تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814016922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختلاف نظر دو نماينده دولت در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: اختلاف نظر دو نماينده دولت در مجلس
در خلال بررسي لايحه​اي در حوزه امور كشاورزي، دو نماينده دولت نظرات متفاوتي ارائه دادند كه باعث تعجب نمايندگان و هيات رئيسه شد.
آفتاب: لايحه يك فوريتي جامع منابع طبيعي و آبخيزداري، نخستين دستور كار جلسه امروز مجلس بود كه جمعي از نمايندگان درخواست هشتاد و پنجي شدن آن – بررسي و تصويب در كميسيون تخصصي به جاي صحن علني- را ارائه داده بودند. اين درخواست با هدف تسريع در تصويب اين لايحه ارائه شده بود.

چرا كه مجلس در هفته​هاي آينده مشغول بررسي لايحه بودجه 91 خواهد شد و با توجه به تاريخ پاياني عمر اين مجلس در 7 خردادماه، زمان لازم براي بررسي لايحه​اي با بيش از 100 ماده وجود ندارد. اما مخالفان اين موضوع معتقد بودند كه با توجه با تاكيد مقام معظم رهبري بر تسهيل امور توليدي و كشاورزي بايد اين لايحه با دقت بيشتري در صحن علني تصويب شود تا به عنوان يك قانون آزمايشي در آينده دچار مشكل نشود.

نهايتا هشتاد و پنجي شدن اين لايحه و تصويبش به صورت قانون آزمايشي راي لازم را كسب نكرد. اما برخي نمايندگان پيشنهاد مسكوت ماندن آن را ارائه دادند. اين در حالي بود كه تا چند دقيقه قبل همه مخالفان و موافقان هشتاد و پنجي شدن لايحه يك فوريتي جامع منابع طبيعي و آبخيزداري معتقد بودند كه تصويب اين قانون ضروري است و بايد سريعتر انجام شود!

نماينده معاونت پارلماني رياست جمهوري موافق مسكوت ماندن اين لايحه بود اما معاون وزير كشاورزي مخالف اين كار بود. به اين ترتيب دو نماينده دولت در جلسه امروز مجلس، نظراتي كاملا متناقض داشتند. از اين رو رئيس مجلس گفت: حال كه اينگونه است، معاونت حقوقي دولت رسما درخواست مراعا ماندن اين لايحه را ارائه دهد و گرنه چون كلياتش تصويب شده، آن را بررسي مي​كنيم. لاريجاني در مواجهه با اصرار نماينده معاونت پارلماني دولت براي مسكوت ماندن اين لايحه ادامه داد: شما كه معاون دولت نيستيد! برويد نظر مكتوب دولت را تا روز يكشنبه بياوريد تا درباره ادامه بررسي آن تصميم گيري كنيم.

جمشيد انصاري نماينده زنجان در تذكري به رئيس مجلس گفت: مجلس نمي​تواند بررسي اين لايحه را تا اعلام نظر دولت متوقف كند. بر اساس آيين​نامه داخلي مجلس بايد به ادامه بررسي آن بپردازيم تا زماني كه نامه دولت بيايد. رئيس مجلس اين تذكر را پذيرفت و مجلس وارد بررسي لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري شد.

گفتني است احمد توكلي يكي از مخالفين هشتاد و پنجي شدن اين لايحه بود كه در سخناني گفت: متاسفانه بارها شاهد بوده​ايم كه منابع طبيعي مورد تجاوز زمين خواران قرار گرفته است. از اين رو بايد در يانباره تصميم گيري جدي شود. حال آنكه اگر اين كار به كميسيون تخصصي كشاورزي برود و مشاركت در اين تصميم گيري به حداقل برسد، كار خطيري است.

به گزارش خبرآنلاين،او كه مي​گفت «با فساد اداري موجود بيم هدر رفتن اموال عمومي مي​رود» ادامه داد: تعداد زيادي طرح و لايحه در دستور كار مجلس هشتم است. نمي​توان به دليل اينكه عمر مجلس رو به پايان است، همه موارد را هشتاد و پنجي تصويب كنيم و كلي قانون آزمايشي بگذاريم! عمر مجلس هشتم تمام مي​شود، قوه قانونگذاري كه تعطيل نمي​شود! اين كار خطيري است. اين كار را نكنيد.

كد مطلب : 150896

چهارشنبه|ا|16|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن