تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814355267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه هفته كارگر/فقدان امنيت شغلي و دستمزد پايين؛ مهمترين مشكل كارگران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به بهانه هفته كارگر/فقدان امنيت شغلي و دستمزد پايين؛ مهمترين مشكل كارگران
فقدان امنيت شغلي و دستمزد پايين؛ مهمترين مشكل كارگران
شهرري – خبرگزاري مهر: موضوع حق الزحمه كارگران يا به عبارتي بيمه شدگان تأمين اجتماعي از مسائل مهم اقتصادي كشور است كه هر ساله با توجه به فرارسيدن روز جهاني كارگر بر سر زبانها مي افتد.

به گزارش خبرنگار مهر، زحمات و سختي هايي كه در طول دوران زندگي متوجه قشر كارگر است بر هيچ كس پوشيده نيست، اما واقعيت اينجاست كه وقتي صحبت از افزايش حقوق، مزايا و ... براي اين طبقه به ميان مي آيد، با كلي كشمكش روبرو مي شوند.

ناگفته نماند كه تشكلهاي كارگري به دنبال افزايش هر چه بيشتر دستمزدهامتناسب با نرخ تورم و بهبود شرايط زيست هستند، اما در مقابل كار فرماها باتوجه به اينكه همواره مي خواهند هزينه توليد برايشان كاهش يابد، به درصدهاي پايين رشد تورم توجه و اصرار دارند.

حقوق كارگران متناسب با نرخ تورم افزايش يابد

دبير خانه كارگر شهرستان ري به بهانه هفته كار و كارگر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه تاكنون به بحث حق و حقوق صنفي كارگران توجه جدي نشده است و با اينكه تورم در كشور بالاست، حقوق كارگران 18 درصد افزايش يافته است.

محمدعلي تركاشوند افزود: از طرفي نيز بازنشستگان بلاتكليف اند، چراكه يك ماه از سال گذشته و هنوز اعلام نشده كه حقوق آنها چند درصد اضافه شده است.

وي يادآور شد: با توجه به اينكه كارگران بازنشسته هم در زمان جنگ صف اول بودند و هم در زمان انقلاب، از مسئولان مي خواهيم به اين قشر توجه ويژه داشته تا بازنشستگان بتوانند از امكانات استفاده كنند نه اينكه بعد از بازنشستگي، سختي مشكلات بيش از پيش بر روي دوش آنها سنگيني كند.

اين مسئول اضافه كرد: بازنشستگان در دوراني قرار دارند كه شاهد بازدهي فرزندانشان هستند و متأسفانه به دليل تمكن مالي ضعيف، نمي توانند از پس نيازهاي آنان برآيند.

مسئولان به معيشت قشر كارگر بيشتر توجه كنند

وي گفت: مسئولان بايستي قدري بيشتر به قشر عظيم و محترمي همچون كارگران توجه كنند و مهمتر از همه به درآمد و معيشت آنها توجه خاص داشته باشند.

تركاشوند افزود: موضوع درمان تأمين اجتماعي نيز از جمله معضلات بازنشستگان است؛ متأسفانه در جامعه ما، مشكلات زيادي وجود دارد كه جامعه كارگري گريبانگير آن است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر دو درصد حق درمان از حقوق بازنشستگان كسر مي شود، عنوان كرد: متأسفانه كارگران آنطور كه بايد از امكاناتي كه حقشان است، استفاده نمي كنند؛ اميدواريم مسئولان نسبت به ساماندهي بحث درمان توجه بيشتري مي كنند.

نماينده كارگران بازنشسته شهرستان ري ادامه داد: تمام هم و غم ما در هفته كارگرايجاد يك وحدت ملي و كارگري بين دولت، كارگر و كارفرماست؛ كارگران خواستار اين هستند كه خواسته هاي صنفيشان از طريق گفتمان حل و فصل شود.

فقدان امنيت شغلي و دستمزد پايين؛ مهمترين مشكل كارگران است

وي با اشاره به اينكه نبود امنيت شغلي و دستمزد پايين از مهترين مشكلات جمعه كارگري است، گفت: نداشتن امنيت شغليِ، اجرا نكردن كامل قانون كار به خصوص ماده هفت براي كارگران مشكلاتي ايجاد كرده و متأسفانه برخي از اين قانون بهره هايي به نفع خودشان برداشته اند.

اين مسئول افزود: به دليل اينكه از كارگران قراردادهاي سفيد امضاء گرفته مي شود، امنيت شغلي از آنها سلب شده است.

وي با تأكيد بر اينكه اين امر به روحيه كارگران لطمه وارد مي كند، يادآور شد: اگر مسئولان مربوطه بتوانند اين قراردادها را حذف كنند، به كم شدن مشكلات اين قشر زحمتكش كمك بزرگي كرده اند.

300 هزار كارگر در ري مشغول كار هستند

تركاشوند اضافه كرد: بالغ بر 300 هزار كارگر در شهرستان ري مشغول و نزديك به پنج هزار كارگر و شركت كوچك و بزرگ در اين منطقه وجود دارد كه تحت پوشش بيمه هستند.

وي اظهار داشت: خوشبختانه دستگاههاي شهرستاني همكاري خوبي با قشر كارگر دارند، اما مشكلات مطرح شده در سطح كلان قرار گرفته و نيازمند توجه مسئولان كشوري است.

دبير خانه كارگر شهرستان ري با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي افزود: وظيفه هر ايراني است كه از توليدات ايراني و داخلي دفاع كند، چرا كه به ازاي خريد هر كالاي خارجي يك كارگر ايراني بيكار مي شود.

وي گفت: مديران نيز بايستي با نوآوري و آوردن تكنولوژي جديد بتوانند با اجناس خارجي مقابله كنند، كيفيت اجناس را بالا ببرند تا از ورود كالاي خارجي به كشور جلوگيري شود.

اين مسئول با بيان اينكه وظيفه مسئولان است كه امنيت سرمايه اي و كاري را براي سرمايه گذاران تأمين كنند، ادامه داد: كارخانجات هم بايد از به كارگيري كارگران خارجي جلوگيري كنند و اولويت را به كارگران ايراني بدهند تا سال حمايت از كار ايراني را شاهد باشيم.

وي به اقداماتي كه براي كارگران شهرستان ري انجام شده اشاره كرد و بيان داشت: كلاسهاي كوتاه مدت رايگان كه شامل كلاسهاي قرآن، كامپيوتر، حسابداري و زبان و ... بود براي كارگران به اجرا درآمد.

تركاشوند يادآور شد: خدمات رفاهي نيز شامل استراحتگاه هايي در شهرهاي مشهد، سرعين، شيراز و اصفهان براي كارگران صورت گرفت و همچنين خدمات بيمه تكميلي نيز براي آنان به اجرا درآمد.

وي افزود: از همه مهمتر اينكه كارگراني كه ديپلم بودند به دانشگاه علمي كاربردي خانه كارگر تهران راه پيدا كردند تا بتوانند مدرك خود را ارتقا دهند.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|11|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن