمزد بالا، حق طبيعيامين تارخ، عضو و سخنگوي هيأتمديره خانه سينما درباره نظاممند كردن دستمزد بازيگران سينماي ايران گفت: به اعتقاد من برخورد قهرآميز با بازيگران سينماي ايران قطعا نتيجه نخواهد داد، چرا كه حضور بازيگران باعث رونق سينماست. امين تارخ، عضو و سخنگوي هيأتمديره خانه سينما به فارس گفت: سفارش من به بازيگران اين است كه امروز برشاخه نشستن و بنبريدن صلاح نيست چرا كه به هرحال سينما يك هنر- صنعت و حضور تهيهكننده يك اصل است. وي افزود: همچنين به تهيهكنندگان نيز ميبايست گفت هر كسي به فراخور خدمتي كه به سينما ميكند و نحوه حضورش، طبيعي است كه بايد دستمزد خودش را دريافت كند چراكه من بهعنوان يك بازيگر ميگويم كه اين مسئله، مسئله عرضه و تقاضاست؛ يعني يك بازيگر رقمي را ميگيرد كه بازيگري ديگر در همان شرايط سني، تقاضاي دريافت آن رقم را نخواهد كرد، بهدليل اينكه دريافت چنين رقمي را اساسا براي خودش طبيعي و معقول نميبيند.منبع : همشهري
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 627]
صفحات پیشنهادی
به خاطر يك مشت ريال!
به خاطر يك مشت ريال!-به خاطر يك مشت ريال!چندي پيش منوچهر محمدي، سخنگوي شورايعالي تهيهكنندگان، از مخالفت اين نهاد صنفي با آنچه افزايش بيرويه و غيرمنطقي ...
به خاطر يك مشت ريال!-به خاطر يك مشت ريال!چندي پيش منوچهر محمدي، سخنگوي شورايعالي تهيهكنندگان، از مخالفت اين نهاد صنفي با آنچه افزايش بيرويه و غيرمنطقي ...
به خاطر یک مشت سهام
شماره يك ايرانشهر از مجموعه 21 نمايش، ميزبان هشت اثر شامل نمايش هاي به خاطر يك مشت ... 20 درصد سهم فروش تماشاخانه، يك ميليارد و 634 ميليون و 723 هزار ريال بوده و 80 ...
شماره يك ايرانشهر از مجموعه 21 نمايش، ميزبان هشت اثر شامل نمايش هاي به خاطر يك مشت ... 20 درصد سهم فروش تماشاخانه، يك ميليارد و 634 ميليون و 723 هزار ريال بوده و 80 ...
آمريكا: ريال پيدا كرديم
به خاطر يك مشت ريال! ... سال گذشته فيلمنامهنويسها در آمريكا اعتصاب كردند و بعد بازيگران و كارگردانها از آنها حمايت كردند ولي به هيچكس نگفتند اگر اين كار را ... ...
به خاطر يك مشت ريال! ... سال گذشته فيلمنامهنويسها در آمريكا اعتصاب كردند و بعد بازيگران و كارگردانها از آنها حمايت كردند ولي به هيچكس نگفتند اگر اين كار را ... ...
پرمخاطب ترين و پرفروش ترين نمايش هاي تماشاخانه ايرانشهر ...
پرمخاطب ترين و پرفروش ترين نمايش هاي تماشاخانه ايرانشهر معرفي شدند-به ... شماره يك ايرانشهر از مجموعه 21 نمايش، ميزبان هشت اثر شامل نمايش هاي به خاطر يك مشت روبل، ... به فروشي برابر با يك ميليارد و 382 ميليون و 440 هزار ريال دست يافته است.
پرمخاطب ترين و پرفروش ترين نمايش هاي تماشاخانه ايرانشهر معرفي شدند-به ... شماره يك ايرانشهر از مجموعه 21 نمايش، ميزبان هشت اثر شامل نمايش هاي به خاطر يك مشت روبل، ... به فروشي برابر با يك ميليارد و 382 ميليون و 440 هزار ريال دست يافته است.
مهمترين عناوين مطبوعات ورزشي امروز
*روزنامه هدف ورزشي: غم غربت ورزش ايران در چين؛دريغ از يك برنز ، دريغ از يك هورا! عليپور: سبيل بگذارند تا مشكل حل شود به خاطر چند مشت ريال؛درگيري فتح اله زاده با ...
*روزنامه هدف ورزشي: غم غربت ورزش ايران در چين؛دريغ از يك برنز ، دريغ از يك هورا! عليپور: سبيل بگذارند تا مشكل حل شود به خاطر چند مشت ريال؛درگيري فتح اله زاده با ...
خمسه برای یک مشت پر عقاب حرف میزند
خمسه برای یک مشت پر عقاب حرف میزند-خمسه برای یک مشت پر عقاب حرف میزندمعاون ... مانند "قرارگاه مسکونی" یا "یک مشت پر عقاب" گفت: "معاونت سیما به خاطر تذکر حوزههای ... سریال «یک مشت پر عقاب» را هم دوست دارم با اشتیاق بنشینم و ببینم.
خمسه برای یک مشت پر عقاب حرف میزند-خمسه برای یک مشت پر عقاب حرف میزندمعاون ... مانند "قرارگاه مسکونی" یا "یک مشت پر عقاب" گفت: "معاونت سیما به خاطر تذکر حوزههای ... سریال «یک مشت پر عقاب» را هم دوست دارم با اشتیاق بنشینم و ببینم.
رمز سرقت به سبک ایرانی از زبان 4 بازیگر گاو صندوق!
قصه یک مشت دزد سروش صحت، افشینR. ... ژانر سرقت به سبک ایرانی میگویند یکی از ویژگیهایی که «گاو صندوق» را به یک سریال شبانه متفاوت ... مدل بازی میکردم و ریزه کاریهایی را در بازی ام رعایت میکردم، به همین خاطر هم نقشم را خیلی دوست داشتم.
قصه یک مشت دزد سروش صحت، افشینR. ... ژانر سرقت به سبک ایرانی میگویند یکی از ویژگیهایی که «گاو صندوق» را به یک سریال شبانه متفاوت ... مدل بازی میکردم و ریزه کاریهایی را در بازی ام رعایت میکردم، به همین خاطر هم نقشم را خیلی دوست داشتم.
ایست! زیر 16 سال ممنوع
نكته جالب اینكه تولیدكنندگان این مجموعه به خاطر قصه سریال در خبرهاى مختلفى كه ... بعد از به پایان رسیدن ساعت شنی قرار است نوبت به پخش سریال یک مشت پر ...
نكته جالب اینكه تولیدكنندگان این مجموعه به خاطر قصه سریال در خبرهاى مختلفى كه ... بعد از به پایان رسیدن ساعت شنی قرار است نوبت به پخش سریال یک مشت پر ...
احمدی نژاد: منافع ملت را فداي يك مشت آدم پرادعاي بيخاصيت نميكنم
احمدی نژاد: منافع ملت را فداي يك مشت آدم پرادعاي بيخاصيت نميكنم-احمدی نژاد: منافع ملت ... مدام دولت را مورد اهانت قرار دادند، اما به خاطر منافع ملت و صيانت از حريم دولت سكوت ... كار باشد، هيچ سندي را كه حتي يك ريال عليه منافع ملت باشد امضا نخواهد كرد؛دنيا ...
احمدی نژاد: منافع ملت را فداي يك مشت آدم پرادعاي بيخاصيت نميكنم-احمدی نژاد: منافع ملت ... مدام دولت را مورد اهانت قرار دادند، اما به خاطر منافع ملت و صيانت از حريم دولت سكوت ... كار باشد، هيچ سندي را كه حتي يك ريال عليه منافع ملت باشد امضا نخواهد كرد؛دنيا ...
ناصر حجازی در یک مصاحبه استثنایی
در اين يك ماه بيشتر حواسم به بازيها و تحليل آن بود و همين مسأله باعث شده بود كه ... مخصوصا پزشكان بيمارستان كسري كه به خاطر لطفي كه به من داشتند حتي يك ريال به خاطر ... من بيخبر از همه جا هر روز كه براي شانهكردن به جلوي آينه ميرفتم يك مشت مو در ...
در اين يك ماه بيشتر حواسم به بازيها و تحليل آن بود و همين مسأله باعث شده بود كه ... مخصوصا پزشكان بيمارستان كسري كه به خاطر لطفي كه به من داشتند حتي يك ريال به خاطر ... من بيخبر از همه جا هر روز كه براي شانهكردن به جلوي آينه ميرفتم يك مشت مو در ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها