تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803910198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحريم ها عليه ايران ،افزايش بهاي نفت و ركود اقتصادي جهان را به همراه داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تحريم ها عليه ايران ،افزايش بهاي نفت و ركود اقتصادي جهان را به همراه داشته است
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از پاريس به قلم ريچارد لين با اشاره به تحريمهاي غرب بر ضدايران نوشت : تشديد تحريم هاي غرب هنوز موجب نشده است ايران از پيگيري برنامه هسته اي خود دست بكشد ،ولي اعمال اين تحريم ها افزايش بهاي نفت را در بازارهاي بين المللي به دنبال داشته كه اين به نوبه خود مي تواند موجب ركود اقتصادي جهان شود .


به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،بهاي نفت در اوايل ماه كنوني ميلادي به رقمي بي سابقه در برابر يورو رسيد و تحليلگران هم اكنون بر اين باورند اين روند ممكن است منطقه يورو را به سوي ورطه ركود اقتصادي سوق دهد .
اعمال دور جديد تحريم ها از سوي آمريكا و اروپا بر ضد ايران تنش ها را دوچندان كرده و اين در حاليست كه دلالان نفتي نگران آن هستند كه اين خصومت ورزي و حملات لفظي از جمله تهديد حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران ، موجب افزايش هرچه بيشتر بهاي نفت شود .
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا روز جمعه اذعان كرد تنش ها بر سر ايران حدود بيست تا سي دلار بهاي نفت را افزايش داده است و اين روند قيمت حدود بيست درصد از ماه دسامبر افزايش نشان مي دهد .
كريستين لاگارد رئيس صندوق بين المللي پول پيشتر هشدار داده بود هرگونه اخلال در روند عرضه نفت از سوي ايران ممكن است بهاي نفت را تا حدود بيست تا سي درصد افزايش دهد و موجب بروز شوك اقتصادي شود .
وي افزود : افزايش ناگهاني و فاحش بهاي نفت به عنوان مثال نفت برنت درياي شمال از سطح كنوني حدود يكصد و بيست و پنج دلار در هر بشكه ، بر اقتصاد جهاني پيامدهاي جدي بر جاي مي گذارد تا اين كه ديگر كشورهاي صادر كننده نفت در نهايت بتوانند اين شكاف را پر كنند .
موسسه پيش بيني ارنست و يانگ در منطقه يورو هشدار داده است افزايش قيمت نفت تا سطح يكصد و پنجاه دلار در هر بشكه ، موجب ركود يك درصدي اقتصاد اتحاديه اروپا در سال 2012 خواهد شد .
ماري ديرون مشاور ارشد اقتصادي اين موسسه به اين خبرگزاري گفت :« بروز يك شوك جديد نفتي به اقتصاد از قبل شكننده اروپا لطمه مي زند . »
وي افزود : با توجه به اين كه بودجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از قبل به علت اتخاذ تدابير سختگيرانه رياضتي و افزايش نرخ بيكاري بسيار تحت فشار قرار داشته است ،‌ بسياري از خانوارهاي اروپايي احتمالا ناچار خواهند شد تا از ميزان خريد خود بكاهند .
اين روند به تجارت و كسب و كار لطمه خواهد زد و از طرفي موجب كاهش توليد و اشتغالزايي خواهد شد و شمار بيكاران را تا حدود پانصد هزار تن افزايش خواهد داد .
گروه صنعتي ياتا IATA هشدار داد كه سطح كنوني بهاي سوخت ، به عملكرد خطوط هوايي لطمه زده است و افزايش هر بشكه نفت تا سطح يكصدو پنجاه دلار ممكن است صنعت هوانوردي را ورشكسته سازد .
بهاي نفت خام برنت در ماه ژانويه و پس از آن كه اروپا اعلام كرد واردات نفت از ايران را ممنوع مي كند ، افزايش يافت و ادامه اين سير صعودي بهاي نفت ظاهرا از هم اكنون پيامدهاي خود را با سوق دادن منطقه يورو به سمت ركود اقتصادي به تدريج نشان مي دهد .
فعاليت بخش خصوصي منطقه يورو در ماه مارس با سرعتي بيشتر از آنچه انتظار مي رفت ، كاهش يافت و اين نشانه اي است مبني بر اين كه منطقه يورو به سمت ركود اقتصادي در حال بازگشت است .
بهاي نفت خام برنت در اول ماه مارس به رقم بيسابقه يكصد و بيست و هشت دلار و چهل سنت در هر بشكه رسيد كه اين بالاترين سطح از زمان افزايش نجومي بهاي نفت برنت در ژوييه سال 2008 تا يكصد و چهل و هفت دلار محسوب مي شود . ولي با توجه به كاهش ارزش يورو در برابر دلار ، اين قيمت به بهاي بي سابقه نود و چهار مميز شصت و پنج صدم يورو در هر بشكه مي رسد .
آژانس بين المللي انرژي در تازه ترين گزارش خود اعلام كرد : با توجه به بحران كنوني بدهي در كشورهاي منطقه يورو ، روند كنوني افزايش بهاي نفت موجب افزايش نرخ تورم و موازنه هزينه هاي پرداخت ها شده است .
اين گزارش مي افزايد : تداوم افزايش بهاي نفت ،روند احياي اقتصادي جهان را هر چه بيشتر به تاخير خواهد انداخت .
آژانس بين المللي انرژي برآورد كرده است صادرات ايران در نيمه دوم سال 2012 ، پس از اعمال تحريمهاي غرب بر ضد تهران ، تا هشتصد هزار بشكه در روز كاهش يابد و به يك ميليون بشكه در روز برسد .
اين روند افزايش بهاي نفت در بازارهاي جهاني از هم اكنون نگراني دولتهاي غربي را برانگيخته است .
اريك بسون وزير انرژي فرانسه اعلام كرد در طول هفته گذشته فرانسه و ديگر كشورهاي صنعتي موضوع آزاد سازي بخشي از ذخاير استراتژيك نفت خام خود را به منظور پايين نگهداشتن قيمتها مورد بررسي قرار دادند .
اوباما نيز در طول هفته گذشته چنين موضوعي را در ديدار با ديويد كامرون نخست وزير انگليس در سفر به واشنگتن مطرح كرده بود .

يکشنبه|ا|6|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن