تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833248746
تصويري از واقعيتهاي تلخ اجتماعي
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
مجموعه تلويزيوني «زير هشت» از جمله سريالهاي شبانه تلويزيوني پرمخاطبي است كه به كارگرداني سيروس مقدم و تهيهكنندگي الهام غفوري از شبكه اول سيما در حال پخش است. اين سريال پرحادثه بيان تصويري داستاني است كه از دل زندگي مردم برآمده و لاجرم بر دل هم مينشيند، البته برخي نقصهاي احتمالي در مسائل فني و حتي پرداخت و كارگرداني آن را نبايد ناديده گرفت، اما با اين همه عطا در مجموعه تلويزيوني زير هشت قصد دارد علاوه بر تحمل حبس جرمهاي مرتكب شده، بيگناهي خود را در مورد جرمهاي مرتكب نشده نيز ثابت كند و همين تناقض در روايت داستان كه نوشته سعيد نعمتالله است، جذابيت داستان و تلاش عطا براي اثبات بيگناهي او را بيشتر كرده است. زيرهشت، شيك ساخته نشد الهام غفوري و سيروس مقدم در عرصه سريالسازي فعاليت زيادي دارند و آثاري چون نرگس، اغما، روز حسرت، رستگاران و زير هشت را در كارنامه كاري خود به ثبت رساندهاند. الهام غفوري، تهيهكننده اين مجموعه تلويزيوني درباره توليد اين مجموعه ميگويد: اواسط پاييز سال گذشته، هنگامي كه مشغول توليد سريال چارديواري براي ايام نوروز بوديم، سعيد نعمتالله طرح چند صفحهاي با عنوان زير هشت را پيشنهاد كرد؛ طرحي كه در همان خلاصهاش مشخص بود قصهاي متفاوت، جذاب و البته سخت است، چرا كه داستان در فضاهايي تعريف ميشد كه در تلويزيون تاكنون تجربه نشده بود يا جز در مواردي چون زيرتيغ بسيار اندك به آن پرداخته شده بود. تشبيه فضاي مجموعه تلويزيوني زيرتيغ به مجموعه تلويزيوني زير هشت خيلي بيراه نيست، چراكه جدا از كارگردانيهاي متفاوتي كه 2 داستان دارد، هر دوي اين مجموعههاي تلويزيوني داستان بيگناهي يك آدم و به هم ريخته شدن زندگي آدمهايي كه عاشقانه در كنار هم ميزيستند را به تصوير ميكشد، اما به نظر ميرسد منظور غفوري از تجربههاي نوين، لوكيشنهاست. اين تهيهكننده ضمن تاييد اين مطلب گفت: كار در لوكيشنهايي چون گرمخانههاي شهرداري، زندان، محل دفن زبالهها و غيره از جمله تفاوتهاي اين مجموعههاي تلويزيوني با ديگر سريالهاست، چراكه در سريال زير هشت، تصويري از لوكيشنهاي شيك و لوكس،كافي شاپها و خانههاي اشرافي ديده نميشود. وي با اشاره به اين كه داشتن يك تيم حرفهاي ملاك اصلي براي خوب از كار درآمدن اين مجموعه است، گفت: براي ساخت چنين فيلمنامهاي ابتدا به يك گروه حرفهاي نياز است و در عين حال بازيگران قدرتمندي را ميخواهد كه از عهده نقشهاي سخت و پيچيده چون كاراكترهاي عطا، منصور، منيژه و... برآيند. داستان زيرهشت در فصلهاي مختلفي اتفاق ميافتد. در واقع طولاني شدن زندان عطا و ديده شدن او در شرايط مختلف، نياز به گذر زمان دارد. الهام غفوري هم گذر زمان را شرط اصلي باورپذيري داستان ميداند: بيننده در زير هشت با مجموعه حوادثي مواجه ميشود كه بايد براي او باورپذير باشد و براي اين باورپذيري علاوه بر داشتن بازيگران خوب و تيم حرفهاي توليد بايد موقعيت مكاني و فصلي خوبي هم براي پيشبرد داستان ايجاد ميكرديم، به همين دليل بزرگترين معضل تيم توليد فصل بود، چراكه چند قسمت اول فيلمنامه در زمستان با شرايط سرما، برف و يخبندان ميگذشت زيرا گرمخانه در فصل زمستان معنا پيدا ميكند و محل امني براي كارتن خوابها و بيخانمانهاست و از بدشانسي، سال گذشته زمستان بيبرف و كم باراني را داشتيم و ما مجبور شديم با كمك حميد رسوليان (طراح صحنه) زمستان سرد و پربرفي را بازسازي كنيم، از همين رو دهها تن نمك، پنبه، پارچههاي سفيد و دستگاه برفساز به كارگرفتيم تا سرماي زمستان را مخاطب باور كند. مشكل بعدي گروه، مكاني به نام گرمخانه بود كه ميبايست معماري خاصي داشته باشد تا بتواند 300 كارتن خواب و بيسرپناه را درخود جاي دهد و به دنبال آن 300 تختخواب، تشك، پتو، ملحفه، سيني غذا و غيره... چرا كه كارگردان كار اصرار داشت تا زيرهشت را در فضاهاي واقعي بسازد. گريم كاراكترها نزديك به واقعيت بود تعدد كاراكتر از ديگر ويژگيهاي اين سريال تلويزيوني بود اما آنچه مسلم است يكي از فاكتورهاي باورپذير كردن نقشها و ايجاد تنوع در هريك از كاراكترها با توجه به شخصيتپردازيهاي تعريف شده در فيلمنامه، گريم مناسب و شايسته هريك از آنها بود. حميد اسكندري، طراح گريم اين مجموعه تلويزيوني درخصوص كم و كيف طراحي گريم كاراكترهاي آن گفت: هريك از شخصيتها را طبق سناريو و با مشورت سيروس مقدم، كارگردان اين مجموعه گريم كردم. به عنوان نمونه عطار در سناريو بهگونهاي شخصيتپردازي شده بود كه در عين بيگناه بودن، بايد شرور و يكدنده نشان ميداد و در عين حال با اتكا به نفس بالايي در صحنه حاضر ميشد به همين دليل طي مشورتهايي كه با مقدم داشتم به گريم فعلي امير جعفري، بازيگر نقش عطا رسيدم البته ناگفته نماند كه انتخاب امير جعفري براي بازي در نقش عطا به من قدرت ميداد آنگونه كه بايد از قيافه اصلي اين بازيگر به نفع فيلم استفاده كنم. يكي از مواردي كه بسياري از بينندگان سريالهاي شبانه سيما روي آن تاكيد داشتند، شباهت گريم كاراكترهاي مجموعه تلويزيوني زيرهشت با سريال رستگاران بود؛ سريالهايي كه هردو از آثار همين كارگردان بود. زماني كه اين موضوع را با اسكندري مطرح كردم، اين طراح گريم ضمن دفاع از كار خود اين نظر را غير قابل قبول دانست و گفت: به هيچ عنوان چنين نيست و از ابتدا اين ذهنيت وجود نداشته است. در واقع حساسيت سيروس مقدم اجازه وجود چنين شباهتهايي را نميداد، چراكه اگر يك لحظه گريمها تداعيگر كاراكتر سريال رستگاران بود، كار متوقف ميشد چراكه مقدم چهرهها را همانگونه كه هست قبول دارد و به تغييرات اساسي هيچ اعتقادي ندارد. او گريمهاي ظريف و بياغراق را به شكلي كه داستان لو نرود، دوست دارد. البته اين نگرش شايد از بازي آتيلا پسياني در دو مجموعه زير هشت و رستگاران ناشي ميشود؛ از همينرو اسكندري افزود: علي عيوضي (با بازي آتيلا پسياني) سرطان دارد و مدام درحال شيميدرماني است، بنابراين تغييرات اين شخصيت از طريق شيمي درماني بايد بهگونهاي باشد كه هم مبين بخشي از پيام فيلم از طريق اين كاراكتر باشد و هم بيماري آن براي بيننده قابل باور باشد. براي رسيدن به اين منظور گروه گريم وقت و انرژي بسياري براي رسيدن به كاراكتر عيوضي گذاشت. وي مشورت گريمور با كارگردان را شرط مهم در آماده كردن يك بازيگر براي ايفاي نقش دانست و گفت: در برخي موارد، بازيگر تنها در يك قسمت از سريال بازي ميكند كه در اين شرايط با گريم، اين كاراكتر را پررنگ ميكنيم اما در يك زماني بازيگر طبق فيلمنامه در چند قسمت بازي ميكند يا يكي از نقشهاي محوري است كه به اصطلاح راكورددار است و بايد طبق فيلمنامه پيش رود، در اين شرايط همفكري و مشورت طراح گريم با كارگردان بسيار ضروري است. تصويربرداري زيرهشت نامتعارف نبود تصويربرداري يك مجموعه تلويزيوني از جمله فعاليتهايي است كه نقش تعيينكنندهاي در درست ديده شدن داستان براي مخاطب دارد. تصويربرداري اين مجموعه تلويزيوني هم به دليل داشتن داستاني پر از حادثه و روايتهاي رنگارنگ يكي از مهمترين و حساسترين بخشهاي كار بود. اميرمعقولي، تصويربردار اين سريال علاوه بر بازيهايي كه با دوربين به فراخور داستان ميكرد به شكلي متفاوت كاراكترها را به تصوير ميكشيد و با زوم و زوم بكهاي متوالي شخصيتهاي داستان را در مقاطع حساس پررنگ ميكرد. البته فلاش بكهاي متوالي، دوربين روي دست براي واقعي كردن لحظههاي داستان و داشتن نماهايي بهتر براي درك مخاطب از جمله مسائلي هستند كه در يك سال اخير در اغلب مجموعههاي تلويزيوني بكرات با دليل و بيدليل ديده ميشوند. متاسفانه يا خوشبختانه تصويربرداري اين مجموعه هم از اين قاعده مستثنا نبوده است. امير معقولي در پاسخ به نكات مطرح شده گفت: خوشبختانه در اين مجموعه تلويزيوني هيچ حركت اضافي در جهت ديده شدن دوربين انجام نشد، چراكه لذت ميبرم از تصويربرداري پلانهايي كه در عين روايت داستان برمخاطب هم تاثير ميگذارد و حالا اگر ميزان تاثيرگذاري و باورپذيري يك پلان با دوربين ثابت بيشتر است، ثابت تصويربرداري ميكنم و اصراري بر ايجاد حركتهاي نامتعارف با دوربين ندارم. اما خودنمايي دوربين و نشان دادن توانايي تصويربردار با نام نوآوري، يكي از پديدههايي است كه در اغلب سريالهاي تلويزيوني ديده ميشود. زماني كه نظر معقولي، تصويربردار اين مجموعه تلويزيوني را جويا شدم در پاسخ گفت: قانون اوليه درحرفه فيلمسازي درعرصه سينما و تلويزيون اين است كه هريك از عوامل در خدمت فيلمنامه باشند و طبعا هنر فيلمبرداري هم از اين قاعده جدا نيست و من همواره به اين اصل پايبند بودهام اما نكتهاي كه نبايد فراموش كرد، استفاده از همه امكانات و ابزاري است كه داستان را براي بيننده باورپذير كند، بنابراين اگر گاهي دوربين حركتهاي نامتعارف دارد براي كمك به حس باورپذيري در مخاطب است. در برخي موارد ممكن است فيلمنامه روايتي ساده و بدون پيچ و خم دروني داشته باشد، در اين صورت ابزار تصويربرداري هم بسادگي داستان است، اما در زماني با فيلمنامهاي روبهرو هستيم كه داستاني پيچيده دارد. در اين زمان بحث تصويربرداري فرق ميكند و بايد به ذهنيت نويسنده و كارگردان نزديك شد. مجموعه تلويزيوني زيرهشت هم اين ويژگي را داشت و براي رسيدن به ذهنيت كارگردان و جنس روايت داستان، تصويربرداري ويژهاي را ميطلبيد. وي افزود: هنگام تصويربرداري هرپلان، خودم را جاي بيننده ميگذارم و پشت ويزور قرار ميگيرم تا آنچه را كه مردم ميپسندند، من نيز اجرا كنم. يكي از امتيازات اين مجموعه تلويزيوني، وجود بازيگران قدرتمند در عرصه سينما و تئاتر است كه بسيار تكنيكي كار ميكنند و همين امتياز دست مرا به عنوان تصويربردار باز ميگذارد تا پلانهاي تاثيرگذار بگيرم. تدوين اين مجموعه تلويزيوني با توجه به روايت حادثهگونه داستان، كاري حساس و در عين حال پرخطر است، چراكه فلاش بكهاي متعدد به نوعي روايت خطي و تدوين موازي را درهم ميريزد و تدوينگر در برخي موارد از جام كاتهاي متعدد براي تعريف داستان بهره ميبرد، سريال زيرهشت هم به همين منوال پيش رفته است. سيامك مهماندوست، تدوينگر اين مجموعه تلويزيوني درباره اين مجموعه تلويزيوني گفت: جنس فعاليتهاي سيروس مقدم، سليقه او در حرفه سريالسازي و همچنين حساسيتهاي خاصي كه در كار دارد بهگونهاي است كه تدوين ويژهاي را ميخواست، به همين دليل فكر كردم بايد ابتكار يا به نوعي ويژگي خاصي را در تدوين به كار بگيرم، از اين رو سراغ جام كات رفتم تا به ذهنيت كارگردان نزديك شوم. زماني كه آقاي مقدم طراحي اوليه تدوين را روي چند سكانس ديد، شيوه جام?كاتهاي پياپي را براي كار پذيرفت. در واقع سريال زير هشت در يك نگاه كلي از يك تدوين كلاسيك به دور بوده است و يكي ديگر از دلايل استفاده از جام كات، وجود فلاش بكهاي متعدد بود و بايد روش جديدي براي ورود به فلاش بك غير از شيوههاي معمول مانند ديزالو را ايجاد ميكردم به همين دليل جام كات بهترين روش بود. تاثير ريتم تدوين بر جذابيت يكي از روشهايي كه بويژه در چند سال اخير در تدوين سريالهاي تلويزيوني باب شده، تدوين به شكل كارهاي سينمايي است و براي رسيدن به اين منظور گاهي كاتهاي پيدرپي و بيدليلي ايجاد ميشود و همين مساله بيننده را آزار ميدهد. مهماندوست در پاسخ به اين نكته گفت: اگر به سريالهاي خارجي نگاه كنيم، متوجه ميشويم در كنار تصويربرداري خوب و كارگرداني حرفهاي، ريتم مهمترين عنصر است كه به كار جان ميبخشد و بزرگترين مزيت آن تعريف داستان در هر قسمت به شكل متفاوت و ويژهاي است كه اتفاق ميافتد، از سوي ديگر ريتم تند ميتواند هم پيش برنده داستان باشد و هم بازيهاي خوب و حرفهاي خودش را نشان دهد و به نظرم موفق هم عمل كرده است. در سريالهايي مانند زير هشت يا حتي تاوان به تدويني با ريتم تند و جام كاتهاي پي در پي نياز بود، اصولا ريتم يك سريال بايد تندتر از اندازه معمول باشد، چراكه در سينما بيننده يك قصه را پيگيري ميكند و جلو ميآيد و قرار نيست قصههاي متعدد و متنوع را دنبال كند به همين دليل بايد ريتم سريال تندتر باشد. در واقع هنرتدوين در سريالسازي شبيه مسابقه ريتم است تا بيننده خسته نشود و همچنين در سايه ريتم مناسب داستان سريال بخوبي تعريف شود. جذب مخاطب يكي ديگر از دستاوردهاي يك سريال با مولفههاي حرفهاي است و هنر تدوين سهم بسزايي در ايجاد اين جذابيت دارد. مهماندوست در اينباره ميگويد: خاصيت يك سريال موفق جذب مخاطب است و ريتم خوب ميتواند اين جذابيت را افزايش دهد، چراكه در تلويزيون قرار است مخاطب را جذب كنيم و به نوعي سريال در خدمت ريتم است، اما در سينما چنين نيست، چراكه علاوه بر تعريف داستان جنبههاي هنري حرفه سينما نيز بايد رعايت شود و تدوين در سينما يكي ازمولفههاي هنري است. تدوينگر سريال زيرهشت كه پيش از اين تدوين سريالهايي چون نردبام آسمان و كلاه پهلوي را در كارنامه كاري خود دارد در پايان صحبتهاي خود تدوين اين مجموعه تلويزيوني را يك اتفاق در كارنامه كاري خود عنوان كرد و گفت: زيرهشت، موقعيت خوبي برايم ايجاد كرد و توانستم در اين موقعيت فضاي جديدي براي آزمون شيوههاي تازه براي خودم به دست آورم و تجربههاي خوبي را نيز كسب كردم. الهام غفوري، تهيهكننده اين مجموعه هم زيرهشت را تجربه تازهاي دانست و گفت: زيرهشت، اتفاقي متفاوت و جديد در عرصه سريالسازي است، چراكه داستاني اجتماعي در لايههاي پايين اجتماع را دارد و سعي كرده به درون آدمهايي از طبقات متوسط و پايين نفوذ كند به همين دليل زير هشت را نميتوان كم دانست، زيرا تلاش دارد تفكر بيننده را برانگيخته و او را از سطحينگري به عمق مسائل و مصائب آدمهايي از جنس عطا دعوت كند، ضمن اينكه سريال زيرهشت توليد بسيار سختي داشت و اگر حمايتهاي مدير محترم شبكه يك سيما نبود، شايد ساخت اين سريال ناممكن به نظر ميرسيد و در انتها از آنجا كه كيفيت و پخش سالم و بيدغدغه زيرهشت براي گروه كاري جدي بود عليرضا افخمي به پروژه دعوت شد تا با كمك وي در بخش كيفي نيز زير هشت قابل دفاع باشد. زير هشت حديث مقابله با ظلم است جدا از تعريف و تمجيدهايي كه هريك از عوامل اين مجموعه تلويزيوني از كار خود داشتند، جبار آذين منتقد تلويزيوني درباره كم و كيف اين مجموعه تلويزيوني گفت: زيرهشت، مجموعه جديد سيروس مقدم و همكار فيلمنامهنويس او سعيد نعمتالله در حال پخش از سيماست. آنچه اين مجموعه را از ديگر آثار مقدم و حتي مجموعه موفق رستگاران متمايز ميكند، نگاه چند بعدي اين سريال به معضلات اجتماعي و خانوادگي است. او قهرمانهاي خاكسترياش را از ميان لايههاي پايين اجتماع انتخاب كرده و از اين زاويه به بررسي گوشهاي از مسائل اجتماعي ميپردازد، به اين معنا كه تاثيرات اجتماعي و طبقاتي پول و ثروت، فقر و نداري گرچه به صورت تحليلي و عمقي در اين مجموعه جايي ندارد اما زمينههاي رفتاري و زندگي آدمها را شكل ميدهد. در چنين فضايي كه انسانها زخم خورده در كنار يكديگر قرار ميگيرند و تماشاگر ميتواند آنها را در گوشه و كنار زندگي اجتماعي ببيند؛ كساني كه در فهم زندگي و دل واقعيتها حيات دارند و زيست ميكنند آماج جهالت و كجروي هستند. هرچند نگاه چندبعدي زيرهشت به زندگي اجتماعي ميتوانست مجموعه را به عنوان يك اثر تراژديك اجتماعي جذاب كند، اما چون محدوده نگاه عطا به زندگي از زاويه عشق و انتقام است، زيرهشت از حالت تراژدي اجتماعي به تراژدي فردي ميل ميكند و حديث مقابله و مبارزه فرد عليه ظلم و بيدادگري، محور قرار ميگيرد؛ روندي كه در زندگي انسانها در ابعاد مختلف جريان داشته و زارممد در فيلم تنگسير و قيصر كيميايي نمونه مشهور سينمايي آن است. وي افزود: زير هشت به عنوان يك تراژدي تلويزيوني تماشايي است، آنچه تاكنون از اين مجموعه ارائه شده، تركيبي قابل تحمل از فيلمنامه به نسبت خوب كارگرداني جمعوجور، شخصيتهاي آشنا، ماجراهاي ملموس و فضاسازيهاي مناسب است كه از منظر مجموعهسازي ادامه و پايان مقبولي را براي آن نويد ميدهد. پريسا ساساني
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 539]
صفحات پیشنهادی
تصويري از واقعيتهاي تلخ اجتماعي
تصويري از واقعيتهاي تلخ اجتماعي-مجموعه تلويزيوني «زير هشت» از جمله سريالهاي شبانه تلويزيوني پرمخاطبي است كه به كارگرداني سيروس مقدم و تهيهكنندگي الهام ...
تصويري از واقعيتهاي تلخ اجتماعي-مجموعه تلويزيوني «زير هشت» از جمله سريالهاي شبانه تلويزيوني پرمخاطبي است كه به كارگرداني سيروس مقدم و تهيهكنندگي الهام ...
واقعیت های سیاهی لشگر بودن در سینمای ایران
واقعیت های سیاهی لشگر بودن در سینمای ایران-واقعیت های سیاهی لشگر بودن در سینمای ... هر هنرور از زندگی تلخ، روزگار نافرجام ووضعیت معشتی خود به زبان تصویر و صدا .... این یک واقعیت اجتماعی است که یک زن مسن هم اگر آرایش کند و عشوه بیاید، .
واقعیت های سیاهی لشگر بودن در سینمای ایران-واقعیت های سیاهی لشگر بودن در سینمای ... هر هنرور از زندگی تلخ، روزگار نافرجام ووضعیت معشتی خود به زبان تصویر و صدا .... این یک واقعیت اجتماعی است که یک زن مسن هم اگر آرایش کند و عشوه بیاید، .
معضلات چت و کاربران چت روم ها
جوان ايراني، خسته از مناسبات متناقض اجتمـاعي، واقعيتهـاي تلخ زندگي، ... اختيار افراد ميگذارند كه به آنها امكان ميدهد تا تصويري مطلوب و قابل پذيرش از خود ارائه كنند.
جوان ايراني، خسته از مناسبات متناقض اجتمـاعي، واقعيتهـاي تلخ زندگي، ... اختيار افراد ميگذارند كه به آنها امكان ميدهد تا تصويري مطلوب و قابل پذيرش از خود ارائه كنند.
عکس/ جلد اول کتاب شناخت زنان !
فصل اول: حقوق اجتماعی عمومی زن در اسلام مقتضیات عمر ما ایجاب می کند که . ... بسياري از واقعيتهاي تلخ تاريخي در معرض قضاوت ملتها قرار نگيرد، بلكه به عكس ...
فصل اول: حقوق اجتماعی عمومی زن در اسلام مقتضیات عمر ما ایجاب می کند که . ... بسياري از واقعيتهاي تلخ تاريخي در معرض قضاوت ملتها قرار نگيرد، بلكه به عكس ...
زن،مدلهای دموکراسی و حقوق بشر
عمل اجتماعی، تئوری و تقسیم قدرت چند نکته در عبارت بالا وجود دارد که نیازمند .... نداشت تصویری که از زن ارایه می شد، تصویری غلط، بسیار غیر انسانی و ناعادلانه بود. ... به نظر ما ایرانیان که هنوز با واقعیت های تلخ جامعه مان و همچنین کشورهای نظیر خود ...
عمل اجتماعی، تئوری و تقسیم قدرت چند نکته در عبارت بالا وجود دارد که نیازمند .... نداشت تصویری که از زن ارایه می شد، تصویری غلط، بسیار غیر انسانی و ناعادلانه بود. ... به نظر ما ایرانیان که هنوز با واقعیت های تلخ جامعه مان و همچنین کشورهای نظیر خود ...
فتوای رهبری، تاثیرگذار در تاریخ
حوادث اجتماعی و سیاسی طی دو قرن اخیر بیانگر واقعیت های تلخ و شیرینی است که در منظومه اسلام و ... را می دهد که چگونه نهضت تنباکو قریب صد سال پیش توانست تاثیرات سیاسی و اجتماعی بگذارد. .... خاكسپاري مجتبي تكين، عكاس مهر (تصویری) ...
حوادث اجتماعی و سیاسی طی دو قرن اخیر بیانگر واقعیت های تلخ و شیرینی است که در منظومه اسلام و ... را می دهد که چگونه نهضت تنباکو قریب صد سال پیش توانست تاثیرات سیاسی و اجتماعی بگذارد. .... خاكسپاري مجتبي تكين، عكاس مهر (تصویری) ...
نگاهي به سريال «مرد دوهزار چهره»
معمولا مردم و مخاطبان، تصويري كه از بازيگران طنز دارند با شخصيت واقعي آنها متفاوت ... ديگر به طنز انتقادي و اجتماعي روي ميآورد و به آسيبشناسي اخلاقي شغلي در حوزه ورزش ... است و به واسطه طنز، واقعيتهاي تلخ را در روايتي انتقادي به تصوير ميكشد.
معمولا مردم و مخاطبان، تصويري كه از بازيگران طنز دارند با شخصيت واقعي آنها متفاوت ... ديگر به طنز انتقادي و اجتماعي روي ميآورد و به آسيبشناسي اخلاقي شغلي در حوزه ورزش ... است و به واسطه طنز، واقعيتهاي تلخ را در روايتي انتقادي به تصوير ميكشد.
تفاهم کم سابقه نمایندگان پایتخت/تذکر به وزیر بهداشت به ...
به نظر ما ایرانیان که هنوز با واقعیت های تلخ جامعه مان و همچنین کشورهای نظیر خود ... به رابطه قدرت در جامعه و روابط اجتماعی گروههای اجتماعی زنان و مردان در طول تاریخ.
به نظر ما ایرانیان که هنوز با واقعیت های تلخ جامعه مان و همچنین کشورهای نظیر خود ... به رابطه قدرت در جامعه و روابط اجتماعی گروههای اجتماعی زنان و مردان در طول تاریخ.
نگاهی به وضعیت مالی بازار فال و فال گیری در پایتخت کشور +عکس
سالی هستند که از سطح تحصیلات و روابط اجتماعی قابل قبولی هم برخوردارند، اما با کمال .... دهم راضی هستم چون من مردم را نسبت به واقعیت.های تلخ و شیرین زندگیشان که ...
سالی هستند که از سطح تحصیلات و روابط اجتماعی قابل قبولی هم برخوردارند، اما با کمال .... دهم راضی هستم چون من مردم را نسبت به واقعیت.های تلخ و شیرین زندگیشان که ...
فتوای مترقی و شگفت انگیز رهبری
حوادث اجتماعی و سیاسی طی دو قرن اخیر بیانگر واقعیت های تلخ و شیرینی است که در منظومه اسلام و تشیع و ایران به وجود آمده است و گهگاه دارای تاثیرات منطقه ای و بین ...
حوادث اجتماعی و سیاسی طی دو قرن اخیر بیانگر واقعیت های تلخ و شیرینی است که در منظومه اسلام و تشیع و ایران به وجود آمده است و گهگاه دارای تاثیرات منطقه ای و بین ...
-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها