تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820166289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

200 طرح اصيل فرش ايراني در فهرست مالكيت معنوي ثبت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 200 طرح اصيل فرش ايراني در فهرست مالكيت معنوي ثبت شد
كاشان-معاون امور توليد مركز ملي فرش ايران گفت: تاكنون بيش از200 طرح از آثار هنرمندان نقاش فرش كشورمان در فهرست مالكيت معنوي به ثبت رسيده است.


"علي ملكي جو"، روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در كاشان افزود: با توجه به اينكه رعايت حق مالكيت معنوي موجب حفظ اصالت هنر طراحان فرش و مانع سوءاستفاده سودجويان مي شود، ثبت اثر به نام هنرمندان، گامي اساسي براي حفظ هنر اصيل فرش است.

وي تاكيد كرد:يكي از مشكلات جدي هنرمندان طراح فرش، كپي برداري از آثار آنهاست كه در بازار داخلي و خارجي اصالت فرش هر منطقه و منافع هنرمندان طراح را تهديد مي كند.

معاون امور توليد مركز فرش ايران تصريح كرد: ثبت مالكيت معنوي مانع فرصت طلبي سودجويان مي شود و دسترنج هنرمندان طراح را حفظ مي كند.

ملكي جو با اشاره به اينكه مركز ملي فرش ايران از سه سال پيش تاكنون اقدام به ثبت مالكيت معنوي طرحهاي فرش مي كند،گفت: اكنون استانهاي اصفهان، فارس و آذربايجان شرقي داراي بيشترين آثار ثبت شده در اين رشته هستند.

وي تصريح كرد: هنرمندان طراح فرش سراسر كشور مي توانند با مراجعه به ادارات صنعت، معدن و تجارت، طرح خود را معرفي كنند.

ملكي جو افزود: مركز ملي فرش ايران در كميته اي مركب از خبرگان و كارشناسان،به بررسي آثارارائه شده مي پردازد و با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حق اثر براي هنرمندان ثبت مي شود.

وي، ثبت آثار معنوي هنرمندان فرش ايران درجهان را نيز ضروري دانست و گفت: اين امر در آينده نزديك و بر اساس معاهدات بين المللي در برخي از نقاط كشور محقق خواهد شد تا به اين وسيله راه سودجويان بسته شود.

1724/7431

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80115129

شنبه|ا|16|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن