تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813614047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعوت رحمان از احمدي‌نژادجشن جهاني نوروز اين‌بار در تاجيكستانامسال هم جشني پرحاشيه برگزار مي شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: دعوت رحمان از احمدي‌نژادجشن جهاني نوروز اين‌بار در تاجيكستانامسال هم جشني پرحاشيه برگزار مي شود؟
جشن جهاني نوروز اين‌بار در تاجيكستان برگزار مي‌شود.
آفتاب: جشن جهاني نوروز اين‌بار در تاجيكستان برگزار مي‌شود.

جشن جهاني نوروز يكي از ابداعات دولت محمود احمدي‌نژاد در حوزه ديپلماسي بود كه تا كنون دو دوره آن در تهران برگزار شده و دوره سوم آن قرار است در تاجيكستان برگزار شود. البته اگر بخواهيم صحيح‌تر سخن بگوييم اين جشن از ابداعات اسفنديار رحيم مشايي رييس دفتر رييس‌جمهوري است.

سال گذشته انتقاد‌هاي بسياري به برگزاري جشن نوروز در تهران شد. به عنوان مثال مصباحي مقدم نماينده مردم تهران گفت: هزينه كردن براي جشن نوروز فاقد مشروعيت است و از نظر سياسي براي ايران قابل ‏قبول نيست.

‏ همچنين برخي ديگر عنوان كردند كه بايد جشن بيداري اسلامي گرفت نه جشن نوروز. جشن نوروز 90 در روزهايي كه بيداري اسلامي در شورهاي اسلامي به اوج رسيده بود و بحرين به صحنه كشته شدن مسلمانان تبديل شده بود برگزار شد. حجت الاسلام ابراهيمي نماينده مردم بيرجند در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد كه
دولت جشن نوروز گرفت، مجلس پيگير جشن بيداري اسلامي است.

در آن روزها انتقادهايي هم درباره هزينه برگزاري اين جشن مطرح شد. اين انتقادها وقتي شدت پيدا كرد كه خبري مبني بر هزينه سه ميليارد توماني اين جشن منتشر شد.

اين‌بار اما قرار است اين جشن در تاجيكستان برگزار شود و البته انتقاد‌هايي از اين دست ديگر بر دولت وارد نيست. فقط شائبه اي كه مي ماند تفاوت هاي فرهنگي است كه تا به حال جلوي راه اندازي شبكه فارسي زبان مشترك ميان ايران، تاجيكستان و افغانستان را گرفته است.

اين طرح يكي از مصوبات اولين جشن نوروز بود كه سران سه كشور فارسي زبان در آن حضور داشتند.

اينكه تا چه ميزان پروتكل هاي ايران در جشن نوروز كه در «دوشنبه» قرار است برگزار شود رعايت مي شود موضوعي است كه براي ديدن آن بايد دو هفته اي صبر كرد.

امروز امام علي رحمان رييس‌جمهور تاجيكستان رسما از محمود احمدي‌نژاد براي شركت در اين جشن دعوت كرد.

اين دعوت در ضمن سفر علي اكبرصالحي به تاجيكستان صورت گرفته است. كشورهايي كه در اين جشن حاضر هستند كشور هايي هستند كه در آن ها جشن نوروز به صورت رسمي برگزار مي شود و عمدتا در حوزه تمدني پارسي قرار دارند.

به غير از ايران و تاجيكستان، افغانستان، پاكستان، عراق، تركيه و برخي ديگر از كشورهاي همسايه ايران از جمله شركت كنندگان سال قبل اين جشن بودند.

به گزارش خبرآنلاين، البته اين جشن نه تنها در ايران مورد انتقاد واقع شد بلكه رسانه هاي تركيه نيز سال گذشته از شيوه برگزاري اين جشن انتقاد كردند چراكه معتقد بودند ايران به بهانه برگزاري صميمانه اين جشن برخي از پروتكل‌هاي ديپلماتيك را رعايت نكرده بوده است.

كد مطلب : 148733

جمعه|ا|19|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن