تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820558317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين جشنواره خليج فارس به كار خود پايان دادوزير ارشاد: خليج‌فارس مركز اتصال فرهنگ‌ها براي مبارزه با استعمارگران است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دومين جشنواره خليج فارس به كار خود پايان دادوزير ارشاد: خليج‌فارس مركز اتصال فرهنگ‌ها براي مبارزه با استعمارگران است
خبرگزاري فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي «خليج فارس» را شايسته آن دانست كه مركز مبادلات جهان اسلام با دنيا باشد و ابراز اميدواري كرد به زودي زود خليج‌فارس مركز اتصال فرهنگ همگنانه مبارزه با استعمارگران تفرقه‌افكن باشد.


به گزارش خبرنگار اعزامي فارس به بندر عباس، آيين پاياني دومين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري خليج فارس شب گذشته (يكشنبه 10 ارديبهشت) با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بندرعباس برگزار شد و با تجليل از نويسندگان و هنرمندان و اصحاب فرهنگ از جمله «سيد نظام الدين موسوي» مديرعامل خبرگزاري فارس به كار خود پايان داد.

«سيد محمد حسيني» در مراسم اختتامبه اين جشنواره كه با حضور 50 خبرنگار از رسانه هاي مختلف برگزار شد، پيام خود را قرائت كرد كه متن آن از نظر مي گذرد.

تو اي اصالت مانا، تو اي ضمانت وصل/ در اين زمانه جعلي، شناسنامه اصل

غرور پارسي از توسـت اي كتاب خليج/ نسوج قصه موجت حماسه در هر فصل

نمايه‌هاي تاريخ، آيه‌هاي تصديق پيوند ازلي ابديِ مكاني به مكيني است و حلقه جدانشدني از نگيني است!

"الاسماء تنزل من‌السماء" از آن خليج هميشه فارسش خواندند كه مسبوق به گذشته ازلي آن است و خليج هميشگي فارس معناي ابدي آن‌ را تداعي مي‌كند!

500 هزار سال است كه اين خليج بدين‌سان كه امروزه مشاهده مي‌شود، شكل گرفته است و از آغاز تاريخ، صاحبان آن پارسايان جهان بودند كه پارسي خوانده مي‌شدند. به همان قدمت كه تاريخ، ايرانيان را موحد مي‌شناسد اين رخنه در دل پارس را خليج‌فارس معرفي كرده است.

اين سرزمين را اگر فارِس خواندند يعني چابكسوار و اگر پارس، يعني دينمدار!

اين خليج را اگر خليج‌فارس بدانيد چابكسوارانش مدافعند و اگر خليج پارس بخوانيد، موحدانش حافظ منافعند! آنان كه بعداز جنگ جهاني اول به دسيسه روباهي نضج گرفته‌اند و بعداز جنگ جهاني دوم با حمايت شيطاني در فتنه اوج گرفته‌اند، تشكيكشان بر اصالت اين نام معتبر، مايه "فاعتبروا يا اولي‌الابصار" است! و آنان كه چهار دهه و فقط چهار دهه از موجوديتشان بيشتر نگذشته است مدعي مالكيت جزايري هستند كه در جنوب، جانب پيش‌قراولي اين سرزمين را نگه‌ داشته‌اند!

جمهوري اسلامي ايران در سياست خارجي بر اين باور است: هر كه نفاق بكارد، فتنه درو خواهد كرد.

تاريخ اين سرزمين نشان داده است هرگاه حكومت، اقتدار داشته است هيچ دشمني را ياراي مقابله نبوده است. به‌هنگام اقتدار آل‌بويه، در دوران سلجوقيان و حتي در روزگار اتابكان فارس، سيطره ايران بر خليج‌فارس و تمامي جزاير و بنادر آن خدشه‌ناپذير بود و در دوران فَترَت اگر چندصباحي پرتغاليان به پشتوانه نيروي دريايي عظيم خود بر اين خطه چنگ انداختند در ايام سلطنت شاه عباس صفوي ميدان را باختند و حكايتي خواندني از فرار خود در تاريخ ساختند كه نام بندرعباس يادگار آن حماسه است.

در قرن دوازدهم به‌هنگام قدرت‌نمائي نادرشاه افشار و به حكم او لطيف خان دشتستاني، جزاير و بنادر و سواحل خليج‌فارس را در زير نگين قدرت مركزي داشت و با سركوب شيخ جبار ياغي بحريني، كليد آن خطه را نيز در اختيار نادرشاه گذاشت.

بي‌مايگي قاجاريه، سرمايه اعتبار اين سرزمين را تا آنجا فرو نشاند كه بريتانيا را به وادي طبع بلعيدن اين منطقه سوق‌الجيشي كشاند. نفت بهانه خوبي براي اين ميهمان ناخوانده بود. كوير انديشگان مُلك لم يزرع، اين سرمايه خدادادي را درآمد حقارت قرار دادند و خود را عمال سفارت! غافل از آنكه در پيوند با شيطان، فرزندان انديشه، حلال‌زاده نخواهند بود!

ايران اسلامي كه تمامي هَمِّ خود را در جهت اعتلاي اسلام قرار داده است اگر به بازوي كشورهاي اسلامي مستظهر مي‌گشت بي‌شك گريبان زورگويان تاريخ را مي‌درانيد و به مؤاخذه مي‌كشانيد.

دريغا كه با وجود اين بيداري اسلامي هنوز سردمداران بي‌تعهد بعضي از ممالك از خواب غفلت برنخاسته‌اند.

كوتاه سخن آنكه اميدواريم به‌زودي زود خليج‌فارس را مركز اتصال فرهنگ همگنانه مبارزه با استعمارگران تفرقه‌افكن ببينيم. با تأسي به نامگذاري شايسته اين سال و به مدد پيروي از فرامين فرزانه رهبرمان به زودي شاهد تغيير ماهوي بنادر خليج فارس از باراندازي به بارگيري و از كثرت تراز واردات به فراواني صادرات باشيم. بنادر و جزاير خليج‌فارس مي‌بايست بيش از آنكه شاهد تخليه كالاهاي بعضاً نامرغوب ديگر كشورها باشد، نظاره‌گر توليدات مردم اين سرزمين به تمامي نقاط عالم گردد. مردم باهوش و مستعدايران اسلامي شايسته آنند كه دنيا را متحير از ابتكارات خويش سازند و خليج فارس شايسته آنست كه مركز مبادلات جهان اسلام با تمامي دنيا باشد. به اميد آن‌روز در آينده‌اي بسيار نزديك!

از پديدآورندگان اين جشنواره سپاسگزارم و چشم بر روزي دارم كه تمامي منويات اين جشنواره بر منصه تحقّق بنشيند.

انتهاي پيام/ك

يکشنبه|ا|10|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن