تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820625628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قم با آب زاگرس سيراب مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: قم با آب زاگرس سيراب مي‌شود
قم - روح‌الله كريمي يك دهه از آغاز اجراي طرح انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به قم مي‌گذرد و قرار است امسال كام مردم استان از آب گواراي زاگرس شيرين شود.
طرح تأمين آب مورد نياز مردم قم در سال 1356 با قراردادي بين شركت خدمات مهندسي آب و وزارت نيرو براي تأمين آب شرب شهرهاي قم و كاشان در سه مرحله اضطراري، ميان‌مدت و بلندمدت بسته شد كه مرحله اضطراري آن با توسعه و گسترش شبكه آب شهري قم پايان يافت. براي مرحله ميان مدت نيز انتقال آب چاه‌هاي علي‌آباد به اجرا درآمد.
حسن رضوي مديرعامل آب منطقه‌اي استان قم در مورد مرحله بلندمدت توضيح داد: پس از انجام مطالعات، اين طرح در سال 80 در قالب تأمين آب 10 شهر استان‌هاي قم، مركزي و اصفهان كلنگ زني شد و به خاطر اينكه سازه‌هاي متعددي داشت پيش بيني مي‌شود اجراي آن از آغاز انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز 10 سال زمان ببرد.
اين طرح از بزرگترين و مهم‌ترين طرح هاي انتقال آب كشور است كه به گفته مديرعامل آب منطقه‌اي استان از نظر مقدار آب انتقالي و طول تونل، از پيچيده‌ترين طرح‌هاي آبي خاورميانه محسوب مي‌شود. رضوي با بيان اينكه احداث 800 متر از تونل انتقال آب باقي مانده تصريح كرد: فعاليت دستگاه تي بي ام تعمير و حفاري تونل از 15 فروردين آغاز شده و بر اساس برنامه زمان بندي شده به اتمام مي‌رسد .ساخت سد كوچري نيز از مراحل اجراي اين طرح است كه به گفته رضوي سازه‌هاي آن با سرعت مناسبي در حال ساخت است و پيش‌بيني مي‌شود كه تا پايان سال عمليات اجرايي آن به اتمام برسد و عمليات آبگيري اوليه انجام شود. وي ادامه داد: طول مسير انتقال آب در اين طرح ۲۷۰ كيلومتر است كه ۱۸۰ كيلومتر آن، لوله گذاري شده و براي اجراي اين طرح ۴ سد انحرافي چشمه سردار، دره لكو، دره دزدان و دره دايي ايجاد مي‌شود. آن گونه كه مديرعامل آب منطقه‌اي استان گفته تاكنون براي اجراي اين طرح هزار ميليارد تومان هزينه شده و براي اتمام آن نيز بين 200 تا 250 ميليارد تومان اعتبار نياز است. رضوي گفت: اين طرح جزو طرح‌هاي مهر ماندگار قرار گرفت تا در تأمين اعتبار آن مشكلي به وجود نيايد. از آنجايي كه اين طرح فرا استاني در چهار استان كشور اجرا مي‌شود از نظر تأمين اعتبار مشكلاتي داشت كه اين مساله نيز حل شده است.
قم از سال 90 با مشكل كمبود آب شرب مواجه بوده، بنابراين براي تأمين آب مورد نياز شهروندان طرح اضطراري انتقال آب از پارسال به اجرا درآمد و در مرحله اول 2 هزار و 500 ليتر در ثانيه آب شرب وارد قم شد. در روزهاي نخست افتتاح اين طرح اضطراري كه به عنوان فاز اول طرح انتقال لقب گرفت آبي كه از كوه‌هاي پر از برف لرستان به شهر قم رسيد، كام مردم را شيرين كرد. اما ديري نپاييد كه مردم قم شاهد افت شديد فشار و به دنبال آن تزريق آب شور به شبكه آب شرب شدند. گويا افزايش مصرف آب و كافي‌نبودن حجم آب شيرين ورودي به قم، مسئولان را مجبور به استفاده از منابع آب زيرزميني كرده بود. اميد است با اتمام طرح مهم انتقال آب از زاگرس، عمر يك دهه‌‌اي آن به پايان رسيده و رؤياي ديرينه شيرين شدن آب قم به واقعيت تبديل ‌شود.

تكميل طرح‌هاي كانون پرورش فكري همدان اعتبار مي‌خواهد

همدان- سميه مظاهري ساخت مجتمع فرهنگي،هنري كودكان و نوجوانان شهرك مدني همدان سال‌هاست كه به دليل نبود اعتبار كافي ناتمام مانده است.
پرويز ابراهيمي مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اينكه ساخت اين مجتمع از سال 84 آغاز و براساس نظر كارشناسان 70 درصد كار نيز انجام شده افزود: در صورت اختصاص اعتبار تملك و دارايي، اين طرح امسال به صورت كامل اجرا مي‌شود.
براي اتمام كار اين مجتمع به 600 ميليون تومان اعتبار نياز داريم و پيمانكار طرح اعلام كرده كه 3 ماه پس از اختصاص اعتبار مورد نياز، مجتمع آماده افتتاح خواهد بود. مجتمع فرهنگي،هنري شهرك مدني در2 طبقه ساخته شده و داراي يك هزار و 400 مترمربع زيربنا شامل سالن مطالعه، كلاس‌هاي هنري، كارگاه‌هاي ادبي و سالن نمايش است. با افتتاح اين مركز 2 هزار كودك و نوجوان مي‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان همدان درخصوص ساخت مركز شماره 2 نهاوند نيز اظهار داشت: ساخت اين مركز تقريباً تمام شده و در مرحله نازك‌كاري قرار دارد.
اين مركز كه ساخت آن از سال 87 آغاز شده و براي تكميل 150 ميليون تومان اعتبار مي‌خواهد داراي يك هزار مترمربع زيربنا در2 طبقه با بخش‌هاي مختلف فرهنگي و هنري است.
ابراهيمي تصريح كرد: با توجه به نياز منطقه گردشگري لالجين به محلي براي پرورش استعدادهاي هنري كودكان، مركزي نيز براي اين بخش درنظرگرفته شده كه زمين آن در سال 83 اهدا
شده است.
عمليات ساخت كانون پرورش فكري مركز لالجين از سال 87 آغاز شده و تاكنون 50 درصد پيشرفت داشته كه براي تكميل آن به 300 ميليون تومان اعتبار نياز است.اين مركز داراي 700 مترمربع زيربناست.
وي بيان كرد:متأسفانه همدان باوجود داشتن سابقه فرهنگي و تمدني چند هزارساله و برخورداري از ظرفيت‌هاي مختلف در عرصه فرهنگ و هنر از داشتن مجتمع فرهنگي، هنري مناسب براي كودكان و نوجوانان محروم است و فضاهايي كه درمركز استان مورد استفاده قرارگرفته داراي ساختار اداري است و به ناچار براي برنامه‌ها و برگزاري كارگاه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
ابراهيمي افزود: در اين زمينه سال گذشته 100 ميليون تومان اعتبار بابت تخريب و بازسازي ساختمان شماره يك كانون پرورش فكري واقع در ميدان باباطاهر اختصاص يافت كه كار مطالعاتي آن انجام شده است.

سه|ا|شنبه|ا|5|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن