تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803797272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش معاملات بورس كالا در رينگ فلزات


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: افزايش معاملات بورس كالا در رينگ فلزات


رينگ فلزات بورس كالا‎ ‎از ابتداي سال جاري تا پنجم اسفند مثبت‌ترين رينگ اين بازار بود‎.

از ابتداي سال90 تاكنون رينگ محصولات فلزي و معدني شركت‎ ‎بورس كالاي ايران معامله 10 ميليون و 669 هزار و 256 تن انواع محصولات اين رينگ را‎ ‎ثبت كرد‎.

حجم معامله شده در اين رينگ در مدت مشابه‎ پارسال، 7 ميليون و 986 هزار و 272 تن بود تا به اين ترتيب شاهد رشد 34 درصدي حجم‎ ‎معاملات رينگ فلزات بورس كالا در 11 ماه گذشته از سال 90 باشيم‏‎.‎

ارزش معاملات اين رينگ از ابتداي سال جاري‎ ‎تا پنجم اسفند 32 درصد رشد كرد. زيرا اين رقم براي پارسال، 68 هزار و 630‏‎ ‎ميليارد و 116 ميليون و 435 هزار ريال بود اما امسال به 90 هزار و 516 ميليارد و‎ 213ميليون و 585 هزار ريال رسيد‎.

سهم محصولات فلزي و معدني در حجم كل‎ ‎معاملات 11 ماهه بورس كالا از دو رينگ محصولات پتروشيمي و فرآورده‌هاي نفتي و‎ ‎محصولات كشاورزي بيشتر بود. امسال 83/56 درصد از كل حجم معاملات بورس كالا در سه‎ ‎رينگ داخلي به رينگ فلزات اختصاص يافت‎.

به گزارش ايسنا، سهم محصولات فلزي و معدني از ارزش كل‎ ‎معاملات در 11 ماهه امسال 67/33 درصد شد كه پس از ارزش قراردادهاي آتي در رتبه‎ ‎دوم قرار گرفت. رتبه اول در حجم كل و رتبه دوم در ارزش كل در سال90 در حالي براي‎ ‎رينگ فلزات به دست آمد كه جايگاه حجمي آن در پارسال همين ميزان بود اما در آن سال‎ ‎رتبه اول ارزش را بدست آورد و ارزش اين رينگ بيشتر از قراردادهاي آتي ثبت شد.

از سوي ديگر امسال رينگ پتروشيمي نسيه فروشي خود را متوقف كرد و در اكثر كالا‌ها حجم عرضه‌هاي خود را كاهش داد هر چند در مجموع ارزش و ميزان معاملات اين رينگ با رشد 42 و 39 درصدي سال جديد را شروع مي‌كند.

به گزارش فارس، رينگ پتروشيمي بورس كالا يكي از بخش‌هايي است كه پس از اجراي هدفمندي يارانه‌ها براي كنترل بازار محدوديت‌هاي متعدد بر روي آن اعمال شد. با گذشت چند ماه اين محدوديت‌ها اندكي كاسته شد و قيمت‌ها در كارگروه تعيين قيمت با حضور عرضه كننده، بورس و سازمان حمايت تعيين مي‌شد.

اين روند همچنان ادامه دارد ولي در ماه اخير نحوه قيمت‌گذاري تغيير كرد و ميانگين قيمت بهمن معيار نرخ محصولات براي عرضه‌هاي اسفند ماه شد.

مجموع اين اتفاقات باعث شد وضعيت رينگ پتروشيمي در حجم عرضه اكثر محصولات خود نسبت به پارسال منفي و از نظر ارزش در برخي محصولات با همين وضعيت روبرو باشد.

بر اساس اين گزارش، از ابتداي امسال تا كنون در بخش محصولات شيميايي در مجموع فروش‌هاي نقد 603 هزار و 9 تن كالا به ارزش بيش از 3000 ميليارد ريال داد و ستد شد. اين آمار نشان مي‌دهد از نظر حجم 20 درصد عرضه‌ها كاهش يافته و از نظر ارزش 6 درصد رشد داشته است.

همچنين، در بخش پليمر و گوگرد نيز در مجموع عرضه‌هاي نقد و سلف بيش از يك ميليون و 194 هزار تن كالا به فروش رسيد كه با توجه به ارزش بيش از 19 هزار ميليارد و 878 ميليون توماني، نسبت به مدت مشابه پارسال ميزان عرضه‌ها 14 درصد كاهش و ارزش آن نيز 6 درصد رشد كرده است.

اين در حالي است كه عرضه‌‌هاي پتروشيمي و پليمري در قالب نسيه هم صفر بوده است.

حجم عرضه گاز‌ها و خوراكي‌ها نيز نسبت به پارسال 8 درصد كاهش يافته ولي از نظر ارزش تغييري نكرده است. همچنين وكيوم باتوم كه در پارسال هم به صورت سلف و هم به صورت نقدي عرضه مي‌شد در سال جاري فقط عرضه‌ها به صورت نقدي انجام شد.

بر اساس اين گزارش، عرضه نقدي اين كالا باعث شد حجم عرضه 18 هزار و 595 درصد و ارزش آن 25 هزار و 135 درصد افزايش يابد.

بر اين اساس، آيزوريسايكل و لوب‌كات دو كالا ديگري هستند كه در رينگ پتروشيمي و فرآورده‌هاي نفتي عرضه شد كه فروش سلف آيزوريسايكل در سال جاري انجام نشد ولي با اضافه شدن حجم عرضه‌هاي سلف به نقد، ارزش فروش اين كالا نسبت پارسال رشد يافته است.

همچنين، لوب‌كات كه در سال جاري عرضه آن شروع شد 287 هزار و 525 تن كالا به بيش از ارزش 2000ميليارد ريال معامله شده است.

با حذف معاملات سلف برخي كالا‌ها در رينگ پتروشيمي، ميزان عرضه‌هاي اين نوع فروش به معاملات نقدي افزوده شده است.

بر اساس آمار موجود، در مجموع عرضه‌هاي رينگ پتروشيمي، در بخش سلف حجم عرضه‌ها يك درصد و ارزش آن 32 درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزايش يافته است.

همچنين،‌ معاملات نقدي اين رينگ در مقايسه با 11 ماه پارسال حجم محصولات 103 درصد و ارزش آن 63 درصد افزايش يافته و معاملات نسيه از نظر حجم و عرضه 100 درصد كاهش يافته است.

بر اساس اين گزارش، در مجموع حجم عرضه‌هاي انجام شده نسبت به مدت مشابه قبل 39 درصد و از نظر ارزش 42 درصد با افزايش روبرو بوده است.

‏مدير بازار فرابورس هم از قطعيت معامله پتروشيمي كاويان خبر داد و گفت: عرضه‌هاي مختلفي براي اين هفته در حال بررسي است و نمادهاي بانك سامان و سيمان مجد بازگشايي مي‌شوند.

امير‌هاموني با اشاره به عرضه‌هاي انجام شده اظهار داشت: 7 ميليون و 644 هزار سهم اين شركت معادل 9/13 در بازار سوم عرضه شد كه ارزش پايه هر سهم 54 هزار و 219 ريال و ارزش كل آن 414 ميليارد و450 ميليون و 36 هزار ريال تعيين شده است.

وي با اشاره به اينكه مهلت قطعيت معامله پتروشيمي كاويان در حال اتمام است، افزود: اين معامله كه در 18 بهمن عرضه شد قطعي مي‌شود.

مدير بازار فرابورس درباره برنامه عرضه‌ها در اين هفته بيان كرد: عرضه تعدادي از شركت‌ها در حال بررسي است كه هنوز زمان دقيق آن مشخص نيست، ولي قرار است يكشنبه هفته آينده عرضه اوليه سيمان مجد به صورت بازگشايي نماد انجام شود.

به گفته وي، نماد بانك سامان هم طي اين هفته باز شود.

‏در اين ميان مدير پذيرش فرابورس اعلام كرد: شركت‌هاي سرمايه‌گذاري توسعه و‎ ‎عمران استان كرمان، صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود و پالايش نفت شيراز پلاك‌هاي 12، 11 ‎و 13بازار دوم فرابورس را از آن خود كردند‎.

‎ سيد مهدي علم الهدي با اعلام اين‎ ‎خبر افزود: پالايش نفت شيراز با سرمايه هزارو27ميليارد و 548 ميليون ريال، در توليد‎ ‎فراورده‌هاي نفتي، كك و سوخت هسته‌اي فعاليت مي‌كند به عنوان سيزدهمين شركت در‏‎ ‎بازار دوم درج شد‎.

‎به گفته وي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي‎ ‎نفتي ايران و سرمايه گذاري سهام عدالت با داشتن مالكيت به ترتيب70و30درصد،از‎ ‎سهامداران عمده شركت پالايش نفت شيراز محسوب مي‌شود‎.

‎علم الهدي ادامه داد: شركت صنعتي و معدني شمال شرق‎ ‎شاهرود به عنوان دوازدهمين شركت با سرمايه84 ميليارد ريال در بازار دوم فرابورس درج‎ ‎شد‎.

‎وي با اشاره به حوزه فعاليت اين شركت در زمينه‎ ‎استخراج ذغال سنگ يادآورشد:شركت سرمايه گذاري بوعلي از سهامداران عمده شركت صنعتي و‎ ‎معدني شمال شرق شاهرود محسوب مي‌شود‎.

‎بنا بر اعلام روابط عمومي فرابورس علم الهدي خاطر‎ ‎نشان كرد: شركت سرمايه گذاري توسعه وعمران استان كرمان كه در زمينه سرمايه گذاري‎ ‎فعاليت مي‌كند، با سرمايه200ميليارد و 100ميليون ريال هم در بازار دوم درج شد‎.

‎به گفته وي شركت سرمايه گذاري ساختمان ايران‎ ‎بيشترين درصد سهام اين شركت را در اختيار دارد‎. ‏‌مديرعامل سرمايه‌گذاري خوارزمي هم گفت: اين شركت در زمينه توسعه‎ ‎سرمايه‌گذاري‌ها و ارزش آفريني براي سهامداران، اقدام به خريد بلوكي شركت‌هاي‎ ‎پتروشيمي فن آوران، پتروشيمي خارك و فولاد مباركه اصفهان به ارزش بيش از145 ميليارد‎ ‎ريال كرده است‎.

‎به گزارش ايسنا، مهدي كرباسيان با اعلام اين خبر‎ ‎درباره جزئيات اين سرمايه گذاري‌ها توضيح داد: اقدام به خريد بيش از40 ميليون‎ ‎سهم شركت پتروشيمي فن‌آوران، معادل 4.2 درصد و به ارزش بيش از400 ميليارد ريال و‎ ‎بيش از10 ميليون سهم شركت پتروشيمي خارك، معادل يك درصد و به ارزش بيش از200‏‎ ‎ميليارد ريال كرديم، همچنين در رابطه با استراتژي‌هاي جديد سرمايه گذاري خوارزمي حدود‎ 50‎ميليون سهم شركت فولاد مباركه اصفهان، معادل 2/0 درصد و به ارزش بيش از145‏‎ ‎ميليارد ريال خريداري كرديم‎.

‎وي با اشاره به معامله بلوكي سهام «وبشهر» ادامه‎ ‎داد: با خروج اين سهم از سبد دارايي‌هاي، گروه خوارزمي سودي معادل40ميليارد تومان‏‎ ‎از محل اين داد و ستد شناسايي كرد و وجوه حاصل از اين واگذاري صرف خريد سهام بلوكي‎ ‎شركتهاي پتروشيمي فن آوران، پتروشيمي خارك و فولاد مباركه اصفهان شد‎.





شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن