تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802207169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش لس آنجلس تایمز از واکنش مردم ایران به انتخاب اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: گزارش لس آنجلس تایمز از واکنش مردم ایران به انتخاب اوباما شبکه های تلویزیونی ایران هیچ تصویری از جشن های خیابانی در اندونزی یا کنیا نشان ندادند و حتی یک کارشناس در یکی از شبکه های تلویزیونی شعار «تغییر» از سوی اوباما را بیش از آنکه یک تغییر استراتژیک بداند، نوعی تبلیغات تاکتیکی خواند.

عصر ایران- همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی باراک اوباما، خبرنگار لس آنجلس تایمز به میان مردم تهران رفت و نظرات آنها در خصوص این انتخابات را جویا شد. به گزارش عصر ایران (asriran.com) وبلاگ لس آنجلس تایمز نوشت: "مصطفی اقبالی، یک مغازه دار 54 ساله در جنوب شهر تهران دقیقا نمونه ای از ایرانی های طبقه متوسط و میانه رویی است که نگرش های آنها عموماً سمت و سوی کشورشان را تعیین کرده است." «اقبالی» می گوید: "اجازه بدهید به شما بگویم که من هم اکنون به دموکراسی آمریکایی اعتقاد پیدا کرده ام." وی با اشاره به پیروزی اوباما در انتخابات آمریکا اضافه می کند: "صادقانه بگویم که تصور نمی کردم اوباما رئیس جمهور شود. من فکر می کردم که دست های نامرئی «تراست ها و کارتل های» بزرگ اجازه نخواهد داد یک سیاه پوست رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شود." لس آنجلس تایمز می نویسد: " ایرانیان عادی که به شنیدن مداوم اخبار منفی درباره آمریکا عادت دارند از شنیدن پیروزی اوباما در انتخابات شوکه شدند." براساس این گزارش رسانه های ایرانی تحت کنترل دولت به جای آنکه به دموکراسی یا تنوع در انتخابات آمریکایی (انتخاب یک سیاه پوست) اذعان کنند تمام تلاش خود را به عمل آورند تا انتخاب اوباما را در حد یک «واپس زنی ساده سیاست خارجی جرج بوش» پایین بیاورند و آن را کم اهمیت جلوه دهند. لس آنجلس تایمز می نویسد: "در واقع ایستگاه های تلویزیونی و رادیوها تمام تلاش خود را کردند تا بر جنبه های غیردموکراتیک سیستم انتخابات آمریکا که به صورت الکترال کالج برگزار می شود تاکید کنند." شبکه های تلویزیونی ایران هیچ تصویری از جشن های خیابانی در اندونزی یا کنیا نشان ندادند و حتی یک کارشناس در یکی از شبکه های تلویزیونی شعار «تغییر» از سوی اوباما را بیش از آنکه یک تغییر استراتژیک بداند، نوعی تبلیغات تاکتیکی خواند. با این حال در سطح خیابان ها اوضاع فرق می کند. «علی موتاز»، یک طلاساز، می گوید وی سه شنبه شب حوالی ساعت 10 به خانه رفته و از همسر و فرزندانش خواسته است برای یک شب دیدن ویدئوها و برنامه های تفریحی را فراموش کنند تا وی بتواند از طریق شبکه VOA (صدای آمریکا)، اخبار انتخابات آمریکا را دنبال کند. به نوشته لس آنجلس تایمز، علی تا نیمه شب بیدار ماند و سپس به خواب رفت. وی حوالی ساعت 4 صبح بیدار شد و رادیوی خود را روشن کرد اما هنوز هیچ خبری نیامده بود. چند ساعت بعد علی دوباره بیدار شد. وی لبخندزنان می گوید: "من رادیوی محلی را روشن کردم که می گفت: اوباما، رییس جمهور سیاه پوست جدید آمریکا" «حسن موسوی»، یک آرایشگر 47 ساله نیز می گوید که وی رقابت های انتخاباتی را هر روز به دقت دنبال کرده و اغلب شبکه ماهواره ای صدای آمریکا را نگاه کرده است. صبح روز گذشته و همزمان با اعلام نتایج انتخابات حسین بیدار شد تا تصاویری از جشن و سرور مردم و تبریک هواداران اوباما به وی در شیکاگو را مشاهده کند. موسوی می گوید: "این یک دموکراسی واقعی است. یک سیاه پوست پیروز شده است و این اهمیت دارد که فردی با نام میانی حسین و با ریشه های اسلامی به کاخ سفید راه یافته است. وی نیازهای فقرا و طبقه عادی در آمریکا را برآورده می کند. او، یکی از ماست."





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن