تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819903217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مبتلايان به ديابت و فشار خون بالا نيازمند مراجعات مكرر پزشكي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مبتلايان به ديابت و فشار خون بالا نيازمند مراجعات مكرر پزشكي هستند
افراد مبتلا به ديابت و فشار خون بالا به دليل اينكه بيشتر در معرض خطر ابتلا به بيماري ها و نارسايي هاي كليوي قرار دارند به همين دليل نيازمند مراجعات مكرر پزشكي هستند.


كمال شاكري، فوق تخصص نفرولوژي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متأسفانه در سال هاي اخير موارد ابتلا به بيماري ها و نارسايي هاي كليوي در جهان و از جمله در كشورمان به ميزان قابل توجهي افزايش يافته كه اين موضوع نگراني هاي زيادي را به وجود آورده است.

وي با بيان اينكه بيماري هاي كليوي در مراحل اوليه و حتي تا مراحل پيشرفته بيماري هيچ گونه علامت مشخصي ندارند تصريح كرد: به دليل نبود علائم مشخص بيماري، افراد مبتلا به مشكلات كليوي خيلي دير متوجه بيماري خود مي شوند.

شاكري افزود: بيماري ها و نارسايي هاي كليوي دلايل متعددي دارند كه عمده اين دلايل به نوعي به روش ها و الگوهاي نامناسب زندگي مرتبط است.

وي با اشاره به اينكه ديابت و فشار خون بالا از جمله بيماري هاي مرتبط با بروز مشكلات كليوي است تأكيد كرد: افراد مبتلا به ديابت و فشار خون بالا، به دليل اينكه بيشتر در معرض خطر ابتلا به بيماري ها و نارسايي هاي كليوي قرار دارند به همين دليل نيازمند مراجعات مكرر پزشكي و معاينات منظم براي پيشگيري از بيماري هاي كليوي هستند.

شاكري يادآور شد: تغذيه غير اصولي يكي از مهمترين دلايل بروز ديابت و فشار خون بالا است كه خود به صورت مستقيم و غير مستقيم مي تواند به كليه ها آسيب برساند.

وي اظهار داشت: مصرف بيش از اندازه نمك، غذاهاي پرچرب، و شيرين از جمله مهمترين مواد غذايي است كه با ابتلاي افراد به ديابت و فشار خون بالا، مي تواند خطر ابتلا به بيماري ها و نارسايي هاي كليوي را نيز افزايش دهد.

*داروها يكي از مهمترين عوامل بروز مشكلات كليوي

اين فوق تخصص نفرولوژي در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در سال هاي اخير مصرف بيش از اندازه انواع داروها به ويژه مسكن ها و آنتي بيوتيك ها به يكي از مهمترين مشكلات و معضلات درماني تبديل شده است.

وي با بيان اينكه ارتباط مصرف بي رويه داروها و بروز مشكلات كليوي در بسياري از مطالعات اثبات شده است تأكيد كرد: در حال حاضر مصرف بيش از اندازه داروها و مسكن ها به يكي از مهمترين عوامل بروز مشكلات كليوي تبديل شده است.

شاكري افزود: در واقع داروهاي مسكن كه به ميزان قابل توجهي توسط افراد جامعه به ويژه زنان مورد مصرف قرار مي گيرند به يكي از مهمترين و بزرگترين قاتلان كليه تبديل شده اند.

وي گفت: متأسفانه برخي از متخصصان نيز اقدام به تجويز بيش از اندازه داروهاي مسكن مي كنند كه خود اين اقدام نيز به گسترش بيماري ها و نارسايي كليوي دامن زده است.

شاكري با اشاره به اينكه مسئله افزايش موارد ابتلا به بيماري ها و مشكلات كليوي موضوعي بسيار مهم است خاطرنشان كرد: در صورتيكه براي پيشگيري از بروز بيماري هاي كليوي اقدام فوري و جدي صورت نگيرد به طور قطع در آينده نزديك شاهد مشكلات و عوارض جدي تري در خصوص اين بيماري ها خواهيم بود./ح

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن