تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820090701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازار داغ خريد عيدانه در نمايشگاه بهاره زاهدان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازار داغ خريد عيدانه در نمايشگاه بهاره زاهدان
زاهدان- در آستانه سال نو، نمايشگاه بهاره زاهدان پذيراي خيل مردم مشتاقي است كه به قصد خريد شب عيد زنبيل هاي خود را از انواع شيريني ها، تنقلات، كفش و لباس نو پر مي كنند و پرواضح است كه اكنون بازار عرضه مستقيم كالا و فروش هاي فوق العاده در اين شهر داغ داغ است.


به گزارش ايرنا، اين روزها اگر گذرتان به نمايشگاه بهاره در خيابان دانشگاه زاهدان بيافتد، صبح و بعد از ظهر با قطار اتومبيل هاي پارك شده در دو طرف خيابان، انبوه خودروها در پاركينگ نمايشگاه، صف هاي طولاني در مقابل عابر بانك ها و جمعيتي كه شور و شوق خريد شب عيد به گرمي چهره هايشان افزوده است، مواجه مي شويد.

حتي دست فروشان نيز از اين فرصت بهره جسته و در مقابل ورودي نمايشگاه بساط پهن كرده اند و انواع و اقسام كالاها حتي جانورهاي آبزي چون مار آبي و لاك پشت را نيز عرضه مي كنند.

دو نمايشگاه كه يكي براي عرضه مواد خوراكي و وسايل تزييني و ديگري ويژه پوشاك در قالب نمايشگاه بهاره از هفته قبل در زاهدان گشايش يافته، هر روز بر جمعيت بازديدكنندگان آن افزوده شده و حتي با نزديك شدن به روزهاي پاييني آن چيزي از اشتياق مردم نسبت به بازديد چند باره نكاسته است.

شيريني يزد و كرمانشاه، آجيل ، گز اصفهان و گرمي هاي كرمان، كيف و كفش و لباس مد روز براي همه سنين و انواع سليقه ها، وسايل تزييني مدرن و سوغات استان هاي مختلف كشور، مشكل پسندترين افراد را نيز به اين نمايشگاه كشانده است.

آنچه بيش از همه مردم زاهدان را به بازديد از نمايشگاه و خريد مايحتاج عيدانه خود ترغيب كرده، اين است كه مي‌توانند در يك محل تمام اجناس مورد نياز خود را با كيفيت و قيمت مناسب تهيه كنند و از سوي ديگر حضور استان هاي مختلف نيز در اين نمايشگاه و عرضه كالاهايي كه عموم مردم مشتري آن هستند، مزيد بر علت است.

با وجود تورم و افزايش قيمت كالاها نسبت به سال گذشته، خريد مردم براي شب عيد در زاهدان به هيچ وجه كمتر نشده و اين نشان مي دهد كه برخلاف اظهارات انتقادگونه عده اي، قدرت خريد مردم چندان تغيير نكرده كه بخش عمده آن مربوط به پرداخت يارانه هاي نقدي از سوي دولت و همچنين تنظيم بازار نوروز بوده است.

اغلب بازديدكنندگان قيمت انواع كالاها در اين نمايشگاه بويژه مواد خوراكي را نسبت به بازار معقول دانستند و در مجموع نمايشگاه بهاره زاهدان رضايت عمومي را در پي داشته است.

"م. خاوري" يكي از شهروندان زاهداني به ايرنا گفت: قيمت كالاها نسبتا مناسب است، اجناس امسال نيز نسبت به نمايشگاه سال گذشته از كيفيت بهتري برخوردار است و تقريبا كالاها جديد هستند.

يكي ديگر از بازديدكنندگان به ايرنا گفت: قيمت ها در نمايشگاه اغلب ارزان تر از بازار است، قيمت برخي كالاها مانند وسايل تزييني با بازار چندان فرقي نمي كند اما مواد ضروري مانند مواد غذايي و پوشاك نسبتا مناسب است و مهم اينكه همه مايحتاج نوروزي را مي توان يكجا تهيه كرد و در وقت نيز صرفه جويي مي شود.

وي پيشنهاد داد كه نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا دايمي يا به صورت فصلي برپا شود تا بتوان مايحتاج سه ماه خود را در آن با قيمت مناسب تهيه كرد.

گفت و گوي خبرنگار ما با چند بازديدكننده ديگر از نمايشگاه بهاره زاهدان گوياي ارتقاي كيفي و كمي اين نمايشگاه در سال 90 بود.

در سالهاي اخير با سياست ارايه شده از سوي دولت در بخش تنظيم بازار و گشايش نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا با مشاركت اصناف در كنار استقبال گسترده مردم گوياي رضايت عمومي از اين بخش است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان هدف از برپايي نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا را حمايت از مصرف‌كنندگان، تنظيم قيمت هاي كالا در بازار و نيز آشنايي مصرف كنندگان با توليدات و توليدكنندگان و حذف واسطه ها عنوان كرد.

"ايرج حسن پور" ميزان رضايت مندي مردم از نمايشگاهها را در سالهاي اخير بالا دانست و گفت: توسعه امكانات نمايشگاهي، تنوع كالا و نيز تلاش براي ارايه كالاهاي باكيفيت و با قيمت مناسب، باعث استقبال گسترده مردم از اين نمايشگاه در سال جاري شده است.

وي بيان كرد: به طور كلي عرضه مستقيم كالا در نمايشگاهها اگر از كميت و كيفيت خوبي برخوردار باشد، چون واسطه ها حذف مي شوند و توليد كننده و مصرف كننده به طور مستقيم معامله مي كنند، كسي در اين بين ضرر نمي كند و مردم نيز با قيمتي مناسب سبد كالاي مصرفي خود را تهيه مي كنند.

او گفت: امكان برگزاري نمايشگاه در همه فصول و ماهها وجود ندارد، زيرا مردم هميشه نيازمند برخي كالاها نيستند تا نمايشگاهها دايمي شود و همچنين برگزاري فروش هاي فوق العاده به ضرر اصناف خواهد بود.

حسن پور همچنين اظهار داشت: اين نمايشگاه با توجه به ايام پاياني سال و افزايش تقاضاي مردم براي خريد برخي كالاهاي نوروزي و تاثيرگذار در سبد خانوار با بيش از 420 غرفه در محل دائمي نمايشگاه بين المللي زاهدان و انبار سابق غله در خيابان دانشگاه برپا شده است.

وي افزود: شماري از توليد كنندگان و بازاريان استان هاي خراسان رضوي و جنوبي، كرمان، البرز و سيستان و بلوچستان در اين نمايشگاه كالاهاي مختلفي عرضه كرده اند.

وي بيان كرد: كالاهايي از جمله مواد غذايي، ‌پوشاك، ‌كيف و كفش، ‌آجيل و خشكبار، مواد شوينده، محصولات پروتئيني و لوازم خانگي با تخفيف 15 تا 20 درصد در اين نمايشگاه به فروش مي رسد.

او ادامه داد: قبل از راه اندازي نمايشگاه كارشناسان از اتحاديه هاي صنفي اقدام به قيمت گذاري كالاها و بررسي تمام محصولات از لحاظ كيفي و بهداشتي كردند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: پس از بررسي قيمت ها و اعلام تحقيقات لازم، نرخ بر روي هر جنس نصب و پلمب شده است.

وي گفت: فروشگاه هاي بزرگ استان نيز در قالب 20 غرفه كالاهاي اساسي مردم را با قيمت هاي مناسب در اين نمايشگاه عرضه كرده اند.

حسن پور افزود: براي رفاه حال همشهريان و خريداران با برنامه ريزي هاي صورت گرفته دستگاه خودپرداز در محل نمايشگاه مستقر شده است.

وي گفت: علاقه مندان مي توانند تا 25 اسفندماه صبح و عصر براي خريد محصولات مورد نياز خود از نمايشگاه بهاره زاهدان ديدن كنند. ك/4

7315/653/330

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80036628

دوشنبه|ا|22|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن