تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805592365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انقلاب در دنياي كلاد/ اپراتورهاي موبايل در آستانه جهش تازه


واضح آرشیو وب فارسی:ايستنا: انقلاب در دنياي كلاد/ اپراتورهاي موبايل در آستانه جهش تازه
انتظار مي رود طي سال هاي آينده با استفاده گسترده اپراتورهاي تلفن همراه از خدمات كلود، طيف متنوع تري از سرويس هاي ارزش افزوده به افراد ارائه شود و انقلابي تازه در دنياي تلفن همراه به وقوع بپيوندد.

به گزارش فارس به نقل از كامپيوترورلد، AT&T يكي از اين اپراتورهاست كه به دنبال يافتن راه هاي براي ارائه خدمات كلود هوشمند به مشتريان براي گسترده تر كردن خدمات شبكه هاي خود است.

- كلود كامپيوتينگ چيست؟

كلود كامپيوتينگ (Cloud Computing ) نوعي خدمات مبتني بر اينترنت است كه در آن عرضه كنندگان خدمات، انواع متنوعي از قابليتهاي سيستمهاي اطلاعاتي و نرم افزاري را به مشتريان ارايه مي دهند. به عنوان مثال كاربران مي توانند به جاي خريد دهها نرم افزار و نصب آنها به صورت آفلاين بر روي سيستم شخصي، آنها را مستقيما بدون آنكه در كامپيوتر خودشان نصب شده باشند مورد استفاده قرار دهند.

براي اين كار اتصال اينترنتي به رايانه سروري كه نرم افزار مورد نظر بر روي آن نصب شده كافيست. ويژگي هاي اصلي كلود كامپيوتينگ عبارتند از:

1. ارايه توانايي ها به عنوان يك خدمت

2. ارايه خدمات نرم افزاري به صورتي قابل انعطاف و در مقياس هاي متنوع

3. استفاده از اينترنت براي تهيه و ارايه بسياري از خدمات نرم افزاري

4. طراحي براي ارايه خدمات گسترده به مشتريان بيروني

اين تكنولوژي بسياري از سازمانها را از بابت خريد و نگهداري نرم افزارها و بدين ترنيب نگراني از دست دادن آنها بواسطه بحرانهاي احتمالي آسوده خاطر مي سازد و آنها مي توانند با پرداخت حق عضويت ماهانه متناسب با نيازهاي خود به نرم افزارهايي كه اين خدمات را ارايه مي دهند دسترسي اينترنتي داشته باشند. كاربران همچنين با بهره مندي از اين خدمات با هر نوع وسيله اي مانند كامپيوترهاي دستي و حتي گوشي هاي تلفن همراه مي توانند پردازشهاي كامپيوتري پيچيده و سنگين را انجام داده و با سرعت بالا تبادل اطلاعات نمايند.

شركت‌هايي نظير گوگل، آمازون و ياهو به همراه شركت‌هاي قديمي‌تري نظير Hewlett Packard، IBM، Intel و مايكروسافت از مدتها قبل ارايه اين خدمات را آغاز كرده اند ولي به نظر مي رسد طي سالهاي آينده سازمانها و نهادهاي خصوصي و دولتي بايد در مورد نحوه استفاده از اين فناوري نوظهور به تصميم گيري استراتژيك بپردازند.

- خواب هايي كه تعبير مي شوند

يكي از خدماتي كه انتظار مي رود با راه اندازي خدمات كلود در دسترس كاربران تلفن همراه قرار بگيرد، صدور فرامين متنوع صوتي با استفاده از گوشي براي دسترسي به خدمات ارزش افزوده است. نسخه برداري از اطلاعات، ترجمه و جستجوي صوتي از جمله ديگر خدماتي است كه AT&T اميد دارد بتواند با بهره گيري از خدمات كلود به علاقمندان ارائه دهد.

اگر چه اين خدمات از طريق برخي گوشي ها و برنامه هاي كاربردي قابل دسترس است، اما مي توان انتظار داشت در آينده با ارئه آنها از طريق شبكه هاي اپراتورهاي همراه تنوع و كيفيت آنها به ميزان قابل ملاحظه اي افزايش يابد. AT&T يك گام عملي نيز در اين زمينه برداشته و رابط كاربري برنامه نويسي خاصي موسوم به Watson API عرضه كرده كه به برنامه نويسان امكان مي دهد امكاناتي همچون تشخيص صدا، تبديل متن به صدا و جستجوي صوتي را به برنامه هاي همراهي كه طراحي مي كنند، اضافه كنند.

يكي ديگر از طرح هاي ابتكاري كه در اين زمينه در حال اجراست برچسب زني مجازي به اشيا مختلف مانند كليد اتومبيل، لپ تاپ و ... با استفاده از گوشي همراه است تا اگر فرد در زمان خروج از خانه يكي از آنها را جا گذاشت گوشي به وي اخطار دهد. سرويس كلود ديگري كه AT&T در حال كار بر روي آن است به مديران شبكه ها امكان مي دهد از راه دور و به طور خودكار از داده هاي ذخيره شده بر روي لپ تاپ ها، گوشي ها و ... نسخه پشتيبان تهيه كنند.

اين سرويس به خصوص در صورت وقوع طوفان و زلزله يا سرقت دستگاه هاي الكترونيك قابل استفاده خواهد بود. ارائه اين خدمات بدون بهره گيري از ظرفيت سرويس هاي كلود، از طريق گوشي هاي همراه غيرممكن خواهد بود.

با توجه به افزايش تعداد اپراتورهاي همراه در كشورهاي مختلف جهان و بديهي بودن دسترسي به خدماتي همچون پيامك، اينترنت همراه، MMS و ... امروزه رقابت ميان اين شركت ها به عرصه هاي ديگري كشيده شده و آنها در زمينه ارائه سرويس هاي ارزش افزوده اي برنامه ريزي مي كنند كه تا پيش از اين دسترسي به آنها از طريق گوشي هاي همراه با توجه به توان پردازش پايين اين وسيله و همچنين محدوديت هاي فني و ظرفيت محدود شبكه هاي تلفن همراه تنها يك رويا تصور مي شد.

كارشناسان ارائه خدمات كلود را مدلي استثنايي براي ارائه خدمات مي دانند. زيرا سرويس هايي كه بدين شكل ارائه مي شوند در هر زمان و مكان قابل دسترس بوده و كاملا دستي يا portable هستند. همچنين مي توان ارائه اين خدمات را بر اساس ظرفيت شبكه هاي تلفن همراه برنامه ريزي كرد.

از سه سال پيش كه ارائه سرويس هاي كلود آغاز و به سرعت همه گير شد، همگان انتظار داشتند اپراتورهاي تلفن همراه هم به اين مساله توجه كنند، اما سازگار كردن اين فناوري با شبكه هاي تلفن همراه يك چالش جدي بود كه عملي شدن اين رويا را به تاخير انداخت. تغيير طراحي شبكه، استفاده از دكل هاي بيشتر و قدرتمندتر و به روز كردن نرم افزاري شبكه هاي همراه چالش هايي است كه در اين سه سال بر بخشي از آنها غلبه شده است.

راهكار ديگري كه از سوي AT&T براي سازگار شدن با فناوري كلود مد نظر قرار گرفته، انتقال ترافيك شبكه از شبكه هاي نسل سوم و چهارم به شبكه هاي بي سيم واي – فاي است. AT&T هم اكنون هزاران نقطه دسترسي به شبكه هاي واي –فاي يا hotspot در نقاط مختلف جهان دارد، اما استفاده از اين روش هم با برخي مشكلات نرم افزاري مواجه است. همچنين در زمينه بهره گيري از استانداردها و پروتكل ها هم بايد به نكاتي توجه شود.

يك راهكار ديگر بهره گيري از نسل پيشرفته تري از استاندارد LTE موسوم به LTE-Advanced است كه دسترسي به آن تنها با به روزرساني نرم افزاري ممكن خواهد بود. استاندارد LTE به تدريج در شبكه هاي نسل چهارم تلفن همراه مورد توجه قرار گرفته است. البته كارشناسان مي گويند در شرايطي كه توجه همگان به ارائه فناوري هاي پيشرفته تر جلب شده، نبايد مسائلي همچون مديريت ظرفيت شبكه، ايمن سازي آن و هزينه هاي به روز رساني ناديده گرفته شوند.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه پيامكي ايستنا اينجا را كليك كنيد. براي عضوريت در خبرنامه روزانه ايميلي ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايميلي ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايستنا]
[مشاهده در: www.ictna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن