تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810060676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگو با ايرج قادري


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: «ايرج قادري» گفت: وقتي گفته‌ مي‌شود كه من مي‌توانم باز هم فيلمي مثل «تاراج» بسازم، به‌ اين توجه كنيد كه سناريوي آن فيلم، خوب و تأثيرگذار بود و من آن را ساختم. به من سناريوي خوب بدهيد تا بسازم.«ايرج قادري» كه اين روزها فيلم «پاتو زمين نذار» را روي پرده سينماها دارد، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس با اشاره به مضمون اجتماعي آن، گفت: معضلي كه «پاتو زمين نذار» به تصوير مي‌كشد، چيزي است كه جامعه ما به آن مبتلا است. و خيلي‌ها اين گرفتاري را دارند و در خانواده‌يشان آن محبت و مهرباني كه مي‌خواهند را پيدا نمي‌كنند و به همين دليل، بيرون از خانه به دنبالش مي‌گردند و بدم نمي‌آمد فيلمي در اين مورد ساخته مي‌شد. وي ادامه داد: در سكانسي از فيلم دختر خانواده به مادرش مي‌گويد كه تو مادر خوبي براي من بودي، اما آيا همسر خوبي هم بودي؟ آيا توجه به همسرت داشته‌اي؟ فيلم و داستان ما همين است. «پاتو زمين نذار» مي‌گويد زندگي آدمها بايد دو دو تا چهار تا باشد. قادري به فارس گفت: اين فيلم داستان مرد محترمي است كه خانواده‌‌‌دار است و آدم درستي است ولي رشوه مي‌گيرد و گرفتار مي‌شود. شخصيت اين مرد يك فرد موجهي است كه احساس مي‌كند يك چيزي را گم كرده وقتي به خانه مي‌آيد به اون مثل يك ماشين حمل پول نگاه مي‌كنند. وي تأكيد كرد: فكر مي‌كنم تمام وارياسيون‌هاي قصه، نشان مي‌دهد كه زندگي آدم‌ها بايد دو دو تا چهار تا باشد و براساس يك ميمنتي كه زندگي‌شان را شروع مي‌كنند، ادامه هم بدهند و همه چيز را به دست فراموشي نسپارند. نه اين كه خانم خانه فقط به فكر سرخ كردن سيب‌زميني باشد و پسري كه برايش زحمت كشيده‌اند، فقط به فكر فوتبالش باشد. * ملودرام مثل يك سوپر ماركت است ----------------------------------------------------- قادري گفت: خسته شدم از سؤال‌هايي كه مي‌گويند "شما پرتقال بيشتر دوست داريد، با باقالا؟ " وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا به سينماي ملودرام علاقمند است، گفت:‌ خسته شدم از اين سؤال‌هايي كه مي‌گويند "شما پرتقال بيشتر دوست داريد، با باقالا؟ ". فيلمسازي سليقه‌اي است، مثلا فيلمسازي من بايد چگونه باشد؟ اگر كمدي باشد، من خيلي به آن راغب نيستيم. اكشن باشد كه تا بخواهيد ساخته‌ام. در اين بين، ملودرام مثل يك سوپر ماركتي است كه شما هم مغازه‌ات را داري و هم مشتري‌ات را، چون مردم بايد هميشه از شما نان و گوشت بخرند. وي در پاسخ به پرسش كه با توجه افزايش روند توليد فيلم‌هايي با موضوع خيانت، دست به ساخت «پاتو زمين نذار»، زده است، گفت: من اصلا چيزي از اين جريان نمي‌دانم و هر موضوعي كه انتخاب كرده‌ام‌، چيزي بوده كه صلاح ديده‌ام آن را بسازم. * فيلمنامه خوب بدهيد تا بسازم ----------------------------------------------- كارگردان فيلم «تاراج» در ادامه به فارس گفت: شما به من يك زمين بدهيد تا در آن يك خانه بسازم. وقتي يك زمين به من مي‌دهيد در پاچنار و ما هم مجبوريم خانه‌يمان را آنجا بسازيم. وقتي مي‌فرماييد كه من مي‌توانم فيلمي مثل «تاراج» را بسازم، براي اين است كه سناريوي خوب و تأثيرگذاري بود و من ساختم. قادري گفت: يكي از پخش‌كننده‌هاي سينما مي‌گفت اگر همين الان فيلم «تاراج» را به من بدهند با يك فيلم روز ديگر، پخش تاراج را قبول مي‌كنم. وي افزود: از يكي از دوستان مي‌پرسيدند، چرا اين فيلم‌ها را بازي مي‌كني، مي‌گفت آقا من چطوري نان بخورم؟ حالا من اين را نمي‌گويم ولي به هر حال فيلمنامه‌اي موجود نيست. اگر هم بخواهم خودم بنويسم، نگارش فيلمنامه انرژي و زمان مي‌خواهد، بايد بروي و بيايي، صحبت كني و ارشاد دارد، مشكل است. اين كارگردان و بازيگر قديمي سينما گفت: به من يك فيلمنامه خوب بدهيد تا كار كنم، يك فيلمنامه‌اي كه مايه داشته باشد، نه اينكه داستان يك خطي باشد كه مثلاً يك مردي است كه بچه‌اش را دوست دارد و بچه‌ مي‌رود و در دنيا غرق مي‌شود. فيلمنامه‌اي از همه جنسي براي مردم داشته باشد. * با انتشار اخبار كذب خانواده‌ام را آزرده خاطر كردند ------------------------------------------------------------------- ايرج قادري كه به دليل انتشار اخباري مبني بر درگذشتش در حين گفت‌وگو مكررا تلفن‌ همراه و دفترش زنگ مي‌خورد، در اين باره گفت: متأسفانه كساني كه هيچ احساس مسئوليت نمي‌كنند، اين اخبار كذب را با اس‌ام‌اس پخش مي‌كنند. نمي‌دانم اين افراد ديگر آزاري دارند و از اينكه خبر مرگ كسي را بدهند خوشحال مي‌شوند. حتي به اين فكر نمي‌كنند كه ممكن است خانواده آن فرد را نگران كنند. وي افزود: خيلي‌ها به من لطف دارند و تماس مي‌گيرند و اين روزها نيمي از وقت من صرف اين جريان شده است. براي كسان ديگري هم اين شايعات را منتشر كرده‌اند. * وظيفه ماست كه جوانان را به سينما معرفي كنيم ---------------------------------------------------------------------- قادري در ادامه سخنانش گفت: يك نقل قولي است از آقاي افخمي كه به نظر‌م خيلي قشنگ است، ايشان گفته‌اند كه سناريوها تمام شده‌اند و ما دوباره از اول شروع مي‌كنيم. اگر برگرديم به گذشته، سناريوها خوب بود ولي ممكن است در پرداخت مشكل داشتند ولي الان سناريوي جديدي نيست. كارگردان فيلم «مي‌خواهم زنده بمانم» با بيان اين مطلب كه سينماي ايران متأسفانه درصدد اين نيست كه هنرپيشه تربيت كند، گفت: سينماي ما همه‌ كارش را معطوف مي‌كند به يكسري بازيگر تكراري و در طول يكسال كه 50 - 60 فيلم ساخته مي‌شود، بين همين بازيگران دور مي‌زند. به نظرم وظيفه ماست كه جوانان را به سينما معرفي كنيم ولي اين دل و جرأت هم مي‌خواهد كه كارگرداني انتخاب كند و تهيه‌كننده هم قبول كند، چرا كه به هر حال در سينما سرمايه‌گذاري مي‌شود و تهيه‌كننده مي‌گويد روي هنرپيشه‌اي سرمايه‌گذاري مي‌كنم كه مردم مي‌شناسند و نمي‌آيد روي يك ناشناس سرمايه بگذارند. وي گفت: اين كار مشكل است ولي من به عنوان كسي كه خودش را موظف مي‌‌داند، اين كار را كرده‌ام. فكر كنيد ما مي‌خواهيم 10 تا فيلم بسازيم و هر كدام از اينها شخصيت‌هاي‌شان جوان است، براي اين 10 فيلم، بازيگر جوان از كجا بياوريم؟ ما جوان20 ساله كم داريم؟ پس چرا نبايد ما بازيگر جوان داشته باشيم. ايرج قادري در ادامه گفت‌وگوي خود با فارس اظهار داشت: ما نمي‌توانيم نقش يك دختر تازه فارغ‌التحصيل شده را به يك بازيگر 40 ساله بدهيم. ما همه‌اش داريم خودمان را تكرار مي‌كنيم و آدم‌ها خودشان را تكرار مي‌كنند و از اين فيلم به آن فيلم مي‌روند. اين است كه كم مي‌آورند، وقت ندارند و براي قرارداد كه مي‌آيند، زمان‌شان محدود است. كارگردان «پاتو زمين نذار» گفت: ما با بحران شديد بازيگر روبروييم. الان دو، سه هنرپيشه هستند كه سوپر استارند، آقاي بهرام رادان و محمدرضا گلزار، شهاب حسيني و چند نفر ديگر كه اسامي‌شان خاطرم نيست. اين‌ها سني دارند و ما اگر بخواهيم بازيگر 20 ساله در فيلم بگذاريم، بايد چه‌كار كنيم؟ اين است كه من در «سام و نرگس» همه بازيگرها را جديد گذاشتم و اين كار هم دل و جرأت مي‌خواهد. * اتفاقي در سينما افتاده كه نمي‌دانيم چيست ------------------------------------------------------------- ايرج قادري در بخش ديگري از گفت‌وگو با فارس، گفت: الان يكسري فيلم روي پرده است. فيلم آقاي بيضايي مگر فيلم بدي است؟ آخر خدا وكيلي انصاف اين است كه فيلمش اينقدر بفروشد؟ اصلاً همه چيز از دست ما خارج شده و ما نمي‌دانيم چه كار كنيم. فيلم زيبا بساز، خوش ساخت بساز، اصلاً توجه نمي‌كنند، فقط مي‌خواهند بخندند. من اصلاً‌ مانده‌ام كه چه فيلمي بايد ساخت و از جنسي بايد ساخت. من اگر مي‌دانستم مشكل از كجاست،‌ همان فيلمي را مي‌ساختم كه همين خصوصيات را داشته باشد. اتفاقي در سينما افتاده كه نمي‌دانيم چيست. * قادري آدمي نيست كه به خودش رل بدهد --------------------------------------------------------- قادري در پاسخ به اين سؤال كه چرا در فيلم‌هاي خودش ايفاي نقش مي‌كند، گفت: يك‌سري آدم‌ها هستند كه پول و سرمايه گذاشته‌اند تا در فيلم بازي كنند، يكسري آدم‌ها هم شرط و شروط گذاشتند، گفتند ما اين فيلم را مي‌سازيم، به شرطي كه خودشان در آن بازي كنند. اما من قبل از اين كه كارگرداني كنم، هنرپيشه بودم. يعني نقش اول‌شان را به من مي‌دادند. وي گفت: ايرج قادري «كارگردان» منضبط است، قادري آدمي نيست كه به خودش رل بدهد، قادري آدمي است كه به خودش مي‌گويد بگوييد، بيايد من ببينمش. قادري بازيگر مي‌آيد جلوي قادري كارگردان مي‌نشيند و بعد مي‌سنجد كه به درد اين رل مي‌خورد يا نمي‌خورد. در دنيا كارگردانان ديگري مثل مل گيبسن، كلينت ايستوود در فيلم‌هاي خودشان بازي مي‌كنند. من كه نمي‌آيم خودم به خودم رل بدهم، خودم به حق به خودم رل مي‌دهم. گفت‌وگو: آزاده كريمي




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن