تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820651708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه:وقتي سياست از اخلاق جدا شد، دين از سياست جدا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عضو شوراي مركزي حزب موتلفه:وقتي سياست از اخلاق جدا شد، دين از سياست جدا مي‌شود


72-8.jpg

يك عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: اگر عرصه سياست را از اخلاق تهي كنيم و جدا بدانيم، به جدايي دين از سياست خواهيم رسيد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمد خرسند در گفت‌‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: بر پايه جمله سياست ما عين ديانت ماست و ديانت ما عين سياست ماست، بايد گفت يكي از اركان ديانت،‌بحث اخلاق است و اگر سياست را از اخلاق تهي بدانيم؛ اين يعني همان سياست مدنظر قدرت‌طلبان كه به اين موضوع قائل هستند كه سياست پدر و مادر ندارد و به كسي رحم نمي‌كند.

وي افزود: ما سياستي را عين ديانت‌مان مي‌دانيم كه طي آن تمام حركات سياسي و افعال و اخلاق ما برگرفته از متون ديني باشد و در واقع مي‌توان گفت سياست سالم و اسلامي آميختگي كاملي از مباني اخلاقي است، اما اين‌كه اين موضوع تا چه حد رعايت مي‌شود متفاوت است. بايد ديد افرادي كه وارد حوزه سياست مي‌شوند، از چه منظري به اين بحث نگاه مي‌كنند.

اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي خاطر نشان كرد:‌ اگر از ديد انجام تكليف وارد عرصه سياست شويم و اين جمله كه ما شيفتگان خدمت و نه تشنگان قدرت هستيم،‌ را مدنظر قرار دهيم در واقع اخلاق را دنبال كرده‌ايم. در اين راستا شخصيت‌هايي چون شهيد بهشتي هيچگاه از مباني اخلاق اسلامي فاصله نگرفته‌اند و بر اساس همين مباني اسلامي موضع‌گيري مي‌كردند.

خرسند با بيان اين‌كه در همين راستا الگوي ما بايد شخصيت‌هايي چون شهيد بهشتي، شهيد مطهري، شهيد باهنر و شهيد رجايي باشد، اظهار كرد: اگر كسي سياست را فقط براي رسيدن به قدرت دنبال كند و از هر ابزاري براي رسيدن به همين قدرت استفاده كند، اين فرد حاضر است تا تمام مباني اخلاقي و اسلامي را ناديده بگيرد.

وي همچنين گفت: متاسفانه شاهد هستيم كه در عرصه‌هايي چون عرصه انتخابات مباني اسلامي كمتر به صورت كامل رعايت مي‌شود و بعضا افرادي از معيارهاي غربي تبعيت مي‌كنند. اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: اگر اخلاق در سياست حاكم نباشد، تمام رقابت‌هاي انتخاباتي و سياسي ما تنها براي كسب قدرت است، در حالي كه قدرت في‌نفسه ارزشي ندارد. در واقع اگر ما از رعايت مسائل اخلاقي فاصله بگيريم به معيارهاي غربي نزديك مي‌شويم و آنها هم هيچ چيز براي ما ندارند.

خرسند گفت: جامعه و نظام ما جامعه‌ و نظامي اسلامي است و ما ادعاي ام‌القرا بودن امت اسلامي را داريم و كشورهاي به پا خاسته همگي به ما اقتدا كرده‌اند؛ بنابراين بايد تمامي فعاليت‌هاي سياسي ما در چارچوب مباني اسلامي باشد. وي تاكيدكرد: اگر عرصه سياست را از اخلاق تهي كنيم و جدا بدانيم، به جدايي دين از سياست خواهيم رسيد. اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در ادامه حبيب‌الله عسگراولادي را يك سياستمدار اخلاق‌مدار دانست و گفت: در سال‌هايي كه با ايشان در جلسات و محافل گوناگون همراه بوده‌ام، ديده‌ام كه ايشان هيچگاه از مدار اخلاق، ادب در گفتار و نزاكت در بيان خارج نشده‌اند؛ چرا كه تربيت شده‌ي حضرت امام و ولايت‌مدار بوده‌اند.

انتهاي پيام

جمعه|ا|19|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن