تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820369489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدا و سيما؛ مروج زندگي مصرفي - 1 سلحشور: عملكرد صدا و سيما ارتباط انقلاب با مردم را از بين برده است/ عملكرد برخي دانشگاه ها مثل دانشكده صدا و سيما باعث نابودي رسانه ملي شده


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: صدا و سيما؛ مروج زندگي مصرفي - 1 سلحشور: عملكرد صدا و سيما ارتباط انقلاب با مردم را از بين برده است/ عملكرد برخي دانشگاه ها مثل دانشكده صدا و سيما باعث نابودي رسانه ملي شده
كارگردان و نويسنده كشورمان، اشكال رسانه ملي را خودمحور بودن هنرمندان عنوان كرد و گفت: در رسانه ما رضايت خداوند محور فعاليت ها نيست و ...


فرج‌الله سلحشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»، در خصوص نقش رسانه ملي در تبليغ مصرف گرايي گفت: تلويزيون با وجود آگاهي و اطلاع مسئولان، ايمان، اخلاق، ارزش و باورهاي انقلاب، حيا و حجاب، عفت عمومي، دامن زدن به روابط نامشروع و همچنين سبك زندگي به سوي مصرف گرايي را تحت شعاع خود قرار مي‌دهد.

وي افزود: عملكرد تلويزيون به گونه‌اي است كه حتي مسئولان كشور نمي‌توانند از آن طريق با مردم ارتباط برقرار كنند و اين سازمان با ايجاد شبكه هاي متعدد كه فراگير نيز نيستند، مخاطبان خود را سرگرم مي‌كند.

اين كارگردان كشورمان با بيان اينكه ارتباط انقلاب با مردم از بين رفته است، عنوان كرد: اگر انقلاب پيامي داشته باشد، نمي داند كه شبكه انقلابي و دولتي كدام است تا از طريق آن با مردم ارتباط برقرار كند و به همين دليل متاسفانه اين ارتباط از بين رفته است.

سلحشور درباره خصوصيات رسانه انقلابي خاطرنشان كرد: تمام اركان يك جامعه بايد با يكديگر هماهنگ شوند تا به هدف والاي خود برسند؛ به اين معنا كه در جامعه سوسياليستي، تمام قوانين آن بر پايه مادي‌گرايي و در جامعه سرمايه داري بر پايه نيازهاي سرمايه داران قرار گرفته است.

وي ادامه داد: اگر ايران كشوري اسلامي است بايد تمام اركان نظام نيز اسلامي باشد و اين در حالي است كه اركان حاكم بر رسانه ملي الهي نيست.

كارگردان فيلم يوسف پيامبر (ع) ويژگي ديگر رسانه انقلابي را تربيت اسلامي هنرمندان معرفي كرد و گفت: در رسانه ملي به هنرمندان بدون اينكه به تربيت اسلامي توجه شود، آموزش داده مي‌شود و در اين رسانه ارزش‌هاي ديني و انقلابي به افراد با ايمان تعلق نمي‌گيرد.

سلحشور اشكال رسانه ملي را خودمحور بودن هنرمندان عنوان كرد و گفت: در رسانه ما رضايت خداوند محور فعاليت ها نيست و فيلم‌سازان در ساخت فيلم ها نظرات شخصي خود را اجرايي مي‌كنند كه اين از عمده اشكالات صدا و سيما محسوب مي شود.

وي خاطرنشان كرد: عوامل حاكم بر دانشكده هاي كشور مخصوصأ دانشكده صدا و سيما بايد اصلاح شود؛ چرا كه با اين رويكرد دانشجويان با هدف توليد علم، به كاراندازي سرمايه و رشد ماديات به جاي مبنا بودن خدا و دين وارد اين محيط هاي فرهنگي مي‌شوند و همين امر باعث نابودي رسانه ملي كشور شده است.

اين تهيه كننده كشورمان در تشريح تبليغ كالاهاي خارجي در سال توليد ملي در رسانه ملي گفت: بخش بازرگاني رسانه ملي بر مبناي سود و درآمد فعاليت مي‌كند تا بتواند بخشي از نيازهاي سازمان صدا و سيما را تأمين كند و تبليغ كالاي خارجي سود بيشتري را به دنبال دارد.

سلحشور با بيان اينكه بسياري از كالاهاي تبليغاتي به فرهنگ كشور آسيب مي رساند، اضافه كرد: هيچ سياست‌گذاري و قانون خاصي در صدا و سيما وجود ندارد و مديران اين رسانه براي خود سياست جداگانه اي وضع مي كنند.

وي اظهار داشت: فيلمسازان موجود كشورمان هيچ وظيفه اي در قبال كشور ندارند؛ زيرا آنها عضوي از جامعه فيلم‌سازي دنيا محسوب مي‌شوند و نسبت به هاليوود، اسكار و كن تعهدات بيشتري دارند.

اين كارگردان كشورمان خاطرنشان كرد: فيلم‌سازان ارزشي در جامعه انگشت شمار بوده و نمي توانند تمام نيازهاي جامعه را نشان دهند و تنها اين افراد مي توانند براي تحقق فرمايش مقام معظم رهبري فعاليت انجام دهند تا كشور را به سوي خودكفايي سوق بدهند.

جمعه|ا|26|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن