تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819935371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران زمين


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ايران زمين
رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي اروميه:

كتابخانه‌هاي اروميه به بخش روشندلان مجهز مي‌شوند

اروميه – خبرنگار آفرينش

رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي اروميه گفت: راه‌اندازي بخش روشندلان در كتابخانه‌هاي عمومي اروميه يكي از اولويت‌هاي كاري براي امسال است.عفت آقازاده گفت‌: روشندلان جزو لاينفك جامعه كنوني ما هستند كه بايد براي رشد فكري و تعالي اجتماعي آنها به شكل مطلوب بسترهاي لازم فراهم شود پس در راستاي عملي كردن اين مهم، ايجاد بخش ويژه روشندلان مورد توجه قرار گرفته است. وي تصريح كرد: همه آحاد جامعه اعم از افراد سالم و كساني كه از يك نوع مشكل جسمي رنج مي‌برند علاقه زيادي براي دانستن و ارتقاي سطح آگاهي‌هاي اجتماعي، سياسي و علمي خود دارند بر اين اساس بايد براي راه‌اندازي اين بخش بيش از بيش تلاش شود. اين مسئول خاطرنشان كرد: راه‌اندازي كتابخانه ديجيتال، تشكيل كميته نهضت مطالعه، تشكيل انجمن خيرين كتابخانه‌ساز يكي ديگر از مهم‌ترين برنامه‌هاي امسال براي اجرايي كردن است تا به دنبال آن منابع جديد و فضاي فيزيكي كافي در اختيار علاقه‌مندان قرار بگيرد.وي با بيان اينكه تكميل طرح‌هاي عمراني آغاز شده با جديت بيشتري دنبال مي‌شود ادامه داد: هم‌اكنون كتابخانه ايثار دو در شهرك ايثار اروميه و يك باب كتابخانه در روستاي كشتيبان اين شهرستان با زيربنايي 120 مترمربع در دست احداث است كه اميدواريم امسال كتابخانه ايثار به مرحله بهره‌برداري برسد.آقازاده به راه‌اندازي سامانه پيام كوتاه در طول سال گذشته اشاره كرد و گفت: براي اينكه مسئولان به طور مستمر با اعضاي فعال كتابخانه در ارتباط باشند همچنين از پيشنهادها و انتقادهاي خدمت‌گيرنده‌ها آگاه شوند اين سامانه راه‌اندازي شد كه هم‌اكنون نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.مدير اداره كتابخانه‌هاي عمومي اروميه اظهار داشت: در سال گذشته براي افزايش منابع كتاب، تامين نيازهاي اعضاي فعال، هوشمندسازي كتابخانه باهنر اروميه، اجراي طرح قفسه باز در همه كتابخانه‌هاي سطح شهرستان اهتمام گرديد كه همه اين فعاليت‌ها در جذب مخاطب تاثير بسزايي بر جاي گذاشته است.

با حضور وزير راه و شهرسازي صورت پذيرفت؛

كلنگ‌زني ترمينال پروازهاي بين‌المللي در فرودگاه همدان

همدان- محبوبه يادگاري

ترمينال پروازهاي بين‌المللي، برج پرواز و تكنيكال بلاك در فرودگاه همدان با حضور وزير راه و شهرسازي كلنگ‌زني شد.علي نيكزاد طي بازديدهاي خود از روند اجراي پروژه‌هاي آزاد راه همدان ساوه، كنارگذر غربي و شرقي همدان و همچنين ايستگاه راه‌آهن تهران همدان با حضور استاندار و جمعي از مسئولان استاني در فرودگاه همدان حضور يافت و علاوه بر بازديد از پروژه بهسازي و توسعه ميادين پروازي فرودگاه همدان پروژه احداث برج مراقبت و ترمينال پروازهاي زيارتي را نيز كلنگ‌زني كرد.در حال حاضر بهسازي و توسعه ميادين پروازي فرودگاه همدان با تخصيص 125 ميليارد ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌هاي كشور توسط شركت ساوير در سال گذشته آغاز و طي 24 ماه نيز به اتمام خواهد رسيد. از اهداف اين طرح مي‌توان به برقراري پروازهاي حج تمتع براي نخستين بار با هواپيماهاي بدنه بزرگ در سال آينده و افزايش ضريب ايمني پروازها اشاره كرد.پروژه احداث برج مراقبت و تكنيكال بلاك فرودگاه همدان نيز با تخصيص 40 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني توسط شركت خانه ايرانيان در سال جاري آغاز و طي 20 ماه به بهره‌برداري مي‌رسد.دستيابي به تجهيزات ايمني با توجه به هواپيماهاي طرح ايرباس و توسعه خطوط پروازي از مهم‌ترين اهداف اين پروژه تلقي مي‌شود.كلنگ‌زني پروژه احداث ترمينال پروازهاي بين‌المللي از ديگر اقداماتي بود كه توسط وزير راه و شهرسازي انجام شد كه آغاز عمليات اجرايي اين طرح با هدف ارتقا سطح خدمات فرودگاهي و پذيرش پروازهاي بين‌المللي در سال جاري آغاز و با تزريق 924 ميليون ريال اعتبار طي 20 ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد.در ادامه بخشي از پروژه‌هاي مسكن مهر در شهر همدان و همچنين بيمارستان اكباتان نيز توسط وزير راه و مسكن مورد ارزيابي و بررسي قرار گرفت.

فرماندار پاكدشت:

اولويت برنامه‌هاي عمراني پاكدشت تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام است

پاكدشت - انوري

اولين جلسه كميته برنامه‌ريزي شهرستان در سال 91 با حضور مقبلي فرماندار و رئيس كميته برنامه‌ريزي شهرستان بشيري نماينده مردم پاكدشت در مجلس، امامي معاون برنامه‌ريزي فرماندار و مسئولين ارادات در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار گرديد. در اين جلسه فرماندارپاكدشت با بيان اينكه مقام معظم رهبري(مدظله العالي) امسال را سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني اعلام فرموده‌اند، افزود: تمام دستگاه‌هاي اين شهرستان بايد درراستاي اجراي منويات رهبر معظم انقلاب تلاش نموده و از توليدكنندگان فعال در شهرستان پاكدشت حمايت جدي كنند. مقبلي با توجه به ساختار توزيع اعتبارات درشهرستان افزود: مديران ادارات شهرستان مي‌بايست نسبت به پروژه‌هاي نيمه‌تمام حساسيت بيشتري داشته باشند و در شروع عمليات اجرايي پروژه‌ها و پيگيري اعتبارات ملي از سازمان متبوع خود تسريع نمايند.در ادامه امامي معاون برنامه‌ريزي فرماندار پاكدشت گفت: ميزان اعتبارات پاكدشت 510 ميليارد ريال در نظر گرفته شده بود كه 280 ميليارد ريال آن در بخش آب (انتقال اب شرب سد ماملو به پاكدشت) و 210 ميليارد و 460 ميليون ريال هزينه شده كه تاكنون بيش از 85 درصد از اين رقم جذب شده است كه ان‌شاء‌ا... تا پايان سال مالي (آخر تيرماه) تمامي آنرا جذب خواهيم كرد. وي درادامه افزود: بيشترين حجم اعتبارات به ترتيب در بخش آب و فاضلاب روستايي با اعتبار 22 ميليارد ريال، نوسازي مدارس و بخش راهسازي هركدام بيش از10ميليارد ريال و... اختصاص يافته است.

در ادامه بشيري نماينده مردم پاكدشت در مجلس گفت: دهه چهارم انقلاب شكوهمند مردم ايران،‌ دهه پيشرفت و توسعه كشور است و اين پيشرفتها باعث شده تا دنياي استكبار هر روز نسبت به اين امر بغض و كينه بيشتري بورزد. وي با بيان فعاليتهاي انجام شده در شهرستان پاكدشت گفت:‌ همدلي و وحدت بر فضاي شهرستان حاكم و همت مسئولان در ارائه خدمت بيشتر به مردم مشهود است.در ادامه روساي ادارات نسبت به اقدامات انجام شده درخصوص پروژه‌هاي نيمه‌تمام ومشكلات تخصيص اعتبارات گزارشي ارائه نمودند.

بهره‌برداري سامانه پايش آنلاين پسماند هرمزگان

بندرعباس - خبرنگار آفرينش

مديركل حفاظت محيط زيست هرمزگان اظهار داشت: مسائل و مشكلات مربوط به عدم مديريت صحيح پسماندها و پيامدهاي زيست محيطي ناشي از آن موجب شد سازمان حفاظت محيط زيست نسبت به راه‌اندازي سيستم پايش آنلاين پسماندهاي صنعتي و ويژه در 10 استان كشور از جمله هرمزگان اقدام نمايد. مجيد وفادار افزود: اجراي اين پروژه و نصب نرم‌افزار پسماندها در واحدهاي صنعتي، امكان مديريت پسماندها و انتقال اطلاعات و گزارشات به صورت مستمر به اداره كل حفاظت محيط زيست استان را موجب خواهد شد، به طوري كه همواره تمام پسماندهاي صنعتي توليدي و مسير طي شده براي دفع اين پسماندها قابل رديابي خواهد بود. دبير كارگروه پسماندهاي استان تاكيد كرد: كليه واحدهاي توليدكننده پسماندهاي ويژه و صنعتي استان بايستي نسبت به تكميل فرم (برنامه عملياتي مديريت پسماندهاي ويژه و صنعتي) اقدام و فرمهاي تكميل شده را جهت لحاظ در سامانه مزبور به اين اداره كل ارائه نمايند.

افزايش 20 درصدي اعتبارات آب و فاضلاب خراسان رضوي

مشهد - معصومه چناراني

معاون برنامه‌ريزي و منابع انساني شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي با اشاره به افزايش 20 درصدي اعتبارات آب و فاضلاب استان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: اين اعتبار كه ميزان آن يك هزار و 556 ميليارد ريال است براي تكميل پروژههاي آب و فاضلاب هزينه مي‌شود. جليل سيني چي در ادامه افزود: پيش‌بيني مي‌شود 36 درصد اين اعتبار از محل سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و فروش اموال مازاد تامين گردد. وي همچنين از فروش 99 ميليون مترمكعب آب به مشتركان استان خبر داد و اظهار داشت: فروش 39 هزارانشعاب جديد آب و 35 هزارانشعاب جديد فاضلاب ازديگر برنامه‌هاي شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي درسال جاري است. وي در پايان اظهارداشت: درسال جاري ضمن حفظ 100 درصدي جمعيت زيرپوشش آب، جمعيت زيرپوشش بخش فاضلاب شهري 27 درصد افزايش خواهد يافت.

شنبه|ا|9|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن