تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820645366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري آذربايجان غربي:نمايشگاه هاي خارجي راهكار اصلي توصعه اقتصادي تجاريخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري آذربايجان غربي:نمايشگاه هاي خارجي راهكار اصلي توصعه اقتصادي تجاريخبرگزاري موج -
۵ تير ۱۳۹۱ (۱۳:۳۰ب.ظ)

مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري آذربايجان غربي:

نمايشگاه هاي خارجي راهكار اصلي توصعه اقتصادي تجاري
خبرگزاري موج - مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري آذربايجان غربي گفت: برگزاري نمايشگاه هاي خارجي راهكاري موثر در توسعه اقتصادي تجاري و بازارهاي بين المللي است.

به گزارش خبرگزاري موج، عباداله اكبري با بيان اين مطلب گفت: اين نمايشگاه ها علاوه بر ارتقاي سطح توليد داخلي و رقابلت با رقباي خارجي، باعث شناسايي پتانسيلها و دستاوردهاي داخلي به همراه دستيابي به بازارهاي جديد هدف و عرضه محصولات و دانش فني به كشورهاي همسايه و بين المللي مي شود.
وي با اشاره به برگزاري موفق هفتمين نمايشگاه اختصاصي آذربايجان غربي در اربيل عراق و استقبال بي نظير و گسترده از اين فرصت اظهار داشت: هدف از برگزاري اين نمايشگاه معرفي داشته ها و پتانسيل هاي بالاي استان در زمينه هاي مختلف كشاورزي، صنعتي، تجاري، بازرگاني، خدماتي و محصولات توليدي و توانمندي هاي فني و خدماتي استان در خارج از كشور مي باشد.
وي حضور شركت ها و بخش هاي خصوصي با برند و نام معتبر و مشهور در اين نمايشگاه را از قابليت هاي بالاي اين نمايشگاه و دستاوردهاي آن برشمرد و تاكيد كرد: اين حضور باعث شده است تا رقباي ايران در كشورهاي همسايه از ايران به عنوان رقيبي سرسخت در تمامي زمينه ها ياد كنند.
وي همچنين اقليم كردستان عراق را بهترين بازار هدف استان نام برد و يادآور شد: آذربايجان غربي با دارا بودن مزيت مرزي بودن با سه كشور توانسته است بازارهايي را در اين كشورها براي خود تثبيت كند و كردستان عراق نيز از اين مزيت به بهترين وجه برخوردار است.
وي محصولات ساختماني، كاشي، سراميك، لوازم خانگي، ميوه و خشكبار، صنايع لبنياتي و تبديلي را از عمده محصولات صادراتي به اقليم كردستان ذكر كرد و گفت: بيتشرين علاقه كردها براي همكاري و دريافت نمايندگي از شركت هاي ايراني و نيز مشاركت در صادرات و واردات و نيز موارد فني و مهندسي و گردشگري و توسعه خدمات بهداشتي درماني مي باشد كه با وجود ظرفيت هاي بالاي استان اين امر توانسته است جايگاه خاصي در اقليم كردستان عراق داشته باشد.
اكبري حضور مقام عالي استان در آيين افتتاح اين نمايشگاه را نشان از توجه خاص دولت به امور اقتصادي خارج از كشور و در عرصه هاي بين المللي ذكر كرد و اظهار داشت: اين حضور علاوه بر دلگرمي توليد كنندگان و صادركنندگان موجب امنيت خاطر دو طرف مي شود.
وي با اشاره به حضور افزون بر 169 شركت و توليد كننده سطح كشور در اين نمايشگاه اظهار كرد: اين نمايشگاه در وسعتي به بزرگي بيش از هفت هزار مترمربع برگزار شد كه استقبال گسترده مسئولين و مردم اربيل عراق از غرفه ها نشان از موفقيت چندين باره آن مي باشد.
مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استان ادامه داد: در اين نمايشگاه از 18 استان سراسر كشور در 18 گروه كالايي حضور داشتند و در زمان برگزاري افزون بر 100 هزار نفر بر طبق آمار متوليان امر بازديد كننده از غرفه ها ديدار نموده اند كه اين امر نشان از علاقه وافر مردم اقليم كردستان عراق به محصولات و كالاهاي ايراني كه فرهنگ ايراني را در پشت خود مستتر دارد.
وي ارائه راهكارهاي جديد تجاري، عقد قراردادها و تفاهم نامه هاي متعدد همكاري، حل مسائل و مشكلاتي كه چندين سال پيش روي تجار و صادركنندگان و نيز مسافرين دو منطقه در پيش رو داشتند به همراه اهتمام براي ادامه برگزاري اين قبيل نمايشگاه ها و رايزني براي بهبود مناسبات مرزي، ترانزيتي و گمركي را در بر داشت.
اكبري نقش آذربايجان غربي را در برگزاري ميزباني هاي تجاري، اقتصادي و سياسي و فعاليت گسترده در زمينه جلسات فني و كارشناسي بين كشورهاي همسايه منطقه مهم و اساسي دانست و اظهار داشت: هم مرزي مستقيم و غير مستقيم با كشورهاي همسايه و آمد و شدهاي متعدد در ميان مقامات و تجار استان باعث شده است آذربايجان غربي به عنوان پلي كارگشا در زمينه تبادلات تجاري سياسي در سطح كشور عمل كند.
مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استان همچنين از رايزني استانداران دو طرف در حاشيه اين نمايشگاه و عقد تفاهم نامه هاي همكاري در افزون بر بيست بند خبر داد و اظهار كرد: در اين ديدارها همچنين از مقامات، تجار و بازرگانان طرف مقابل نيز دعوت رسمي به منظور بازديد از صنايع، توليدات و پتانسيل هاي استان در عرصه هاي مختلف كشاورزي و صنعتي، ترانزيتي و گمركي از سوي مقام عالي استان به عمل آمد.
اكبري ابراز اميدواري كرد در سال جاري با عنوان كارو سرمايه ايراني شاهد رشد و تعالي هرچه افزونتر توليد و رقابت با بازارهاي جهاني از سوي توليد كنندگان داخلي و استقبال عمومي از اين محصولات و داشته ها باشيم.

دوشنبه|ا|5|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن